Ötvös Tibor

Impact Winter - egy igen bugos tél

Az Impact Winter telepítését nagy reményekkel kezdtem el és túl nagyot nem is csalódtam. Ha érkeznek a javítások, még jó kis játékká is válhat. De most még nem az.

Aki kedveli az olyan filmeket, mint a Holnapután az feltehetően nagyon várta már a Bandai Namco alkotását, mely az Impact Winter címet kapta. A sztori szerint egy aszteroida csapódott a földbe, melynek hatására jelentősen átrendeződtek az éghajlati körülmények és bizonyos területeken beköszöntött az örök tél. A játékos a programban Jacob Solomon bőrét öltheti magára, aki egy csoportot próbál életben tartani míg megérkezik a segítség. A 30 napot felölelő történetben a megszokott dolgokat kell tennünk, azaz élelmet és nyersanyagot gyűjtögetni a fagyos közegben és túlélők után kutatni.

Természetesen nem vagyunk egyedül a megpróbáltatásokban. Már az elején ott van velünk Blane, az idős és tapasztalt férfi aki a túlélés módszereiben nyújt segítséget; Christophe, aki a robot segítőnket fejlesztgeti; Wendy a nagyi, aki folyamatosan süt-főz az általunk hozott alapanyagokból; és Maggie, aki a csoportnak menedéket nyújtó viskót fejlesztgeti, javítgatja. Mivel a többiek elég passzívak, így folyamatosan meg kell adnunk nekik, mikor mit csináljanak. Ahogy haladunk előre a történetben, úgy ezen Role-nak nevezett feladatok egyre összetettebbek lehetnek és persze mindnek lesznek következményei.



A világ egyébként a havas tájaival kimondottan hangulatosan lett megcsinálva és nagyon borzongató bejárni a környéket. Ahogy kutatunk a különböző lakásokban a megfagyott tetemek mellett, úgy érezzük magunkat mint egy hullarabló. Szóval a hangulat nagyon ott van a szeren, amit azonban jelentősen leront jó pár, a játékmenetet alapvetően megkeserítő hiba. A mellékküldetések például teljesen egyformák, nagyon kevés az igazán érdekes kérés. Ami még rosszabb, azok a valódi hibák. Néhány alkalommal ki kellett lépni teljesen a játékból, mert Jacob beragadt valami tárgyba vagy nem tudtunk belépni valamilyen fontos menübe, az Inventoryba.

A töltési idő, a nem éppen csodás grafika ellenére is elég sok, 30-45 másodperc között is várhatunk két szakasz között. Ráadásul nem mindig egyértelmű, mit is kell csinálnunk. Az egyik küldetésnél például már 20 napja nem tudok bejutni egy fontos barlangba, ahol bútornak való alapanyagok vannak, mivel tele van farkassal és bármit is csinálok, semmi nem használ. Szerencsére folyamatosan érkeznek a javítások és így talán egyre kevesebb hiba lesz benne, de jelen pillanatban még nem ajánlom a megvásárlását.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!