Ötvös Tibor

Durva a Call of Duty: Modern Warfare helyigénye

175 GB szabad helyet követel a merevlemezen a Call of Duty: Modern Warfare.

Végre kiderült, milyen gép kell majd a Call of Duty: Modern Warfare végleges változatának futtatásához. Meglepetést igazából csak a helyigény jelenthet, hiszen a 175 GB viszonylag combos kérés mind a minimum mind az ajánlott konfigurációban. Mindenesetre a játék októberben jelenik meg, szóval nincs sok idő a fejlesztésekre.

Minimum:
Windows 7 64-bit (SP1) vagy Windows 10 64-bit
Processzor: Intel Core i3-4340 vagy AMD FX-6300
Grafikus kártya: NVIDIA GeForce GTX 670 / NVIDIA GeForce GTX 1650 vagy AMD Radeon HD 7950
Memória: 8 GB RAM
Szabad hely: 175 GB

Ajánlott:
Windows 10 64-bit legfrissebb változata
Processzor: Intel Core i5-2500K vagy AMD Ryzen R5 1600X
Grafikus kártya: NVIDIA GeForce GTX 970 / NVIDIA GeForce GTX 1660 vagy AMD Radeon R9 390 / AMD Radeon RX 580
Memória: 12 GB RAM
Szabad hely: 175 GB

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kissssss0 #14
    valószínűleg teli van szeméttel(hátramaradt munkafájlok) be nem fejezett játékelemekkel(pályák,videók,modellek,stb) és egyéb fölösleges szarokkal aminek semmi hasznát nem veszi a program.

    emlékszem gothic 3 is foglalt vagy öt gigát az ősidőkben amiből simán lefaragtam vagy kettőt, hl2, ut2004, stb, ugyan ez volt... most sincs másképp.
  • repvez #13
    nem csak a méretével van gond, hanem , hogy nem tudni, hogy mi miatt ekkora mi indokolja ? nincs hetekig tartó történet benne , szabadon bejárható területek stbb.
  • CrazyAchmed #12
    "Már várom mikor adják SSD meghajtón ki a játékokat és amikor játszani akar valaki akkor csak bepattintja a gépbe a megfelelőt."

    Amúgy ez sem tűnik olyan extrém dolognak, mint amennyire első olvasásra, hiszen egy akkora ssd, ami ehhez a játékhoz kell, kb fele annyiba került mint maga az alapjáték.
  • CrazyAchmed #11
    #10 "Egy kétórás mozifilm 50-60gb körül van BD-en." tehát kb 30 gb egy óra
    #1 "175gb ot elfoglal és a single rész jó ha 5 órás." tehát kb 35 gb egy óra
    akkor mi a gond? :)

    Jó, tudom, hogy nem azonos a kettő, de vicces volt, hogy kb annyi a két érték. Amúgy nem hiszem, hogy ez a 175 GB annyira brutális lenne, max nem a rendszer-SSD-re telepíted, hanem a pornó-partícióra... :D
  • repvez #10
    igen pont ezt nem értem, hogy minek pazarolnak fizikai adattárolót, ha egyáltalán nem is használ róla adatot és csak a kód miatt kell megvennni a dobozt , a többit netről szedi és esélyed sincs offléine futtatni a játékot csak lemezt használva.
    Az meg a másik, hogy oké, hogy 175gb hely kell a játéknak.
    De a letöltőtt file, legyen mondjuk 100gb annak is kell hely aztán ezt a filet kitömöriti valahova mig feltelepiti és álltalában ezt az ideiglenes tárhelyet a C-n használja.
    Na mármost aki a C- meghajtót csak a Win és pár program tárolásához használja mondjuk 50-100gb os particióval annál, lehet ki fogja irni, hogy sikertelen a telepités kevés hely miatt.

    Az átvezető animációk , meg vagy elöre le vannak renderelve és csak egy videot látsz ami azért nem hiszem, hogy indokolná az ekkora méretet vagy scriptelve van ami meg a játék modelljeit használja és a cript file, meg még kisebb helyet foglal ami lejátsza az adott eseményt.

    Én is azon vagyok, hogy itt az optimalizáció hiánya az ami a sok helyet foglalja és ,hogy olyan környezetet programoznak hozzá, ami nem biztos, hogy minden eleme kell.
    Gondolok itt hasonlóra mint az Unreal és unity motorok, azokban is minden benne van ami minden játékhoz elképzelhető, de ha csak egy tetriszt is akarsz vele csinálni az is több GB méretú lesz , mert egy csomo felesleges dolgot beemel a grafmotorbol, amikor régen meg csak célirányosan a legszügségesebb kodokat irták specifikusan egy adot játékhoz vagy játékstilushoz.

    A fényképes példád meg ott is sántitt, hogy egy fénykép ma több 10mpixeles és azok 3-5mb méretüek a 4k-s képek max 1mb-osak ha 1000db 4k-s texturt használnak akkor is mégcsak 1gb adat és a játéknál statikus 175gb tárhelyről beszélunk nincs köze a futás idején betöltött dolgokhoz azt ne keverjuk ide.
    De csináljunk egy kis számitást.
    Legyen fél óra átvezető animáció. Egy kétórás mozifilm 50-60gb körül van BD-en.
    Akkor a fél óra legyen 20gb.
    Számoljunk 10k 4k-s texturával ami 10gb
    hangokra számoljunk jó indulattal 10et
    A 3d-s objeltumokra a nagyobbakat számolva legyen 10 térkép 20különbözö egység 20 jármütipus meg az aprólék. ezek legyen a legnagyobb méretú ú3d modell 400mb ,de akkor már sokat mondtam(textura nélkül) legyen 30gb az összes.
    A kód meg 2-3gb.
    Akkor ott tartunk, hogy 70-80gb.
    100gb még akkor is lóg a levegőben.
  • t_robert #9
    Azért ha megnézed a mai COD-okat a játék részek közt rengeteg az átvezető videó rész. Ami azért erősen zabálja a helyet. Utoljára a COD WWII-t vettem meg amit lemezes verziós dobozban adtak volt benne vagy 8 darab DL DVD. Ami persze szart se ért, mert annak a verzionak már köze sincsen az 51 GB-tal a jelenleg neten levő 9X gigához, amit minden képen le kellett tölteni. Így csak a telepítő kód használható. Ráadásul az origin kliens már nem is áll neki DVD-ről feltelepíteni.
  • Macropus Rufus #8
    "- Soha nem lesz ilyen, mivel a fizikai hordozók ideje egyre inkább lejárt."
    mert az ssd az virtuálisan tárol vagy mi? A hdd-k kora annyira nem járt le, a storage rendszereknél erősen marginális helyen vannak az ssd-k... ne az otthoni vasakból indulják ki.

    "- A 175GB akár 4k felbontású high-res textúrákat, sokféle lokalizációt, zenéket, sokcsatornás hangokat, szinkronokat és persze rakatnyi multis pályát tartalmaz, melyeknek - 1-2 kivételtől eltekintve - sok közük nincs a single kampányhoz."
    ezek nem indokolják a 175.000MB-os méretet. A programozási tudás hiány annál inkább.

    "- A régi játékok nem hallottak még a FHD felbontásról sem, nem, hogy a 4k-ról, így értelemszerűen drasztikusan kisebb helyet foglaltak el. Készíts egy képet a fényképezőgépeddel a legalacsonyabb felbontáson, majd a legmagasabbon. Az első esetben 1 MB alatt lesz egyetlen kép, míg a maximális felbontáson 5-7 MB helyet fog elfoglalni. Egyetlen darab kép, nem pedig egy játék, ami akár 60 képkocka/mp-el folyik le a képernyőről 4k-ban"
    régen 1600x1200 volt ami pár ezer pixel híján fhd. És voltak játékok amik ezt használták. A fotós hasonlat nem jó ui. itt nem fotók jelennek meg, hanem 3d modelleket mozgat és renderel a gép. Ezért nem igazán jó hasonlat a képek.
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2019.10.10. 10:23:38
  • NEOreg3 #7
    Remélem a PS5 újítása, hogy a játéknak csak azt a komponensét kell letölteni, amivel játszani is akarunk (csak multi, csak single, stb.) idővel eljön PC-re is.

    PC-n akár egy fokkal tovább is mehetnének, így ott kiválaszthatnád, hogy neked csakis az angol szinkron kell és mivel jó a géped, ezért kizárólag a magas felbontású textúrákat töltse le, stb.

    És akkor most megyek is felébredni.
  • monk00 #6
    Még a konfiguráció elmegy, de 175 GB azért nem semmi. Nem mintha nem férne el, de sok felesleges hülyeséggel telepakolják amiknek semmi értelme nincs. Illetve igen. Nagyobb hdd, ssd vásárlása.
  • gombabácsi #5
    175 giga, aztán megvásárlás után az update 300 giga. :))
    ja és 3x update-li. :)
    ja, és a telepítéshez 800 giga hely kell :)
    Utoljára szerkesztette: gombabácsi, 2019.10.09. 22:30:19