Berta Sándor

Új vonalon közleked­hetnek Berlinben a robotbuszok

Az új járatot a következő hetektől használhatják majd az utasok.

A Berlini Közlekedési Vállalat (BVG) 2018 eleje óta tesztelautonóm buszokat két helyi kórházkomplexum területén Berlin-Mitte és Berlin-Wedding kerületrészekben. Az érintett két klinika területe ugyan nem tartozik a közúthálózathoz, de vannak kereszteződések, járóutak, valamint a gyalogosok, a kerékpárosok, a buszok, a személy- és a tehergépkocsik, s a mentőautók is különleges kihívást jelentettek a tesztelt modellek számára.


A BVG most egy teljesen új vonalat hoz létre Berlin Reinickendorf nevű kerületében. Az Easymile nevű francia gyártó Ez10 típusú robotbuszait fogja alkalmazni, amelyeket lézer- és radarszenzorokkal láttak el. A Berliner Zeitung értesülései alapján a See-Meile nevű vonal az Alt-Tegel nevű metróállomást köti majd össze a Tegeli-tó mellett található Greenwich sétánnyal. A szakemberek nem véletlenül ezt a két végállomást jelölték ki, ugyanis a tó és a metróállomás között jelenleg nincsen tömegközlekedés.

Egy önállóan közlekedő elektromos busz viszont alkalmas lehet az útvonal bejárására és még akkor is hatékony megoldás lehet, ha nem teszi lehetővé egyszerre sok utas elszállítását. Az EZ10 előnye, hogy nem túl széles, így a kerületben lévő kis utcákban is zökkenőmentesen tud haladni és megállni. A BVG döntése értelmében a járműveken mindig lesz egy sofőr, aki vészhelyzet esetén beavatkozhat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #6
    "A Tesla már nem publikálj az eredményeit (ameddig közölte sem volt az elsők közt). A Google és a GM akik kiemelkednek a mezőnyből.
    Miles per Disengagement 2018"
    Ha jól értem, akkor bármikor tudnék venni waymo által gyártot (felokosított) autót? Nem. Teslából tudok. Igen. Akkor az állításomat továbbra is fent tartom: A Tesla esetében meg vehetem azt amit a többi esetében nem. Tehát: a többiek nem számítanak még.

    "LOL. Írhattál volna majd 100 évet is ha minden kísérlet számít."
    pontosan. Semmit nem értek el 100 év alatt úgy, hogy a kocsit nem kellett már fejleszteni. Ezt azért írom, mert úgy 60-70 év és a semmiből lett pl. olyan szgép amit a kezembe hordok. Ezt a nulláról hozták, a kocsi adott de 100 év alatt sehová sem jutottak. Nagyon pici az esélye, hogy a következő 40-60 évben legyen olyan kocsi ami képes lesz kiváltani a mostani közlekedést
    Amúgy a vas, az a kocsi kifejezése. Nem én találtam ki, de ha egy autós szakinak azt mondod, hogy meg kellene nézni a vasat mert gond van, akkor ő nem a kovácsüllőre fog gondolni, hanem a kocsidra. Tudod, a verda sem kocsit jelent de azért ha robot verdát írtam volna akkor értetted volna ;)

    Ami a tévedéseimet illeti: lehet a villamosokkal lukra futottam, de talán annyira azért még sem. Ha olyan 1xü lenne akkor már évek óta mennének, mindenhol. Hiszen a kocsik esetében ezt várják az emberek, csak ugye a kocsik esetében nagyon sok problémát kell megoldani. A kötött pálya sokkal 1übb. És még sem az van, hogy 1-2 ember vezette van még de a többi autonóm. Oka van. Vélhetően nem az 1xüségéből fakadó ok. A ki tévedett dolgot, meg majd újra vitatjuk már évtized múlva. :) majd az idő eldönti. Am. érdekes vissza-vissza olvasni 8-10 éves híreket itt az sg-n és beolvasni a topicokba... meg fogsz lepődni, hogy milyen tévedésben voltak 8-10 évvel ezelőtt. És ott is szinte vérre menő vitákat nyomtak. Szóval az, hogy ki milyen tévedésben van, majd az idő eldönti.
  • defiant9 #5
    "A villamost és a vonatot miért nem autonómosítják?"
    2017 The World’s First Fully Unmanned Train Is Officially in Operation
    2018 Germany launches world's first autonomous tram in Potsdam

    "A Tesla a legkomolyabb versenyző, a többi homok."
    A Tesla már nem publikálj az eredményeit (ameddig közölte sem volt az elsők közt). A Google és a GM akik kiemelkednek a mezőnyből.
    Miles per Disengagement 2018

    "Legalább 60 éve fejlesztik az autonómvasakat és semmi."
    LOL. Írhattál volna majd 100 évet is ha minden kísérlet számít.
    The Driverless Car Era Began in 1925

    "A robot vas még a kanyarban sincs. 60 év. "
    Legalább annyira meglapozatlan ezen állításod mint az eddig összehordott tévedésid (már amennyiben a 'robot vas' az önvezető járműveket fedné, mivel ez egy eléggé egyedi 'maszatolós' szóhasználat)
  • Macropus Rufus #4
    nem lesz belőle semmi. Úgy értem nem lesz olyan ami akár csak 50-el is menne. Túl sok változót kell figyelnie és erre a jelenlegi hw nem alkalmas, majd 50 év múlva talán. Ha 1xü lenne akkor talán a kötött pályás vasak nyugodtan mehetnének automatice. De nem mennek, csak a metrók. A villamost és a vonatot miért nem autonómosítják? Pedig ott aztán több nagyságrenddel kevesebb a probléma amit át kellene hidalni. Persze lehet itt futurológiát végezni, hogy majd 50 év múlva.... sem lesz. Pontosan egy oka van ennek: 50 év múlva már nem lesz szükség ilyen eszközökre. Legalább 60 éve fejlesztik az autonómvasakat és semmi. A Tesla a legkomolyabb versenyző, a többi homok. Na most 50 év alatt a sztechnika a házméretű vasaktól eljutott a testbe szerelhető eszközökig v. a zsebre tehető hatalmas teljesítményt rejtő telefonokig. A robot vas még a kanyarban sincs. 60 év. Sztem 60 év múlva teleportálódni fogunk. Ez az utóbbi 15-20 évben nagyobbat lépett előre mint a robot vas. És ennek legalább annyi valóság tartalma van mint annak, hogy 50 év múlva robot vasaink lesznek.
    Meg egy alapvető dolog: ha ennek a technológiának nem lesz társadalmi elfogadottsága akkor megy a levesbe az egész, mert ki a fene gyártana valamit sok-sok pénzért, ha a kutyát sem érdekli.
  • Macropus Rufus #3
    amúgy ja. :)

  • Akva #2
    "A BVG döntése értelmében a járműveken mindig lesz egy sofőr, aki vészhelyzet esetén beavatkozhat"

    Ha már ott van, akár vezethetné is a járművet, és akkor meg lehetne spórolni a qrva drága mesterséges intelligenciát.
  • duke #1
    Szep lassan azert mar kozeletinek az onvezetok. Egyenlore lassan, gondolom ez is max 20 korul megy, de jo hogy mar elesben hasznaljak oket.