Spencer

Master of Orion III



Kiadó: Infogrames
Fejlesztő: Quicksilver Software

Rendszer Követelmények: Még nincs adat
Hasonló játékok: Master of Orion II
Kategória: Űrstratégia
Megjelenés: 2002. első negyedév


A legtöbb régi motoros emlékszik még az olyan felfedezős játékokra, mint a Stars!, vagy a Reach for the Stars, de a Master of Orion bizonyára mindenki szívét megdobogtatja. Soha azelőtt nem jelent meg még olyan program ebben a stílusban, mely olyan részletesen lett volna kidolgozva, és olyan jól játszható lett volna, mint a Master of Orion. A Master of Orion 2 1998-ban került a piacra, és annak ellenére hatalmas siker volt, hogy néhány bosszantó hibát tartalmazott. Az Infogrames gondozásában megjelenő, a QuickSilver Software által fejlesztett Master of Orion 3 újabb izgalmas hónapokat ígér!

Összesen 16 különböző faj közül választhatunk a MOO 3-ban. Az eltéréseket az egyes fajok között eddig még soha nem látott részletességgel dolgozzák ki. Minden faj egyéni tulajdonságokkal, tervekkel rendelkezik majd. Az emberek számára a halott kődarabnak tűnő bolygó ideális lakhely lehet egy másik civilizáció számára. A MOO 3 a fajok különbözősége mellett természetesen rengeteg újítással csábítja a játékosokat. A program immár csodálatos, szabadon elforgatható 3 dimenziós grafikát használ. A beépített galaxis-generátor véletlenszerűen helyezi el a bolygókat, de arra ügyel, hogy ne rakja őket "egymásra", így bármilyen csillagot könnyen kijelölhetünk anélkül, hogy a kameraálláson változtatni kellene. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a kezdő játékosok könnyebben boldoguljanak, a haladók pedig mélyebben felfedezhessék a galaxist.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az eddigi Orion részektől eltérően, melyek elénk raktak egy rakás meghódítandó csillagot, a MOO 3 által generált galaxisok a Tejutat modellezik. Minden egyes alkalommal, mikor új játékot kezdünk, a véletlenszerűen létrehozott galaxis megjelenésében hasonlítani fog arra, amit mi otthonnak nevezünk, bármilyen szögből is tekintsünk rá. Újítás, hogy az egyes csillagok között galaktikus "autópályák" vezetnek majd, melyeken sokkal gyorsabban lehet majd eljutni az egyik ponttól a másikig. Természetesen nem kötelező a seregeket ezeken a pályákon célba juttatni, de komoly hátrányunk származhat belőle, ha nem így teszünk. Ez azt jelenti, hogy a kulcsfontosságú csillagrendszerekben védelmi vonalakat alakíthatunk ki a pályák mentén, melyek csak akkor kerülhetők el az ellenfél által, ha a sokkal lassabb útvonalat választja.

A bejárható galaxis mérete sokkal nagyobb lesz, mint az előző részekben volt. A legnagyobbakban akár 256 csillag is lehet. Szükség is van ezekre a hatalmas galaxisokra, hiszen ki kell szolgálni a játékban szereplő nagyszámú faj kolonizációs igényeit. Mikor ezt valaki meghallja, az első gondolata általában az szokott lenni, hogy a galaxis méretéből adódóan rengeteg menedzselési feladat hárul az emberre. A QuickSilver ezt elkerülendő, egy igen érdekes és szórakoztató ötlettel ált elő. A Master of Orion első és második részében a játékosnak rendszeresen utasítania kellett a kolóniáit feladataik ellátására, parancssorokat kellett létrehoznia. A MOO 3-ban erre nem lesz szükség. Mikor a birodalom irányítása túl nehézkessé kezd válni a számunkra, kijelölhetünk kisebb helyi vezetőket bizonyos területekre. Ezek a kormányzók figyelnek majd helyettünk az építkezésre, az élelemellátásra, és az egyéb alapvető, de nélkülözhetetlen tényezőkre. A megoldás előnye, hogy a játékos teljes egészében a céljaira koncentrálhat, legyenek azok politikai vagy katonai jellegűek.

Klikk ide!    Klikk ide!

A csel a dologban az, hogy minden kijelölt vezető saját személyiséggel rendelkezik. Általánosságban ugyan elmondható, hogy minden vezető igyekszik majd követni utasításainkat, de mindegyiknek megvannak a saját tervei is. Nagyon nagy az esélye annak, hogy miközben a vezetők próbálják betartani parancsainkat, egészen máshogy döntenek, mint ahogy mi döntöttünk volna. A megoldás kézenfekvő: rúgjuk ki azokat a kormányzókat, akik nem teljesítenek jó szolgálatot, és vegyünk fel helyettük másokat. A birodalom céljaitól függően szükség lehet a menedzsment időnkénti felfrissítésére, mert könnyen lehet, hogy vezetőinket az idegenek árulásra "kényszerítik" némi pénzösszeggel. Mielőtt a MOO rajongók teljesen elborzadnának amiatt, hogy elveszik tőlük a direkt irányítás lehetőségét, megnyugtatásul közlöm, hogy a birodalom ügyei továbbra is intézhetők planetáris szinten, így mellőzhetjük a kormányzókat. Ahogy a fejlesztőgárda is fogalmazott: "A vezetők életben tartják a játékot, de nem nyerik meg helyetted!"

A MOO 3 politikai oldala igen mély lesz, de szerencsére legalább olyan szórakoztató is. Minden nagykövet, akivel éppen beszélgetünk, 3 dimenziós modellként jelenik meg a képernyőn, és az anyanyelvén szólal meg. Hogy megértsük a szavait, szinkrontolmács segít nekünk. A nagykövetekkel való tárgyalások életet adnak a játéknak. Míg a gyíkszerű fajok, mint a Sakkra morognak, és mérgesen néznek ránk, ha követeléseink abszurdak, addig az ásványalapú lények, mint például a Silicoidok, törött üveg hangját hallatják, miközben kristályok hullnak le a testükről. Rendkívül fontos politikai játszótér az Orion Szenátus. A legtöbb faj a szenátus tagjaként kezdi a játékot. A készítők szerint ennek a kormányzó testületnek a szerepe körülbelül az lesz, mint a Star Wars első részében a Birodalmi Szenátusnak jutott. Ha jól ügyeskedünk nagyobb hatalomra, és jobb pozícióra tehetünk szert a testületen belül, és kívül.

A Szenátus által hozott döntések széles körben befolyásolják a játék eseményeit. Ha például nyilvánvalóvá válik, hogy az egyik fajnak szörnyű pusztító fegyvere van, a testület korlátozó rendelkezéseket hozhat, melyek megtiltják a használatot. Ha történetesen mi voltunk az a faj, és mégis úgy döntünk, hogy bevetjük a fegyvert, a tűzzel játszunk, hiszen a szenátus tagjai megharagudhatnak ránk, és könnyen egy olyan háború robbanhat ki, melyben mi állunk szemben mindenki mással. Ugyanakkor előnyünkre is felhasználhatjuk a Szenátust, mivel a nálunk erősebb, jobb technológiával rendelkező szomszédainkkal szemben védelmet élvezünk. A MOO 3 sarkalatos pontja a kutatás. Hat különböző területen folytathatunk kísérleteket, de ebben a részben helyet adnak az alkalmazott technológiai fejlesztések mellett az elméleti kutatások is. Ez a kettő elválaszthatatlanul összekapcsolódik, hiszen az új technológiáknak először az elmélet hátterét kell megteremteni, majd kiterjeszteni őket a gyakorlatba. Ez azt jelenti, hogy ha egymás mellé raknánk két playert, akik ugyanazon fajjal játsszanak, és mindketten 20 új találmányt fejlesztettek ki egyazon területen, még akkor sem lennének egyformák kidolgozott technológiák.

Természetesen a világűrben nem állhatjuk meg a helyünket megfelelő űrhajók nélkül. A kezdő játékosok dolgát megkönnyítendő, több előre elkészített űrhajó design lesz a programban, melyek akkor is hatékonyan működnek majd, ha nem változtatunk rajtuk. Azok, akik szeretnének jobban belemenni a szoftver ezen részébe, csaknem teljes beleszólást kapnak az űrhajók építésébe. Ha ez sem elégítené ki a szerelni vágyók igényeit, még azt is meghatározhatjuk, hogy melyik elem hová kerüljön elhelyezésre a hajón. Az alapbeállítások szerint a hajó fegyveri a külső részre kerülnek, a kritikus rendszerek (pl.: életfenntartás, meghajtás) mélyen belülre. Amennyiben mi szereljük össze a hajónkat gondosan meg kell válogatnunk, hogy mit, hová rakunk, mert először azok a rendszerek sérülnek meg, amiket a külső részen helyezünk el. A nagyhajókon kívül kisebb támadó vadászrajra is szükségünk lesz, mivel a nagyobb csatajárműveket könnyen széjjelszedhetik megfelelő gyors és mozgékony védelem nélkül. A nagyhajók kulcsfontosságúak a hódításoknál, illetve az állások védelmezésénél, tehát egy minden szempontból kiegyensúlyozott flottára lesz szükségünk.

Klikk ide!    Klikk ide!

A csatákat valósidőben, 3 dimenzióban jeleníti meg a program. A harcok valószínűleg inkább "lazító" jellegűek lesznek, mert a QuickSilver úgy tervezi, hogy a joystickrángatás helyett a taktikai fellépésre helyezi a hangsúlyt. Az összecsapások során átvehetjük az anyahajó, vagy vadászraj irányítását, de vezetőket is rendelhetünk hozzájuk. Ha így cselekszünk, a harcok automatikusan lefolynak majd, a kapitányok pedig egyre több tapasztalatot szereznek a csaták során, egyszóval fejlődnek.

Említést kell tenni a komplex kémrendszerről, ami szintén a MOO 3 összetevője lesz. A korábbi részektől eltérően kémünket nem egyszerűen átküldjük az ellenséghez, hogy aztán "intézzen magában valamit", hanem pontosan meghatározhatjuk küldetésének célját. Természetesen lesznek olyan kémek is, akik téglaként működve kritikus információkat küldenek nekünk vissza az ellenfelek terveiről, de lesznek olyanok is, akiket meghatározott technológiák megszerzésére, épületek, hajók, kutatások szabotálására vethetünk be. Összességében a kémek sokkal aktívabb szerephez jutnak, mint eddig bármikor.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az MOO 2-vel szemben felhozott legrosszabb negatív kritika az volt, hogy ha egy játékos elhúzott a többi mellett, már szinte lehetetlen volt behozni a lemaradást. A készítők azt ígérik, hogy az MOO 3-ban ez nem fog megismétlődni. A nagyobb birodalmak magasabb költségekre számítsanak, nagyobb hivatali rendszerrel. Egy erősebb birodalomnak 22 forráspontjába kerülhet egy hajó megépítése, míg egy kisebb méretű hatalomnak, kevesebb kiadással, mindez csak tíz forráspontjába kerül. A végeredmény, hogy a nagyobb birodalmaknak kereskedelmi kapcsolatokat kell kiépíteniük a kisebbekkel, és ezért nem lesz céljuk szétzúzni őket.

A játék megnyerésére több lehetőségünk lesz. A katonai út csak az egyik ezek közül, és ráadásul nem is biztos, hogy győzelemhez juttat bennünket. Elvihetjük a pálmát, ha sikerül meggyőznünk a fajokat arról, hogy megválasszanak bennünket az Orion Szenátus vezetőjének, vagy felfedezünk több olyan elveszett technológiát, melyet nagy Orion és Anteran fajok hagytak hátra.

A Master of Orion 3 egy hihetetlenül részletesen kidolgozott játék lesz, ami ráadásul a kezdő játékosok számára is élvezetes hónapokat szerez majd. Mikor a játék megjelenik a boltok polcain, a GameSpy Arcade-n keresztül igénybe vehetőek lesznek a többjátékos összecsapások is. A MOO 3 2002. első negyedévében jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Atti&ATI #41
    Ezt hogyan csináltad!
    Én maximum 11000 értem el!
    (impossible, 7 enemy, huge galaxis)
  • Frank #15
    Ja, a Masters of Magic szuper volt. Nekem ugy tunik hogy az Age of Wonders-t szantak a felujitasanak de szerintem gyengebb lett.
  • Rincewind #6
    Köszönjük néked polgártárs :)
  • Rincewind #1
    Már alig várom!
    A másodikat nem nagyon, de az első részét imádtam.