Castellum

Echelon interjú


Kiadó: Még ismeretlen
Fejlesztő: Bethesda Softworks

Megjelenés: 2000
Honlap: Echelon


Ez az interjú a New Business Development igazgatójával, Todd Vaughn-nel készült, hogy újabb részleteket tudjunk meg a cég készülőben lévő futurisztikus légiharci játékáról, az Echelon-ról.

Leírnád röviden az Echelon-t?

Az Echelon egy egyedi science-fiction univerzumban játszódó futurisztikus harci játék. A legnagyobb különbség a többi ilyen játékhoz képest az, hogy az Echelon egy bolygó atmoszférájában játszódik. A játék a legújabb technológiákat támogatja, fantasztikus és változatos felszínt, időjárás rendszert találhatunk benne, továbbá izgalmas multiplayer tulajdonságokkal, több repülő modellel és fantasztikus grafikával és történettel találkozhatunk.

Klikk ide!   Klikk ide!

Kinek tervezitek a játékot?

Számos olyan tulajdonsága van a játéknak, ami vonzani fogja a hagyományos repülőgép-szimulátorok, a sci-fi, az akció, a csapatjáték, és a multiplayer csaták kedvelőit. A fő hangsúly azonban azon van, hogy mindenképpen szórakoztató legyen a játék, akármelyik tulajdonsága miatt is keltette fel a játékos érdeklődését. A lényeg, hogy jó legyen, és mindenkinek tetsszen. A játékosok a játékokat szeretik, nem pedig egyetlen műfajt. Az Echelon-t azoknak fejlesztettük, akik szeretik a "nagyszerű" játékokat.

Volt valamilyen különleges kihívás, aminek meg kellett felelnetek az Echelon készítése során? Voltak fennakadások?

A Madia fejlesztőcsapata nagyon tapasztalt és elkötelezett programozókból, művészekből és tervezőkből áll. Ők elsősorban játékosok, így mindig tudják mit akarnak, és már a kezdet kezdetén tudták, mit akarnak létrehozni az Echelon-nal: egy felejthetetlen élményt.

Egyedül lelkesedésük kordában tartása jelentett némi kihívást.

Klikk ide!   Klikk ide!

Hasonlítani fog az Echelon játékmenetében valamelyik újabb játékra? Mi volt hatással a játékra?

A Madia játékéhségének köszönhetően számos hasonlóság van a klasszikus játékokkal és az újakkal egyaránt. Ilyen játékok például a Mechwarrior sorozat, a Tribes, a Wing Commander, a Team Fortress és sok repülőszimulátor, de őszintén szólva a fejlesztők nem próbáltak meg egyetlen játékot sem leutánozni, egyszerűen csak hatással voltak rájuk ezek a játékok és ez rányomta bélyegét arra, hogyan kreálták meg saját, egyedi víziójukat.

Szerinted mi különbözteti meg az Echelon-t a többi űrháborús játéktól?

Azt hiszem a legnyilvánvalóbb különbség az, hogy ez nem az űrben játszódik. :)

Bár van hasonlóság játékmenet és struktúra tekintetében az előbb említett játékokkal, szerintem a játékosok meg fognak lepődni, hogy mennyi különbség van a játékmenet összes aspektusában. A hagyományos repülőgépszimulátorok hatására a játék teljesen modellezett fizikával rendelkezik. Mivel a saját sci-fi univerzumunkat terveztük meg, a fejlesztőknek a civilizációkat két oldalról kellett bemutatnia és meghatároznia. Nem csak a repülhető gépeket kell bemutatni, hanem a civilizációk technológiáját, fegyvereit, taktikáit és az életük és csatáik infrastruktúráját. Ezek a tényezők nagyon fontosak a háborús környezet kialakításában. Mindkét oldal egyaránt felhasznál földi egységeket, épületeket és ellátó-járműveket, melyeknek egyedi specializált funkcióik vannak. Bár a játékos közvetlenül csak a légitámadással foglalkozik, a totális háború koncepciója megmutatja milyen méretű, összetettségű és brutalitású ez a bolygóméretű háború.

A Wing Commander óta nagyon szabványszerű módon közelítik meg a sci-fi játékokat, és bár a Wing Commander valóban követendő példa lenne sikere, kreativitása és eredetisége miatt, a mi motivációnk az Echelon esetében nem az volt, hogy lemásoljunk valamit, hanem hogy egy teljesen egyedi játékot alkossunk, látvány és játékmenet szempontjából egyaránt.

Klikk ide!   Klikk ide!

Hány szint vagy pálya van az Echelon-ban? Mekkora ez az univerzum? Milyen helyszínek és környezetek lesznek a pályákban?

Jelenleg két küldetéssorozatunk van pár tucat küldetéssel. Az engine saját fejlesztésű. Bár a képek is jól néznek ki, a játék futás közben igazán lenyűgöző. Az élethű víz, a fényeffektek, a fegyverek és a robbanások... a grafika minden része életet visz a játékba. A játék iszonyatosan hihetetlenül részletes és hatalmas a világa, egy egész kontinens! Ez azért van, mert az Echelon nem pályákat, hanem egy hatalmas terepkészletet tartalmaz, amit több órányi valós idejű repüléssel lehetne csak beutazni.

A világ modellezésekor készítettek városokat, úthálózatot, hidakat, védelmi rendszereket, éghajlati öveket sivatagoktól egészen a havas hegységekig és erdőségekig. Így annak ellenére, hogy a küldetések a környezet egy részén játszódnak, a világ többi része továbbra is ott van, és a környezet ennek megfelelően változik.

Klikk ide!   Klikk ide!

Milyen hajókkal lehet játszani a játékotokban? Vannak speciális támadások és fegyverek?

Számos repülhető jármű van, ami a rang és a küldetések teljesítésének függvényében válik elérhetővé. Vannak vadászgépek, bombázók és teherhajók. Egy egyedi vonás, hogy nem mindegyik jármű viselkedik egyformán. A robosztus fizikai modellnek köszönhetően a vadászgépek egyik típusa például rögzített szárnyú modellt használ, míg egy másik tud lebegni, hátrafelé repülni, és 360 fokos fordulatot tenni. A nehézbombázó a helikopter és a légpárnás hajó keveréke.

A változatos repülési modellek és a különböző repülőtípusok érdekes taktikai lehetőségeket rejtenek magukban.

Speciális fegyverek és támadások természetesen lesznek egyes küldetésekben. Az egyik újítás, a célpont-zoom nagyon jól működik. Ez lehetővé teszi, hogy pontosan megcélozz valamit, akár nagy távolságból is. Nagyon sok speciális fegyverünk is van, az ostromágyúktól egészen a torpedókig, amik hatalmas pusztítást végeznek.

Klikk ide!   Klikk ide!

Milyen fajta ellenfelekkel találkozhatnak a játékosok és milyen lépéseket tettetek egy ténylegesen hatékony MI kifejlesztésére?

A velianok egy igazi idegen faj, mely biomechanikus, genetikailag módosított szuperlényekből áll, és fejlett technológiával rendelkezik. A járműveik, épületeik és technológiájuk hasonló módón szokatlan. Ennél többet nem mondhatok, mert az elrontaná a meglepetést.

Hatékony MI-t készíteni a szövetséges és ellenséges gépekhez nem nagy probléma, mindig tudunk olyan MI-t készíteni, ami szétlövi a játékost. Az igazi kihívást az MI finombeállítása jelenti, amikor is el kell érni, hogy a siker és a bukás esélye elfogadható és szórakoztató legyen. Ezt nagyon komolyan vesszük, és a fejlesztés hátralévő szakaszában nagyon sok mindent kell még csiszolgatnunk. Jelenleg mindennel meg vagyunk elégedve, de a tökéletességre törekszünk.

Klikk ide!   Klikk ide!

Vannak multiplayer terveitek?

Fantasztikus multiplayer terveink vannak. Sajnos nagyon gyakran elhanyagolják a multiplayer részt, de mi már a fejlesztés legelején gondoltunk rá. Vannak Deathmatch és Kooperatív küldetések, de az Echelon multiplayer részének a fő eleme a csapatjáték. A járművek, épületek, repülési modellek és a kommunikáció változatossága és egymást kiegészítő jellege miatt az élmény nagyon fog hasonlítani a Tribes-ra vagy a Team Fortress-re. Minden játékos szakosított feladatot láthat el, repülhet bombázókkal, vadászgépekkel vagy végezhet felderítőmunkát. Mindez egy nagyon dinamikus és érdekes multiplayer játékot eredményez.

Jelenleg 16 játékost célzunk meg. A multiplayer valójában úgy fog működni, mint a Quake. Beindíthatod a saját szerveredet és a többi játékos bármikor felcsatlakozhat, de lesz beépített szerver-kereső, hogy tudd hol találhatsz épp aktív játékot, és hogy éppen hányan játszanak. Természetesen mi is beindítjuk szervereinket a játék kiadására.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sanyiute #19
    gd
  • SNIPER0018 #18
    srácok nekem az echelon régebbi verziója kellene nem WW hanem emi elötte volt stratégiai
    Echelon (c) Amnesty Visuals
  • encyke #17
    hogy vagy, szivem? szeretlek
  • encyke #16
    sziasztok
  • Cartman #15


    hfhg