Berta Sándor

Franciaországban terjeszkedik a német T-Online

A német vállalat Franciaországban és Spanyolországban bővíti DSL-hálózatát. A T-Online célja a beruházásokkal, hogy a közeljövőben megvethesse a lábát az egyre bővülő európai szélessávú internetpiacon.

A társaság jelenleg 15-20 százalékos piaci részesedéssel bír a francia és a spanyol nagy sávszélességű internetpiacon. Mint azt Rainer Beaujean, a cég vezetője elmondta, a T-Online a beruházásokkal világosan jelezni akarja a konkurens vállalatoknak, hogy Franciaországban a most végbemenő stratégiai változások után is számolni kell velük, illetve francia leányvállalatukkal a Club Internettel. Közlését azzal támasztotta alá, hogy a társaságnak immár saját DSL-hálózatta lesz.

A T-Online stratégiája három részből áll. Az első rész a DSL-csomagok értékesítése, amelyhez kapcsolódóan idén február elseje óta már VoIP-szolgáltatást is kínál a cég. A második rész az úgynevezett Triple Play-stratégia megvalósítása, vagyis hogy az ügyfél egyszerre jusson szélessávú internet- és telefon-hozzáféréshez, illetve más kommunikációs és szórakoztató elektronikai szolgáltatásokhoz, míg a stratégia harmadik részét a piacvezető pozíció megszerzése képezi.

A vállalat az utóbbi cél elérése érdekében az idén és 2007-ben legalább 800 millió, de legfeljebb 1 milliárd eurót akar befektetni a térségben. Ennek az óriási összegnek a feléből valósulna meg a hálózat kiépítése mindkét országban, amely később ADSL2+, illetve VDSL2-hálózattá alakulna át. Az összeg másik felét pedig a T-Online reklámcélokra, új, kedvezőbb árú csomagok kidolgozására és a további előfizetők megnyerésére fordítaná.

A Handelsblatt német gazdasági lap információi szerint Rainer Beaujean a Darmstadtban tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy az év végéig kiépülő DSL-hálózat a francia lakosság felének kielégítésére lesz képes. A T-Online teljes franciaországi szélessávú hálózatának a kiépítését a tervek szerint 2006 végéig befejezik.

Kiderült az is, hogy a vállalat az eddiginél jóval több ügyfelet akar szerezni. Jelenleg a Club Internetnek 260 ezer DSL-előfizetője van, harmaduk rendszeresen használja a VoIP-szolgáltatásokat is. Az év végén a T-Online tízmillió francia háztartás számára kínál majd VoIP-szolgáltatást. Kérdés, mit szól majd mindehhez az Európa harmadik legnagyobb internetpiacát jelenleg uraló Wanadoo cég, amely a France Telecom leányvállalata.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • shabba #2
    Csak beálltak a sorba a trend már jó ideje elkezdődött. Szinte minden nagyobb európai távközlési cég a másik területében látja az üdvözülést miközben a saját portáján sincs minden rendben. DT ezt most az után jelentette be hogy korábban már Spanyol Telefonica, a franciák és az Telefon Italia is hasonlót jelentett be hogy ők meg a német területen akarnak hasonló mértékű beruházást végrehajtani. De angol BT sem maradhat ki a sorból és francia Wanadoo is szolgáltat Angol és más piacon. De nem kell félteni a kisebb cégeket azok is szeretnek már országok piacain halászni főleg azon nagyvárosaiban ahol nagy a népsűrűség és erős a fizetőképes kereslet így jó piacot látnak benne.

    Sajnos úgy néz ki egy távközlése cégnek jobban megéri abba fektetni hogy más országok nagyvárosaiban előfizetőket szerezzen meg konkurens cégektől, mint hogy saját országában megpróbálja elérni a 100%-hoz közelítő lefedettséget. Ez van. :(
  • DOT #1
    Hát ez remek, hogy ilyen jól befektetik a pénzünket.