Gyurkity Péter

Itt az ingyenes mobilszolgáltató

Precedenst teremthet egy francia szolgáltató húzása, amelynek eredményeként meglévő előfizetőik számára ingyenes szolgáltatást biztosítanak, az újonnan csatlakozók pedig rendkívül alacsony áron vehetik igénybe ugyanazt.

A stílusosan Free névre keresztelt cég 2002-ben indult Franciaországban, szélessávú interneteléréssel csábítva az érdeklődőket. Ingyenességről akkor szó sem volt, hiszen havi 30 euróért kaptak a belépők 512 Kbps-os elérést, az ár azonban azóta sem változott, a cég viszont a sávszélességet egészen 28 Mbps-ig bővítette, kiegészítve azt országos WiFi-lefedettséggel, 104 országba irányuló nemzetközi hívásokkal, valamint 182 tévécsatornával.

2009 óta dolgoztak saját mobilhálózatuk kiépítésén, ez jelenleg is zajlik, viszont a napokban hivatalosan is bejelentették a debütálást, amelynek eredményeként az ország sorrendben negyedik hálózata indult el. A három meglévőn (Orange, SFR, Bouygues Telecom) az eredeti kiépítők, valamint mintegy 30 virtuális szolgáltató dolgozik, ők azonban azt állítják, hogy a nagy hármas mind a kicsikről, mind pedig magukról a vásárlókról lehúzzák a bőrt a jelenlegi árakkal, ezen szeretnének most változtatni. Ennek megfelelően 4,8 millió internetes előfizetőjük teljesen ingyen veheti igénybe az új szolgáltatást, amely 60 percnyi kimenő hívást, valamint 60 elküldött SMS-t biztosít a csomag keretein belül, míg az újonnan csatlakozók havi 2 euróért kapják meg ugyanezt (ezen felül minden egyes perc 5 eurocentbe kerül, míg a további SMS-ek elküldése 1 centet kóstál).


A szolgáltató "korlátlan" csomagot is kínál, amely a meglévő ügyfeleknek havi 16 euróba, az új csatlakozóknak 20 euróba kerül. Ezzel már a belföldi vezetékes és mobil számok mellett 40 ország vezetékes telefonjait hívhatjuk korlátlanul, a szöveges üzenetek számát sem határozzák meg, a 3G adatforgalmat pedig csak az első 3 GB után korlátozzák (ahogy ezt másoknál is megszokhattuk a "korlátlan" ajánlatoknál). A cég mobiltelefonokat is kínál, itt az iPhone 4S-t hozzák fel példaként, amely a 119 eurós induló összeg után két évig havi 36 eurós törlesztést, valamint a 20 eurós korlátlan csomag igénybevételét jelenti számunkra - a teljes összeg a két év letelte után 983 euró, amely még mindig olcsóbb a nagy riválisokhoz képest.

Az még nem világos, mennyire lesz életképes a szolgáltató ezen kedvező ajánlatokkal - természetesen a költségekről van itt szó, hiszen az érdeklődés szintjére biztosan nem panaszkodnak majd. A saját hálózat folyamatos bővítésével sikeresek lehetnek (jelenleg az Orange hálózatát veszik igénybe a térképen lévő fehér foltokon belül), és könnyen előfordulhat, hogy más európai országokban is követőkre találnak majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sippie #23
    Csak nálam jelenti azt az ingyenes hogy nem kell fizetni? Amiért már elkérnek havi díjat az mitől ingyenes?
  • hdo #22
    Én kérek elnézést, hogy harmadik félként állást foglalok! Ha ezen akadsz fent, arra való a privát üzenet bazdmeg, ez fórum!
  • Doktor Kotász #21
    Cizelláltan:
    Miért szokása az embereknek, a fórumokon, hogy úgy élik ki magukat, hogy másoknak az el sem hangzott hozzászólásaival vitatkoznak?
    Egyszerűen:
    Írtam én az ellenkezőjét?
  • hdo #20
    "Ha 100 Ft-os percdíjad van, akkor valamit rosszul csinálsz."

    Ha nem is 100, az nem változtat azon a tényen, hogy nevetségesen túl vannak árazva a mobilszolgáltatások magyarországon.
  • Doktor Kotász #19
    Ja igen, az még különbség, hogy a vezetékes telefon 64K-s, azaz 8khz-es 8-bites PCM mintavételezést használ, míg a mobiltelefonokj ennek a sávszélességnek a harmadát, miközben egy mp3-szerű kódolást-dekódolást hajtanak végre, hogy az alacsony adatfolyam mellett is érthető legyen a beszéd. Mivel ez a kódolás a beszédhangra van optimalizálva, ezért szól furcsány mobvilon át a zene. Míg vezetékesen kivehető, mobilon inkább valami kvartyogás hallatszik a háttérben, ha zene szól.
  • Doktor Kotász #18
    Ha 100 Ft-os percdíjad van, akkor valamit rosszul csinálsz.

    A hozzászólásom egyébként is technológiai jellegű volt, mert szemmel láthatóan azt gondolod, hogy a mobilhálózat egy WIFI szolgáltatás, és IP alapon működnek a beszélgetések. Mert az ADSL-ed sávszélességét osztottad le a beszélgetés adatforgalmával. Pedig a két hálózat teljesen eltérő felépítésű.
  • Doktor Kotász #17
    "Ez a klasszikus vonalas telefon amit mondassz, GSM-ben és VOIP-ban már réges régen máshogy működik... (igen, full IP alapon is működhet, csak amellett nem torrenteznek a pistikék)"

    Javíts ki, ha tévednék, de a miobilszolgáltatók is ugyanazt az AXE központokkal indítottak, mint a vonalas szolgáltatók. Vagy 15 éve egy Westel900-as ficktól szereztem be az AXE dokumentációját, mert kellett nekem. Annyi a különbség, hogy a vezetékes hálózatnál az előfizető fix érpáron lóg a vonal végén, míg a mobilnál mozoghat, ezért, ha hívják, tudni kell holl van, ezért folyamatosan loggol a készülék az adótoronyba, és egyfajta folyamatos átirányítás megy a háttérben. Tehát, ha hívnak egy széámot, akkor a központban tudni kell, hogy az adott számhoz tartozó SIMM-et működtető telefon melyik adótoronyra jeletkezett be. Szóval a technológia ugyanaz, csak kiegészítve van egy logikai átirányítással a mobilitás miatt.
  • sanyicks #16
    "Klasszikus telefonközpontok vannak 64K-s kapcsolómezővel, ahol nem előfizetői vonalak vannak, hanem SIMM alapján átirányítva minden az adótornyokra." Hol? szudánban? talán ott még van ilyen.
    "Tehát az adatfolyam nem olyan, mint egy TCP/IP hálózaton. Ott lehet késés, változó pinggel, itt nem."
    Nem hogy késés, de még csomagvesztés is gyakran előfordul.
    "Egy 2Mbites vonalon 30 előfizető ül 64K-val" mi 64k? egy gsm adatátvitel olyan 14 k/sec-ből összejön sőt kevesebből is.

    Azért meg nehogy már sírva fakadjunk hogy a 100 forint/ perces díjakon ősi eszközöket használnak... voip 20 kbit/sec alatt megvan, méghozzá olyan minőséggel amiről gsm-nél csak álmodozni lehet, szakadozás, kimaradt csomagok, robothang nélkül, jóval olcsóbban.
  • djw #15
    készüléket adnak el pénzért, részletre és mivel a részlet gondolom nem kamatmentes ott... meg gondolom a sok ingyen dolog mellé eladnak még pár fizetős cuccot is, amivel kisebb a költségük, mintha a telefonszámládat tartanák nyilván.

    ajánlott irodalom
  • bobijub #14
    csakhogy ott van a VoIP. amit csak a szándékos zagyválók, a szándékos gondatlansággal cikkírást elkövető tanulatlanok stb kutyulnak össze az internettelefóniával. egy szolgáltatói hálózaton van lehetőség QoS-sel "a végtelenségig" megtámogatni a saját VoIP forgalmat, és a max. hangminőség érdekében lehet akár g711-es kodeket is használni a VoIP belsejében. ha egy előfizető számára 25 megás vonalat biztosítanak, akkor az IP hálózat késleltetése plusz az összes rusnya jitterének eltüntetése miatt használt jitterbuffer ráadás késleltetése együtt is kényelmesen lehet kisebb, mint a 64k elkerülhetetlen késleltetése. a kulcs a saját, szolgáltatói ip hálózat, ami tényleg nem internet, és a QoS, ami saját, szoltáltatói hálózaton belül egyáltalán nem nagy ördöngösség, az interneten keresztül pedig megvalósíthatatlan. (az, hogy a saját szolgáltatói ip hálózaton visznek olyan forgalmat is, ami az ügyfeleket "ráköti" az internetre is, nem jelenti azt, hogy a szolgáltatói belső hálózat internet.