Berta Sándor

Times Square-hirdetésben kapta a kritikát a Tesla

Az akciót a gyártó egyik legfontosabb ázsiai partnere szervezte.

A Shenma Zhuanche (iUnicorn) nevű kínai cég azért alkalmazta ezt a drasztikus módszert, hogy felhívja a figyelmet a Tesla modelljeivel kapcsolatban felmerült minőségi problémákra. A Shenma Zhuanche a Times Square területén található egyik hatalmas hirdetőpanelt bérelte ki és ott jelentette meg az üzeneteit, amelyekben a Tesla magatartása miatt panaszkodott. A kínai vállalat az online platformján keresztül kínál elektromos autókat, s 2016-ban és 2017-ben összesen 278 darab Tesla gépkocsit vásárolt, ezáltal a gyártó legnagyobb partnerének számít az ázsiai és csendes-óceáni térségben. A járműflotta 20 százaléka azonban elektromechanikus problémákkal küzdött, a javítások átlagosan 45 napig tartottak és 6,5 millió jüanba (körülbelül 970 000 dollárba) kerültek.


A szokatlan módon megjelentetett felszólítások között szerepelt, hogy a gyártó vagy javítsa ki a hibás modelleket vagy fizessen kompenzációt. Az üzenetek csak 30 percig voltak láthatók, az iUnicorn munkatársai jelenleg is vizsgálják, hogy miért tűntek el ilyen gyorsan a negatív reklámok. Emellett azt sem lehet tudni, hogy a vállalat mennyit fizetett a nem mindennapi hirdetések megjelentetéséért.

A társaság a Sina Weibo rendszerében nyilvánosságra hozott bejegyzésében hangsúlyozta: reméli, hogy a Tesla gyorsabban foglalkozik majd a problémák megoldásával azáltal, hogy azok nyilvánosságra kerültek. Korábban egyébként a Shenma Zhuanche képviselői próbálták felvenni a kapcsolatot a Tesla illetékeseivel, de nem jártak sikerrel. Az autógyártó egyelőre nem kommentálta kínai partnere szokatlan akcióját.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • duke #14
    "A járműflotta 20 százaléka azonban elektromechanikus problémákkal küzdött,"

    Olvastam rolla, szar a gyujtas, meg hangos a kipufogo. Es allitolag sehogy sem tudtak beallitani a szelephezagot.
  • Munkas #13
    Szerintem kínai "barátaink" csak profitmaximalizálással próbálkoznak. Valószínűleg nem igaz, de ha a Tesla válaszol, akkor már belekeverik a dologba. Kb. mint nálunk a közmédia ellenzékről hazudozó hírei.
  • ostoros #12
    Sírba visztek ezzel az elitizmussal.
  • mrzed001 #11
    Tesla’s infotainment dashboard screen tops Consumer Reports ratings

    Valamint érdemes elolvasni ezt a cikket:
    Tesla Model 3 Loses CR Recommendation Over Reliability Issues

    És a hozzászólásokat is, pl:
    "Electric cars don't have many systems as traditional cars, so the model 3 was unfairly judged on cosmetics issues - that are mostly resovled today.

    1) Engine Major: a motor is less compicated = less break downs = more reliability. And Tesla makes the most efficient and reliable EV motor in industry.
    2) Engine Minor: Tesla does not have minor systems that support an engine. An EV has hundreds less moving parts than ICE cars. Less parts to break = more reliable.
    3) Engine Cooling: Tesla has the best cooling system. Other EVs like the LEAF don't even have cooling systems.
    4) Transmission Major: no transmission to break down = more reliable
    5) Fuel System: no fuel system to break down = more reliable
    6) Electric System: On basic functions to keep a car running, EVs actually have a simplier electrical system than ICE cars. Fuel cars has several systems that require electro-mechanical sensors and monitoring. ICE require a lot of maintenance just to keep these sensors functioning.
    7) Climate System: Tesla has the most efficent and sophisticated climate system in industry. A Tesla has options to keep the car cool for pets, remotely turn on the A/C. Tesla's keeps the car from overheating when parked under the hot sun using exhaust blowers and AC heat exchangers. ICE cars need to keep their windows slightly open.
    8) Brakes: Tesla's mechanical brakes lasts for 200K miles. Tesla's regen brake is the best in industry.
    9) Exhaust system: EVs have no exhause system to break down = more reliable
    10) Paint/Trim: cosmetics
    11) Body Integrity: The model 3 body is the safest car ever made according to the NHTSA.
    12) In-car Electronics: Tesla has the best in car electronics. Not even Nvidia could outperform Tesla's AI chips. No other car manufacturers can do software as well as Tesla.

    99% of model 3 owner would highly recommend the car to their family and friends. CR claim their surveys reflect the sentiments of actual owners. So, why would CR not recommend the model 3?"

    Nagyon szépen összefoglalta, nem is nagyon van további hozzáfűznivalóm.
    Technikailag egy kiváló megoldás. Kivitelezés szempontjából, hát, egy alig 7 éves gyártóról lévén szó, vannak hiányosságok.
    A legtöbb panasz mégis a szerviz miatt éri a Tesla-t
    https://www.consumeraffairs.com/automotive/tesla_motors.html


    Mindeközben a tényleg komoly sőt életveszélyes gondok, mint amik miatt vissza kell hívni kocsikat elkerüli, lásd:
    - leégeti egész kocsit
    - menet közben leáll motor, elmegy minden szervó és csak gurulsz autópályán kormány és fékezhetetlenül
    - tönkremegy magától váltó
    - menet közben kiég teljes elektromos rendszer
    - hengerfejes lesz 2 évesen
    - rosszul tervezett autószőnyeg miatt fékezhetetlen száguldásba kezd a kocsi ... (aláragad a gázpedál)
    ezek mind valós példák, NHTSA kivizsgálás és visszahívás lett belőlük.

    Itt elég jól össze van szedve, NHTSA vizsgálatoktól fogva visszahívásokig minden: https://www.carcomplaints.com/Tesla/
    Érdemes megnézni más típusokat is, Lexus, BMW, Audi ... na az nem olyan üres, mint a Tesla lapja.
    Lásd BMW X5 2011

    Durva szériahibák: https://www.carcomplaints.com/worst_complaints/

    Vagy lásd ez: https://www.carcomplaints.com/news/2015/takata-airbag-death-toll-9.shtml

    De vannak itt még horror sztorik is: https://www.carcomplaints.com/horror_complaints.shtml
    Közte egy Tesla, amelynek újonnan sérült volt a festése ... pedig mennyivel jobb, ha a Honda légzsákja lő ki rád felfújódásakor éles fém tárgyakat, ugye ?

    Szóval, egyrészt rinya amit látok Tesla-val szemben, szerviz meg dekor hibákat.
    Másrészt viszont akár halált okozó technikai hibákat közel se (másoknál meg rahedli).


    @Merces2 : tudod, ha sz-ros a kezed, ne mutogass másra, hogy hehe leette magát ...
  • NEXUS6 #10
    Mindent kezeljünk a maga kategóriájában. Egy Tesla S kb olyan igényes mint egy Skoda Superb, azonban annyiba kerül mint egy Merci SL.

    Ha egy Superbből ülök át, akkor azt gondolom, hogy nem is rossz, mert hogy megy, meg még több hely van benne, meg ilyenek. Ha a Merci SL-ből, akkor meg csak simán fogom a fejem, hogy mi ez a rettenet! Tartok tőle az utóbbi tulajok vannak többségben.
  • Merces2 #9
    Most azért mert a miénk is szar a szomszédé már nem is lehet az? Vagy elveszi a jogunkat hogy kritizáljuk? Nekem ez nem logikus, ez az introvertált footbalhuligán mentalitás.... :D
  • defiant9 #8
    Az azért valahol várható egy új szereplőnél hogy konstrukciós hibák lesznek.
    Ez csak 28 fős minta a UK motoring magazine What Car? -tól:
    The Tesla Model S proved the least reliable and was given a score of just 50.9%.
    The Tesla Model S came in last in a major survey ranking cars by how reliable they are

    US: Consumer Reports, which ranks the reliability of vehicles based on owner reviews, says the dependability of Tesla models has slipped in the last year as the automaker upgraded the hardware and software on its Model S vehicles. The analysis of 29 auto brands ranks Tesla as No. 27,one of the lowest-rated brands in this year’s report.

    A model 3 viszont átlagos, csak a kinai dealer azt éppen nem árul:
    While the reliability of the Model S has slipped in the eyes of Consumer Reports, it says the Model 3 has “average” reliability.
    “The lack of complexity in the Model 3 is why we thought it would have average reliability, and that’s what our members have told us,”

    Én ebben most nem kínai manipulációt látok, inkább azt hogy a Tesla hátán egy púp az egyéb megoldandó kérdések mellett a szervízhálózat, a negyedév veszteséggel zárult tehát pénzt sem nagyon akar visszaadni, az végfelhasználók felé lévő cégnek meg érthetően kellemetlen helyzet hogy prémium áron hibákat kapnak az ügyfeleket amik nem prémium módon voltak kezelve.
  • leeloodallas #7
    Elég komoly olyan emberektől Kínát, az USA-t, vagy épp Elon Muskot ekéző kommenteket olvasni, akiknek a magyar nyelv használata is problémát okoz. :)

  • Tetsuo #6
    A Teslában sokan csalódtak, szerintem ez várható volt. Rengeteg helyen olvasni az autóiról kritikákat, ahogy a cégről is.
    Oké, lehet hogy csak ellenreklám, de mrzed úgy csinál, mintha az Ámerikai céfek nem játszanánka piszkosan. A kínaiaktól éppen van kitől tanulniuk... és jól teszik, ha végre megfingatják a jenkiket.
  • mrzed001 #5
    A tömeges "önégető" EU autók mint BMW meg Ford Ecoboost után (pláne a teljes csalószoftvere VW konszern) szerintem nem igazán van EU-ból jogunk egy amcsi kocsit lesz-rozni.
    Szerintem.

    Úgy mellesleg, elekromechanikus hiba hol is léphet fel egy e-kocsiba?
    Fék, légkondi hűtés-fűtés, motor-hajtás, önvezetés, elektromos ülésállítás.
    Fék hiba lenne ordítanának, kizárt.
    Légkondin igen csodálkoznék.
    Motor hibánál megint ezt ordítanák (úgy mellesleg ezen csodálkoznék ám igazán, se váltó, se kettős tömegű, se kuplung, se ... 1-1 motor elöl-hátul és kész)
    Önvezetés, léptetőmotor is elég durva funkció, külön kiemelnék.
    Tehát mi? Nem hajtotta be rendesen a tükröket? Ülések nem mozogtak rendesen ? Lekonyult a lámpa ?
    Ez így nekem nagyon kamu szagú.
    Részleteket várnék el ilyen fokú vádaskodás mellett !