Ötvös Tibor

2011 legrosszabb játékai

A legjobbakat már összesítettük számos alkalommal (és hamarosan összesítjük az SG.hu olvasói által beküldött szavazatokat is), így most ideje a legrosszabbakra koncentrálni.

Az utolsó, vagyis a legrosszabbak legjobbja a Spider-Man: Edge of Time, mely sajnos negatív meglepetést okozott. Egy Batman: Arkham Asylum és egy Spider-Man: Shattered Dimensions után az Edge of Time nagy visszalépésnek számított. A játékban mindössze egyetlen épületben kalandozhattunk (igaz, két különböző korban), ráadásul a történet is rengeteg logikai bukkanót tartalmazott. Reméljük az új The Amazing Spider-Man jobban sikerül majd.

A kilencedik helyre a Call of Juarez: The Cartel került, mely a Ubisoft válasza akart lenni a Modern Warfare és a Medal of Honor modern kori hadviselésére. Sajnos a program nagyon rosszul sikerült: grafikailag sem volt egy nagy durranás, de maga a játékmenet sem tartogatott túl sok változatosságot. Szerencsére a Techland a Dead Island után visszatér a korábbi témához és nem erőlteti a modern kort egy olyan franchiseba, ahol arra semmi szükség.



A nyolcadik helyen egy Dynasty Warriors klón, a Warriors: Legends of Troy áll, mely a klasszikus sorozattól sajnos csak a negatívumokat volt képes "lenyúlni". A grafikai megvalósítás katasztrofálisra sikerült és a játékmenet is rém unalmas lett. Pedig a Trójai csata sok lehetőséget tartogatott, de ezeket nem sikerült valóra váltani.

A hetedik pozícióban egy korábban érdekesnek tűnő akciójáték, a The Cursed Crusade található. A programban egy elátkozott lovag szerepét öltjük magunkra, ám a kalandjaink hamar unalomba fulladtak és sajnos a játékmenet mellett az animációk sem voltak túl jók. Ideig-óráig el lehetett vele szórakozni, de hosszabb kikapcsolódást senki ne várjon tőle.

Tavaly szeptemberben még érdeklődve vártuk a Lucha! Fury megjelenését, mely egy klasszikus beat'em up volt. Sajnos azonban ami akkor még élvezetesnek tánt, az a megjelenéskor már inkább unalmasnak hatott. Az egyedi, energiaital-összeesküvést a középpontba helyező történet csak eleinte volt vicces és a játékmenet is gyorsan unalmassá vált. Csalódás.



Az ötödik helyre egy újabb klasszikus friss része került. A Bloodrayne: Betrayal azonban már messze nem az a hangulatos külső nézetes akciójáték, mint ami az első rész megjelenésekor volt és erről főleg Uwe Boll tehet, aki számos sorozatot herélt ki már rettenetes filmjeivel. A Betrayal egy mászkálós, de ugyanakkor véres játék volt, de maximum ennyi pozitívumot lehet róla elmondani.

Egy szuperhősös alkotás szerepelt már a listán, de sajnos idén rengeteg ilyen akadt és ezek közül alig pár ütötte meg a mércét. Az X-Men: Destiny sokat ígért, de végül semmit nem tartott be belőle. A Silicon Knights ismét bebizonyította, hogy nem képes tartani a lépést a korral és egy félkész, hibák sokaságaitól hemzsegő katyvaszt tett le az asztalra, ami elrettentő példa lehet minden fejlesztőnek (a Sega "remekeivel egyetemben").



És ha már szóba került a Sega, akkor érdemes megemlíteni az ezüst érmet kapott Captain America: Super Soldiert, mely ugyan próbálkozott valami eredetiséget vinni a teljesen lineáris játékmenetbe, ám ez nem sikerült. Az mindenesetre pozitívum, hogy jobban sikerült, mint a Vasember adaptációk. Ugyanakkor a Sega jobban tenné, ha visszatérne a Sonic fejlesztéséhez és hagyná a szuperhősöket.

Végül pedig ideje kiosztani az arany érmet. A Duke Nukem Forever hosszas vajúdás után látott napvilágot és hatalmas csalódást okozott. Pedig a Gearbox nem egy ügyetlen csapat (legjobb példa profizmusukra a Borderlands), de ezzel még ők sem tudtak sok mindent kezdeni. A Duke Nukem legnagyobb problémája, hogy szerinte még mindig a '90-es években vagyunk és szinte semmi egyedit nem hozott a Duke Nukem 3D játékmenetébe. Remélhetőleg a Duke: Begins (amit már teljes egészében a Gearbox készít) jobb lesz és kiküszöböli a csorbát. Mi megadjuk majd neki az esélyt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • a.carkey #13
    A Game of Thrones sehol? :)
  • Wittgen #12
    Én kivártam a 15 évet, és emiatt, meg szerintem a korom miatt (visszahozta a régi jó ízeket..izé megismert hangulatot) oltári jól szórakoztam. Csak kicsit lineárisra sikerült, de ez van. Csöcsök, belek, hentelés és jó poénok. Mi több kellene még hozzá?
  • adamfesto #11
    Bocs, így:
    Alulértékelt játékok.
  • adamfesto #10
    Ez az a cikk:
    http://www.sg.hu/cikkek/86508/2011_legalulertekeltebb_alkotasai
  • adamfesto #9
    Akkor jól ovastam...érdemes elmerülni a netes újságírásban. :)
  • KP27 #8
    ez aztán konzisztencia. egyik cikk a duke-ot az év egyik leginkább alulértékelt címének választja, másik meg a legroszabbnak. bravó sg! :D
  • wraithLord #7
    Szerintem aki már 15 (vagy több, már nem tudom) éve várta a Duke Nukem Forevert, annak nem volt csalódás. Mai mércével kicsit gázos, de ha akkor megjelenik, amikor meg kellett volna jelennie, szerintem elég faxa játék lett volna.
    Nem tudom, a Gearbox miért így adta ki, de sok szempontból nagyon jól tette. :)
    Nem érdemli meg az év legrosszabb játéka címet.

    A többivel nem játszottam, azon egyszerű oknál fogva, mert egyik sem érdekel. Talán a The Cursed Crusade-det megnézem, nem is tudtam, hogy már megjelent (ha ez az, amire gondolok).
  • Evoluti0N #6
    A felsorolt játékok közül nem sokkal volt "szerencsém" játszani, de azok közül mind megérdemli a helyét a listán. Annyit még hozzá tennék a dologhoz, h miután az Arkham Asylum igen magasra állította a mércét, számomra a Shattered Dimensions is egy felejthető alkotás volt.
  • Wolfy86 #5
    Gratulálok! A DNF-et az év legrosszabbjának kinevezni úgy, hogy pl a Homefront fel sem került a listára. Annak a játéknak a legnagyobb hibája az volt, hogy mindent összevetve 15 évig készült és már a végső kiadásakor tudni lehetett, hogy sokan sokkal többet vártak, mint amit egy játék egyáltalán nyújtani képes. Kövezzetek meg, de állítom, hogy ha Crysis-t megszégyenítő grafikával, Deus-Ex-féle döntési helyzetekkel és a GTA-t lealázó szabadságfokkal rendelkezett volna, akkor a nagy többség azért sírna, hogy ez nagyon nem is Duke Nukem, nem is macho, nem is szexista, meg egyébként is, nem ilyennek kellett volna lennie.

    Egyébként pedig ezekkel valószínűleg a Gearbox emberei is tisztában voltak, amikor eldöntötték, hogy akkor ők már csak azért is kiadják. Részemről a hangulat kárpótolt minden hiányosságért, ami még így is fájt, azt pedig majd a már rendesen Gearbox címer alatt késülő folytatás javítja.
  • RYO21 #4
    Stronghold 3?