Ötvös Tibor

Izgalmas fejlesztések sajnálatos leállításai

Év végén ideje kicsit áttekinteni azon játékokat, melyek megjelenésekor biztosan sikeresek lettek volna, de a fejlesztést már korábban leállították.

Korábban már foglalkoztunk olyan projektekkel, melyek fejlesztését érthetetlen okokból állították le. Azóta eltelt már pár év és a trend folytatódott: újabb olyan alkotásokat töröltek vagy állították le határozatlan időre/végleg a munkálatokat, melyekért tényleg nagyon kár. Érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon mi vezetett odáig, hogy ezen reményteljes alkotásokat végül nem finanszírozza tovább egy kiadó sem.

Silent Hills
Mi mással is kezdhetnénk, mint a Konami és Hideo Kojima szakításának áldozatául esett Silent Hills. A rendkívül izgalmasnak és ígéretesnek tűnő projektben igazi sztárgárda működött volna közre kezdve Guillermo del Torotól Kojimán át a főszerepet kapó Norman Reedus-ig bezáróan. Az azonban már eléggé érthetetlen, hogy a Konami végül miért nem fejezte be a fejlesztést - mindenesetre a Capcom lecsapott a lehetőségre és átvette az ötleteket a Resident Evil hetedik részébe, ami azonban már nem sikerült olyan jól.

Star Wars 1313
A Disney-Lucasarts nagy áldozata a Star Wars 1313, melynek sikere szinte garantált volt. Hiszen egy, a messzi-messzi galaxis legsötétebb, bűnözőkkel teli körzetében kellett volna tevékenykednünk a sokak kedvencének számító Boba Fett-tel. Azonban a váltás miatt valamiért leállít a fejlesztés, az EA nem látott feltehetően túl sok fantáziát a projektben. Persze most lehet, hogy másképpen tekintenek minderre, hiszen a Zsivány Egyes kirobbanó sikere bizonyította, hogy Erőtlenül is lehet sikeres egy alkotás, illetve az önálló Boba Fett film is készül. Reméljük, hogy a Visceral Games azért emel át elemeket a saját akciójába a 1313-ból.



Aliens Crucible
Az Aliens Crucible az Obsidian Entertainment akció-RPG-je volt, mely nagyon ígéretesnek tűnt és a három éves fejlesztői munka után már szinte teljesen készen voltak az alkotással. Ám ekkor jött a Colonial Marines és ez abszolút elsőbbséget élvezett. Ráadásul a Sega nem akart kettő Aliens játékot finanszírozni, így 2012-ben leállít a fejlesztés. A folytatást ismerjük: A Colonial Marines iszonyatosan nagy blama lett, a csapat pedig a Pillars of Eternity és a Tyranny képeiben klasszikus RPG-ket tettek le asztalra. A Sega sosem mossa le magáról ezt a szégyenfoltot.

LMNO
Aki nyomon követi az oldalunkat, az 2010-ben már szembesült a lesújtó hírrel, mely szerint a Steven Spielberg - Electronic Arts együttműködés második termése lett volna az LMNO címet kapott alkotás, melynek fejlesztését azonban 2010-ben egyszerűen leállították. A 2005 óta fejlesztés alatt álló játéknak két főszereplője volt. Az általunk irányított férfit Lincolnnak hívták, míg társunkat Evenek, aki egyébként a kormány elöl menekül. Eve egy gyors és titokzatos teremtmény, aki - bár képtelen a beszédre - a játék során elég összetett kapcsolatba kerül velünk. Ez a kapcsolat nagyban függ attól, hogy mi hogyan viszonyulunk hozzá. Az LMNO ambiciózus vállalkozás volt, talán túlságosan is. A Mirror's Edge bukása után a kiadó nem akart ekkora összeget befektetni és leállította a fejlesztést.


Fallout Online
A Bethesda és az Interplay közötti viaskodás áldozata lett a Fallout Online, mely egy, a népszerű világban játszódó MMO-nak készült. Ráadásul nem a Fallout 3 belső nézetes megoldását és játékmeneti elemeit alkalmazta volna, hanem a Fallout 1-2-ben látott izometrikus perspektívát vetette be. Ez pedig feltehetően több millió rajongónak lett volna tökéletes ajándék. Mindenesetre a viszály itt is ellehetetlenítette egy izgalmasnak tűnő projekt megvalósulását.

The Lord of the Rings: The White Council
A Gyűrűk ura világában játszódó programok szintén elég sikeresek lettek, bár minőségüket tekintve azért akadtak gondok. Mindenesetre a stratégiai ág (The Battle for Middle-Earth) és az akciós vonal (Middle-Earth: Shadow of Mordor) azért bizonyított és éppen ezért tűnt kimondottan nagy vállalkozásnak a The Lord of the Rings: The White Council. A teljesen szabadon bejárható nyitott világban játszódó, a Skyrim játékmenetét másoló akció-RPG pazarul hangzott, ám az Electronic Arts menedzsment-gondokkal küzdött és először jegelték majd végleg leállították a projektet. Évekkel később jelent meg a The Lord of the Rings: Conquest, mely azonban nagyot bukott.

Agent
A Rockstar Games minden játékát kiemelt figyelemmel kíséri a világsajtó és a játékvilág és igen ritka az olyan projekt, mely végül nem valósul meg. Az Agent egyike ezeknek, pedig igen izgalmasnak tűnt az alapötlet. A hidegháború idején egy ügynök szerepét ölthettük magunkra és így a lopakodás, kémkedés de néha az igen látványos akciók elegye alkotta a játékmenetet. A fejlesztést még 2007-ben jelentették be és bár hivatalosan sosem törölték, de mégis egyre kisebb az esély arra, hogy valaha is megjelenjen.

Számunkra ezek voltak az elmúlt évtized talán legfájóbb törölt fejlesztései, de persze lehetne még sorolni a címeket. Akadnak például olyan alkotások is, melyek végül megjelentek, de az eredetitől teljesen eltérő megoldásokkal. Legjobb példa erre a Doom, mely eredetileg Doom 4 címmel érkezett volna és teljesen másképpen alakult a játékmenet és a sztori is, mint a Bethesda logója alatt kijött epizódban. Számomra pedig a Splinter Cell: Conviction eredeti tervei voltak érdekesek, melyben egy szakállas/csöves kinézetű Sam Fisher volt a főszereplő.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #2
    "a Splinter Cell: Conviction eredeti tervei voltak érdekesek, melyben egy szakállas/csöves kinézetű Sam Fisher volt a főszereplő"

    A játékban pont így néz ki... (amúgy egy cikk arról, hogy készül a következő SC és Ironside lesz újra a hangja?)
  • Jagdgeschwader #1
    Nem tudom miért kellett dobni a 1313-at, bár tényleg nem volt túl eredeti ötlet ráadásul végig a Corusanton játszódott volna. Egy jó Jedi Knight-féle játékot kéne végre kiadni! Ja, hogy Kyle Katarn nem Disney-kompatibilis? Sebaj, talán Dash Rendar felbukkan majd a Zsivány Kettes (?) kapcsán, mikor profin lenyúlja a második Halálcsillag terveit és még csak bele se hal, nem úgy mint a Bothanok.