60
Nyári gumi, alufelni, hólánc stb.
  • KlinikaHUN
    #60
    Taurus 401 205/50 R16 nyári gumival van tapasztalata valakinek?
    Kevés kb. 5-6ezer km-t megyek évente,de nem szeretnék használt gumit venni. Michelin budget kategóriása,és legalább nem kínai.
    Autónavigátor tesztjében jó eredményt hozott fékút,kanyarsebesség és alacsony zajszinttel. Gondolom a rövid féktávot,magas tapadóképességét puhaságával éri el,ami miatt gyenge a kopásállóság (a teszten 4-5 vészfékezést csináltak,ami miatt darabkák váltak le a felületből ) és a kigurulás értéke alacsony.
  • w77d
    #59
    sziasztok!

    jól sejtem, hogy ez a gumim kuka? :(






    básszus kurvára nem olcsó ebben a méretben gumiztatni
  • Atika :o)
    #58
    Hello probald meg, hogy a kerekulcsra meg raksz egy csovet es ugy lehet az segit.
  • Orphelin
    #57
    Sziasztok fórumozók!


    Tanácsokat, ötleteket szeretnék kérni tőletek!

    Aktuálissá vált, hogy autómon a téli gumi garnitúrát lecseréljem a nyárira, de az a problémám, hogy nem sikerül levennem a kerekeket, ugyanis a 4 kerék közül egyiken sem sikerül egyik csavart sem kilazitanom semennyire! Gondoltam biztosan az én fizikai erőmmel van a gond, de megkértem pár barátomat aki jobb erőben van mint én, hogy próbálják meg, de nekik sem sikerült! Hangsúlyozom: mind a négy kerék mind az öt csavarja úgy be van szorulva hogy semmit sem mozdulnak! Ráfújtam már fél flakon WD40-et a csavarokra, de semmi változás! Kapapáltuk, rááltunk a kereztkulcsra, továbbra is semmi! Ott tartok, hogy hagyon az egészet a francba és viszem a gumishoz!

    Esetleg valakinek valami ötlet, házi praktika? Kell, hogy legyen valami megoldás!


    Egyébként nem egy computervezérelt új autóról, hanem egy 30 éves 190-es merciről van szó! :)

    Segitségeteket előre is köszönöm!
  • ladarevolution
    #56
    de ha beírtad volna a kocsid típusát és gyártási évét, akkor konkrétumot is lehetne írni :)
  • csetle
    #55
    hm ... köszönöm szépen a választ!
    erre a következtetésre gondolhattam volna én is, nem túl bonyolult :))
  • ladarevolution
    #54
    hát beírod a googleba a kocsi márkáját és típusát és kidobja :D

    mérni nehezebb, főleg h páratlan csavarral/anyával van feltéve.
    ha párossal, akkor két szemben levő csavar/furat középpontja az osztókör és a csavarok/furatok száma pedig adott.

    tehát pl 4x100 (négy csavar/furat és két szembelevő 100mm-re van egymástól, ergó 100mm-es körön vannak a csavarok/furatok)
  • csetle
    #53
    Sziasztok!
    Szeretném kérdezni, hogy honnan lehet megtudni az autóm lyukkiosztásának a számát? Lehet azt valahogy mérni?
  • arnold27
    #52
    a topaukcio-nál is vannak jobb árak.. pl itt: vidauto.hu
  • ladarevolution
    #51
    Mondjuk osztókörmódosítóval fel lehetne tenni a kereket, de az ET számokat elnézve az új felnidnek jóval kisebb az ET-je és ehhez még jönne egy kb. 20mm-es osztókörmódosító akkor a kerék már kilógna a sárvédőből gondolom én...
  • Kicsizoli
    #50
    Nos a körosztó miatt nem lehetséges...

    5x100 agyra nem fel 5x112....
  • TitaniumRR
    #49
    Érdeklődöm a következő dologról:

    7X16 5X100 ET53 gyári felni méret helyén jól használható-e a 7,5X16 5X112 ET35 paraméterekkel rendelkező felni?
  • PeeVee
    #48
    helló!
    Nem tudja valaki, hogy egy '90es mitsubishi lancerre milyen kerékanyák kellenek, ha alufelnit szeretnék feltenni? eddig valami 12x1.5ös méretet gyanítok, de asse tom mi számít itt:S
    Kösz a segítséget!a
  • RelakS
    #47
    Az autómánia topikban nem válaszolnak, szal keresni kezdtem :D

    Anyámnak rendeltünk Kléber nyári gumit, viszont azzal, hogy elcseszte a beszállító/nagyker/akárki, Uniroyal-t kapott, persze azonos árban.
    Jól járt, vagy átverték? Jobb, mint a Kléber, vagy rosszabb?
  • shine111
    #46
    Alufelni garnitúra - féláron: Topaukció
  • Z
    #45
    Igen, mert az alu ridegebb, mint az acél. Kevésbé rugalmas. Kemény csattnál, nem deformálódik, hanem törik. Ezt értelemszerűen nem lehet javítani, és egy jó az jó drága. A lemezfelni olcsóbb, és jobb a javítási aránya. Egyébként alut is lehet javíttatni, de azt görgőzték. És jó drága volt az is.

    Továbbá az alufelni külső felületébe belemarhat a sós trutyi. Én régen jártam télen aluval, és nekem kikezdte a felnit.

    Meg a sok sáros latyak könnyebben megy bele, és ha megragad, akkor az decentírozza a kereket. Szóval folyton oda kell figyelni a pucolásra.
  • Atika :o)
    #44
    ha hideg van es katyu akkor akar torhet is
  • w77d
    #43
    az alufelninek mi baja lenne?
  • Z
    #42
    Az alunak nem jó az a só, amivel felszórják az utat. A lemezfelninek se, de az alu kifejezetten utálja.

    A másik meg - szerintem - az, hogy a 17-es felnire nem megy rá olyan jó, ballonos gumi, csak peres inkább. És ha esetleg kemény tél lesz...akkor jönnek a kátyúk.

    Egyébként Bp-re legjobb egy pickup (L200, és társai) nagy brutál ballonos gumija, amivel ha közelítek egy kátyúhoz, nem lassítok le, meg kerülgetem, hanem megcélzom, és még gyorsítok is!
  • Atika :o)
    #41
    Ha megteheted akkor vegyel hozza lemezfelnit is mert az jobb telre.
  • w77d
    #40
    sziasztok. Most állok téligumi vásárlás előtt. Szerintetek vegyek hozzá külön lemezfelnit, vagy a gumit a mostani 17-es felnimen cserélgessem mindíg? valaki azt mondta régebben, hogy ez az otóbbi nem tesz jót sem a guminak sem a felninek...
  • ladarevolution
    #39
    A Semperit Speed-Life gumiról van valakinek tapasztalata? Peremvédős ez a gumi?
    Mert nem találtam róla neten normális képet amin egyértelműen látszana csak EZT. Ezen úgy tűnik az.
  • Atika :o)
    #38
    Sziasztok lenne egy olyan kerdesem hogy ha van egy vekonyprofilu gumi akkor abba ugyan olyan nyomasnak kell lenni mint a vastagabb profiluban???
  • ladarevolution
    #37
    A mozgókúpos csavart én hanyagolnám, egyrészt nem olcsó másrészt tönreteszi a menetet a kerékagyban (persze két ki és becsavarásnál még azért nem:)
    Keress valami esztergályos ismerőst és csináltass 4db osztókörmódosítót.
    Annál tisztább megoldás nincs.
  • tudor1980
    #36
    kössz
  • M@TriX
    #35
    van mozgókúpos csavar azt mondják az elég jó, vagy esetleg osztókörmódosítóval, de én (szobjektív) nem raknám fel. A futómű szerintem elég fontos, én mondjuk nem szeretném, hogy az egyik kerekem beelőzzön vagy kitörjön a kerék.

    Én spec nem mernék manőverezni egy általam megbízhatatlannak érékelt autóval.

    DE! sokan mondják, hogy a mozgókúpos csavar nem gáz, szóval, a te döntésed...
  • tudor1980
    #34
    Sziasztok kérdés:van egy astrám aminek az oszto köre 4x100-as vettem 4 felnit és ki derült hogy4x98-as az osztoköre mit tegyek felmerjem rakni????????
  • Atika :o)
    #33
    Koszi
  • Z
    #32
    225/45 R17 W/Y-re ADAC szerint

    Erősen ajánlott:
    Bridgestone Potenza RE050A
    Pirelli Pzero Nero

    Ajánlott:
    Goodyear Eagle F1 GSD3
    Michelin Pilot Sport PS2
    Continental SportContact 3
    BFGoodrich G-Force Profiler
    Vredestein Ultrac
    Dunlop Sport Maxx
    Uniroyal Rainsport

    A Goodyear szvsz a legjobb ár/érték arányban.
  • Atika :o)
    #31
    Sziasztok a nyarigumikbol melyikek a jobbak pl pirelli, dunlop, .... ???
  • Atika :o)
    #30
    Koszi mindenkinek sokat segitettetek
  • Vlala #29
    Itt le van írva.
    (forrás: Alufelnik topic, Gabor1990 hozzászólása)

  • M@TriX
    #28
    jah még annyit, hogy azért minnél alacsonyabb az ET annnál jobban terheli a futóművet (amúgy ha jól emléxem a kerékagytól való távolsága a felniközépnek de ez nem tuti, de a lényeg gondolom érthető.)
  • M@TriX
    #27
    7,5J = ennyi col széles
    x17 = ennyi col átmérő (kerékméret)
    ET45 = ennyivel van az agytól a valami :) a lényeg, hogy ennek az értéknek jó közelében lenni a gyárihoz. azaz ha a gyári neked ET30, akkor bentebb lesz ez a kerék, ha a gyári mondjuk ET55, akkor pedig kintebb lesz ez az ET45-ös. (ha szélesebb felnit veszel mint a gyári érdemes alacsonyabb ET vel vásárolni...)
  • Atika :o)
    #26
    Hi tudna nekem valaki adni egy oldalat ahol el vannak magyarazva a roviditesek pl ha van olyan hogy 7,5Jx17 H2 ET 45 ez mit jelent???
  • Z
    #25
    Azt viszont lehet, hogy érdemes lenne akkor lecserélni, az életetek többet ér, mint (amúgy bármi) pár nyári gumi ára.
  • DecenS
    #24
    nem. egy 2,5 éves tütüt vettünk a nyár közepén a párommal. ezek az emlegetett goodyear gumik voltak rajta. hogy mikori és honnét származik, ki tudja már..?
  • Z
    #23
    Ja nyáriból nekem is Goodyear van, Eagle F1.


    Na ez nagyon sokat, és nagyon keveset bír...menettulajdonságok szempontjából sokat bír, élettartamra (kátyúk miatt) keveset. +
  • Z
    #22
    :( Gumisnál vettél új gumit, és így viselkedik?

    Amúgy fel kell vezetni egy évszámot is a gumi oldalfalára, ami alapján be lehet azonosítani, hogy még forgalomba hozható-e. Mert ugye a gumik elfáradnak idővel, és akkor egészen másként viselkednek.

    Viszont az, hogy nyári gumi 70-80-nál aquaplánol, eléggé furcsa, mert elvileg pont a nyári gumik viselkednek kevésbé hajlamosan a felúszásra.
  • DecenS
    #21
    nekem mondjuk nyári van goodyearből, de az elég gyenge eresztés... sokszor még az útszéli kisebb tócsákon is felúszik vele a kocsi -normál 70-80-as tempónál, nem lekopott futófelülettel- ezzel szemben két hete hálás gondolatok szállingóztak a gumiember felé, amikor az m7-en velence környékén elkapott az ítéletidő...