1
  • kvp
    #1
    Azert ez nem akkora forradalom, a mar 1993 ota letezo technologiak tovabbfejlesztese. (anno a Bosch talalta ki) Egyszeruen egyre jobban megeri die by wire rendszerre atallni, meg a torvenyi eloirasok is egyre inkabb megengedik.

    A regi oriasi kabelkorbacsok helyett gyakorlatilag egy tapot es adatot is szallito mesh network kerul az autokba. Sokkal kevesebb drot, de oda kell figyelni a szoftverre, hogy az ablakemelo ne kapjon magasabb prioritast mint a fek. (sot lehetoleg kulon al-buszon legyenek az eletkritikus, a fizikai es a szorakoztatoelektronikai rendszerek, tehat gaz/fek/valto/index/stb, legkondi/ablak/ajto/stb., meg a video/hangrendszer/navigacio. Ehhez jon hozza meg az onvezeto szenzorok alrendszere, meg az olyan kerdesek, hogy a tolatokamera es a fek asszisztens az elvileg ugyan elektrikus, de a tolatokamera kepet pl. tobbnyire a szorakoztato alrendszerre kell kirani.

    Ez van amikor a Gogswell Cogs, akarom mondani a Zahnrad Friedrischshafen fogaskerekek es mechanikus sebessegvaltok helyett szamitogepeket kell hogy gyartson, mert ujabban inkabb erre van igeny. :-)