Szekeres Viktor

Majdnem 100 milliós bevételnél tart a Trolls 2

Elég nagy siker a PVOD Trollok.

Márciusban a kialakult világjárványhoz és a mozik bezárásához alkalmazkodva a Universal stúdió némely filmje esetében minimálisra csökkentette a mozis és a lakossági premierek közötti ablakot: például A láthatatlan ember és a The Hunt, valamint Emma. nem sokkal a mozis premierje után elérhetővé vál on-demand (a filmek ajánlott 48 órás kölcsönzési ára 20 dollár). És a stúdió úgy döntött, hogy a Trollok második része, a Trolls World Tour egyszerre kap mozis forgalmazást, illetve lakosságit, azaz prémium VOD-filmként tették ekképp elérhetővé.

A stratégia pedig bejött, hiszen a jelentések szerint 95 millió dollár kölcsönzési bevételt szerzett 19 nap alatt, ami lehet, hogy kevesebb, mint a mozis bevétel lett volna, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni azt, hogy a bevétel 80%-a illetti így a stúdiót, egyébként pedig lehet, hogy 50% csak a sajátrész, ha a mozikat is beveszik a képletbe. Az első rész 19 nap alatt 120 millió dollár mozis bevételt produkált Amerikában.

Azzal persze lehet vitatkozni (vagy inkább nem is érdemes), hogy mozis vetítések során az összbevétel magasabb lett volna, de a Trolls különleges példa, hiszen a franchise erőssége nem a mozis bevételekben van, hanem a merchandising termékek mellett többek között abban, hogy egy Netflixes animációs szériát is fialt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!