SG.hu

Embr

Kiadó: Curve Digital
Fejlesztő: Muse Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel i5-6600 Series @ 3,5 GHz / Intel i7-4760 @ 3 GHz, 8 GB RAM, Nvidia GTX 960, 8 GB szabad hely
Ajánlott: Intel i5 9600K @ 3,7 GHz vagy erősebb, 16 GB RAM vagy több, Nvidia GTX 1060 6 GB vagy erősebb, 8 GB szabad hely
Hasonló játékok: Overcooked, KeyWe, Totally Reliable Delivery Service
Kategória: akció, szimulátor

Manapság egy app használatával már bárki lehet taxis, ételfutár vagy épp terapeuta. Ez a koncepciója az Embrnek is, ahol az általunk alakított karakterek egy mobilalkalmazás segítségével hivatásos tűzoltókká válnak.

Az appon keresztül különféle küldetéseket kapunk, majd az elvégzett munka arányában értékelésben részesülünk a túlélőktől. Az életmentés gyorsan túlélésbe csap majd át, amint találkozunk a konkurens céggel, és megpróbálnak eltenni minket láb alól. Három nagy területen kapunk majd megbízásokat, amelyek nem csak szimplán tűzoltással kapcsolatosak. Némelyikben nekünk kell felgyújtani az épületet megadott időn belül. Mivel az Embr app nem vállal felelősséget az appon kívüli tevékenységekért, így életmentés közben ellophatunk kb. bármit a területről, ami nincs a földhöz szögezve. Arra kell csupán ügyelnünk, hogy ne lássák meg, mert azt az értékelésünk bánja majd. Az így szerzett bónusz bevételt szintén a karakterünk és annak felszerélésnek bővítésére használhatjuk fel.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az értékelésből szerzett csillagok nem csak saját önbecsülésünk megtörésére szolgálnak, hanem azokat felhasználva tudunk majd új területeket és küldetéseket megnyitni. Első látásra nem tűnhet soknak, amit a játék kínál, de folyamatosan kapunk majd új módokat a területek végigjátszására. Például először elmegyünk valahová kimenteni a klienseket, de utána visszamehetünk majd később egy úgynevezett „salvage” küldetésre, ahol az időkereten belül a legtöbb dolgot kell „megmentenünk” vagy akár ételkiszállítást is vállalhatunk az épp égő épületbe.

A megszerzett pénzből különféle fejlesztésekre tehetünk szert. Ez lehet a már meglévő felszerelésünk erejének növelése, az autónk kapacitásának bővítése, de akár teljesen újfajta eszközök megvásárlása is. Beszerezhetünk például egy automata locsolót, ami a földre helyezve folyamatosan vízzel teríti be a szobát, hogy féken tartsa a tüzet, amíg tele van a kezünk. A mentést segíteni is vehetünk például egy trambulint, hogy ha kidobáljuk a klienseket a ház sokadik emeletéről, akkor is életben maradjanak a küldetésvégi értékelés előtt. Ezek ugyan szórakoztató kiegészítőknek hangzanak, de igazán nem láttam különösebb hasznukat. A beszerzésük után 1-2 alkalommal már meg is feledkeztem róluk. Ami számomra igazán hasznosnak bizonyult, az a kezdő fecskendő, létra, majd később feloldva a vízgránát.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Minimális logikai feladatokkal is találkozunk a pályák teljesítése során. Például elektromosan záródó ajtók vagy széfek találhatók némelyik szobában, de a vezetékük meg van rongálódva. Ilyenkor annyi a dolgunk, hogy tűzoltó fecskendőnk segítségével vízzel berajzoljuk a vezeték útvonalát, és ameddig fel nem szárad a víz, végig tud haladni rajta az áram.

Mérgező anyagok is vannak a levegőben, amelyek kifejezetten gyúlékonyak. Ezeket vagy az ablakok kitörésével kiszellőztethetjük, vagy valamilyen elektromos puzzle részeként a ventilátorokkal kifújathatjuk. Természetesen figyelnünk kell arra is, hogy oltás közben áram alatt lévő vezetékekre vagy konnektorokra ne használjunk vizet, mert akkor gyorsan agyonüthet minket is az áram. Ilyenkor vagy megszüntetjük az áramellátást, vagy másféle tűzoltó anyagot használunk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A tűz nem csak dekorációnak van a pályán, hanem aktívan pusztítja el az épületet. Nagyon könnyen találkozhatunk olyan helyzetekkel, hogy vagy saját magunkat zárjuk el bizonyos területektől, mert nem oltottuk a tüzet rendesen, vagy épp annyira lángol a ház, hogy már nincs lehetőségünk visszafelé haladni. A munkánkat az sem segíti, hogy a klienseink nagyon buták. Nem az AI buta, hanem maguk a karakterek. Nem egyszer volt olyan, hogy ég körülötte a ház és a mobiljával a kezében ül a vécén a kliens. De ha meglátják a lángokat a kliensek, akkor sokszor bepánikolva elkezdenek futkározni, és végül vagy elájulnak, vagy halálra égetik magukat.

Ugyan egyedül is végigrohanhatunk az égő épületeken, de az igazi móka egyértelműen a multiplayerben van. Ez sok terület kialakításán is érződik. Például sokkal könnyebb navigálni az épületekben, ha az ajtók nyitva tartását egy másik játékos segíti. A crossplay támogatása nagyban segíti majd a játék jövőjét, de sajnos a Switch-játékosok számára nem érhető el ez a funkció, csak a PC, Stadia, Xbox és PlayStation platformok felhasználóinak biztosított a közös móka.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A grafika meglehetősen le van egyszerűsítve. Látható a mi magunk vagy a tűz által okozott rombolás minden felületen. A tűz animációja véleményem szerint túlságosan le lett egyszerűsítve. Nem lehet mindig egyszerűen megállapítani, hogy milyen állapotban van épp az égés az egyes felületeken. Ezzel ellentétben viszont a gázok és a levegő áramlása megfelelően van ábrázolva. Ha nagyon messziről nézünk rá, akkor is egyértelműen meg tudjuk állapítani a légáramlás irányát. A helyszínek tele vannak humoros utalásokkal és ismert cégek vagy IP-k karikatúráival.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A menürendszer és az UI nagy része úgy van kialakítva, mintha ténylegesen egy tabletet használva működtetnénk egy appot. A különböző küldetéssel kapcsolatos információk is „push értesítésekként” jelennek meg a monitor jobb felső sarkában. Az irányításra a billentyűzet és egér kombinációját használva semmi panasz nem lehet. Ami bosszúságot okozott, az inkább a fizikai motorhoz köthető, de ezeket sem mondanám negatívumnak, mert néha jót nevettem rajtuk. Kontroller esetén esetenként nem volt túl reszponzív az irányítás. Főként tárgyak felemelésénél és eldobásánál jelentett ez problémát.

Játszhatóság: Ha szimplán végigrohanunk a tűzoltós küldetéseken, akkor pár óra alatt végigvihetjük a játékot. Ezt senkinek nem ajánlom, mert nagyon egyhangú lesz tőle a játékmenet. Igazából ebben a módban nincs sok változatosság: bemegyünk a területre, berohanunk a kliensekért, kihozzuk őket. Ami igazán nagy szórakozást hoz, azok a különféle módok, amelyek bónusz feladatokat és célokat adnak ehhez a mechanikához. Ha még egy plusz nehézséget szeretnénk magunknak, akkor ajánlom azt is, hogy próbáljunk meg a tűzoltás közben minden olyasmit ellopni az épületből, ami fizikailag lehetséges (bármilyen rosszul is hangzik ez a javaslat). Nem lesz egy egyszerű feladat, és cserébe egy jókora pénzbónusszal támogathatjuk meg a tárcánkat a küldetések végén.

Intelligencia, nehézség: Az AI az alapvető játékdizájn miatt viselkedik bután. Az a néhány bossfight viszont, amivel találkozunk, szimplán csak rosszul működik. Nem teljesíthetetlenek, de egyértelműen bosszantóak voltak. Ha csak szándékosan nem választjuk a hard módot, akkor nem mondanám nehéznek a játékot. A teljesítendő feladatok mindig bőkezűek. Ha szeretnénk a küldetés során többet is teljesíteni annál, akkor az már teljes mértékben ránk van bízva, és mindegyik rész teljes egészében opcionális. Ahogy már említettem, a csapatos játék nagyban megkönnyíti a játékmenetet, de egyedül sem hiszem, hogy problémát okozna a kihívások teljesítése.

Hangok, zene: Hangok terén azt sajnálom nagyon, hogy a térbeli hangzás nem működik jobban. Nagy segítség lehetne az égő ház közepén állva például, ha hallanánk, melyik irányból vár ránk valamilyen veszély vagy érkezhet egy robbanás. A zene a bossfightok alatt és a túlélős helyzetekben jól aláfesti az épp látottakat, de egyébként semmi kiemelkedő nincs benne. Néha szinte fel se tűnt, hogy szól valami a háttérben.

Összegzés: Mindent egybevéve elmondható, hogy egy hangulatos multiplayeres mókát kaptunk. Egyedül is játszható, de érezhetően több játékosra lett tervezve. Minden részletében érződik a humor, de mégsem válik fárasztóvá. A három körzetben lévő 25 pálya ugyan gyorsan teljesíthető, de a bónusz játékmódok további játékórákat szolgáltatnak. Alkalmi játékosok számára is könnyen játszható. Remélem, hogy a későbbiekben egy randomizáló funkciót vagy egy térképszerkesztőt is kap a játék, ez ugyanis nagyban növelné az újrajátszhatósági faktort.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!