MTI
Virtuális könyvespolcot készített a Műszaki Kiadó
Országos Virtuális Könyvespolc Program néven újgenerációs oktatóprogramot dolgozott ki a Műszaki Kiadó.
Az OK! könyvekkel több mint 50 különböző témájú, papír alapú tankönyvnek született meg az interaktív, online változata, amelyek a program keretében az iskolák diákjai, tanárai és a szülők számára egyaránt elérhetővé válnak. A Virtuális Könyvespolc Program európai szinten is úttörő, elsőként nyújt arra lehetőséget, hogy intézményi szinten minden felhasználó (tanár, diák, szülő) egyaránt hozzáférhessen a tartalmakhoz. A program keretében 4000 partneriskola kapja meg október 3-ával saját felhasználói adatait, amellyel havonta négy könyvet nézhet meg és használhat a hozzáférés birtokában. Két könyvet a kiadó ad, két könyvet viszont az intézmény választhat ki a kínálatból. Ezt követően a többi - a partnerek között nem szereplő - iskolához is folyamatosan eljuttatják a hozzáféréseket. A program a 2011/2012-es tanévben nyolc hónapon keresztül tart - hangzott el a programot bemutató pénteki sajtótájékoztatón.
A kiadó 2011-ben készült, 1800 iskolát érintő saját felmérése szerint az iskolák 60 százaléka felszerelt olyan IKT (információ- és kommunikációtechnológiai) eszközökkel, amelyek lehetővé teszik, hogy a virtuális könyvespolcon helyet foglaló OK! könyveket a tanórák keretében is használhassák az interaktív táblák és számítógépek segítségével - fűzte hozzá Orgován Katalin, a kiadó ügyvezető igazgatója. Egyre több oktató vállalja, hogy az interaktív táblán keresztül, digitális tananyagok használatával hatékonyabbá teszi az ismeret átadását, hiszen ezekkel az eszközökkel jobban motiválhatók a diákok, és érdekesebbé, színesebbé és egyedibbé lehet tenni a tanórákat - tette hozzá az igazgató.
Az OK! könyvek a kiadó nyomtatott és tankönyvvé nyilvánított, lektorált kiadványainak online változatai, amelyeket a papír alapú könyvekhez képest plusz funkciókkal látott el a kiadó: az oktató saját hivatkozásokat, jegyzeteket adhat a könyvhöz, az órajegyzeteket megoszthatja diákjaival, vagy azoknak egy csoportjával, kiválaszthatja azt, hogy melyik diákja melyik felülethez, funkcióhoz férhessen hozzá. A tanulók szintén szabadon alakíthatják saját könyvüket: hozzáadhatnak írott, vagy hangjegyzeteket, hivatkozásokat, képeket és online hivatkozásokat is.
A könyvek technikai újdonsága hogy interneten keresztül bárhonnan elérhető, módszertani szempontból pedig előnye, hogy a pedagógus differenciáltan hozhat létre csoportokat, lehetősége van akár személyre szabott feladatok kiosztására és számonkérésére egyaránt. A kiadó a fejlesztések elősegítése és a mélyebb megismerés céljából megrendezi a VI. Országos Interaktív Táblakonferenciát és Módszertani Börzét, valamint pályázatot ír ki az év online közösségi tanára és az év online közösségi iskolája cím elnyerésére.
Az OK! könyvekkel több mint 50 különböző témájú, papír alapú tankönyvnek született meg az interaktív, online változata, amelyek a program keretében az iskolák diákjai, tanárai és a szülők számára egyaránt elérhetővé válnak. A Virtuális Könyvespolc Program európai szinten is úttörő, elsőként nyújt arra lehetőséget, hogy intézményi szinten minden felhasználó (tanár, diák, szülő) egyaránt hozzáférhessen a tartalmakhoz. A program keretében 4000 partneriskola kapja meg október 3-ával saját felhasználói adatait, amellyel havonta négy könyvet nézhet meg és használhat a hozzáférés birtokában. Két könyvet a kiadó ad, két könyvet viszont az intézmény választhat ki a kínálatból. Ezt követően a többi - a partnerek között nem szereplő - iskolához is folyamatosan eljuttatják a hozzáféréseket. A program a 2011/2012-es tanévben nyolc hónapon keresztül tart - hangzott el a programot bemutató pénteki sajtótájékoztatón.
A kiadó 2011-ben készült, 1800 iskolát érintő saját felmérése szerint az iskolák 60 százaléka felszerelt olyan IKT (információ- és kommunikációtechnológiai) eszközökkel, amelyek lehetővé teszik, hogy a virtuális könyvespolcon helyet foglaló OK! könyveket a tanórák keretében is használhassák az interaktív táblák és számítógépek segítségével - fűzte hozzá Orgován Katalin, a kiadó ügyvezető igazgatója. Egyre több oktató vállalja, hogy az interaktív táblán keresztül, digitális tananyagok használatával hatékonyabbá teszi az ismeret átadását, hiszen ezekkel az eszközökkel jobban motiválhatók a diákok, és érdekesebbé, színesebbé és egyedibbé lehet tenni a tanórákat - tette hozzá az igazgató.
Az OK! könyvek a kiadó nyomtatott és tankönyvvé nyilvánított, lektorált kiadványainak online változatai, amelyeket a papír alapú könyvekhez képest plusz funkciókkal látott el a kiadó: az oktató saját hivatkozásokat, jegyzeteket adhat a könyvhöz, az órajegyzeteket megoszthatja diákjaival, vagy azoknak egy csoportjával, kiválaszthatja azt, hogy melyik diákja melyik felülethez, funkcióhoz férhessen hozzá. A tanulók szintén szabadon alakíthatják saját könyvüket: hozzáadhatnak írott, vagy hangjegyzeteket, hivatkozásokat, képeket és online hivatkozásokat is.
A könyvek technikai újdonsága hogy interneten keresztül bárhonnan elérhető, módszertani szempontból pedig előnye, hogy a pedagógus differenciáltan hozhat létre csoportokat, lehetősége van akár személyre szabott feladatok kiosztására és számonkérésére egyaránt. A kiadó a fejlesztések elősegítése és a mélyebb megismerés céljából megrendezi a VI. Országos Interaktív Táblakonferenciát és Módszertani Börzét, valamint pályázatot ír ki az év online közösségi tanára és az év online közösségi iskolája cím elnyerésére.