Berta Sándor

Együtt fejleszt szoftvert a Mercedes és a Volkswagen

A két fél a legmagasabb szinten akar együttműködni.

A Daimler és a Volkswagen képviselői között lezajlottak az első egyeztetések egy lehetséges partnerség kialakításáról, számolt be a Manager Magazin. A tárgyalásokon Ola Källenius, a Daimler és Herbert Diess, a Volkswagen első embere is jelen volt. Ola Källenius egy ideje már autófedélzeti operációs rendszert készíttet a munkatársaival és az új platformot az MMA nevű jövőbeli modellarchitektúrával vezetheti be a gyártó. Az MMA rugalmas lesz, ezáltal egyaránt alkalmazható lesz a belsőégésű motorral szerelt és az elektromos gépkocsikhoz. Az architektúrára épülő első járművek 2024-ben jelenhetnek meg a piacon.

Volkswagen egy hasonló operációs rendszert alkalmaz az ID.3 modellnél, ugyanakkor a technika közel sem tökéletes és számos problémát kell megoldani. Az első ID.3 autók a nyáron kerülhetnek forgalomba. Herbert Diess kiszervezte a konszern szoftverkészítő részlegét a Car Software Org (CSO) nevű vállalkozásba azért, hogy az új operációs rendszert később más vállalatoknak is értékesíthessék. A Volkswagen 2025-ig több mint 7 milliárd eurót áldoz programok fejlesztésére és ezen a területen új partnereket is fog keresni.

A Daimler nem csupán a Volkswagen illetékeseit kereste meg az ajánlatával, hanem a BMW vezetőit is. A találkozókra mindig a legnagyobb titoktartás mellett és csak a legfelsőbb szinten, a legfontosabb menedzserek bevonásával került sor. A lehetséges kooperáció tervéről nem tájékoztatták az érintett gyártóknál működő felügyelőbizottságokat, az üzemi tanácsokat vagy más testületeket. Az ötlet mind a két esetben az volt, hogy a cégeknek közösen kellene kifejleszteniük egy autófedélzeti operációs rendszert. Egy ilyen együttműködéssel jelentős költségeket lehetne megtakarítani, ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy a szoftverfejlesztés időigényes és mivel sok programozóra van hozzá szükség, költséges dolog is.

Az szinte biztosra vehető, hogy a három vállalat aligha működhet együtt a területen, azt ugyanis a versenyjog nem engedélyezné, ráadásul nehezen is lenne összeegyeztethető az egyes cégek saját érdekeivel. Bárhogy is dönt majd a Daimler, annak komoly stratégiai következményei lesznek mind a három társaságra nézve. Bármelyik konszern marad ki a kooperációból, komoly versenyhátrányt fog elszenvedni. Az információkat eddig egyik vállalat sem kommentálta.

Tavaly januárban vált ismertté, hogy hogy szövetségre léphet a Daimler és a BMW. A két autógyártó azt vizsgálta, hogy miként ötvözhetnék a fejlesztési tevékenységüket és jelezték, hogy csökkentenék az önálló közlekedéshez szükséges operációs rendszerek fejlesztésének milliárdos költségeit. Majd a cégek 2019 márciusában bejelentették, hogy közösen akarják kifejleszteni a vezetőket segítő rendszerekhez és az automatizált közlekedéshez szükséges következő technológiagenerációt. A két fél hosszú távú és stratégiai együttműködést tervez, s a céljuk egy rugalmas platform megalkotása és rövidebb innovációs ciklusok kialakítása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #1
    hmmmmm. együtt szerintem lényegesen ügyesebben tudják meghamisítani a kibocsátási adatokat... :)