8
-
#8 elolvastam és van is tapasztalatom személyesen pakoltam már több gépet is meg, úgyhogy tudom , hogy mennek a dolgok, de attól még nem von le semmit sem abból amit mondtam.
Igen mind igaz amit leírtak és lehet is probléma, de amit írtam nem arra vonatkozott, hanem arra, hogyha minden rendben megy akkor is lehet ekkora eltérés a számított és a valós szuly között.
Mert ahogy a cikk is írja, egy átlagos férfit csomaggal együtt 105kg-nak számolja, tehát ha többségben van az utasok között a férfiak és mindegyik csak hátizsákot visz magával 20kg lehet, plusz egy normális férfi , nem olyan amit subert norbika képzel akkor az biztos, hogy több lesz mint 105kg.
Tehát már itt bukik a számitás.
Vagy ha egy diákcsoport akar kirándulni, öket meg túl számolja igy könnyebb lesz a gép mint a számitás alapján.
ÉS eddig csak azért nem bukott ki, mert az átlag járatoknál mindig van tartalék mindenből, hatótáv és kerozin is , meg tolóerőből is, de egy olyan utnál amint a példa is szol ahol a határon egyensúlyoznak ott nem fér bele az átlagolás ha jól számol a szoftver ha nem.
tehát ezen a hibán csak úgy tudnák orvosolni, ha tényleg minden csomagot és minden utast lemérnének, vagy legalább az utasfelvételi nyomtatványon nyilatkozni kellene a súlyukról.
Utoljára szerkesztette: repvez, 2021.04.14. 20:39:30 -
#6 ez igy ebben a formában tulreagálásnak gondolom, amit a hiba feltárására adtak.
Egy utasszállito, nem annyira alul méretezett hajtomuben, hogy ez a 1,5 tonna anynira gondot okozna neki, a másik, meg, hogy ez nem koncentárltan jelenik meg a gép valamelyik pontján, tehát a sulypontot nem annyira modositja, mintha egy helyen lenne ekkora változás.
Ez az eltérés, az összes uléssor közt oszlik el.
Most se mérik le se az utasokat sem a felvihető kézipottyászokat.
Igy mégha rendesen számolják ki az utasok átlagos szulyát akkor is lehet ekkora eltérés a pottyások miatt, valaki felvisz 20 kilot magával van aki meg semmit sem, vagy aki fizetett prioritz-t az 2 csomagot is felvihet magával . ugyhogy ezek az eltérések ugyan ugy jelen vannak ha minden rendben van .
Meg a feladott pottyászokat azokat lemérik, de a gépbe már nem mérik le pontosan, hogy melyik rekeszbe mekkora része megy a csomagoknak.
Erre valo a trimm, hogy ezeket az egyenlotlen sujelosztásokat tudja kompenzálni . -
Cat #4 A Ryanair rendszeresen Magyarországon hagyta a Kanári szigetekre induló járatnál soktucat magyar poggyászát, túlterhelésre hivatkozva.
Miért szívják meg sorozatosan, akik Ryanairrel mennek a Kanári-szigetekre? -
Zsombor99 #3 Ilyenkor ki kell rakodni...
Ha előre ismerik az adott gép terhelhetőségét, akkor már eleve nem fogadhatnának egy meghatározott mennyiségnél több utast, ismerve azt, hogy ugyebár a poggyászok mérete és maximális súlya is korlátozva van. Ugyanis például ha te foglalnál egy Budapest-Helsinki jegyet, akkor az lehetne az egyik lehető legrosszabb, ha a gép terhelésére hivatkozva hagynának itthon téged és/vagy a poggyászaidat. Ugye? -
Agyturbinikusz #2 Hülyeség ellen nincs használható algoritmus -
kvp #1 Ha algoritmussal kozelitik az utasok sulyat es nem a gep terhelesi adatait olvassa le a szemelyzet, az mar reg rossz. Ugyanis berakodas utan a felfuggesztesek adataibol a pilotak latjak, hogy tulterhelt a gep. Ilyenkor ki kell rakodni vagy az utasok vagy a csomagok egy reszet. (vagy idealis esetben mindkettobol, lehetoleg az osszetartozokat)
Ha rajtam mulna, akkor minden szekre lenne egy felso tomegertek es kotelezoen azzal szamolna a rendszer. Ha egy utas a megadott maximumnal nehezebb, akkor testmerettol fuggetlenul ket szeket kellene foglalnia. Ez mindenkit felulmerne, de a gyereket leszamitva nem jelentos mertekben, viszont biztosan nem lenne belole baj, fuggetlenul a felszallo utasok aznapi pronoun-jaitol. Vagy ha ez nem tetszik a tarsasagnak, akkor csinaljak azt amit a bozot pilotak es merjek le az utasokat a csomagjaikkal egyutt a felszallas elott. (ott utra es kilora fizet az ember, teljesen mindegy, hogy utas, csomag vagy haziallat lesz a rakomany)