Ötvös Tibor

Transformers: Az utolsó lovag - Michael Bay botrányos búcsúja

Nehéz szavakat találni a Transformers legújabb részének megtekintése után. Ugyan eddig sem a sztorijáról volt híres a franchise, de ennyire összecsapott és következetlen epizódot még nem láttunk.

Hogy tetszett a Transformers: Az utolsó lovag?
  • Tetszett, jó film volt
  • Közepes lett
  • Nem tetszett
  • Nem láttam
A Transformers első része számomra kimondottan pozitív meglepetés volt, hiszen kellően látványos és vicces volt, ráadásul a gyerekkoromban megismert karaktereket is remekül ültették át a vásznakra. A folytatásokon is jól szórakoztam, bár egyre alacsonyabbra tették a készítők azt a bizonyos lécet. A kihalás korát egy váltásnak szánták és végül is teljesítették a vállalásukat, hiszen a korábbi részeket alulmúló történettel és megvalósítással került a mozikba. Akkor azt gondoltam, ennél nincs lejjebb, de tévedtem. Az utolsó lovag minden várakozásomat alulmúlta, pedig a léc nagyon nagyon alacsonyan volt.

A sztori szerint Optimus fővezér az űrben lebegve keresi a teremtőjét, hogy bosszút álljon rajta, miközben a Földön továbbra is üldözik az Autobotokat és az Álcákat. De persze akadnak, akik segítenek az alakváltóknak és ilyen Cade is, aki egy roncstelepen gyűjti be a robotokat. Közben pedig folyamatosan Transformerek hullanak alá az égből, akik egy ősi bot miatt érkeznek, melyet még anno Merlin használt. Ezzel a szerkezettel lehet Cybertront újra feléleszteni, viszont ennek a Föld látná kárát. Közben persze teljes a káosz, folyamatosan mennek a lassítások és hullanak a robotok és emberek.



Őszintén megmondva nem vártam drámai mélységeket a sztoritól, de ilyen lapos és összefüggéstelen történetre még én sem számítottam. Számtalan logikai bukfenc van a filmben: például ugyan már Artúr király és a Kerekasztal lovagjai óta jelen vannak a Transformerek a világunkban, mégsem készül egyetlen festmény vagy bármilyen egyéb bizonyíték az eltelt több mint egy évezredben róluk, annak ellenére, hogy Űrdongó jelentős szerepet vállalt a világháborúkban is. De lépjünk túl ezen és lássuk az alap konfliktust, ami egyébként az eddigi fejezetekben nem jutott senki eszébe: Merlin botja. Mint kiderül, ez a szerkezet szükséges ahhoz, hogy Cybertron és a Föld "összekapcsolódjanak" és végül csak az egyikük maradjon életben.

Ehhez kapcsolódnak még az értelmetlen eltűnések és felbukkanások is. Minden egyes Transformer pont akkor jelenik meg a színen, amikor arra szükség van. Ráadásul egyikük rendelkezik egy időmegállító fegyverrel is, így felmerül a kérdés: vajon miért nem használja azt sűrűbben? Elég gyorsan le lehetne tudni a harcokat. Szintén nem lehet elmenni szó nélkül a teljesen értelmetlen és agyon hangsúlyozott lovagkori események mellett sem, amik szintén nem adnak sokat a sztorihoz. Az emberi szereplők pedig láthatóan nagyon unják az egészet - igaz ők még legalább képesek valamilyen érzelmet kierőszakolni az arcukra.

Számos kultikus film mozgatórugója, az öreg Sir Anthony Hopkins ezúttal is a nagy bölcs titoktudó karakterében tetszeleg, de láthatóan kellemetlenül érzi magát a közegben. Mark Wahlberg bizonyára csak a pénzért vállalta el a szerepet vagy pedig A kihalás kora szerződésében szerepelt még egy filmre szóló kötelezettség. Ők ketten láthatóan unatkoznak és csak túl akarnak lenni az egészen. Szörnyű az időszakosan fel-felbukkanó Izabella, egy rém idegesítő és teljesen felesleges karakter, illetve a szexi történész, Vivian is abszolút sótlan szereplő lett. Elvileg ő lenne Cade majdani párja, ám komolyabb kémia van Octopus és Űrdongó között, mint amit Wahlberg és Haddock fel tudtak mutatni.



A látványra persze nem lehet panasz, habár Michael Bay láthatóan most már tényleg mindent lassítva akar bemutatni. Az még rendben van, ha egy látványosabb becsapódást így látunk, de egy kanyarodást vagy egy kocsiból való kiszállást miért kell hosszú másodpercekig bámulnom? Remélem valóban utoljára ült a franchise rendezői székébe Bay, nagyon nagy szükség volna már egy új látásmódra. Szerencsére Az utolsó lovag nem hozta azt a bevételt amit vártak és a széria legrosszabb adataival fejezi majd be a mozis pályafutását. Ha pedig még ez sem jelent ébresztőt a producereknek és a stúdiónak, akkor ne lepődjenek meg, ha a tervezett 10 film mindegyike üres termekben megy majd le.

Klikk ide!
Klikk a poszterre a nagyobb változathoz
Transformers: Az utolsó lovag (Transformers: The Last Knight)
magyarul beszélő, amerikai sci-fi akciófilm, 148 perc, 2017
12 éven aluliak számára nem ajánlott!

Rendező: Michael Bay
Operatőr: Jonathan Sela
Zene: Steve Jablonsky
Producer: Tom DeSanto, Don Murphy
Vágó: Roger Barton

Mark Wahlberg (Cade Yeager)
Sir Anthony Hopkins (Sir Edmund Burton)
Stanley Tucci (Joshua)
Josh Duhamel (William Lennox ezredes)
Isabela Moner (Izabella)
Gemma Chan (Quintessa)
Laura Haddock (Vivian Wembley)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #31
    Ok.
  • sertrex #30
    Én csak erre reagáltam.
    "A film maga elképesztő látványos (csak IMAX vetítés jöhet szóba), és még a korábbi részeket is fölülmúlja e tekintetben, nagy popcorn-nagy kóla, és jöhet 150 perc akciópornó (copyright Szirmai). "
    Fogalmam sincs ki az a Szirmai. Amit itt ír azzal egyetértek. A többi csak bullshit és nem is érdekel.
  • ostoros #29
    Kretén. Nem a filmkritika miatt, azokat általában nem bassza el túlságosan. Hanem az ideológiai agymosó dumája miatt. Azt nyugodtan magában tarthatná.
  • ostoros #28
    Túl sok Puzsért hallgattál, nem tesz jót neked.
  • ostoros #27
    A Sharknado is sikeres...
  • Zombee #26
    Nem a filmmel kapcsolatos véleménye miatt kretén. Egy irritáló gyökér alapvetően, nézni se bírom. Nem tudom, a Transformersől mit mondott.
  • morguldae #25
    Nem volt azért olyan rossz. Egyszer érdemes megnézni szerintem.
  • sertrex #24
    Szerintem nem kretén, csak egyszerűen egészségesen áll hozzá. Végül is, ez is csak egy film. Megnézi az ember aztán leszűri, hogy tetszett vagy sem. Különben is, ez már hányadik TF film? Akinek nem jött be már az eleje óta az miért vesz rá jegyet? Azért, hogy azután az SG-n és "hasonló magas színvonalú" oldalakon köpködjön rá? Vagy csak egyszerűen arról van szó, hogy néhány egyén így akarja közölni a világgal, hogy milyen magas intelligenciával rendelkezik és hogy ilyen filmeknek még a közelébe se megy? Ja nem! Odamegy és megnézi, már sokadszorra és most sem történt csoda, olyan ez a rész is vagy hasonló, mint a korábbiak. Igaza van Szirmainak ez egy látvány és hang orgia. Ezt így kell nézni és még véletlenül se a Keresztapával kell összehasonlítani. Ja és nem mindenki számára készült. Csak vannak emberek akik nem látják be, hogy márpedig ez a film nem neki készült. Sok ember le is írja, hogy miket szeret. Akkor meg mi a jóistent keresett a moziban egy Transformers vetítésen? NÓÓÓÓRMÁÁÁLIS????
  • Zombee #23
    1. Szirmai egy kretén.
    2. Attól, hogy Transformers, még lehetne jó a történet. 30+ évesen újraolvasva a legelső képregényszériát, még most is azt mondom, abban meg tudták oldani. Nem feltétlen a mélységre gondolok, de jól felépített cselekménye volt, a fő történeti szálak kellően érdekesek voltak, nem az emberekre koncentrált, és a robotok valódi karakterek voltak. A 80-as évek közepén futó rajzfilmsorozat nem üti meg a képregény szintjét, az gyerekként élvezhetőbb volt, de az sem rossz.
    Ha csak egy az egyben átvesznek dolgokat a képregényből, már jobb filmek lehetnének. Ezt is oda kéne adni a Marvelnek, úgy is az övék volt anno a régi képregény és rajzfilm.

    A filmek követhetőségét nem könnyíti meg az sem, hogy a régi játékokhoz, rajzfilmekhez képest totál más (rosszabb) külsőt kaptak a robotok, ráadásul mind egyforma, sokszor egyszerűen nem tudni, épp ki van a képernyőn.
  • grobs #22
    A Transformers filmekkel (a másodiktól) nem az a baj, hogy gagyi a történet. Avatar-nál gagyibb története kevés cuccnak van mégis remek látványfilm. A gond, hogy teljesen összefüggéstelen jelenetek halmaza. A szereplők úgy tesznek mintha egy történetben lennének, de nem mondták el nekik, hogy miben. Olyan mint Disney Fantasia, csak ott ez szándékos.
    Mivel nincs történet ezért nincs feszültség sem. Teljesen mindegy, hogy kit ölnek meg, robbantanak fel, mert a következő jelenetben lehet, hogy megint él. Egy akciófilmben tudjuk, hogy a főszereplők életben lesznek a végén, de azért kell, hogy legyen amiért izgulhat az ember. Ha nincs adrenalin akkor az egész egy techdemo ami így 2017-ben nem sok embert érdekel a föld boldogabbik felén ... és ezt a pénztáraknál láthatjuk is.