Berta Sándor

Digitális vissza­pillantó tükröt mutatott be a Lexus

Az eszköz bármely időjárási körülmények között jól használható.

A Lexus úgy döntött, hogy a jövőben kamerákkal váltja ki a hagyományos külső visszapillantó tükröket. A tervek alapján a digitális rendszerek elsőként a jövő hónaptól a gyártó ES 300h modelljeiben lesznek elérhetők az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Németországban és Spanyolországban, majd az év végétől Európa többi államában is. A Lexus már 2018 óta alkalmazza a technikát Japánban.

A kamerák képeit az utastérben elhelyezett monitorokon jelenítik meg és a korábbinál jobb vizuális tájékozódást biztosítanak, többek között azért is, mert jelentős mértékben csökkentik a holtteret. Egy automatikusan széles látószöget biztosító funkció megkönnyíti a kanyarodást és a tolatást.

A Lexus azért, hogy a külső visszapillantó tükrök ne fagyjanak be és a működésük zökkenőmentes legyen, fűtési funkciót épített be a megoldásokba, sőt, a sofőr egyetlen gombnyomásra bekapcsolhatja a jégtelenítő funkciót is. A fejlesztők figyeltek arra is, hogy egy automatika mérsékelje az autót követő gépkocsik vezetőinek elvakítását.

Amennyiben a sofőr indexelni vagy tolatni kezd, akkor a digitális visszapillantó rendszer azonnal egy nagyobb látómezőt mutat neki és egyúttal megjelennek olyan vonalak, amelyek a különböző akadályoktól való távolságot jelzik a számára. Ezek a jelölések nem csupán a kamerák élő képein láthatók, hanem akár madártávlatból is a beépített multifunkciós kijelzőn. Vezetés közben pedig ezek a vonalak segítenek a többi közlekedőtől való biztonságos követési távolság betartásában.

A visszapillantó tükrök kiváltásának ötlete nem új. Már 2012-ben interaktív kamerarendszerek fejlesztésébe kezdett az indiai tulajdonú SMR cégcsoport; a munkában a konszern győri laboratóriuma is részt vett. Majd 2015-ben a Mio épített kamerát a visszapillantó tükörbe. 2017 júniusában a PSA mutatta be azt a koncepcióját, amely többrétegű, holografikus kijelzőket, visszapillantó tükrök helyett kamerákat és a műszerfalba behúzódó kormánykereket tartalmazott. 2018-ban az Audi váltotta ki a külső visszapillantó tükröket kamerákkal és kijelzőkkel, januárban pedig kiderült, hogy hamarosan az Aston Martin új modelljénél jöhetnek a kamerával ötvözött visszapillantók.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #6
    Kapitalista gazdasági rendszerben minden cég a több profitra hajt, különböző stratégiákkal. Valaki úgy akarja eladni magát, mint környezettudatos cég/márka, de ezt csakis a profitért teszi, morális indok fogyasztói társadalom vállalati szférájában nem (sem) létezik.
    Ha egy (tegyük fel, bár lehetetlen) különös véletlen folytán a cápák közé olyan vállalatvezető kerül, amelyik a profitérdek elé helyez emberi tényezőket, ő a részvényesek nyomására mielőbb eltávolításra kerül, ha pedig nem részvénytársaság, a riválisok elsöprik az adott céget.
  • mrzed001 #5
    A Tesla-ba 8 kamera van (+szenzorok).
    Ez max játékszer (gondolnánk), pedig nem.
    A Tesla CyberTruck-nak nincs visszapillantója. Semmi. Várják, hogy törvényi szabályozás megengedje USA-ban, hogy kamerás rendszer legyen (szóval azért csak úttörő dolog ez).

    Persze az lenne a cél, hogy végre robotaxik legyenek. Azok mozgását össze lehet hangolni, így minimális dugóval meg lehet oldani a tömegek mozgatását.


    "Hajszolják a profitot ... és nem érdekli őket, hogy a gyerekeik, vagy az unokáik semmit sem élvezhetnek ebből a mérhetetlen luxusból"
    Aham, persze.
    Ez elég durva kijelentés egy olyan céggel szemben (Toyota-Lexus), amely kifejlesztette a Hibrid rendszert, majd SZABADON felhasználhatóvá tette.
    Ja, az összes hibrid amit ma az utakon látsz, az mind ezen szabadalmak alapján készült, lett egyediesítve (alapjában mind egy Prius).

    Ki nem pufogott CO2 tonnák tömkelege/nap amit köszönhetsz ennek a cégnek.
    Senki se kérte, senki se követelte, maguktól tették INGYEN szabaddá a hibrid szabadalmakat (hogy minél jobban elterjedhessen, mert amúgy a hibrid egy igen jó ugródeszka a full elektromos autós világ felé).

    Ami szabályokat bevezetnek (és szenvednek más autógyártók vele), hogy legyártott autóik károsanyag kibocsájtás átlaga X érték alatt legyen ... azon a Toyota-Lexus csak mosolyog.
    Mert bár a világ LEGNAGYOBB autógyártói, mégis ők fényévekkel alatta vannak.
    Szóval igen vicces éppen őket környezetszennyezéssel vádolni.

    Persze az ostobaság és tudatlanság kéz a kézben jár ...
  • VolJin #4
    Minmeghalunk szindróma...
  • AgentKis #3
    Kicsit Grétásra sikerült ez... XD
  • gombabácsi #2
    jaj, de a fejlődés ellensége vagy, ha az ilyeneken múlna akkor még a fán lennénk.
    én már a digitális előrepillantót várom!!!
    XD
  • leeloodallas #1
    Végül is tök megéri az a pár millió eurós fejlesztési költség egy olyan valamiért, amiben a hagyományos visszapillantó tükör egy hibalehetősége helyett lesz vagy öt, ráadásul az eddigi megoldás is ellátta a feladatát.

    Nem képesek felfogni, hogy pár évtizede lehet hátra az emberiségnek, ha veszünk vissza DRASZTIKUSAN a fogyasztási szokásainkból, és nem hagyjuk abba a pazarlást.

    Hajszolják a profitot, Az egyetlen szent céljuk a gazdasági növekedés, és nem érdekli őket, hogy a gyerekeik, vagy az unokáik semmit sem élvezhetnek ebből a mérhetetlen luxusból, mert bár lesz körbekamerás, "önvezető" (LOL) autójuk, életterük már nem marad.

    És "az úri közönség táncol"...