Napi Online

Veszteséges a Bookline.hu

A tavalyit 84 százalékkal meghaladó, 900 milliós első féléves forgalomról adott számot a Bookline.hu. Az online-áruház vesztesége 55 millió forintra rúgott.

Csaknem duplájára növelte forgalmát a legnagyobb, mintegy 50 százalék körüli részesedéssel rendelkező magyar internetes könyváruház, az egy éve tőzsdén lévő Bookline Nyrt. A társaság féléves gyorsjelentéséből kiderül, hogy idén erőteljesen nőtt a könyv-nagykereskedelmi tevékenység, beindult a szlovákiai internetes oldal - egyelőre magyar könyvekkel -, és júniusban megkezdődött a cd-k és drogériai termékek netes árusítása. (Utóbbiban a Rossmann-nal működik együtt a Bookline.)

Az új területek meghódítása többletköltségekkel járt, ezzel magyarázható, hogy a június végén már 100 embert foglalkoztató vállalat személyi költségei a tavalyi első félévhez viszonyítva 110 százalékkal nőttek. Az árrés viszont emelkedett, így az EBITDA veszteség 14 millióra csökkent. Ugyanakkor a félév teljesítménye 55 milliós veszteség, míg tavaly ez 41 millióra rúgott.

A Bookline.hu másfél milliárdos tőkeemelését július elején jegyezték be, a cég készpénzállománya jelenleg csaknem 1,6 milliárd. Az új részvényeket a Közép-európai Média és Kiadói Zrt. jegyezte le, a NAPI Gazdaság Kiadó 50 százalékát is birtokló cégcsoportnak több mint 3 milliárd forintos befektetése eredményeként 75 százalékos részesedése van a Bookline-ban. (Az internetes társaság 6,1 százaléka a NAPI Gazdaság főszerkesztője, Korányi G. Tamás tulajdonában van, aki a Bookline.hu igazgatósági tagja.)

A Bookline idei terve 2,7 milliárd forintos forgalommal számol. Tavaly az első félévben a teljes éves forgalom 34 százaléka teljesült, így ennek alapján a 898 milliós félév az időarányos tervnek megfelelő. A cég idén már minimális nyereséggel számolt, ám ez alighanem a második félévben befolyó mintegy 50 milliós kamatbevételnek lesz köszönhető. Mivel a könyvpiacon végesek a lehetőségek (tankönyvek nélkül a teljes magyar könyv-kiskereskedelem alig haladja meg az 50 milliárdot, amelyből idén aligha lesz 10 százaléknál nagyobb az internetes eladások aránya), a cég számára kulcskérdés, hogy mennyire lesznek sikeresek az új piaci szegmensek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!