Gyurkity Péter

Beújítanak az internetes keresők

A Yahoo az internet legjobb oldalát akarja megalkotni, ám az újítás egyelőre kimerül a külső tatarozásban és egyszerűsítésben. A Google saját videószolgáltatását frissíti, az MSN pedig a vállalatoknak segítene.

A keresők kiélezett versenyében némileg lemaradó Yahoo oldalának renoválására határozta el magát, és tegnap bemutatta a megújult portált. Az új kinézet - amely egyelőre a régivel párhuzamosan, az oldal tetején található gomb révén akár felváltva is elérhető - pozitív fogadtatásra talált, bár a szakértők szerint ez még mindig nem elég radikális lépés ahhoz, hogy a cég eltántorítsa a fiatalabb korosztályokat az olyan közösségi oldalaktól, mint a MySpace. Márpedig többek között ez lenne a cél, hogy ismét első helyre repítsék a szolgáltatást.

A ráncfelvarráson átesett oldal elsősorban egyszerűsítésekkel és néhány új opcióval szolgál a látogatóknak. A felső szegmensben egyértelműen nagyobb hangsúlyt kapott a keresőmező, míg az oldal egyéb részeit igyekeztek átláthatóbbá tenni, főleg az egyes funkciók elérhetőségének könnyítésével. A havonta 100 millió feletti látogatottságot produkáló portál a Yahoo Pulse opcióval bővült, amely kísértetiesen hasonlít a Google Trends-hez, legalábbis célját illetően, ez ugyanis nem más, mint bemutatni a világhálón megfigyelhető trendeket, szokásokat. "Célunk a web legjobb oldalának létrehozása" - jelentette ki nem kis önbizalommal Dan Rosensweig ügyvezető igazgató.

A vállalat lépése pozitív visszhangra talált, ám többek szerint a tatarozás nem jelent radikális változást, és nem lesz elegendő ahhoz, hogy visszahódítsák a fiatalabb korosztályok tagjait, akik a közösségi oldalakon találtak új otthonra. Ami a látogatottságot illeti, itt a Yahoo vezet: áprilisban 105 millió amerikai felhasználót regisztráltak, míg a Google kénytelen volt beérni a második hellyel és 93 millióval. Az AOL a harmadik helyen végzett stabil 70 milliós eredményével.

A nagy rivális Google eközben kisebb módosítást hajtott végre videószolgáltatásán. A januárban indult, még mindig béta státuszban lévő oldalon már nincs szükség külön szoftverre a tartalmak feltöltéséhez, és a feltöltött anyagra mutató hivatkozást azonnal megoszthatjuk - a keresések között azonban csak a megfelelő ellenőrzést követően lesz megtalálható a felvétel.

A MSN szintén újításra készül: a várakozások szerint ma jelentik be új eszközeiket, amelyek elsősorban vállalati ügyfelek számára készülnek, és az információ megtalálását, illetve megosztását hivatottak megkönnyíteni. Ezek az eszközök a Windows Live Search oldalán, illetve a Microsoft Office SharePoint Server 2007 csomagban lesznek megtalálhatók, a cél az üzleti szféra meghódítása és a Google térnyerésének akadályozása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • drizzt1666 #5
    Google Video egy raklap kaka. Nagy nehez feltöltesz valamit, rohadt lassan, mert még a feltöltési sebességedet is lefogják, aztán várhatsz pár napot, vagy hetet, míg ellenőrzik, h ez valóban nem egy mozifilm. Én teszteltem és feltöltöttem rá egy barátom rockbandájának a videóját. 3 nap múlva jött az email, h declined. Mondom baz+
    Szvsz ilyen videós területen a youtube a nyerő, mert ott lehet embendelni, más ilyen szinten lévő portált még nap találtam.
  • Piscator #4
    Hajrá!
  • Peti0011 #3
    hÁT EZ A tahoo már megint okoskodik:D
    De nem baj
  • smv #2
    Az én keresőm meg sehol, pedig az is mostanában újult (és újul) meg.
  • Max Damage #1
    Vicces... :) Főleg h nekem a régi kinézet jobban tetszik mint az új :) Amúgy ez a kijelentés: "Célunk a web legjobb oldalának létrehozása", egyszerre irónikus és egyszerre abszurd. :) Én legalább is, nagyon jót röhögtem, de sok sikert nekik hozzá :)

    Gúglénak ez egy hatalmas ötlete volt, ez a videószolgáltatás. Ha ez belendül, nagyon megnövelheti a látogatottsági mutatókat a Yahooval és az MSN-el szemben.

    MSN... Szerintem rossz szférára akar építeni. De ez szubjektív, szerintem a keresőt elsősorban mint magánemberek használják információgyűjtés céljából, nem pedig a vállalati ügyfelek, akiknek többnyire akadna más dolguk (pl. dolgozni), mint keresgélni az MSN programjaival. Az a réteg, aki pedig ilyesmi területen foglalkozik, szerintem elenyésző a Yahoo vagy a Google próbálkozásával szemben...