100
  • Sir Ny
    #100
    még mindig kezeli a dicektxet meg az openglt, még mindig működik a saját fizikai motorja, és még mindig megy az a multipléjer is. és nem fog kihalni, az ótókás játékok, de inkább a 3d játékok zöme shockwave-ben van. (meg van néhány java-ban (szegény, jól ki fog halni) meg néhány 3dvia-ban (szegény, el sem fog terjedni)
  • Komolytalan
    #99
    Ne keverjük a szezont a fazonnal, ez shockwave, nem pedig flash.
    Shockwave szegény jól ki fog halni, mert bonyolult benne feljeszteni, de ami a nagyobb baj, a playere is egy halál volt régen telepítés szempontjából. Más kérdés hogy kezelt asszem directx-et (vagy openglt, nem tudom), meg volt saját fizikai motorja is. Sőt, a multiplayer is ment rajta jól, mert ez már rég tudott udpt, meg mindent.
  • Komolytalan
    #98
    Packet loss 0 (tcp/ip socketnél nem lehet), stabilitással nincs gond, hibakezelés meg mint a javaé, tehát jó. De maga a flash sebessége még messze nincs ott ahol a C++-é, sőt még ott se mint a javaé, mivel pl futás időben még elérhetőek a változók nevei, szóval kicsit még ma is interpreter a lelkem. Igaz, verzióról verzióra rengeteget gyorsul.
    Latency annyi, mint kliens-szerver kapcsolatoknál szokott lenni. Nyilván a szerver sebességétől is függ, de mindenképpen több mint egy direkt kapcsolatnál, és ami igazán gáz, az egyes feleknél eltérő.
    Itt lép be a képbe a 15-16 msec pontosságú timer - latency korrekcióhoz azért ennél pontosabb kéne szerintem. És ami a nagy különbség c++ és flash között, hogy ami flashben nincs, azt nem is mindig tudod megírni, így pl pontosabb timert se.
    Szóval látszólag minden megoldható, de jó sok problémát kéne kezelni, ami más nyelven eleve nem is jelentkezne, ezért szerintem nem optimális eszköz. Próbálkozni persze ettől még lehet, meg akár sikerülhet is.
  • passatgt
    #97
    canvas nem újdonság, mindig is volt, csak senkinem használta:)

    viszont ha felkapják, tuti lesz hozzá rengeteg keretrendszer, amiben beírod hogy circle:10, és rajzol egy 10px átmérőjű kört....vagy valami ilyesmit:)
  • Lazarus
    #96
    Köszi, tehát mostmár ugyan olyan lehetőségek vannak a kommunikációra mintha c++ban valósítanám meg ugyan azt. Miért nem optimális célzós lövöldözős játékra? Pocketloss, magas latency, nem elég stabil, kiforratlan hibakezelés... mit értesz az alatt hogy a körülmények még nem optimálisak?
  • Sir Ny
    #95
    tessék, itt egy célzós (lövöldözős) játék és szerver nélkül kapcsolódnak a játékosok (asszem):
    http://www2.rasterwerks.com/game/phosphor/beta1.asp

    bár a multipléjer részét nem próbáltam (valahol azt olvastam, hogy nem sikerült nekik) mivel nem találtam senkit, aki jött volna játszani, és lehet, hogy már nem is működik alapból a játék sem (rég játszottam vele, akkor, amikor még volt shockwave playerem).
  • Yv@n
    #94
    "Mégis mi a rák haszna volna egy 64 bites flash playernek?"

    Nálam desktop gépen amd64-es linux van épp, és nem hátrányos, ha nem egy wrapper húzza be a 32bites plugint. Mellesleg van 64bites flash player plugin, éppen emiatt. :)

    Cikkhez meg, HTML5:
    A html 5 inkább a korábbi verziók racionalizálása. Megszüntetnek elég sok redundanciát, lásd minek anchor tag, ha egyszer minden elem kattintható, így hát szépen belecsaptak egy href attributtumot mindenbe, és bármi lehet link. Jellemzően ilyen és ehhez hasonló változásokat takar legfőképpen a html5.

    Az érdekesség/újdonság benne a már említett canvas. Jelenleg ugyebár, ha valami kliens oldalon rajzolni kíván, akkor azt max úgy teheti meg, hogy 1x1px div-eket rak ki egy területen belül, olyan háttérszínnel, amilyen színű pixelt szeretne az alkotó kapni. Nyilván ez roppant primitív megoldás, és kellően erőforrás igényes is. A canvas egy sima vászon, amire javascript kóddal pixelgrafikázhat az ember, ha elég perverzió szorult bele(2010 környékén azért elég elvetemültnek kell lenni, hogy valaki erre érezzen késztetést).
  • Komolytalan
    #93
    Flash multiplayer támogatása annyi, hogy flash 5 óta kezel tcp/ip socketes kliens-szerver kommunikációt. Asszem AS3 (vagyis 9-es verzió) óta már egész jól boldogul a bináris adatokkal is, azokat is szépen lehet küldözgetni a szerver és a kliens között. Direkt kliens-kliens kapcsolat 10-es flashtől van, asszem ez már lehet UDP is, de még elég korlátozott, úgyhogy nagyon nem ástam bele magam.
    Ha ezt az UDPs kommunikációt nem számoljuk, akkor multiplayernél olyasmibe kell gondolkozni, aminél a 2 (több) játékos közé be van ékelődve a szerver is. Célzós, lövős játékra nem optimális még.
  • Komolytalan
    #92
    Mégis mi a rák haszna volna egy 64 bites flash playernek? Le tudna foglalni több mint 4G memóriát? A video lejátszásról meg annyit, hogy On2 vagy MP4 formátumot használ (esetleg sorensont, bár azt inkább csak webkamerához). Az a player van benne, amit a gyártótól meg lehetett kapni, szóval nem igazán értem miért zabálna ez többet, mintha ugyanazt a felbontású videot bármi más videolejátszóval néznéd meg.
  • Sir Ny
    #91
    hát elárulom neked a nagy titkot, hogy nem a youtube flash része dögleszti meg a gépet, hanem az, hogy miközben nézed, közben tölti le. szerintem próbáld ki a netbookodon, hogy elindítasz öt videót vinmédiapléjerrel, és közben letöltesz öt videjót (tömörítetlenül) (egyszerre) és nézd meg, melyik terheli le jobban a gépedet...
  • Kange
    #90
    Azért nem semmi lehetsz... Én még két videóra sem tudok egyszerre odafigyelni, bár valszeg ez az én hibám... :D
  • Sir Ny
    #89
    igen, tökéletesen műxik a multiplayer flashben.
  • 5c0rp330n
    #88
    és valóban :) ez bizony epic fail.
  • passatgt
    #87
    megnéztem ezt a bkv-s oldal, nem is flash:D
  • 5c0rp330n
    #86
    tudod mi a vicc? szerintem egy szaros netbook-al egyszerre 5 youtube videót nézni, az a vicc.
  • 5c0rp330n
    #85
    istenem, ha a sötétség fájna, ordítanál. egy undorító huszadrangú magyar oldal nem-működésébe azt akarod belemagyarázni, hogy az egész flash rosszul lett megírva, és hibás? nobel.
  • passatgt
    #84
    ne égesd már magad, már nekem fáj
  • szombi
    #83
    Persze, ezt mondani a legegyszerűbb. Tipikus magyar felfogás...
  • Justil
    #82
    ha te mondod biztos úgy van
  • Justil
    #81
    nem lehet, hogy ebben a BKV a hibás? :) :)
  • Justil
    #80
    multi támogatáshoz nem igazán értek flash kapcsán, de van, az tuti. 3D-t meg igen erősen támogatja már, mondjuk nem ismerem az általad említett játékot, de van pár jó kis cucc flashre, nézd meg ezt pl. A teljesség kedvéért most anyám fos laptopjáról vagyok, és így eszik a cucc kb 20-30% procit. Egész tűrhető.
  • Lazarus
    #79
    Nem értek flashez, csak egy kérdésem lenne a szakikhoz, multiplayer adatátvitelre milyen lehetőségek vannak? Mostmár elbírna hajtani egy olyan játékot mint a Java-ban írt runescape ezzel az as3-s motorral, vagy ennek semmi köze hozzá?
  • szombi
    #78
    Nah, akkor a nagy FLASHER-ek! Magyarássa el valaki, miért f*s a BKV útvonaltervezőjén a térkép???
  • SCaine
    #77


    még a jáva se olyan fix hogy ugyanúgy jelenik meg az összes gépen és platformon, mint a fless.. a flash az pixelre ugyanúgy fog kinézni minden oprendszeren és gépen ahogy le lett kódolva. értelemszerűen döntően nem arra van 3d-s játékokkal a böngészőablakban játszunk, de erre is tudnék ellenpéldát mondani, egy jó lekódolással bármit meg lehet valósítani, mint ahogy voltak full 3s-s valós idejű ray-trace demók már 486-osra is. csak a programozók lusták mostanában jó kódokat írni és kódot optimalizálni.
  • SCaine
    #76
    te vagy a vicc haver
  • SCaine
    #75
    és te mikor fogsz eljutni arra a szintre, hogy egyszerre csak egy videót nézel, mint a többi rendes ember?
  • Justil
    #74
    nemtom, hogy a flash a vicc, vagy inkább a netbook, mint olyan...
  • Cat 02 #73
    Az szép, 50 % os proci használat, de azért csak js-el megoldani... nemsemmi4
  • [HUN]FaTaL
    #72
    Arra gondoltál már hogy a HTMLnek ez nem célja? És a flash mikor fog olyan szintre jutni hogy lesz belőle 64bites verzió? És olyan szintre hogy öt youtube video ne döglesszen már meg egy netbookot, mert egyenesen vicc?:D
  • Justil
    #71
    dobtam 1 pü-t ha lesz időd nézd már meg :)
  • Komolytalan
    #70
    A flash kb a 4-es verziónál volt animációkra specializálódott programozási nyelv. Most már az, hogy lehet benne animációkat is csinálni, és nem kell azt egy külső eszközzel megszerkeszteni, xy librarykat használni, kompatibilitással szívni, stb csak egy feature. Ha megnézel egy as3 helpet akkor láthatod hogy egy teljesen objektum orientált programozási nyelv, amelyben simán meg lehet úgy írni egy alkalmazást, hogy a flash rajzoló eszközeit abszolúte nem használod.
    A html meg szegény maradt ugyanaz, mint ami 10 éve volt. Jó, persze azóta beleraktak 1-2 tuningot, hogy egy milliárdos forgalmú cég össze bírjon benne küzdeni egy gmailt, ami már alkalmazás (hogy magam alá nem sz.rjak). Valójában továbbra is egy böngészőfüggő, gagyi szabványokat követő (mikor fog valami ugyanúgy kinézni macen, linuxon, meg pcn?), 10 éves kompatibilitást erőltető hulladék. Lentebb írták hogy a flash hogy oldotta meg a kompatibilitást hogy az ne menjen a teljesítmény rovására, illetve hogy teljesen új nyelvet tudjanak kreálni 2x is: a flash plugin valójában 3 virtuális gép: egy as1 (flash1-flash5), egy as2 (flash6-flash8), és egy as3 (flash9-). Betölti az swfet, első pár byteból látja hogy milyen verzió, és azt a VMet indítja hozzá. HTML mikor fog ilyen szintre eljutni?
  • Justil
    #69
    ezt leginkább a cikkíró hagyta figyelmen kívül..
  • djw
    #68
    Azt hiszem itt figyelmen kívül hagytok egy fontos tényt: a HTML lapleíró nyelv, a flash (action script) meg animációkra specializálódott programozási nyelv. A kettőt nincs alap összehasonlítani, mert egészen más a célja a kettőnek a BMW/Traban párhuzam nem egészen helytálló. Inkább azt mondanám, hogy út és autó viszonyban áll a html és a flash.
  • Justil
    #67
    ezt a siteot ismerem, bár nem nagyon mélyedtem bele még eddig :)
  • Sir Ny
    #66
    a java nem elterjedt, bár igen jó játékok vannak java alatt is, pl runescape, need for madness, stick ranger...
  • passatgt
    #65
    http://www.chromeexperiments.com/

    Itt még van rengeteg durva js-es cucc, de google chrome ajánlott hozzá
  • Justil
    #64
    ez komoly, nem is tudtam, hogy van ilyen :)
    jó cucc!
  • passatgt
    #63
    3d fps van javascriptes is, igaz csak "tech" demo szinten, de azért érdemes megnézni:)

    http://www.benjoffe.com/code/demos/canvascape/
    http://canvex.lazyilluminati.com/83/play.xhtml
  • Komolytalan
    #62
    Szerintem tegyél be az aláírásodba inkább egy linket a portfóliódra, azzal sokat tudsz dobni a megrendeléseid mennyiségén:-) Na persze ehhez jó portfólió is kell, de akinek nincs fizetős melója, az csináljon valami saját projectet, ami nem baj ha nem hoz pénzt, csak legyen meggyőző.
  • Komolytalan
    #61
    Mert html oldalakra ha beraknak 1 videos bannert, arra mennyit kell várnod? Most próbáltam menteni egy index.hu nyitóoldal, 1.3M-nál kiakadt a ff valami ismeretlen hibával. De 1.3M baz, legnagyobb flash alkalmazás amit írtam volt 400K lefordítva (amiből kb 250K volt a design meg a fontok), utána meg csak xmleket töltögetett zipelve, vagyis kattintásonként volt vagy 1-10K adatforgalom.