SG.hu

Kiváló emulációs platform lesz a ROG Ally

A ROG Ally az ASUS válasza a Valve Steam Deckjére. A kézi konzol könnyedén futtat bármilyen PS3, XBOX360, PSP, 3DS, WiiU vagy Nintendo Switch játékot.

A termékbe épített speciális APU, a Ryzen Z1 az AMD Zen4 "Phoenix" technológiáján alapul és kibővített, AVX512 utasítás-támogatással rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy az emulációs motorok kibővített 256 bites SIMD vektorbővítményeket tudnak használni. Ezek az utasítások a 256 bites utasítások képességeit olyan fejlett műveletek bevezetésével egészítik ki, mint például az adatkonverzió, a szórásműveletek vagy a permutációk. Az ilyen számításokat gyakran használják az emulátorok, így ezeknek az AVX512 utasítás-támogatás nagy lökést adhat. Emiatt az ASUS ROG Ally kiválóan alkalmas szinte az összes népszerű emulátor futtatására, jellemzően magas felbontással és framerátával, és mindezt nagyon alacsony fogyasztás mellett. Megerősítést nyert, hogy az eszköz támogatja a PlayStation 3 (RPCS3), Nintendo Switch (YUZU), Xbox 360 (CXBX), 3DS (Citra), PSP (PPSSPP), GameCube (Dolphin), PS2 (PSX2) és WiiU (CEMU) játékokat.

Ezek közül kétség kívül az emulátoroknak kihívást jelentő PS3-as játékok gyors futtatása a legnagyobb durranás. Egy videó szerint a God of War 1080p felbontáson 50-60 FPS-sel könnyedén fut, igaz, eközben 25-30 Watt teljesítményt igényel. (Ugyanez Steam Deck-en 720p-ben 15-25 FPS között mozgott.) Az olyan játékoknál, amelyek 30 FPS frissítésre és natív felbontásra vannak korlátozva elég a 7-15W körüli teljesítménykeret, ami hosszabb akkumulátor-üzemidőt garantál. (A masina 40 Wh-s akkumulátorral rendelkezik, ugyanúgy, mint a Steam Deck. Drámaian leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy egy 40 wattot fogyasztó játékkal egy órán keresztül, 5 wattot fogyaszóval pedig nyolc órán keresztül lehet játszani.)


Az ASUS ROG Ally a Valve egyedi Linux-felülete helyett Windows 11-et futtat, ez a legnagyobb előnye és hátranya is egyben. Számos boltból származó játékot futtathat a teljesítményt esetleg korlátozó kompatibilitási réteg nélkül, miközben természetesen a Steam hozzáférés is adott. 8 magos Zen4 APU-t tartalmaz beépített RDNA3 GPU-val, utóbbiban 12 számítási egység dolgozik akár 2,7 GHz-es frekvencián. A magyar árat 307 490 Ft-ra lőtték be, ezért cserébe kapunk egy Windows 11 Home-ot futtató gépet három hónapnyi Xbox Game Pass előfizetéssel. Ez finoman szólva sem kevés, de ezek szerint lehetővé teszi a játékosok számára, hogy ez az egy termék elég legyen számukra. Két konfigurációban lesz kapható, mindkettő 7 collos, 120 Hz-es, 1080p felbontású érintőképernyőt, 16 GB RAM-ot és microSD-kártyahelyet tartalmaz. Ha a beépített grafika nem lenne elég erős, akkor egy külső GPU-hoz is lehet csatlakoztatni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #7
    de a tény az, hogy még sincs elfogadható emulátor. a 65%-k meg pont az, hogy vannak akiknél semmi nem fog futni mert az ő játékuk abban a 35%-ban van...
    vélhetően nálad (meg nálam) sokkal okosabb emberek írják az emulátorokat és még így is csak 65%... szóval ha olyan egyszerű lenne mint írod akkor már rég megoldották volna.

    " A linkelt cikk is ezt irja, egyszeruen nem eri meg senkinek raszanni a szukseges munkaidot."
    ezért írtam, hogy csak marketing duma az egész.
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2023.05.31. 15:49:39
  • kvp #6
    "és van még pár érdekes megjegyzés, ami némileg bonyolítja az emuláció megalkotását. Ezeknek a fényében, eltudom képzelni, hogy ez a ps3 emuláció marketing duma, vélhetően senki nem fog ps3 programokkal játszani ezen a kézi számítógépen."

    A PS3 jatekok 65%-a egesz jo arany, de a 128 byte-os cache line atomi szintje elerheto x86-os bus lock-ok segitsegevel. Ehhez kernel tamogatas kell, tehat csak olyan emulator tudja elerni, amihez van az os-ben tamogatas vagy driver szinten telepitettek hozza a kernel szintu szoftvert, ilyen van windows-hoz is. Lassitja az emulatort, de ugyanez volt a baja a PS3-asoknak is a cirkularis spe busszal, ami vegul az apro SPE ram mellett a fo bottleneck lett. A hulye lebegopontos mukodes pedig brute force-olhato, ha eleg gyorsak a cpu-k. A fo gond az, hogy annyira nem fontos senkinek a 100% kompatibilitas, hogy belefektessek a szukseges munkat. (ha azok a jatekok mar mennek amik a keszitoknek kellenek es nincs beloluk mas rendszerre port, akkor alalaban megallnak) A linkelt cikk is ezt irja, egyszeruen nem eri meg senkinek raszanni a szukseges munkaidot.

    Egyebkent a fenti cikkbol kiderul, hogy ez gyakorlatilag egy win11-es handheld pc, amire felrakjak az osszes elerheto es licenszelheto vagy ingyenes emulatort es utanna mindenki azt csinal vele amit akar. Ha egy vasarlo ms office-t akar futtatni meg azt is megteheti.
  • Macropus Rufus #5
    azért ennél jóval összetettebb problémáról van szó.
    https://www.ign.com/articles/ps3-emulation-playstation-plus

    "Thirteen years later, the PS3 architecture is still causing headaches.

    There are several unofficial PS3 emulators available today. On one of them, RPC3, 65% of the PS3’s catalog is currently playable. I asked its developers about the problems emulating the PS3.

    One of RPCS3’s developers, Whatcookie pointed to the PlayStation 3’s “128 byte read/write as well as the quirky floating-point format that the SPUs support” as the major bottleneck in reaching RPCS3’s stated goal of 100% compatibility. The PlayStation 5 runs on an x86 CPU like most computers. It’s one reason the PS5 is backward compatible with the PS4, another x86 system. Both have cache lines of 64 bytes, as opposed to the PS3’s 128 bytes per line.

    “128 bytes of data can be written ‘atomically’ on PS3, meaning it appears as a single event, while on a system with 64-byte cache lines it appears as two events,” Whatcookie explained."

    és van még pár érdekes megjegyzés, ami némileg bonyolítja az emuláció megalkotását. Ezeknek a fényében, eltudom képzelni, hogy ez a ps3 emuláció marketing duma, vélhetően senki nem fog ps3 programokkal játszani ezen a kézi számítógépen.
  • Macropus Rufus #4
    nem az időre gondoltam :) hanem a cpu működésére. Elég nehéz emulálni. Eddig is meg tudták volna tenni, mert - mint utalsz is rá - a cpu-k teljesítménye elegendőnek kellene lennie. Ugye a virtual szerverek idejében, amikor egy fizikai vas akár 3-4 gépet is tud emulálni, nem lehet gond. Még sem nagyon erőltették a dolgot. Ebből gondolom, hogy ez nem egy szimpla emuláció lenne, pont a cell miatt.
  • Cat #3
    A PS3 2006. november 11-én jelent meg. Azóta eltelt 16 év.
  • kvp #2
    "Elvileg qurva nehéz megoldani az emulációt a cell cpu miatt."

    Burte force-olhato ha van annyi szabad altalanos CPU mag, mint amennyi PPE+SPE mag volt a cell-ben es a CPU-k privat cache-e nagyobb mint a SPE-k teljes belso RAM-ja volt. Ezt ma mar egy atlagos high end telefon hozza...
  • Macropus Rufus #1
    "Ezek közül kétség kívül az emulátoroknak kihívást jelentő PS3-as játékok gyors futtatása a legnagyobb durranás."
    na erre kíváncsi leszek. Elvileg qurva nehéz megoldani az emulációt a cell cpu miatt.