Berta Sándor

Kiemelt partner az nVidia számára a Mercedes-Benz

A német gyártó a beszállítója minden termékéhez és technológiájához hozzáférést kap.

Jensen Huang, az nVidia vezetője egy virtuális sajtóbeszélgetés során kiemelte, hogy az autóüzlet lesz a jövő növekedési motorja és nagyon fontossá fog válni. A kaliforniai cégnek a 2021-es pénzügyi esztendőben 566 millió dollár bevétele volt a szegmensben, míg a következő hat évben már 11 milliárd dollár bevétele lesz. Ezt az olyan partnerségek biztosítják, mint amilyeneket a társaság a Mercedes-Benz képviselőivel is kialakított 2020 júniusában. A két fél elsősorban a szoftverfejlesztésében működik együtt, ugyanakkor Stuttgartban tartanak attól, hogy a gyártó hosszú távon kiszolgáltatottá válhat az nVidiával kialakított kooperáció miatt.

Jensen Huang külön is kitért a Mercedes-Benzre, amellyel kapcsolatban kiemelte, hogy hihetetlen partner, amelynél nem tud jobbat elképzelni. Úgy véli, a Mercedes-Benz lesz a bolygó legértékesebb luxusmárkája, amely technológiailag nagyon elöl van. Ola Källeniust, a gyártó vezetőjét egy igazi látnoknak nevezte. (Bennfentesek szerint Huang és a Mercedes főnöke, Källenius jól kijön egymással.)

2024-től a két vállalat közösen több szoftvercsomagot kínál az automatizált vezetési funkciókhoz, és az Nvidia a bevételek több, mint 40 százalékát megtarthatja egy „bevételmegosztásos” modell részeként. A tervet kritikusan értékelik Stuttgartban, mivel az a németeket hosszú távú és költséges függőségbe hozza az Nvidiától, míg a projekt rendkívül jövedelmező az Nvidia számára. Megfigyelők szerint egyértelmű, hogy ki határozza meg az alaphangot a partnerségben: a Mercedesnek nagyon kellenek a chipek, mert a Teslával ellentétben ők nem tudnak saját lapkákat tervezni.

A menedzser közölte, hogy jelenleg 20 autóipari vállalatot, 8 robottaxi-vállalkozást és 7 kamiongyártót látnak el chipekkel, s az a stratégiájuk, hogy minden olyan piaci szereplőnek segítsenek, amely a rendszereit automatizálni akarja. A Mercedes-Benz esetében viszont egy speciális üzleti modellt alkalmaznak, un. "szuper mély" partnerséget. Ennek a hátterében az áll, hogy a két fél közösen épít adatközpontokat és fedélzeti számítógépeket, s ők szerelik fel a gyártó gépkocsijait a következő 20 évben. Nagyon keményen dolgoznak azért, hogy a legjobb technológiát tegyék elérhetővé a járműflotta számára.

Az nVidia első emberét megkérdezték arról, hogy a különleges partnerségnek köszönhetően 2025-ben a Mercedes-Benz kaphatja-e meg elsőként az nVidia Atlan chipjeit, Huang pedig azt válaszolta, hogy nem csupán az valósul majd meg, hanem a német konszern minden olyan termékhez és technológiához hozzáférhet, amellyel az nVidia rendelkezik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)