Ötvös Tibor

Konzolokon is király a Diablo III

A Diablo harmadik része közel egy éve jelent meg PC-re és ismét pazarul sikerült, ahogy azt anno kritikánkban meg is írtuk. A Blizzard, mint később kiderült ekkor már gőzerővel dolgozott a konzolos portokon, melyeket hivatalosan csak a Sony konferencián mutattak be.

Már akkor lehetett hallani negatív visszhangokat, mely szerint egy ilyen akció-RPG-t nagyon nehezen lehet portolni konzolra és különben is, a Blizzard nem rendelkezik ilyen jellegű tapasztalatokkal. Nos, utóbbi nem igaz, 14 éve a csapat készített konzolos alkotásokat, előbbire pedig a mostanában megjelent konzolos Diablo III ad kőkemény cáfolatot a kétkedőknek.

A PS3-as változatot vontuk kritika alá és mivel korábban már alaposan ki lett vesézve a PC-s változat, így most inkább arra koncentrálunk, miben különbözik a konzolos port. Az első és legfontosabb az irányítás. A Diablo-sorozat bevallottan egy egérre optimalizált széria, mely a point and click megoldást használja. Ez PS3-on nehezen, pontosabban szinte sehogyan nem megvalósítható, így a fejlesztők merész lépéssel a bal analóg karra helyezték át a karakter irányítását. A támadások becélzása pedig automatikusan történik, bár azért jó irányba kell állnunk.

A jobb karra pedig a gördülés lett ütemezve, ami meglepően jól működik. Legalábbis a közelharci egységeknél. Aki azonban szeret mágiákat szórni, nos az fog párszor anyázni még az elején. De kis gyakorlással mindenki boldogulni fog majd. Így igazából már nem egy kimondott akció-RPG a Diablo III, sokkal inkább egy hack'n'slash, de ez nagyon jól áll neki.

A második kimondott újdonság a teljesen átértelmezett LOOT rendszer. Mivel konzolokon kevesebben csatlakoznak a nethez, így nem volt értelme az online aukciósház kialakítása számukra, helyette újraértelmezték az egész Loot rendszert. Ez annyit jelent, hogy nem kapunk lépten-nyomon értéktelen eszközöket, melyeket aztán megpróbálunk eladni. Helyette ritkán akadunk cuccokra, de azok aztán mindent visznek. Ez kisebb irigységet is kiválthat, hiszen a játékban számos olyan Legendary cuccot is megkapunk, melyeket a PC-s tábor csak álmaiban tudhat a magáénak.

A végére maradt a harmadik újdonság, az offline játéklehetőség. PC-n ez sem volt elérhető és ugye nem is lesz, pedig igen jó móka. A 2000-es évek hangulatát hozta vissza az az érzés, amikor három haverral nyomtuk a programot 4 fős ko-opban, egy gépen. Ez nagyon hangulatos és nagyon reméljük, hogy a Blizzard meggondolja magát a számítógépes változattal kapcsolatban és ott is elérhető lesz.

A többi rész maradt olyan, amilyen volt. A grafika akadás-mentesen fut, a történet még mindig nem tökéletes, a hangok a helyükön vannak és aki elveszik a programban, az több 100 órát is eltölthet vele. Szóval megérte a várakozás, hiszen megszületett a PS3 egyik legjobb játéka (és valószínű X360-on is hasonló az eredmény). A rajongóknak kötelező beszerezni. Nincs más mondanivaló, irány vissza Sanctuary világába!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cateran #27
    Sc2? Az hogy a busba jon ide? Flamelunk, flamelunk? D3-rol van szo, szoval massz vissza szepen Jay bacsi seggebe es melegedj...
    Amugy felesleges picsongnod. MAr megjelenes elott sokan mondtak (mondjuk akkor meg en pont nem:P) hogy az AH nem jo otlet...megjelent a jatek es mar 100x annyian mondtak (koztuk en is) hogy ez igy nem jo..eltelt 1 ev es mit ad isten...
    "Speaking at his GDC panel entitled Shout at the Devil: The Making of Diablo III, former game director Jay Wilson came out and said it: the controversial Real-Money Auction House hasn't panned out the way Blizzard thought it would, and they'd probably pull the plug if it were an easy thing to do.
    ....
    Wilson now freely admits it was "the wrong solution" to the problems Blizzard was trying to solve. "It's not good for a game like Diablo. It doesn't feel good to get items for money, it feels good to get items by killing monsters," he said, echoing the complaints of a vocal group of fans."
    Szoval igy nyald a segguket....
  • Etinger #26
    SC2-t jelenleg is elég sokan játsszák, ettől függetlenül TI még utáljátok azt is mint a szart, szóval nem kell indokokat keresni :)
  • cateran #25
    "hogy egy játék minőségét bizony nem az adja meg, hogy évekkel a megjelenés után mennyien játszanak vele"
    De, reszben legalabbis, hack and slashnel pedig csak az.
  • Jakuza1 #24
    Nem, a jatek minosege itt a gond es ahogy a Blizzard a jatekhoz all.
    Jo pelda a mostani AH bezaras is. Es bizony ajatek minoseget erosen megmuttja az, hogy evek mulva hanyan jatszanak vele.
    Lasd mai napig eloveszik az Elite cimu jatekot, vagy probalnak valami retro atiratot csinalni, vagy eppen a Starcracf2-vel mai napig bajnoksagokat csinalnak.
    Ellenben a f*s jatekokat mar a kiadas utan par honappal elfelejtik.
    Jah es egy Mass Effect 2-t botor modon, ne hasonlitsunk mar egy olyan jatekhoz, amihez eleve nem kell online kapcsolat, mint a Dio3-hoz, ez jo nagy dilettantizmusra vall.
    Nem a friss elmenytol lesz valami jo jatek, hanem a minosegetol.
  • narumon #23
    Én nem azt mondtam, hogy a D3 jobb mint a D2 (bár nekem D2 10perc után felejtős játék volt), és én is ismertem olyat aki rengeteget játszott D2-vel, sőt még most is előveszi. Viszont ismerek olyat is aki megjelenés óta tolja D3-at is.
    Én egyszerűen csak arra referáltam, hogy egy játék minőségét bizony nem az adja meg, hogy évekkel a megjelenés után mennyien játszanak vele. Legalábbis szerintem. Persze egy jó játékot újra és újra elővesz az ember ebben is van valami. Mondjuk szerintem utóbbi idők egyik legjobb játéka volt a Mass Effect (most felejtsük el a 3-as kissé bárgyú végét), de ettől még nem játszanak vele milliónyian online, sőt mostanában én sem tervezem újra végignyomni ahhoz még túl friss az élmény.
  • cateran #22
    A valasz a stilusban keresendo. A hack and slash stilusnak magas (nak kellene lennie) az ujrajatszasi/farmolasi faktora, hiszen alapja a vegtelen monszter henteles gearert, enchant vagy akarmi mashoz szukseges alapanyagokert, erosodo karakterert, mindez novekvo nehezseggel szemben.(erosebb ellenfelek, stb.) Elso blikkre marha unalmasnak hangzik, de roppant szorakoztato alkotasok is kikerultek a stilusbol (pl. D1-2, a stilus -nalam- koronazatlan kiralya a Titan Quest, vagy nemregiben a Path of Exile)
    A D3 sajna a top 10-be sem kerult be, koszonoviszonyban sincs az D2-vel semmilyen szinten, nemhogy azt tovabbfejlesztettek volna, de az AH kedveert a jatestilus alapveto szabalyait siman figyelmen kivul hagyva adtak ki a jatekot, ami mostanra atlagos kozepes szinten mozog (az erosen gyengerol)
  • Jakuza1 #21
    Talan mert vegig se jatszottak ? Vagy sokan arra szamitottak, hogy valoban ugy mukodik majd az AH , ahogy tenylegesen is igertek es profitot is lehet termelni ?
    Soroljam meg ? Amugy azok akik PvPznek is, milyen modon jatszak vegig ? :P Esetleg a HC karakterekkel mi ujsag ?
    Szal narumon mar megint marhasagokat beszel, ahogy szokott.
  • Szefmester #20
    Ezt részint én sem értem, de emlékszem a diablo 2-re hogy hányszor játszották végig egyesek, és hogy páran a mai napig játszanak vele. Miközben megvették a d3-at és két hét után max 1-2 végigjátszás után fel is tették a polcra porosodni és maradnak a d2-nél.

    Én szeretek többször végigjátszani egy játékot abban az esetben, ha a több játszható karakter nem csupán az ölések formáira hat ki, hanem történetileg is mások. Nekem nem változatosság az hogy tűzgolyó helyett karddal ölöm meg ugyanazt a valamit.
  • narumon #19
    Ezt nem teljesen értem, ha megveszel egy játékot és végigjátszod akkor utána miért kéne még hónapokig játszani vele? :o
    Ha csak azt nézem, hogy nekem van egy csomó eredeti játékom, de egyedül a Starcraftal játszok hónapokig-évekig akkor ez furcsa kívánalom, pedig ettől a többi játékom nem lett szar.
  • AZTA #18
    Az vele a gond hogy rettentően unalmas, lényegtelen milyen durva cuccod van, akkor is ugyan azokat a helyeket tudod csak farmolni végtelenítve.. Jó 10 éve elhiszem hogy el lehetett vele lenni több száz órát, de ma már nagyobbak lettek az igények ilyen téren is.