Gyurkity Péter

Játékokban is hirdetne a Google

A keresőcég egyelőre nem hajlandó részleteket elárulni tervezett hirdetési platformjáról, ám egyes források szerint a játékokra koncentráló megoldás még idén megjelenhet. Ezzel asztali számítógépeken is megjelennének a hirdetések.

Az internetes cégek számára kézenfekvő szegmenst jelentenek a számítógépes játékok, amelyek még mindig bőven rendelkeznek tartalékokkal és meglehetősen megkönnyítik bizonyos célcsoportok hatékony elérését. A GigaOm szerint ezt a lehetőséget a Google sem szeretné kihagyni, ezért még a hónap vége előtt beindítaná saját platformját, amely a játékokban megjelenő online hirdetésekért lenne felelős.

Azt jól tudjuk, hogy már jó néhány évvel ezelőtt megtörténtek az első próbálkozások - idősebbek emlékezhetnek arra, hogy a kilencvenes évek elején-közepén is találkozhattunk reklámokkal egyes játékokon belül. Az érdeklődés azonban most az online hirdetések felé irányul, amelyek a folyamatos internetelérés révén bármikor frissülhetnek, a magát, illetve termékeit reklámozó cég vagy szervezet kívánságai szerint. Az új konzoloknál ez többé kevésbé már megoldott, ám az asztali számítógépek legalább ilyen fontos piacot jelentenek, amelyért most indul a versenyfutás.

A Microsoft tavaly a Massive megszerzésével indított és azóta már megoldotta a feladatot az Xbox Live platform keretein belül. A Google egyelőre nem akar részleteket közölni megoldásáról, ám az biztos, hogy készülnek valamivel, hiszen már februárban felvásárolták a játékokra szakosodott AdScape céget. A keresőcég mindössze annyit árult el, hogy jelenleg a tesztelési feladatok zajlanak, ám azt nem tudni, hogy ebből mikor és hogyan lesz valami. Azt fontos eldönteni a partnerekkel, hogy mely demográfiai csoportokat szeretnék elsősorban elérni és mindezt úgy, hogy ne befolyásolják a játékok élvezhetőségét.

A kiadók és játékfejlesztő cégek ugyanis egyetlen feltételt támasztanak az online hirdetések bevezetésével szemben. Kívánalmuk szerint ezek nem hathatnak hátrányosan a játékokra, vagyis ne legyen zavaró az online reklámok betöltése és frissítése, a játékosok ne vegyenek észre semmit a műveletből.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ChaosTeam #8
    Reklámok már vannak pl a Steamnek köszönhetően a CS-ben is. Ezeket sokan megoldják annyiva, hogy valahogy megbuherálják a játék azon részét, ami a reklámokat kezeli és nem 1 olyan letölthető "patch" -et láttam, amiben pl a reklámok helyén félig meztelen csajszik képei láthatóak.

    Kiváncsi leszek milyen játékba hova és milyen formában tudnak majd berakni reklámokat, pláne a fizetős, jó drága játékokba...

    Hamarosan eljutunk oda is, hogy már a Moziban is megszakítják a filmeket Reklámok miatt..
  • matt taylor #7
    Sose leszünk értelmes élőlények ha filmeket teszünk a reklámok közé
  • matt taylor #6
    Beépített google csít kereső

    Az rtl/tv2-n is azér nézhecc meg INGYEN 1-2 éves filmeket, mer 15 percentént leadnak 20 percnyi reklámot
  • bakagaijin #5
    Olcsóbb volt az NFS-Carbon megjelenéskor? Ez válasz a kérdésedre? :)
  • axaard #4
    Így lenne ésszerű...
    De szvsz csak még dárágbb lesz :-D
  • llax #3
    Akkor ingyenesek lesznek azok a játékok??? Vagy lényegesen olcsóbbak???

    Mert különféle ingyenes (vagy nagyon olcsó) webes szolgáltatások esetén még "lenyelhető" a reklám, mivel abból állják a költségeket, nem közvetlenül a mi zsebünkből. De egy "fizetős" terméket v. szolgáltatást NE tömjenek tele undorító rejklámokkal...
  • Max Damage #2
    Most válik majd élethűvé a játék, mikor ott fogod látni a lerombolt és a még építés alatt levő ház oldalán az undorító T reklámokat :) Pont olyan lesz mint a valóság!
  • haxy27 #1
    no kiment. anyátokoat.