SG.hu

Internet Hungary 2006 a web 2.0-ról

Az október 17-18-án a Club Tihanyban hetedik alkalommal megrendezésre kerülő Internet Hungary konferencia olyan új üzleti modelleket mutat be, amelyeket a web2.0 alkalmazások megjelenése tesz lehetővé.

A konferencián az informatikai szakemberek mellett a tartalomszolgáltatók képviselői valamint a felhasználók vesznek részt. Az Internet Hungary 2006 a tartalommal, az információs társadalom egyénre gyakorolt hatásaival, szabályozással, vagyis azzal foglalkozik, hogy mire használhatjuk az internetet üzleti céljaink eléréséhez .

Az internet fejlődésével mára passzív fogyasztóból aktív felhasználóvá válhat bárki, hiszen szabadon tölthet fel illetve le információt, audiovizuális tartalmakat, vagy akár kezdhet üzleti vállalkozást a neten. A konferencia első napján az államigazgatás képviselői számolnak be arról, hogy a megszorítások idején mit tesz az állam az információs társadalom fejlesztésének érdekében, így Kóka János megnyitója és Baja Ferenc előadása után Sarkady Ildikó számol be a digitális átállás információs társadalmi jelentőségéről.

Ezután a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, civil felhasználók képviselője, bankárok, informatikával foglalkozó szakemberek és a Gazdasági Minisztérium képviselőinek részvételével zajló panelbeszélgetésen vitáznak arról, hogy mit tennének az internet penetráció meggyorsítása érdekében, továbbá milyen pénzügyi, lobby és politikai érdekek befolyásolják azt, hogy a digitális írástudók bevonása, vagy a leszakadóban lévő csoportok motiválása-e a fontosabb.

A szervezők ismét jelentős külföldi szakértői gárdát vonultatnak fel. Andrew McLaughlin, a Google utazó nagykövete az internet és a telekommunikációs hálózatok jogi hátterével és szabályozásával foglalkozik, Tim Wu, a Columbia Law School képviseletében pedig arra a kérdésre keresi a választ, hogy az internet vajon lassul, vagy növekszik a jövőben, továbbá milyen kihívások előtt állnak a kormányok, a nagyvállalatok és a mobiltársaságok.

Előadást tart Tihanyban többek között: Zephyr Teachout az eddigi legnagyobb hatású online elnökjelölti kampány az, amerikai Demokrata Párt webes kampányának igazgatója, továbbá Rachel Rawlins a Global Voices főszerkesztője, aki a világ jelentős, de kevésbé ismert részeiről bloggerek segítségével gyűjt össze tudósításokat. Dan Gillmor, a Center for Citizen Media vezetője előadásában azzal foglalkozik, hogy hogyan befolyásolja a web2.0 az új médiát és milyen hatásai lehetnek majd a hagyományos értelemben vett televíziózásra és rádiózásra.

A konferencia gerincét a web2.0 piac méretét és szereplőit bemutató előadások adják, melyekben hallhatunk a hagyományos on-line üzleti tevékenységektől való eltéréseikről, illetve kis- és középvállalatok mutatják be, hogyan használják a netet és a blogokat. A Mobilismo szekció pedig a mobiltechnológiában a beszélgetésen, a chatelésen, a fizetéseken és a közösségi játékokon túlmutató új lehetőségekről szól. Október 17-én este átadják a "Magyarország - ahogy én látom" című videopályázat díjait is, melyet a szervezők az m2 Kultúrház című műsorával közösen írtak ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Vorpal #1
    Igen web 2.0 megint - kicsit olyan lesz ezis mint a Vista - muszály mindig bedobni valahova, hogy megegyen a fax.