Franczy

Játékfejlesztők az AMD és Intel processzorokról

[VoodooExtreme] Kétségtelen tény, hogy az AMD különböző Duron és Athlon processzorai mostanában nagyon komoly konkurenciát jelentenek az Intel Pentium III-as, illetve Pentium 4-es processzorainak, de vajon hogyan viszonyulnak a játékfejlesztők a két cég termékeihez?

John Carmack, id Software (DOOM, Quake sorozat): Korábban az AMD és Cyrix processzorok redkívül gyenge lebegőpontos teljesítménye miatt egyértelmű volt az Intel chipek teljesítménybeli fölénye, manapság azonban már annyira megváltozott a helyzet, hogy lényegében teljesen mindegy, hogy valaki Intel, vagy AMD processzort vásárol. A jövőben kiaknázzuk majd az új processzorokban található utasításkészletek nyújtotta lehetőségeket is, azonban szerintem továbbra is a grafikuskártyák teljesítménye lesz a játékok szempontjából a legmeghatározóbb tényező.

Tim Sweeney, Epic Games (Unreal sorozat): Az SSE-t szerintem csak a processzorok tervezői használják előszeretettel, hiszen számos olyan utasítás hiányzik belőle, melyet a szoftverfejlesztők nagyon gyakran használnak. A DirectX8/NV20-ban található vertex shader utasításkészlet már sokkal kellemesebb dolog, hiszen ennek használatával sokkal könnyebben lehet végrehajtani különböző feladatokat. Szerintem az SSE-nek és a 3DNow!-nak is ebbe az irányba kellene fejlődnie a jövőben.

Jim Malmaros, Insomnia Software: Szerintem nincs túl nagy különbség a mai nagyteljesítményű processzorok között. A legfrissebb hardver újdonságok egyébként egészen addig csak drága játékszernek számítanak, amíg az általuk képviselt szabvány nem terjed el széles körben. Tény, hogy az Intel SSE jobb az AMD 3DNow!-nál, azonban ár/teljesítmény szempontból az AMD processzorai verhetetlenek.

Dean Sekulic, Croteam: A PhotoShophoz hasonló szoftverek és az MPEG enkóderek/dekóderek általában gyorsabban futnak az SSE/3DNow! következtében, de a játékszoftverek esetében teljesen más a helyzet. Manapság egyébként szerintem nem a processzorok FPU teljesítménye jelenti a szűk keresztmetszetet, hanem a chipek memóriakezelése. Nagyon komoly lassulást eredményezhet, ha az adott szoftvernek egy olyan adatra van szüksége, mely nincs sem az L1, sem az L2 cache-ben. Ez nagyon fontossá teheti az előzetes utasításkód-lehívásokra vonatkozó utasításokat, és mivel mind a 3DNow!, mind az SSE rendelkezik ilyen utasításokkal, érdemes kihasználni ezeket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Pheel #7
    Én ehhez az egészhez annyit fűznék hozzá, hogy manapság már iszonyatosan nem számít még az órajel sem egy bizonyos érték felett... (gyk: mindegy, hogy 1.2 GHz vagy 1.3GHz)
  • PyRex #1
    Ezt ugy szeretem: :Tény, hogy az Intel SSE jobb az AMD 3DNow!-nál, azonban ár/teljesítmény szempontból az AMD processzorai verhetetlenek."

    Miert teny? Erdekes, mindenki azt mondja, hogy az azonos MHz P3 es Athlon kozul az Athlon magas folennyel kerul ki. Erre jon egy ilyen barom, akinek teny az ellenkezoje. Egyaltalan nem mondom, hogy szarok az intel procik, sot! De azert nem kene atfordulni a lo tuloldalara...

    PyRex