210
Jövőre feltámad a legendás sorozat
  • grebber
    #1
    X-COM a Bioshock 2 fejlesztőitől!

    Ifjabb olvasóink bánhatják, hogy életkorukból fakadóan számos, a videójáték fejlődését máig meghatározó klasszikusról maradtak le. Többek között ide sorolható az X-COM: UFO Defense (1994) és az X-COM 2: Terror from the Deep (1995) is. A körökre osztott taktikus harc a szintén kultikus Jagged Alliance sorozattal volt egyszinten említhető, amely bázisépítéssel, valamint kutatás-fejlesztéssel egészült ki. A földönkívüli megszállók ellen vívott háborút számtalan sajtóorgánum választotta be és választja be ma is minden idők legjobb játékai közé. Haloványabbra sikerült az X-COM: Apocalypse (1997), mely szakítva a hagyományokkal elvetette a körökre osztott harcot és grafikailag is egy világosabb, futurisztikusabb stílussal próbálkozott. Nem jött be se a játékosoknak, se a sajtónak. Az űrhajós X-COM: Interceptor (1998) pedig már szót se nagyon érdemel.

    A Microprose klasszikusának jogai előbb a Hasbro Interactive-hoz, majd az Atarihoz kerültek, hogy végül öt évvel ezelőtt a Take Two markában kössenek ki. A kiadó mindig is sejteni engedte, hogy a széria feltámasztásán fáradozik, a kérdés csupán az volt, kire bízzák a feladatot, valamint mikor és milyen formában születik meg az utód.

    A kiadó hivatalos közleménye szerint a szimplán X-COM címre keresztelt alkotás PC és Xbox 360 platformokon teszi majd tiszteletét. A játék megőrzi az előzök stratégiai elemeit (bázisépítés, kutatás-fejlesztés), amelyeket fordulatos történettel és egyedi FPS-élvénnyel kívánnak fűszerezni a Bioshock 2 fejlesztői. Magyarán búcsút inthetünk az izometrikus harcnak, helyette jön a kor igényeinek (Hiszen erre vágyik a potenciális vásárlók többsége.) jobban megfelelő saját szemszögű lövöldözés.A játékos egy FBI ügynök szemein keresztül tapasztalja meg az inváziót, amelynek előkészítésére már számos ügynök férkőzött be az emberiség soraiba. Neki kell felismernie és semlegesíteni a növekvő veszedelmet. Más kérdés, hogy ez aligha sikerülhet, hiszen akkor hol maradna a széria esszenciáját adó tényleges invázió, és az elkeseredett ellenállás.

    Megérkezett az első Trailer is!

    info: Gamestar
  • balee4
    #2
    Trailer alapján ütős cucc lesz. Azért érdekes, hogy egy FPS-ben hogyan akarják megoldani a kutatás-fejlesztést, bázisépítést..., és biztos, hogy a sorozat rajongói ki vannak akadva, hogy nem körökre osztott, de én nem ismerem a korábbi részeket, szal kíváncsian várom, ebből még jó is kisülhet.
  • Molnibalage
    #3
    Hm... Még mindig az UFO Enemy Unknow a bajnok nálam. Nem értem, hogy minek ezt az FPS rész. Pont a lényeg veszik el a taktikai résznél, a katonák fejlődése és menedzselése.
  • sherlock1
    #4
    Trailer alapján köze sincs a korábbi x-comokhoz. Meg mi a francért játszódik az 50-es/60-as években??
  • Apus
    #5
    Na gamestar szinvonal. Az Apocalypse bekapcsolható körökre osztott, vagy real time volt.
    Az újat mindenesetre nagyon várom!
  • TreDoR
    #6
    És ennek mi köze van az X-COM-hoz? RBS helyett FPS, jelen/jövő helyett 60-as évek... Ráadásul ha már FPS-t csinálnak belőle, akkor legyen eszméletlenül ütős grafja, ami a trailerben látható az manapság egy stratégiánál elegendő (<--- eléggé irónikusak voltak a fejlesztők).
  • ratgab
    #7
    Szerintetek mennyire lenne sikeres manapság egy körökre osztott játék...?

    Na azért nem körökre osztott lesz! Maximum a rajongók fognak búslakodni emiatt. Dehát ez van sajnos tudomásul kell venni, hogy változnak az idők, ami még régebben jó volt azt is tovább kell fejleszteni.
  • TreDoR
    #8
    Ezt a hülyeséget. Már 2006-ban is mindenki sz*rt a körökre osztott stratégiákra, a Heroes 5 mégis jó játék volt.
  • ratgab
    #9
    Nem fogok veled vitatkozni. Nekem ez a véleményem. Ha kiadnák ugyanolyan nézettel, játékmenettel, mint a régit csak a régi rajongói vennék a többi meg mondaná, hogy ez így nem jó.

    Szellemi utódja az UFO sorozat se lett túl nagy kasszasiker...

    És ezennel részemről le is zártam ezt a témát veled.

    UI.: Heroes 5?? (Hagyjuk már! Mikor az ellen indokolatlan mocsok módon túlerőben van minden pályán azt én nem nevezném jónak (ellenséges Nekromanta hetente több hónapnyi egységgel gyarapodik, nálam akkor gurult el a gyógyszer a játékkal kapcsolatban), csak bugyuta, frusztráló játék volt, próbáld ki az új King's Bounty-t na az jó)
  • ratgab
    #10
    A bugyutát visszavonom, de iszonyat frusztráló. Az már engem nem szórakoztatott csak felidegesített, azért meg nem kell leülnöm játszani, hogy fel...asszák az agyam, ahhoz elég élni az életem!
  • TreDoR
    #11
    "Ha kiadnák ugyanolyan nézettel, játékmenettel, mint a régit csak a régi rajongói vennék a többi meg mondaná, hogy ez így nem jó"

    Igen, ez történt az UFO:Extraterrestrials-al, de nem is azt mondtam, hogy ugyanolyan legyen mint a régi, csak azt, hogy miért lett RBS-ből FPS. A kettőnek köze nincs egymáshoz. Simán lehetne RTS vagy olyan szimultán harcrendszerű, mint az "új" UFO-k.

    "Szellemi utódja az UFO sorozat se lett túl nagy kasszasiker..."

    Az sem azért bukott meg mert körökre osztott volt, főleg, hogy nem volt az. Az első részben túlságosan korlátozottak voltak a lehetőségek és nehézségi szinttől függetlenül g*ci nehéz volt a játék (persze nem az elején), a második egy bugokra és hiányosságokra épülő, monoton, cucc volt, ráadasul a legnehezebb fokozaton is túl könnyen végig lehetett vinni. A harmadik meg egy rajzilmszerű scientist & engineer tycoon lett...

    Szerinted melyikkel játszottak többen a H5-tel vagy a King's Bountyval? LOL
  • lammaer
    #12
    >Szerintetek mennyire lenne sikeres manapság egy körökre osztott játék...?

    Civilization mond valamit? :)

    >Dehát ez van sajnos tudomásul kell venni, hogy változnak az idők, ami még régebben jó volt azt is tovább kell fejleszteni.

    Abban egyetértek veled, fejlődni kell, de az nem fejlődés, ha egy körökre osztottból FPS-t csinálnak. Az komplett stílusváltás, kinyírja a játékot. Kb úgy, mintha
    - a counter strikeból mondjuk csinálnának egy real time strategyt
    - Vagy a starcrafból FPS-t.
    - Vagy a Command n Conquerből FPS-t (csináltak is, bukta a köbön)

    Mindkettő kinyírná a fenti játékok lényegét. Azt amiért szerettük őket, amiért a rajongótáboruk odavan.

    Én a fejlődést a Civilization sorozaton látom - körökre osztott volt és maradt is, mégis, folyamatosan fejlődik. Megélt 4 részt, mindegyikhez vagy 2 kiegészitőt, és készül az ötödik - és nem azért mert átváltottak körökre osztottból a mostanság trendi FPS/RTS-re.

    Ilyen szintű fejlődést szeretnék én az XCOMban látni - használja ki az új technológiát, legyen csúcsszuper 3d grafika, innováció. De az amit ez az FPS mutat, nem fejlődés.
    Tök más játék, a franchiset próbálja meglovagolni - valami nagy márkanév nélkül labdába se rúghatna mint FPS.

    Amúgy, XCOM-ból volt már akciójáték - XCOM Enforcer néven. Nem csoda ha nem hallottál róla.. :)
  • Encore
    #13
    Akinek a régi xcom feeling hiányzik annak ott van az Ufo: Extraterrestrials, ami a bman moddal egy az egyben hozza a régi xcom hangulatot, vagy három hónapig nyomtam, annyira magával rántott, mint a régi ufo. Csak kell rá mindenképpen az a bman mod. Úgyhogy én, mint ős xcomos meg vagyok elégedve, mert van egy méltó utódja az xcom szériának.

    Ez a most készülő game tényleg totál más világ, de ha eltekintünk a címétől, akkor egy nagyon hangulatos FPS képe körvonalazódik,amúgy sem túl gyakori az 50es években játszódó játék, az 50es években játszódó FPs még ritkább (van ilyen?), de az 50es években játszódó idegen inváziós FPS pedig elég új stílus. :D

    Hogy miért nem csinálnak modern xcomot körökre osztottan? Nem érné meg, nem vennék elegen. Nézni kell, hogy mennyi kell beleölni és mennyi a várható nyereség. Sokan a Civilizationnel dobálóznak, de annak az elkészítéséhez biztos nem kellett olyan sok ember, hisz például modellek, animációk, nem sok, illetve nem túl bonyolult a megvalósítása. De egy Xcom, mai grafikával és a régi játék összetettségével??? Ahhoz sokkal többet kéne beleinvesztálni, mint egy civilizationbe.... Sajnos.
  • BaLeeX
    #14
    Trailer alapján nem tetszik. Köze nincs ahhoz amit sokaknak az Xcom név jelent.

    Ha már nagyon FPS-t akarnak miért nem találnak ki egy olyan játékot ahol maradna egy kis lebutított bázisépítős, fejlesztős rész csak az akciókban mi irányítanánk a katonákat. Mondjuk mint egy Tom Clancy's játékban azaz rajokra osztva, parancsokat adva.

    Össze kellene szedni a cuccokat és azokból lehetne kutatni, meg mekkora kihívás lenne a commanderek élve elfogása stb.
  • bigapó
    #15
    nálam az nem áll össze, hogy egy ilyen fekete-olajos-masszaizét miért sörétessel lődözi?
  • ratgab
    #16
    Így jobban átgondolva igazatok van! Rosszul fogalmaztam meg a mondanivalómat!

    Szerintem ne ítéljétek el előre, majd ha kijön pár értékelés, esetleg pár végfelhasználó is kipróbálja, majd ti is akkor el tudjátok dönteni, hogy jobb lett-e vagy rosszabb. Eddig még láttunk csak egy rövidke ingame játékmenetet láttunk, amiből nem szűrhető le minden eleme a játéknak!
  • TreDoR
    #17
    Jaja, biztos meg is öli vele. Tiszta röhej ez a sz*r.
  • grebber
    #18
    XCOM: Julian Gollop nem ezt az utat járná.

    Az újragondolt XCOM játékban úgy fest, hogy fekete pacákat kell halommá lőnünk sajátszemmel nézetben és valós időben, az eredeti XCOM játékok izom3D perspektívájával és körökre osztott harcrendszerével szemben. A Gamasutra XCOM cikkéhez hozzászólt az eredeti XCOM játékok - és a Laser Squad - atyja, Julian Gollop és kifejtette, hogy ha rajta múlt volna - de sajnos senki sem kérdezte -, akkor az új játékot is körökre osztott stratégiaként dobta volna piacra. Az már más kérdés, hogy manapság képtelenség egy körökre osztott játékot átverni a kiadókon, mivel azonnal kirohannak a világból, amint meghallják a körökre osztott jelzőt.

    Gollop ugyanakkor nem érti a kiadók hozzáállását, hiszen számos körökre osztott játék él és virul a piacon (csak máshogy reklámozták őket). Az Advance Wars vagy a Final Fantasy Tactics, sőt még a Pokémon játékok is körökre osztott rendszerben működnek. Talán pont ezért fejleszt most egy körökre osztott taktikai szerepjátékot a Nintendo 3DS-re. Gollop szerint, ha jó a dizájn mindegy, hogy körökre osztott-e vagy sem a játék. Abszolút egyetértünk. Vesszenek a Chrysalisok által megfertőzött kiadó vezérek.

    info: Hardwired
  • grebber
    #19
    "Christoph Hartmann, a 2K nagyfőnöke kidugta a fejét a monitor mögül, és elmondta, hogy az anyag 2012 március 9-én jelenik meg Európában, és három nappal korábban az Egyesült Államokban."
  • grebber
    #20
    Új képek!
  • Inquisitor
    #21
    De végül is csak felgyújtotta a gamer az "olajfoltot", nem? :)
    Amúgy az egyik videóban nem azt mondta a fickó, hogy le lehet lassítani az időt? Vagy az csak fejlesztések után lehetséges?

    Mi a címe Julian Gollop által kreált 3DS játéknak? Nagy Laser Squad rajongó voltam ...
  • grebber
    #22
    E3 Gameplay Trailer!
  • grebber
    #23
    WP Preview
  • grebber
    #24
    XCOM - 20 perc az idegenekkel [XCOM E3 2011 Playthrough]
  • grebber
    #25
    Itt az első fejlesztői napló
  • grebber
    #26
    Csúszik a megjelenés!
  • grebber
    #27
    Megjelenés csak 2013-ban!
  • Optimus Prime
    #28
    Látom egyedül te tartod a lelket a topicba. Azt esetleg nem tudod miért nem volt semmi a játékról az E3-on? A múltkori demó, meg még a 2010-es Teaser után nekem nagyon megtetszett. Az '50-es évek hangulata és az idegen invázió keveréke nagyon megfogó. Jól tudom, hogy azok is dolgoznak rajta, akik a BioShockon?
  • grebber
    #29
    Szerintem az idei E3-as mezőny nagyon erős volt ehhez a gamehez képest!
    Nem is baj ha nagy a csend dolgozzanak csak rajta.Amit eddig láttunk az nekem is tetszik!
    Első kommenteben benne van a válasz :"X-COM a Bioshock 2 fejlesztőitől" :D


  • grebber
    #30
    Külső nézetes akciójáték lesz az XCOM?

  • grebber
    #31
    Mégsem lesz XCOM az XCOM FPS?
  • grebber
    #32
    Egyre biztosabb, hogy átnevezik az XCOM FPS-t
  • lammaer
    #33
    Nemtom de jópár napos hir hogy The Bureau-ra változik a neve... aztán lehet ez is csak vmi terv.
  • grebber
    #34
    Pénteken jelentik be újra az X-Com-ot!
  • grebber
    #35
    The Bureau: XCOM Declassified - bemutatkozott az XCOM FPS
  • Papa01 #36
    Nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz! :)
    +fav
  • Papa01 #37
    Új vidi:
    Link..
  • Fpocok
    #38
    Ehh... ilyen lesz? Akkor nem érdekel.
  • wedge31
    #39
    Gameplay.



    Nekem ez a új játékmenet lényegesen jobban tetszik mintha csak egy sima fps-t kaptunk volna.
  • jarlaxxe
    #40
    Azért remélem a kötött pulóvernél lesz jobb páncélunk is...