Ötvös Tibor

Lezajlott a budapesti PlayIt

A jelek szerint visszatalált a helyes útra a PlayIt fesztivál, hiszen az idei, budapesti kiállításon valóban ott volt minden, amit egy igazi játékos szeretne.

Kint voltál a PlayIt-en?
  • Igen
  • Nem
  • Igen, de nem a budapestin
Őszintén megmondom, hogy az elmúlt pár PlayIt fesztivál nem fogott meg. A sok sorban állás, a viszonylag nagy területen elterített, de túl sok érdekességet nem tartalmazó kiállítók elvették az ízét a rendezvénynek. A tegnapi budapesti show azonban ismét a régi fényében tündökölt. Persze, kisebb helyre voltak összetömörítve a kiállítók, de ez éppen az előnyére vált az egész közegnek. Így ugyanis pillanatok alatt át lehetett látni a teljes show-t és meglepetésre még a sorban állások is csökkentek.

A legnagyobb pozitívum, hogy a korábbinál jóval több gép volt kiállítva, így mindenki kipróbálhatott valamit. Szerencsére a virtuális valóság területére is igaz volt mindez, hiszen alig pár perccel a belépés után már egy X-Wing fülkéjében ülve szedhettem le a Tie Fightereket. Pár lépéssel arrébb pedig már a legújabb akció, a Blood & Truth főhőseként szedhettem le a rosszfiúkat. Korábban voltak fenntartásaim a VR-eszközökkel szemben, de azt kell mondjam, hogy bár továbbra is a zenés-táncos játékok dominálnak a platformon, de már akadnak érdekesebb és valódi tartalommal bíró alkotások is.



De kint volt a Microsoft is, akik az X360 legnagyobb klasszikusai mellett az Xbox One jelenlegi sikercímeit is kihozták a fesztiválra. Aki a valódi mozgásra volt kíváncsi, az dobálhatott kosárra az Alba Volán jóvoltából vagy éppen harcosként rohanhatott egy Airsoft fegyverrel - mindkét esetben természetesen ajándékot is kaphattunk. A legnagyobb meglepetést számomra azonban a card board szekció okozta, ahol megismertem a következő italos este legjobb választását.

A Klask egy dán találmány, melynek egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége. A játékot lényegében az asztalka alatt kell játszani mágneses bábukat mozgatva. A cél természetesen a góllövés, de ez egyáltalán nem olyan egyszerű! Ugyanis a pálya közepére helyezett 3 mágnesdarabra is ügyelned kell, hogy azok nehogy véletlen bábudra tapadjanak. Ha ez megtörténik – ráadásul kettő is rá tapad – akkor az ellenfeled egy plusz ponttal gazdagodik.

Összességében a budapesti PlayIt nagyon kellemes kikapcsolódást nyújtott, hiszen ezúttal valóban sikerült minden igényt kielégíteni. Akit érdekelnek a különböző előadások, azok egy jól kihangosított színpad előtt ülve hallgathattak alkalmanként valóban izgalmas interjúkat; lépten-nyomon szabad PS4 VR gépbe botlik az ember; a tömeg is jobban eloszlik a kisebb hely ellenére... szóval csak pozitívan lehet nyilatkozni a mostani rendezvényről és remélhetőleg az őszi is hasonlóan színvonalas lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #7
    Nem is mondtam, hogy a régebbiek annyira tanítottak volna, csak mint igény írtam le. A "nosztalgiafaktor" nálam nem "játszik", legalábbis én újdonságra vágyom, de legalább akkora durranásokra, mint a legendás játékok voltak egykoron.
    A kedvenc játékaim nagyon jók voltak, de ma már nem tudnám végigvinni őket, hiszen unom.

    A látvány fejlődött a technikával, bár nem olyan arányban... szóval a jobb látvány mellé kellene a legalább nem rosszabbodó egyéb kellék, mint mondjuk történet.
  • Sziklamester #6
    A régebbi játékok közt is sok volt, ami nem tanított sokat, mert a legtöbb játéknak a célja, hogy kikapcsoljon és ne gondolkodj a stresszes dolgokon. A másik, hogy mi akik a 70-80 as években születtünk vagy kezdtünk el játszani (én 86 ban születtem és 92-től játszom) máshogy ítéljük meg a mai kor játékait, mivel a nosztalgia faktor és az adott kor más technikai kihívásai, megoldásai másabb jellegű játékokat eredményeztek.

    Ma már a látvány viszi inkább a prímet, mert a játékosok zöme vizuális típus és szereti a látványt. Ezért sem látsz most jó minőségben pl point and click játékokat, feladvány játékokat, puzzle és ügyességi játékokat, mivel ezekre kisebb igény van - és vagy mobil platformon is elfut, ahol ezeket pénzlehúzó mechanikákkal kötik egybe.

    A komolyabb játékok meg általában pc vagy konzolhoz kötöttek, ezért ezeket megpróbálják minél látványosabbra csinálni, azért akadnak akik nem ezt a vonalat követik, csak nehéz megtalálni azokat, akik valódi jó és ötletes játékokat készítenek.

    Ilyen rendezvényekre meg nem megyek el, mert lényegében otthon azt csinálhatom, amit szeretnék és ezért itt pénzt nem adok ki. Ezek a rendezvények inkább közösségépítésre jók, de van aki csak a kütyük miatt megy el, engem ezek konkrétan ennyire nem érdekelnek.
  • Tinman #5
    Viccnek jóvót'.
  • bdzsana #4
    "A Diablo esetében miért csak a grafikát fejlesztették"
    Igazából tök mindegy mit csinálnak egy korábbi sikeres játékkal úgy se lesz jó.
    Ha csak a grafikát fejlesztik akkor az a baj egyeseknek. Hogyha belenyúlnak akkor meg az mert ez már nem "az" a Diablo. Nem egyszerű a dolguk ha egyszerre akarják kiszolgálni a régi nosztalgikus érzéseket és az új igényeket az új játékosoktól.
    Én személy szerint legtöbb esetben inkább az újításokat várnám, kivétel volt most a Quake Champions, ahol tényleg hagyni kellett volna úgy ahogy van csak jobb grafikával.
  • Tetsuo #3
    Igen, ez is szerepet játszik, de ezen felül is úgy gondolom, hogy annakidején jobbak voltak a játékok.
    Ma történetileg és stílust tekintve nagyon primitívek a játékok. Főként bevált sablonokra épülnek, és egyre nagyobb (emiatt butább) közösségnek szólnak.
    Nincsenek nagy igényeim: Legalább egy normális tenisz-menedzser lenne valós játékosprofilokkal vagy egy Age of Empires, Colin McRae Rally mai megfelelője. Age of Darkness platformjáték hangulata már nincs meg egyik mai játékban sem.
    Hol az újabb stílusteremtő játékok? A Diablo esetében miért csak a grafikát fejlesztették, miért nincs olyan szerep vagy stratégia-játék, ami valós ismereteket ad át és nem hablaty az egész, illetve nem a 80-as IQ-hoz van igazítva?
    Miért nincsenek olyan AAA játékok, amik nem butítanak, hanem műveltebb lehetne tőlük a játékos? Már nem lehet kifogás a technikai kötöttség.
  • Major #2
    Esetleg már nem vagy gyerek?
  • Tetsuo #1
    Kár, hogy nincsenek ma már jó játékok.