Ötvös Tibor

A fejlesztők el akarták készíteni a Star Wars: Empire at War folytatását...

...azonban az Electronic Arts, mint a jogok új tulajdonosa nem kért ebből. Ez már a második olyan játék, ami miatt a Star Wars rajongók megkérdezhetik, hogy jó kezekben vannak a licencek?

Amióta az Electronic Arts birtokolja a Star Wars jogokat elég sok olyan játékról hallottunk, melynek fejlesztését nem kérte a kiadó, ugyanakkor rajongói oldalról lett volna igény rá. A Star Wars 1313 elkaszálása tipikusan ilyen példa, de legutóbb a Rebel Galaxy elutasítása kapcsán kaphatták fel az érdeklődők a fejüket. Mi is beszámoltunk arról, hogy a Petroglyph csapatának játéka, a Forged Battalion tegnap érte el a Korai Hozzáférés állapotát és ezen alkalomból a készítők "meglepően szószátyárnak" bizonyultak a korábbi projektjeikkel kapcsolatban és itt kapcsolódik be az aktuális témába a csapat.

A Petroglyph végezte ugyanis a 2006-ban megjelent Star Wars: Empire at War fejlesztését és ezzel mutatkoztak be (miután kiváltak a Westwood Studios berkeiből) a közönség előtt. A program nagyon szép sikereket aratott, kapott még kiegészítőt is, de aztán csend támadt körülötte. Az utóbbi pár évben a fejlesztők, miközben éppen egy új projektjüket kezdték el tervezni, megkeresték az Electronic Arts kiadót is, miután az megkapta a Star Wars jogokat, hogy esetleg nem érdekelné őket az Empire at War 2.


"Sajnos azt kell mondanom, hogy nem készül semmilyen hivatalos kiegészítő a játékhoz" - árulta el egy kérdésre válaszolva az egyik fejlesztő az este. "Ugyanakkor még mindig próbáljuk gyűjteni az információkat, a visszajelzéseket és ezeket felhasználva javítjuk tovább a programot. Ez azonban már nagyon üzleti dolog. Nincs túl sok információm, de a jogokkal az EA rendelkezik és úgy tűnik, hogy inkább kevesebb programot készítenek, de azokat színvonalasabban. Szóval ha nem FPS-sel érkezel hozzájuk, akkor bizony nem rúgsz labdába, mert most ez a prioritás."

"Párszor próbáltunk kapcsolatba lépni velük, hogy hátha érdekelné őket egy Star Wars: Empire at War II, mely hozná az FPS-ek által elvárt színvonalat. Választ vagy bármilyen visszajelzést azonban egyik megkeresésünkre sem kaptunk azóta sem." Kérdés persze, hogy amíg a Battlefront 2 sikeres, addig - akárcsak az Activison - a kiadó nincs rákényszerülve, hogy más műfajba is elvigye a licencet és ezzel kockáztasson. Ezek után pedig már az is kérdés, hogy valóban dolgozik a BioWare egy RPG-n vagy az Andromeda fogadtatást látván elvették a jogokat és az Anthem végül eme ennek eredményeként születhetett meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #3
    Egy Total war: Star Wars még lehet sikeres is lehetne...
  • CairoJack #2
    A SOTE után a valaha volt legjobb SW játék. Mindig is vártam a folytatását még jobb grafikával. Méltatlanul bántak el vele.
  • dregnarr1 #1
    Igazán szuper játék volt, a korában gyönyörű grafikával, izgalmas játékmenettel!