Berta Sándor

Személyre szabott repülési információk mindenkinek

Egy hatalmas repülőtéri kijelző az előtte álló embertömeg minden tagjának egyedi látványt tud nyújtani. Az új fejlesztés egyelőre korlátozottan érhető el, teljesen önkéntes alapon történik, és enélkül is meg lehet találni a megfelelő beléptetőkaput.

A Delta Airlines légitársaság utasait különös meglepetés érte a detroiti repülőtéren a közelmúltban. Bárki, aki ki merte próbálni a Parallel Reality nevű élményt, a repülőtéren egy kijelző mellett elnézve személyes üdvözlést és személyre szabott repülési információkat láthatott. A megoldás különlegessége, hogy akár 100 ember is állhat a képernyő előtt és mindenkinek egyedi információkat mutat meg. A megjelenített pixelek mindegyike csak bizonyos szögekből látható és az adott személy helyzetét kamerák határozzák meg.

A cég azért választotta Detroitot a teszthez, mert a központi folyosója ideális egy nagyméretű kijelző elhelyezésére, amelyet sok Delta-ügyfél egyszerre láthat. A Michigan Live tudósítása alapján a kaliforniai székhelyű Misapplied Sciences által megalkotott rendszer június vége óta működik. A projektet a Delta Airlines támogatta és a fejlesztés egyelőre kizárólag a légitársaság utasai számára érhető el. Aki részt szeretne venni a Parallel Reality élményben, annak vagy be kell szkennelnie a beszállókártyáját vagy be kell szkenneltetnie az arcát a terminálon. A kijelző személyre szabása a nyelv kiválasztásával válik teljessé.


A kijelzőn lévő érzékelő észleli a regisztrált felhasználók megjelenését a tábla előtt, és őket mozgás közben is követi. A megtekintési területről való kilépést követően minden adat törlődik, és újra be kell jelentkezni a rendszerbe, hogy a táblán személyre szabott repülési információk jelenjenek meg. A technológia anonim, nem biometrikus objektumérzékelést használ, nem érzékeli az arcvonásokat. A Delta nem tárol biometrikus adatokat, és nem is tervezi ezt.

A Delta Airlines azért lát potenciált a technológiában, mert így az utasoknak nem kell többé egy nagy képernyőn keresgélniük a számukra fontos információkat. A Misapplied Sciences nagy terveket sző. "A párhuzamos valóságtechnológia személyre szabott élményeket nyújthat az otthonon kívül szinte bárhol, a stadionoktól kezdve a vidámparkokon át a konferencia-központokig" - nyilatkozta Albert Ng, a társaság vezérigazgatója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    A ceg neve "Misapplied Sciences" :-D :-D :-D

    Viccen kivul a telefonon elerheto szemelyes megjelenito lenne az idealis, ami pozicio alapjan a repter terkepen el is vezeti az embert a belepteto kapuig. Viszont azzal a megoldassal nem lehetne tomegben is mukodo arcfelismero rendszert tesztelni, nagyszamu, gyakran cserelodo onkentesen tomegen.

    Ez az erdekes egyebkent: "As many as 100 people could be looking at the board and see something different."

    Tehat 100 kulonbozo kepet tudnak megjeleniteni, gyakorlatilag az adott szemely fele sugarova csak a neki szant kepet. Ezt pl. egy 3D-s lezer projector rendszer teheti meg vagy a kijelzo elott foldet felosztjak kis negyzetekre es 100 kulonbozo arnyekolt projector sugaroza a kepet. A technologia erdekes, mert igy minden hirdetesi tabla vagy tajekoztato felirat szemelyre szabhato lenne az emberek biometrikus adatai alapjan. Pl. egy allomas nevet vagy egy utjelzo tablat mindenki a sajat nyelven latna. Ehhez az emberek folyamatos globalis koveteset kell elso sorban megoldani, tisztan biometrikus adatok alapjan.
  • bunny #1
    Vagy esetleg lényegesen kevesebb pénzből lehetne egy online felület / app, ahol beírod a járatszámot, foglalási adatod vagy amit gondolsz és az alapján szépen megadja ezeket az információkat. Sőt, mivel minden reptéren az utas első dolga felcsatlakozni az ingyenes wifire, ezt rögtön annak a bejelentkező oldalán elérhetővé is lehet tenni.
    Ehez képest a legtöbb reptér online információs rendszere egy kalap sz*r (persze van kivétel).