Balázs Richárd

Az idegenek halottak

A világegyetem tele lehet lakható bolygókkal, ezért sok tudós szerint hemzsegnie kellene az idegen életnek. A földönkívüli élet azonban valószínűleg igen rövid és nagyon gyorsan ki is hal, állítják az Ausztrál Nemzeti Egyetem (ANU) asztrobiológusai, akik az élet kialakulásának tanulmányozása közben ismerték fel, milyen gyakorta hal ki egy új élet a fiatal bolygók felmelegedése vagy lehűlése során.

"A korai élet rendkívül törékeny, ezért szerintünk ritkán fejlődik elég gyorsan a túléléshez" - fogalmazott dr. Aditya Chopra, az Astrobiology szaklapban publikált tanulmány szerzője. "A legtöbb fiatal bolygó környezete instabil. Egy lakható bolygó létrehozásához az üvegházgázok megzabolázása kell, hogy stabilan tartsa a felszíni hőmérsékletet"

Körülbelül négymilliárd évvel ezelőtt a Föld, a Vénusz és a Mars egyaránt lakható lehetett. Megközelítőleg egymilliárd évvel a kialakulásuk után azonban a Vénusz üvegházzá hevült, míg a Mars jégszekrénnyé hűlt le. A Vénusz és a Mars kezdeti mikroba szintű élete - ha létezett egyáltalán - nem tudta megvetni a "lábát" a gyorsan változó környezetben, taglalta Charley Lineweaver, az ANU Bolygótudományi Intézetének adjunktusa. "A földi élet valószínűleg vezető szerepet játszott a bolygó éghajlatának stabilizálásában" - tette hozzá.

Dr. Chopra szerint elméletük megoldást kínál egy rejtélyre. "A kérdés, miszerint miért nem találtunk még jeleket az idegenekre, sokkal kevésbé köthető az élet eredetéhez, vagy intelligencia szintjéhez, mintsem a bolygó felszíneken kialakuló visszacsatolási ciklusok biológiai szabályzásának gyors kialakulásához, illetve annak hiányához" - magyarázta.

A nedves, sziklás bolygók az élet számára szükséges összetevőkkel és energiaforrásokkal szinte minden bolygórendszerben megtalálhatók, azonban, ahogy arra Enrico Fermi 1950-ben felhívta a figyelmet, nincs jele a földönkívüli életnek. Fermi paradoxonának egyik ésszerű magyarázata az univerzum szerte jellemző korai kihalás, aminek a "gaiai szűk keresztmetszet" elnevezést adták. "Modellünk egyik érdekes folyománya szerint a világegyetem kövületeinek nagy többsége kihalt mikroba szintű élettől, nem többsejtű fajoktól, mint a dinoszauruszoktól, vagy humanoidoktól származik, melyeknek évmilliárdok kellenek a kifejlődésükhöz" - zárta a gondolatmenetet Lineweaver.

• esztyopa #146
    Teljesen rossz a vizsgálódás premisszája !
    NEM az a kérdés,hogy létezik -e más,értelmes civilizáció az emberiségen kívül,hanem az,hogy MIKOR !!!
    Nagyon valószínűtlen,hogy egyedül vagyunk,de sehol sem tesznek említést az *időablak* fogalmáról,ami egyértelműen eldönti a kérdést,és amit Stanislaw Lem igen világosan, és részletesen kifejtett.
    Számomra az a tény,hogy az emberiség sorsa a 21. századra milyen fordulatot vett - bizonyítani látszik azt,hogy egyszerűen nincs elég idejük felvenni a kapcsolatot Velünk,vagy egymással, mert jóval előbb ...kihalnak/kihalunk.
    Mivel a kozmikus katasztrófák ritkák,ez inkább *öngyilkosságnak* tünik.Elérve egy bizonyos fejlettséget,olyan körülményeket teremtenek,vagy olyan eszközöket fejlesztenek ki,ami megássa sírjukat !
    Utoljára szerkesztette: esztyopa, 2018.06.29. 09:34:42
  • felemelő #145
    Nekem a "lehetetlen" dolgokról az az ókori tudós jut eszembe, aki egész jó közelítéssel (talán +-10%) megmondta a Föld kerületének hosszát.
    [Nem csak hogy gömb, de még az egyenlítő hosszát is!]

Ehhez csak elment az egyenlítőre és egy néhány száz km-el távolabbi városkába, és egy kút mélyén ülve mindkét helyen egyszerre megnézték mikor delel a nap, milyen szögben süt (már nem emlékszem a pontos módszerre).
    [az egyenlítőn délben merőlegesen süt a nap, adott-megmért távolságra tőle délben valamilyen szögben... és ebből számolható]

Kezdetleges eszközök, mérőeszközök és lehetőségek... és olyan infók nyerése "csak" a gondolkodás erejével, hogy ma is gondot okozna számos szakembernek még jobb eszközök mellett is.

Pl. a piramisnál hallottam hogy a vízszintest a víz szintjével mérték. [mekkora ötlet! nekünk... nekik logikus volt]
    A lerakott szintben végig martak egy vájatot, abba vizet öntöttek és nézték, hogy milyen magas a vájatban a vízszint... innen máris látható, hogy a következő szint lerakásánál (adott pontokon) mennyivel kell növelni/csökkenteni a magasságot.
    Amit az ember leginkább elfelejtett az a józn ész és az egyszerű dolgok kihasználása... mert túlságosan technologia alapon gondolkodunk mára.
  • jovokutato #144
    De a folyékony vízre,mint kémiai közegre szükség van.A légkör,de főleg a mágneses mező védő szerepe is szükséges.Erre példa a Mars,melynek nincs mágneses mezője,ezért a sugárzás átjut-és kutatások szerint a sugárzás szakíthatta le a nehezebb légkört is-.
    Egy közeli szupernóva-robbanás sugárzása-főleg a gammakitörés energiája-szintén megsemmisítené az életet.
    Ezért fontos az,hogy ne legyen a közelben olyan nagytömegű csillag,mely így pusztul el.
    A lemeztektonika a vulkanizmus miatt fontos,mert így gázok jutnak a légkörbe.Tudom,hogy ez nem mindig jó- kutatások szerint a Vénusz vulkanizmusa felelős a bolygó üvegházhatásáért-,de fontos tényező az élet létrejöttéhez és fejlődéséhez.
  • jovokutato #143
    Valóban,a vörös törpéket is keresik a csillagászok,mert alkalmasak arra,hogy exobolygóik legyenek,éppen a stabilitásuk miatt.
    Azért indulunk ki a földi életből,mert egyelőre ezt ismerjük,tanulmányozzuk.Például felfedzték az óceáni árkok melletti hőforrások kemoszintézisére épülő életet..
    D
    Nem azért. Hanem azért mert még a csillag pontos típusát is megadtad. Mintha vörös törpe esetén fizikai képtelenség lenne az élet kialakulása. Vagy épp egy holdon. De a többi feltételed is olyan, hogy kiindulsz a földi életből, ami nemhinném, hogy szerencsés.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.01.29. 12:34:16
  • jovokutato #141
    Miért?
    Azért,mert nem hisezk a spirituális dolgokban?
    "Miért léteznek energetikai gyógyítások, látók, jósok, auralátók, akiknek születésük óta van képességük"

Azért léteznek mert jó üzlet. És nem azért keresnek jól, mert a fentebb említett képességeket birtokolják, hanem azért, mert marhajól át tudják verni a népet. Igen, téged is. Az, hogy te mit képzelsz be magadnak, az egy dolog, attól még egyik sem válik valóságossá, maximum a te fejedben. Ennek viszont semmi kihatása sem a valóságra, sem semmi másra. Én tiszteletben tartom mások hitét. Ha nekik az kell a nyugodt élethez, bánja fene. De amikor be akarják bizonyítani.... akkor lelöki az agyam az ékszíjat. A hitet nem lehet bizonyítani a dolog természetéből fakadóan. Így tökfelesleges a próbálkozás. Mert a hit mellett semmiféle bizonyíték nincs. (az nem bizonyíték, hogy néhány ember mond valamit). Ha lenne bármelyik mellett bizonyíték, akkor a tudomány is foglalkozna vele.
  • rtfmZoli #139
    A 2.ik bekezdés saját tapasztalat
  • rtfmZoli #138
    Ha nem hiszed el akkor is működik. A skizofrénekről és azokról, akiket elmeproblémákkal diadnosztizálnak meg annyit, hogy egy részük külső behatásokra, megszállásokra viselkedik irracionálisan. Azoknál a gyilkosoknál meg, akik nem drog, alkohol befolyásoltság, illetve előre eltervezés miatt gyilkoltak, és nem emlékszenek arra, hogy hogyan csinálták, azok szellemek általi megszàllás miatt gyilkoltak.
    A szentelt/avatott/áldott tárgyak(kereszt, mala, stb) adnak a megszállás ellen valamennyi védelmet, illetve az imádság/mantrák is. Akik nincsenek védve, azok a szellemek játszóterei, ahol kipróbálhatják azt amit életükben a törvények, az erkölcs miatt nem mertek, vagy csak szimplán leszívják energetikailag és azt veszi észre az ember hogy nem pihentető az alvás.
  • rtfmZoli #137
    Ok a tudomány a halott éppen meghaló testet figyeli, de hogy tudja a lelket, szellemeket megmagyarázni. Sehogy. Miért léteznek energetikai gyógyítások, látók, jósok, auralátók, akiknek születésük óta van képességük. Miért van az, hogy a meditáció után nem tudok elaludni 1-2 óráig, mert feltölt energetikailag, ha egyszer a szkeptikusok szerint nincs ilyen energia.