SG.hu

Microsoft rendszert használ a Ferrari

A Ferrari bejelentette, hogy a jövőben a Microsoft HPC technológiájával tágítja tovább a gépkocsitervezés és -fejlesztés határait.

A gépkocsigyártás gyökeres átalakulás előtt áll. Az iparág történetének következő szakaszában a nagy teljesítményű számítástechnikai megoldások közvetlenül az íróasztal mellől fogják támogatni a személyautók fejlesztőit és tesztelőit. Tehát ezek a funkciók a jövőben nem csupán a drága, időigényesen üzemeltethető központi számítógéptermekben lesznek hozzáférhetők. A Ferrari az elsők között veszi használatba a Microsoft új, nagy teljesítményű számítástechnikai rendszerét, a Windows HPC Server 2008 tesztelése jelenleg is zajlik a vállalat sportrészlegénél.

Korábban túl drága és bonyolult lett volna nagy teljesítményű számítógépeket használni a gépkocsitervezés során, így a mérnököknek nem volt lehetőségük a futástesztek előtt azonosítani a komponensek és a rendszerek belső hibáit. Ma a megfizethető "deskside" számítógépfürtökkel bármely komponens teljesítménye virtuális környezetben tesztelhető. Szakértői előrejelzések szerint az olaj- és gázipari illetve vegyipari cégek mellett a jövőben a gépkocsigyártóknak is fontos szerep jut az alternatív üzemanyagok fejlesztésében, hiszen ezek a vállalatok elemezni tudják a dizájn üzemanyag-teljesítményre és az üzemanyag-összetétel járműteljesítményre gyakorolt hatását. A HPC várhatóan jelentősen kibővíti a nemlineáris tervek (pl. a rugóműködés és a habszivacs párnázat) tesztelésének lehetőségeit, és hozzásegíti a biztonsági berendezések gyártóit, hogy kétfokozatú helyett 20 vagy akár több fokozatú légzsákokat fejlesszenek.

A kiadott közleménye szerint a a HPC Server 2008 jelentős fejlődést ígér a gépkocsigyártásban a piacralépés átfutási ideje, a hibák előrejelzése és megelőzése, az együttműködés javítása, a korábban bonyolultnak tűnő rendszerek automatizálása, valamint a működő gépjárműveken végzett valós idejű információgyűjtés terén. A deskside HPC révén végre a telematika is beválthatja a gépkocsigyártásban a hozzá fűzött reményeket. Az ágazati kutatók arra számítanak, hogy a gyártó cégek minden egyes járműben rendszerek százait fogják majd figyelni, és a visszacsatolt információk segítségével diagnosztizálják és előzik meg a problémákat.

"A Ferrari mindig a legfejlettebb technikai megoldást keresi, és ez természetesen a szoftvereknél és a műszaki tervezésnél sincs másként. A HPC Server 2008 segítségével elérhetjük az ágazat legjobb súly-teljesítmény arányát, tovább rövidíthetjük a kerékcsere idejét és forradalmi aerodinamikai megoldásokat vezethetünk be autóinknál. Felhasználóink, mérnökeink és adminisztrátoraink is gyors, ismerős és nagy teljesítményű számítástechnikai platformmal dolgozhatnak." - nyilatkozta a Ferrari IT-vezetője, Piergiorgio Grossi.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szombi #5
    ennyi...
  • Cat #4
    A hír egy mondatban: olyan szuperszámítógépeken fogják az új ferrarikat tervezni, amiknek operációs rendszere a Windows HPC.
  • szombi #3
    az ilyen hűdeokos szakik agyát is csaK párszor újra kéne indítani...
  • ozric #2
    "a gyártó cégek minden egyes járműben rendszerek százait fogják majd figyelni"

    Van az úgy, hogy egy 0,0000001% piaci részesedésű terméket (Windows HPC) akar a gyártó favorizálni, akkor másról beszél mint ami valójában. A Ferrari ez esetben csak csali, a többi meg 95%-os dezinformáció.

    A cikk elolvasása után kinek tiszta, hogy a Windows HPC (High Performance Computing) egy nagy teljesítményű (általában fürt) számítógép-rendszer operációs rendszere, és semmi köze a Ferrarihoz és az autók vezérléséhez? Mellesleg a legkisebb verzió ára $25.000 (~ 3.800.000 Ft), és nem más mint egy sima Windows szerver előre telepített MPI csomaggal és fürt vezérlő szoftverrel. Magyarul nem más mint vanília fagyi hozzáadott ajándék cukorkával újra csomagolva és borsos áron.
  • SteWhite #1
    "Az ágazati kutatók arra számítanak, hogy a gyártó cégek minden egyes járműben rendszerek százait fogják majd figyelni, és a visszacsatolt információk segítségével diagnosztizálják és előzik meg a problémákat."


    Most már biztos, hogy nem veszek sem Ferrarit sem új autót. :)

    Hmm. Béke a Ferrari poraira.
    Hogy is volt a GM vs. Microsoft?

    "Ha a GM a Microsoft technológiáját használta volna autói fejlesztése során, akkor azok a következő tulajdonságokkal rendelkeznének:

    1. Az ön autója ismeretlen okokból naponta kétszer leáll.
    2. Az útburkolati jelek újrafestése esetén önnek új autót kell vásárolnia.
    3. Az autó rendszeresen lehajt az autópályáról. Ez egyszerűen megoldható probléma: le kell állni, újraindítani és továbbmenni.
    4. Balkanyart az autó nem hajlandó végrehajtani és a leállításra sem reagál. Ilyenkor a motort újra kell installálni.
    5. Car98 esetén az autóban kizárólag egy ember ülhet, CarNT esetén viszont minden ülés extrának számit, és külön meg kell fizetni.
    6. A Macintosh olyan autókat állít elő, amelyek napenergiával működnek, sohasem romlanak el. De ezek csak az utak 5 %-át használhatják.
    7. Az autója minden külső ok nélkül kizárja önt. Csak egy különleges trükk segítségével lehet újra hozzáférni az autóhoz: egyszerre kell fordítani az indítókulcsot, fogni az antennát, húzni a kilincset és megnyalni a rendszámtáblát.
    8. Az autó megvétele esetén ön köteles egy GM által forgalmazott Delux térképcsomagot is megvásárolni. Ha ennek a feltételnek nem tesz eleget, akkor az autója 50 %-kal lassabban megy.
    9. Az olajszint-ellenőrző, a vízhőmérséklet mutató és töltésellenőrző műszerek helyett csak egy 'általános autóhiba' jelzőlámpa van beépítve.
    10. A légzsák rendszer kioldás előtt megkérdezi: "Biztos benne?"
    11. A motor leállítása kizárólag a 'Start' gombbal lehetséges."