Gyurkity Péter

Tesla: mégsem jön a legolcsóbb Model Y

Törölték ezt a változatot, mivel szerintük nem felelt volna meg a vásárlói elvárásoknak.

Elon Musk még tavaly tavasszal jelezte előre az újabb típus, a Model Y, várható érkezését, amellyel egy, több eltérő variánst kínáló családot alapítottak volna meg, ennek megfelelően széles skálán mozgó, sokak igényeit kielégítő kereskedelmi árakkal. Most frissült a terv, ennek részeként pedig törölték az eredetileg legolcsóbb példányt.

Szokás szerint Must saját Twitter-hírfolyamában osztotta meg a nagyközönséggel a fejleményeket, amelyből betekintést kapunk a Model Y megjelenésével kapcsolatos tervekbe. A rövid bejegyzés szerint az úgynevezett Standard Range változat mégsem jelenik meg a piacon, ennek EPA-hatósugara (vagyis az illetékes amerikai hatóság által meghatározott, egy feltöltéssel kényelmesen megtehető távolság) ugyanis mindössze 230 mérföld (370 kilométer), ez pedig elmaradna a vásárlók várakozásaitól, elvárásaitól, vagyis ezzel a jellemzővel nem sok értelme lenne piacra dobni az autót. Ez persze azt jelenti, hogy a legolcsóbb, a tervek szerint mindössze 39 ezer dollárt kóstáló példány nem jelenik meg jövő tavasszal, eközben azonban a többi, nagyobb testvér esetében is változtatásokat terveznek.

A Model Y Long Range Dual Motor ára eközben 3 ezer dollárral mérséklődik, ez tehát 53 ezer helyett már csak 50 ezer dollárba kerülne a megjelenés pillanatában, miközben a Model Y Performance hivatalos ára marad 60 ezer dollár, cserébe viszont minden ilyen autó megkapja a Performance Package névre keresztelt csomagot, vagyis a csúcssebesség 217-ről 250 km/h-ra emelkedik, de a kerekek, a fékek, a felfüggesztés, illetve a pedálok esetében is módosított felállást, jobb minőséget kapunk. Szeretnének eközben egy viszonylag olcsó példánnyal is előállni, a Model Y Long Range Single Motor trim viszont 45 ezer dollárba kerülne, Musk szerint bőven 300 mérföld (480 km) feletti hatósugárral – ennek megjelenési dátuma még nem ismert.

A cég részvényárfolyama eközben töretlenül megy felfelé, mintha a pandémia miatti visszaesés következtében mindenki ide menekítené a pénzét. Csak az elmúlt néhány hét során 60 százalékos ugrást láthattunk itt, kérdés, hogy ez a lufi meddig tarthat ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #6
    Ráadásul teljesen bealudták a Tesla Model 2 kifejlesztését, így például a VW meg a többi autógyártó alulról tudja kiszorítani a Teslát. Mire kijönnének egy elektromos népautóval, addigra telített lesz a piac.
  • defiant9 #5
    Ez nem ilyen fekete-fehér, a Nokia is jól állt egy ideig eladások tekintetében, de technológiai hátrányba került és kb. el is tűnt a süllyesztőben.
    Egyébként ha biztos vagy benne hogy fundamentálisan nézve túlárazott, akkor be kell shortolni, lehetőleg a tetején, és gazdag ember leszel az 'idióták' pénzéből. A darab autó grafikonban meg van annyi csúsztatás hogy 1 Tesla azért jóval drágább mint 1 Ford.
  • tom_pika #4
    Mi sem mutatja jobban a világ idiótaságát, mint pl ez a kép:

    Tesla production and value
    Utoljára szerkesztette: tom_pika, 2020.07.27. 12:18:08
  • Sequoyah #3
    A Model 3 az amire te gondolsz. Az nem luxus-auto es sokat adnak el belole, ami raadasul egyre tobb.
  • Cat #2
    Az Octavia egy hatalmas autó, bőven elég egy családnak.
  • NEXUS6 #1
    Nem nagyon látom a Tesla jövőjét, hogy ki tudna, ki akarna lépni a luxusautó gyár kategóriából. Nyilván a nagy autógyárak is a felsőbb kategóriás kocsikon tudnak nagy profitot realizálni, azonban nagyságrendileg kevesebbet tudnak eladni, mint egy kis/középkategóriás kocsiból. A csak felsőkategóriás kocsik gyártói manapság már mind betagozódtak, valami nagyobb konszernbe, amely kiskocsikat is gyárt. Szerintem a Teslára is ez a sors vár, ha önállóan nem tud előrukkolni valami igazi népautóféleséggel. Az Y ára még mindíg 25%-kal meghaladja az eggyel kategóriája feletti autók árát, és az azonos kategóriát tekintve is kb. duplája (tekintve, hogy az alapjául szolgáló model 3, is inkább egy Octavia, mint Superb kategória, még ha inkább az utóbbi kategória képviselőivel vetik is össze).