Szekeres Viktor

A Saul fia a legsikeresebb magyar film Amerikában

Az Oscar-jelölés után megnőttek a Saul fia bevételei Amerikában.

Ahogy az idegennyelvű rétegfilmek esetében lenni szokott, a Saul fiát pár hétig mindössze 3-4 moziban játszották Amerikában, de a film így is 200 ezer dollár (58 millió forint) bevételt szedett össze négy hét alatt. Azonban péntektől már 21 mozi kezdte el játszani Nemes Jeles Lászlót rendezését, aminek meg is lett az eredménye, hiszen a film a 47. helyről a 28. helyre lépett előre a hétvégi amerikai mozis bevételi toplistán. Hétfőig négy nap alatt 157 ezer dollár bevételt hozott, amivel kinti összbevétele majdnem megduplázódott, 378 ezerre nőtt.

Ez az eredmény pedig nem csak önmagában elismerésre méltó, hanem annak fényében is, hogy magyar film ekkora bevételt még nem szakított az amerikai mozikban az elmúlt 30 évben - azóta állnak rendelkezésünkre efféle adatok. A legsikeresebb film eddig Mundruczó Kornél tavaly bemutatott Fehér istene volt, mely 282 ezer dollárig jutott el, de korábban a Kontroll is igen jól szerepelt a tengerentúlon, hiszen 237 ezer dollár kasszírozott.

Az említett filmeken kívül a magyar premierek általában 100 ezer dolláros összbevétel alatt teljesített, csupán a Sorstalanságnak sikerült még 197 ezer dollárt elérnie. Bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Szabó István által rendezett koprodukciós A napfény íze 5 milliós bevételt produkált.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #16
    Budget
    HUF 450 million
    (USD 1.5 million)
    Box office $1.3 million
    Csak így tovább, előbb-utóbb csak visszahozza az árát!
  • Paddy #15
    Az felmerült benned, hogy a jelenlegi balbuggyant filmesszakma nem nagyon tűri meg a nemzeti töltettel rendelkező filmeket? Ennyit látsz ki az egészből, hogy senki nem ír a témákról forgatókönyvet vagy csak szarul írja meg. Veled ellentétben biztos vagyok benne, hogy lehetne találni normális forgatókönyvírót a filmhez, mondjuk olyat, amelyik nem a liberálfasiszta kultúrát képviseli. Honnan szeded a sumérozást? Ki a franc beszélt most róluk? Jahhh, hogy ez is valamilyen sértés felénk magyarok felé. Csak tudnám, hogy akkor te mi a francért magyarul vartyogsz itt a fórumon. Az ilyen liberálfasiszták mint te voltak a történelem árulói. Te legalább felfedted magad, azaz "coming outoltál".
  • Ender Wiggin #14
    Felmerült valakiben esetleg az, hogy a kutya nem ír forgatókönyvet sem trianonról, sem a don-kanyarról sem semmilyen sumér nagytragédiáról? Vagy, ha igen, akkor az nem üti meg a szintet és azért nem kap támogatást a projekt? Nem, dehogy merül fel. Csak a "holofosozás" megy, mert ennyit tud egy őssumér.
  • Dagohun74 #13
    Ironia.
  • Anonymusxx #11
    Régebben lett volna magyar történelmi film is Bán Mór könyvei alapján vagy rendezésében, de inkább a holofost feldolgozó "alkotást" támogatták...
  • asgh #10
    Sokaknál szerintem nem az állami támogatás verte ki a biztosítékot, hanem hogy az elmúlt pár évtizedben magyar alkotás csak akkor kapott nemzetközi figyelmet, ha az a balliberális értelmiséget foglalkoztató témát dolgozott fel. Ezen témák között no. 1 a nácizmus és a holokauszt.
    Ezzel nem is lenne baj, csak ezeket a filmeket nem a nemzetközi balliberális értelmiség adójából, hanem a mienkből támogatják, így a hazai közönség joggal várhatja el, hogy ne egy szubkultúra történelmi sérelmeiről szóljanak már az általa támogatott alkotások, vagy legalább a téma feldolgozásának gyakorisága legyen arányban az adott szubkultúra társadalmi számarányával.
    Ilyenkor jön az az érv, hogy a holokauszt, nácizmus, rasszizmus, homofóbia, stb. csak a keret, annál sokkal fontosabb, hogy a film legyen önmagában jó és általános emberi kérdéseket tárgyaljon a humánumtól kezdve a becsületen át az őrjöngő fanatizmusig.
    Ezt nem is vitatom, csakhogy ugyanezek az általános emberi kérdések más keretben, más - akár sokkal több embert érintő, sokkal aktuálisabb - témát feldolgozva is tárgyalhatóak lennének.
    Csak akkor nem jelölnék Oscarra ugyebár.
  • Paddy #9
    "ki a fasz akarna az általad említett témákról filmet csinálni? "--->Ez a mondat felettébb bántó és agresszív. Mondjuk az a "f*sz", aki úgy gondolja, hogy egy normálisan megrendezett produkcióval fel kell hívni a figyelmet ezekre a témákra is. A forgatókönyvírón és a rendezőn (is) múlik, hogy mennyire lesz eladható a kész termék, nem muszáj senkinek követni Saul stílusát és akkor lehet sikeresebb lesz a film. Nincs kőbe vésve, hogy egy téma csak halott lehet a moziban. A rossz film készülését mondjuk kivédheti a Magyar Nemzeti Filmalap valóban pártatlan és szakértőkből álló testülete

    Ha a délvidéki és erdélyi magyar irtások, az öregezések senkit nem érdekelnek, akkor a holokausztos Sault sem lett volna szabad támogatni. Az általam említett három témának is legalább akkora esélye lehet az Oscarra, mint Saulnak. Nem várom el, hogy minden magyar film tragédiákról szóljon, de kifejezetten történelmi filmek terén van mit megfilmesíteni.
  • Dagohun74 #8
    Lehet jó film. Bár nem fogom megnézni mert nem érdekel. De hogy csak erről a témáról lehet filmet csinálni az már kicsit abszurd. Mert ugye nekünk Magyaroknak kb. annyi történelmünk van mint a szlovákoknak. 18-20 év talán, így nehezen találni jó témát amire pénzt lehet adni.
  • kalapos01 #7
    Egyébként meg: áruld el, de viccen kívül: ki a fasz akarna az általad említett témákról filmet csinálni? Azok a filmkészítők/producerek, akiknek van munkássága és nem csak Józsi, a szomszédból (tehát kaphatnak támogatást valamire) mondták, hogy akarnak ilyen délvidéki mészárlásos filmet csinálni?

    És ha csinálnának, kit érdekelne? Ki akarna elmenni ilyen filmet nézni? Minek csináljanak ilyen filmet, ha nincs közönsége? A nézők szórakozni akarnak általában. A komolyabb témákról szóló filmek sorban elhalnak nézettség hiányában. A Saul a nagy hájp ellenére sem übersikeres, heti pár ezer nézőt érdekelt, idáig is csak azért jutott el, mert folyamatosan ment a híre. De a korábbi világháborús filmek sem nagyon érdekelték a nézőket.

    (És miért járna jól bárki azzal, ha készülne egy rossz film Délvidékről?)
  • kalapos01 #6
    Végre egy normálisabb komment, mármint majdnem, mert nem hiszem, hogy bárki el akar hallgattatni bárkit - a film kritikusai meg csak azok lehetnek, akik látták, és ugye sokan, tisztelet a kivételnek, meg sem nézték. A magyarok egy százaléka látta, nyilván a hisztizők közül nagyon kevesen. Alapból van jó film és van rossz film. Tök mindegy, mi a téma. Erről a témáról készült pár film korábban is, jobbak, rosszabbak.

    És a Saul jó volt. Nem a témája miatt kapott állami támogatást, hanem azért, mert a leadott anyagok arról győzték meg a pénzosztókat, hogy ebbe érdemes pénzt tolni. Lehet, hogy a téma is közrejátszott, lényegtelen. A lényeg az, hogy rohadtul érdemes volt támogatni, hiszen tényleg nagyszerűen teljesített a film. Nem hiszem, hogy bárki bánkódna azon, ha jövőre is olyan film kap némi állami támogatást, amit Oscarra jelölnek.
    Utoljára szerkesztette: kalapos01, 2016.01.20. 11:12:12