Ötvös Tibor

A legdrágább játékok tízes listája


A játékok fejlesztési költsége egy ideje már nagyon elszállt, így ideje kicsit átnézni, hogy vajon melyik is a 10 legdrágább alkotás a piacon.

A videojátékok világában jó ideje több milliós fejlesztési költségekről beszélünk, ha egy-egy blockbuster készítése kerül szóba és ez az összeg alkalmanként simán eléri a 100 milliót is. Éppen ezért úgy döntöttünk, kicsit érdemes megnézni, hogy melyik is volt az a tíz játék, melynek elkészítése valóban óriási méreteket öltött és vajon mennyire érte meg. Illetve azt is megmondjuk, hogy mai árfolyamon mennyibe kerülne ugyanannak a címnek az elkészítése (ez az összeg lesz zárójelben és ezek figyelembe vételével állítottuk össze a listát is).

Deadpool - 100 millió dollár (103 millió dollár)
Talán meglepő, de a nagydumás, a filmvilágban is végre méltó módon felbukkanó Deadpool 2013-ban a High Moon Studuos jóvoltából a játékvilágban is tiszteletét tette és nem is akárhogyan. Aki emlékszik még a címre, abban bizonyára megragadtak a karakter dumái illetve cselekedetei is, bár számomra továbbra is a kedvenc rész, mikor Kábel az egész eseménysort megvilágító monológját nem halljuk, mert Deadpool épp saját gondolataiban van elmerülve. A vicces akciójáték 100 millióba fájt az Activisionnak és mivel alig érte el az 1 milliós eladásokat, így nagy sikerről nem beszélhetünk.


Max Payne 3 - 105 millió dollár (108 millió dollár)
A Rockstar Games egyik legolcsóbb alkotása volt a 2012-es Max Payne 3, melyre nagyon sok rajongó várt, mégis csak hellyel-közzel tudta visszahozni a fenti összeget. A megjelenés hetében remek kezdést produkált a játék a maga 3 millió példányszámos indulásával, ám utána mintha eltűnt volna minden rajongó. A végén egy ismételt marketing-kampánnyal sikerült feltornászni 4 millióig az eladásokat. Kár érte, mert a Max Payne 3 egy remekmű, kötelező darab az akciórajongók számára.

Red Dead Redemption - 80 millió dollár (109 millió dollár)
Nem meglepő módon viszonylag sok Rockstar Games alkotást köszönthetünk majd ebben a felsorolásban és a western-GTA, melynek már javában készül a második része is szintén felkerült. A Max Payne 3-mal ellentétben azonban a Red Dead Redemption kirobbanó nagy sikert aratott és ennek ékes példája, hogy amikor elérhetővé vált Xbox One-ra a korábbi változat, szinte megrohamozták a Live oldalát a vásárlók. A játékból egyébként közel 13 millió példányt kelt el, ami miatt többszörösen is visszahozta az árát a projekt.


Too Human - 100 millió dollár (110 millió dollár)
A fentiek ékes ellentéte a Too Human, mely 2008-ban 100 millió dollárjába fájt a Silicon Knights számára és nagyon nagyot akartak robbantani a fejlesztők. Azonban a játékból mindössze 700 ezer darabot adtak el, ami kimondottan csalódást keltő szám. Ezzel egyébként a csapat is csődbe jutott és így el is tűnt a süllyesztőben.

Grand Theft Auto IV - 100 millió dollár (110 millió dollár)
Újabb Rockstar termék, ezúttal a világ egyik legnépszerűbb franchise-zának negyedik része jön, mely 100 millió dollárba került, ám 22 millió eladásával bőven behozta ezt a költséget. Éppen ezért lehet biztos benne mindenki, hogy az ötödik fejezettel nem zárult le a széria, lesz még GTA 6 is.

Destiny - 140 millió dollár
Az ötödik helyre került a Destiny, melynek elkészítése 140 millió dollárba került az Activision számára (egyes pletykák szerint 500 millió az összeg, de erre nincsen semmilyen bizonyíték és elég őrült összegnek is tűnik), de megérte. A 9 milliós eladás egy teljesen új franchise nyitányaként több, mint elfogadható, a Destiny egyértelmű siker és természetesen már készül a második rész is.


Star Wars: The Old Republic - 200 millió dollár (211 millió dollár)
A negyedik helyre került a BioWare MMO-ja, a Star Wars: The Old Republic, melynek fejlesztési költsége elérte a 200 millió dolláros összeget. Ez mai árfolyamon 211 millió dollárt jelent, ám valamiért a BioWare már a premierkor bejelentette, hogy 500 ezer eladott példány elég ahhoz, hogy jövedelmező legyen a cím. Ez meg is történt, hiszen 2 millió példányt vásároltak a rajongók, majd utána elindult a csökkenés és mára már azért megcsappant a tábor, de még mindig sokan kalandoznak a messzi-messzi Galaxisban.

Final Fantasy VII - 145 millió dollár (214 millió dollár)
A lista harmadik helyezettje egy 1997-es alkotás, melynek fejlesztésére 145 millió dollárt szánt a Square Enix. Ezzel azonnal ki is vívta magának a Minden idők legdrágább játéka címet, melyet 2009-ig tartott is. A Final Fantasy VII kirobbanó sikert aratott, a mai napig a legnépszerűbb és legsikeresebb rész a sorozatban, melyből 10 millió darabot adtak el világszinten.

Grand Theft Auto V - 265 millió dollár (270 millió dollár)
Talán meglepő, de van a GTA 5-nél is drágább játék, így a Rockstar Games alkotása csak a második helyre jutott a maga 265 milliójával. Bármennyire is hatalmasnak tűnik ez az összeg, a játék csak a megjelenésének a napján 11.21 millió példányt adtak el belőle, ami 800 millió dollárt jelentett. Jelen pillanatban 70 milliónál tart a GTA 5 és ez a szám az Online változat folyamatos kiegészítésével feltehetően még nőni is fog.

Call of Duty: Modern Warfare 2 - 250 millió dollár (276 millió dollár)
És igen, a világ legdrágább alkotása a Call of Duty: Modern Warfare 2, melybe csak azután volt hajlandó 250 millió dollárt invesztálni az Activision, hogy a modern vonal első része is nagyon jól teljesített. És a számítás be is jött, egy évvel később már 1 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el a kiadó. Ezzel pedig elindult a menet és ma már ott tartunk, hogy űrhajók jelennek meg a Call of Duty világában. De a fejlesztési költségeket azért csökkentette a kiadó.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #8
    A Max Payne minden részében kellő egyensúlyban vannak a cutscenek a játékidővel. Mivel egy történetmesélés az egész (és abban zseniális mind), cutscenek nélkül nem lenne teljes az élmény. És ráadásul ki is hagyhatod őket, ha unod. Egyébként az MP3 nem Remedy.
  • Torzonborz #7
    Nem teljesen idevaló mivel az közösségi finanszírozásból készül, így nincs anyagi bukta mint az a listában lévő 1-2 játéknál.
  • ugh #6
    A cikk szerzoje se foldkako.
    A remedy "jatekai" hosszu erdektelen unalmas cutscene-kel telerakot minimaljatek fosladmanyok.
    Max payne 3 ahogy a qb is egy szettordelt szar, minden csak nem zsenialis.
  • Sir Cryalot #5
    star citizen? Bár abból sokat "visszakuncsorogtak" ...
  • Kikikirly1991 #4
    Max Payne 3 nem lett jó játék: nem jól működik a harcrendszer, tunkolda az egész.Pedig grafikailag nagyon látványosak lövöldözések,de hiába a látvány ha a rossz játékmenet hazavágja az akció/Adrenalin faktort.
  • pett3rson #3
    Nem játszottál a multijával, mi?

    nem vagyok codboy (de igen :) ), de az a játék nagyon jó volt...az azt követő részekből talán a BO2 és a BO3 ami még jó. de az MW2 mindenképpen etalon - single is óriási élmény volt és a multija végképp. bőven megérte a kiadott pénzt rá.
  • Matte #2
    "Okoskodok"

    De legalább őszinte vagy, az is valami.
  • JaSoN HuNTeR #1
    Grand Theft Auto V - 265 millió dollár
    Ez elég sok de erre megértem hogy ennyit elköltöttek

    Call of Duty: Modern Warfare 2 - 250 millió dollár
    De egy COD lineáris csőjátékra annyit? Nem is értem jól átverték őket, nem lett valami nagy szám ez a játékprogram x)
    Vicc...

    Okoskodok és CODboyok kíméljenek.
    Utoljára szerkesztette: JaSoN HuNTeR, 2016.11.24. 21:56:04