52881
  • militavia
    #52881
    Szimtöri 14. rész
  • Hiuuz #52880
    Ha nem több éves távlatokról beszélnénk akkor egy Szu-27/R-77 kombó még érdekes is lenne. Ezt leszámítva az F-15-re azért kíváncsi vagyok. Így is használható, de sok apróság van, amit az U4-re javítanak ha minden jól megy. Ja és egy új Tornado kabint is kalapálnak :)
  • militavia
    #52879
    U4 hírek-

    Hey folks, it’s been a while… a long while. You have not heard much from me lately, the main reason is because after a series of launches, @tbuc took over the Release Master place (and thanks for that, because I needed it badly!). U4 is in good hands. ?

    I know some are expecting a release for Easter, but sorry, no. You are right though that we are working hard on it ?

    U4 SCHEDULE
    Our plan for U4 was explained here and it is still our baseline. Our deadline was Q1 2024, but I believe we will not finish this in Q1, so my bet now is somewhere in May (@tbuc knows better, though). With luck, April.

    U4 PLAN
    As usual, this release turned out more complex than expected. One of the main reasons was the transition to PBR. There were some nasty bugs hidden there (specially related to lighting), some of them were present but not noticeable, others are new bugs introduced by this new model and its texture sets. We also spent quite some time transitioning aircraft data to protobuffers (more robust internal format).

    Here is the updated list:

    Link16 implementation for F16.
    PBR: this is in the final stages. We hope the last CTDs were sorted.
    OpenXR implementation: I believe this is finished from what I heard (haven’t tested it though, so cannot say).
    A/C data in proto format.
    F15:
    new 3D model!
    Basic F-15 A/G: it is possible to release bombs in very basic CDIP.
    Basic ILS implementation (still under test).
    More MFD pages implemented.
    Some new callbacks.
    Performance improvements (specially for AMD cards)
    New ballistic code.
    tons of bug fixes
    and more!
    The star of this release will definitely be the Link16, we hope you will have a whole new experience! I mean, this is a HUGE effort (affects UI, network, 3d, avionics, DTC etc).

    Also, graphics already shows a bit of improment over U3 with the introduction of PBR (this is a great step towards NT and unified database).

    There are some hidden gems, like the new explosion code, which takes fuel into account to decide how much the aircraft should burn or even if it should explode immediately.

    Please, also notice there are a lot of new things not listed here (@Mav-jp can probably tell more).

    WHAT IS MISSING?
    I believe Link16 is in the final stages. Once it is finished, we will be ready for release. But there are some points still bugging us:

    A dogfight bug which needs to be fixed (invisible after respawn).
    F15 ILS still not very precise.
    Shadows are still bugged from views which are not in the same position as the camera.
    Rest assured, we are working hard towards U4. The most serious bugs were fixed and now we are moving towards the end. The good news is that U3 seems to be doing good in terms of stability and we heard reports of MP with more than 40 people without issues.

    FUTURE
    A release as complex as U4 will probably bring some new bugs, which we will try to address with hotfixes. If all goes well, our goal is to make the move to NT after U4. But still too early to talk about it, so don’t expect it anytime soon.

    We are also planning some new aircrafts (red side…), and also implement more F-15 AG modes (which will be cool for ITO).

    Meanwhile, keep on rocking! Thanks for making this community the BEST!


    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.03.22. 09:33:44
  • militavia
    #52878




  • militavia
    #52877
    .
  • Hiuuz #52876
    https://forum.falcon-bms.com/post/393338
  • militavia
    #52875
  • repvez
    Szüli
    #52874
  • militavia
    #52873
    Eleve csak az U4-hez keresnek tesztert, nem a 4.38-hoz.
    A tesztereknek amúgy előbb sanszosan olyan feladatokat adnak felmérni a képességeit, amivel szűrik a jelentkezőket. Hogy egyáltalán mennyire ismerik magát a játékot.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.12.31. 11:10:08
  • repvez
    Szüli
    #52872
    látom sikerült megint a lényeget kiemelni a szövegből.
    NEm azt mondtam, hogy az a baj, hogy egy olyan egyén mondta aki keveset posztol, hanem azt, hogy elötte egy amolyan szóvivő szerüség bejelenti, hogy sokan csak azért jelentkjeznek, hogy megszerezzék a fejlesztés alatt állo cuccot, de arról nem szól, hogy amugy várják azopk jelentkezését akik komolyan gondolják.Erre pár ora mulva meg egy addig (számomra) ismeretlen személy akirol nem igen lehetett tudni, hogy a fejlesztők között van, meg egy amolyan nyilt jelentkezést ajánl fel hozzá. tehát akkor vagy nem beszélik meg ezeket a dolgokat vagy nem értem .
    igy akárki random ember is beirhatna, hogy adjanak meg adatokat vagy töltsön le valamit arrol a linkrol, aztán mire kiderül, hogy mondjuk egy csaló virusos cuccot terjeszt már páran beleszaladtak volna a dologba.
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2023.12.31. 10:16:42
  • militavia
    #52871
    Az, hogy valaki a publikus fórumba mennyit ír, nem jelent semmit.
    Az FF csapatban is volt olyan, aki a belsőbe írt sok ezret, a publikba meg egy tucatot.
  • repvez
    Szüli
    #52870
    föleg ugy éárdekes, hogy Max nem sokkal elötte meg pont arrol irt, hogy sokan csak azért akarnak jelentkezni teszternek, hogy elöbb hozzáférjenek a ujitásokhoz, de egy szot sem szolt ilyenrol ,hogy a 4eshez keresnek tesztelöket, erre egy olyan ember aki eddig alig irt a forumba meg keres bétatesztelöket,
  • militavia
    #52869
    Érdekes beta kezdeményezés.
  • militavia
    #52868
    Konkrétan olyan idősek a fejlesztőek egy része, hogy már nem élnek. A hónap elején halt meg Ram22/Cloud9. A modomnál segített anno.

    Az MP meg nem szól bele semmibe.
    Ez már megmondták korábban is.

    A határidők és tervekről meg annyit, hogy sokszor én is igyekszem kitűzni időpontokat és saccolni. Szinte soha nem sikerül eltalálni, hogy mi mennyi időbe kerül. Pedig egy videó készítése nem egy új kód megírásának komplexitása. Közelében nincs. Az ütemterv arra jó, hogy karban lehessen tartani.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.12.29. 15:39:38
  • repvez
    Szüli
    #52867
    leirom én is a vélemyénem/gondolataim aztán lehet majd belémállni megint.

    amiota max bent van a csapatban talán egy kicsit olyan mintha végre lenne gazdája a bms-nek. lehet nem olyan sűrűn, de legalább van valamiféle tájékoztatás arrol, hogy hol tartanak mi az irány mit várhat az ember.
    A másik részrol meg azt érzem, hogy eléggé megmondja, hogy mi legyen és talán a régieknek ez sem esett jol , hogy egy ujjonan beugro lassacskán átveszi a vezetö szerepet.
    Természetesen azért azt is bele kell gondolni, hogy a kezdeti fiatal játékosok és fejlesztök ma már nyugdijas koru emberek igy érthetö ha már nem tudnak akarnak vele foglalkozni .
    De pont emiatt talán egy kicsit nagyobb nyitottság is kéne, hogy a fiatalabb tenni vágyok kapjanak egy kis kedvet ahhoz, hogy tudják és akarják is átvenni a stafétabotot, mert ha mindent az öregek megtartanak maguknak akkor megint oda jutunk, mint az eredeti forráskoddal, hogy senki nem tudja majd mi mit csinál.Persze ma már jobban dokumentált a kod ehhez .

    A másik ami ebböl lejön, hogy azért vannak itt belso ellentétek rendesen ha egy öregebb fejlesztöt hagynak elmenni egy fiatal miatt, az már csak remélem, hogy ha kicserélodik a banda akkor nem kezdik el követni a mai trendet és felhigitani a játékot.

    Ami a fejlesztés utemét illeti, itt is számomra ellentmondások vannak. amiota max megjött és azért kaptunk valamiféle tájékoztatást a fejlesztésekrol azota tényleg volt a nagy foverziok és pár kisebb amik nagyjábol hotfixként is elkönyvelhetünk mert nagy változásokat nem hoztak.

    1,5 évvel ezelött az volt, hogy a 4.37es után már nem jon más csak az uj 4.38as, azán szépen lassan jöttek az U1-3 ig . utána azt nyilatkozta, hogy már nem lesz ujabb megjelenés 4.38ig ami év végére várható. az u3as késett ebböl számitani lehetett hogy év végén nem lesz uj foverzio.
    Ezután az u 3 as megjelenéssel azt nyilatkozta, hogy az 4.38as megjelenés után uj megjelenési ciklusra térnek át ami sokkal több verziot kjelent ami igy talán nem lesz mindig a legstabilabb, de hamarabb tudnak fejelszteni.
    most akkor mi lesz a fejlesztés iránya és uteme, ha lesz még egy u4 a régi föverziöhoz, de az uj 4.38 még nem jelenik meg a jövö évben , akkor lesz majd egy javitásnak is aljavitása ahogy most is? u3p2? mert ha az u4 kijön akkor csak ugy tudják tartani az igért ciklust ha a régi rendszerhez kiadnak még több kisebb patchet.
    A kérdés, hogy ez a fajta változás mennyire a microprost hatása és menynire inkább technikai jellegű amit igy az utemtervehez képest nem láttak elöre jönni és egy évet legalább eltart a javitása megoldása.
    Max pedig azt is nyilatkozta, hogy probálnak valamiféle határidöket tartani és hogy azokat a featurokaet beletenni amiket arra az időre tudják teljesiteni.
    Tehát ha a 4.38 as első körben ha jol emlékszem még nyárra volt utemezve aztán elcsusztatták év végére és most talán egy ujabb évvel akkor ott valami olyasmi hibának belső változásnak vagy akár a mocroprost féle behatásnak is lehet gondolni ami alapjaiba rugta fel ezt a koncepciot amit ök elöre elterveztek maguknak.
  • militavia
    #52866
    Lesz U4 és 4.38 lehet, hogy nem is lesz 2024-ben.
  • repvez
    Szüli
    #52865
    2. hotfix az U 3as patchhez
  • repvez
    Szüli
    #52864
    erre számitottam is, hogy késni fog, már amikor a U3ast bejelentették, hogy késni fog és nem adják ki nyáron már akkor mondtam, hogy vagy a u3ast nem kellene kiadni vagy a 4.38ast fogják elcsusztatni, hogy llegyen értelme a tesztelésre a nagyobb tömegek részére is , hogy a felmerülö problémákat az ujabb kiadásban már javitani tudják.

    Mondjuk elég nagy gondba tenyerelhettek bele, ha az év végi megjelenést legalább 6 honappal kell elhalasztani miatta.

    Én azt is megkockáztatnám, hogy mint a DCS-nél lenne egy open béta és egy stabil ág amit használhatnánk, igy hamarabb felszinre kerülnének a hibák. megmaradna addig a 3.37es vonal a stabil részen ,de mellette lehetne a 4.38ast is tesztelni amikor már játszhato álapotba kerül. igy mindenki tisztába lenne vele, hogy ez még nem a kész játék arra ott a régebbi kiadás, de lehetöség lenen szélesebb körben tesztelni kiprobálni a modokat mindenkinek a saját gépén és bekuldeni a buglistát.
  • militavia
    #52863
    Hi community, two topics today.

    Now that 4.37.3 is out, I hope you are all enjoying it. We know, there are bugs here and there, and we are addressing it. Topic number 1: we plan to release a hotfix very soon with some more critical issues:

    CTD in MP when changing flights.
    Airbase lighting not working.
    Maddog not working.
    Fix broken clamp logic for right-throttle
    F15 fix paddle AP bug and release of weapons
    We will begin testing it this week, if all goes well, expect a couple of weeks for release.

    But what after that? That is topic number 2:

    I know, you all have seen a lot of teasing about new terrain. But I will be honest: for now, it is still a bit far from reality. The ground war is not working as expected and we still have objectives misplaced. There are also performance issues that need to be taken care of. The good news is that some folks in our team are working on it and updating the internal version so that we can get more tests and improvement. How far? Very hard to say, but I wouldn’t expect it in the next 6 months. I could be wrong, though (for better or worse).

    But… we are not waiting for it to finish. We are porting more things from our internal version to 4.37, so that in our next version you can have some nice stuff which are not terrain related. We are also adding some cool stuff. Our plan is roughly:

    Fixes of the bugs reported (so far not many…).
    PBR: in fact, screenshot thread already has a leak of this if you look closely ?
    OpenXR implementation: we saw great progress on this, implemented by a new coder. Very promising results, including AR.
    More F-15 modes, specially A/G.
    And internall, we will start transitioning some data to more modern format.
    These are the main objectives, but we always add more stuff here and there.

    My bet is to have 4.37.4 somewhere in Q1 2024. Hope I nail it this time
  • militavia
    #52862
    Az egyik képen az F-15C fejlesztés már olyan, mint egy screenshot az DCS FC3-ból. Durva.

  • repvez
    Szüli
    #52861
  • militavia
    #52860
    Az F-15 repmodellja néha érdekes dolgokat produkál, de most már nem olyan, mintha dróton húznák a gépet. A teljesítmény modellezés pontos, -2800 font tömeg és -15C fok mellett a Streak Eagle rekordok vonalvastagságnyi eltéréssel kirepülhetők az F-15A-val.
  • militavia
    #52859
    Füvet látott már valaki a játékban? Van slidere már a setupban.
  • militavia
    #52858
    Ami most megint fura, a launcher. Az alapjátéké gyors volt.
    Most megint olyan, mintha kb. 1 FPS-sel futna, alig érzékel valamit, ha nyomkodok ott.
    Mi a vihar lehet ez? Mondjuk sok dolga nincs ott az embernek, de azért ez fura.
  • repvez
    Szüli
    #52857
    az installert ujra feltöltötték,mert volt valami registry hiba bennt ezért nem mukodott sok embernél. egy másik hiba meg az volt, hogy valaki volt olyan kedves, hogy az egyik file-t a MS felé bejelentette mint maleware és az MS a defender virusirtot ráugrasztotta.

    Egyéébként a laucher is frissult 2.4es verziora, nálam a 4.37.2 volt fennt alapbol amikor az updaterre rámentem akkor csak a launchert frissitette le elso körbe majd ujra rákattintottam az updaterre és ezután már a játék frissitését szedte le.

    Ezen még lehetne finomitani, hogy a játék elindulásakor automatikusan nekiáljon keresni a jaitást és max egy felugro ablakban megkérdezné, hogy szeretném e telepiteni vagy letölteni vagy sem.

    Mert igy még egy plusz lépés van közbe iktatva és nem is biztos, hogy mindenkinek feltunik vagy elolvassa a hirfolyamban, hogy jött ki uj javitás. és nem kattiunt rá az updaterre.
  • militavia
    #52856
    Az incremental installokat meg leszedték.
    Csudálatos...

    Az U1 és U2 simán csak nem indul el valamiért, maga a telepítő sem.
    Az U3 inc. így nem ér semmit, a U3 új installt meg nem tölti le a torrent.

    Sakk matt.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.10.27. 19:33:37
  • militavia
    #52855
    Csak annak torrentje meg nem indul el, legalábbis nálam...
  • militavia
    #52854
    Én konkrétan az alapváltozatot sem tudom updatelni. Lent van mindkét update, de el sem indulnak valamiért. A beépített meg nem működik.,

    Szerencsére van full installer.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.10.27. 17:21:38
  • repvez
    Szüli
    #52853
    végre ez az elso falcon verzio ahol már nem kellett semmit sem variálni keresgetni másolgatni ,hogy frissitsem .
    NEm kellett torrentet vadászgatni ,hogy letöltsem az updatet valahova majd kitomoriteni a játék egy bizonyos mappájba ,hogy elinditsam a telepitot és feltenni.
    Csak simán az elöző verzio laucherébol inditva az updatert lefrisult a launcher is meg a játék is.
    Tudom, hogy már az elözö is ilyen volt, de nálam az még hibát dobott a launcherbol updatre.
  • repvez
    Szüli
    #52852
    Kint van a u3 patch
  • militavia
    #52851
    U3
  • militavia
    #52850
    ASUS Z97-P alaplap
    Intel Core i5-4690K 3.50 GHz 1150 BOKSZ processzor
    2x8 GB DDR3 1666 MHZ RAM

    Be QUIET! Dark Rock 3 hűtő
    Be QUIET! Pure Power 530W CM táp
    COOLERMASTER K280 fekete ház

    Ezt adtam át a múltnak. Ezt 2015-ben vettem, akkor
    GTX960 GTX960 4GB DDR5 volt benne és csak 8 GB RAM, de ezt cseréltem le 2021 nyarás egy 1660S-re és lett bele RAM véve talán 1 évvel korábban.

    Dimenzióváltás az, amit ez a gép tud.

  • militavia
    #52849

    Egy 1660S 6GB VGA van mellettük.
  • militavia
    #52848
    Az első része a sorozatnak definiálta, hogy elsősorban jetszimekről van szó. A 3. és 4. részben a fontosabb légcsavarosak benne voltak, amik evolúciósan is fontosak.

    Az Il-2 szériával gyakorlatilag nem játszottam, az FB-vel repültem kb 80 bevetést és a Pacificnál amikor sikerült a zubó és torp és leszálltam hordozóra, azon túl nem érdekelt.
  • Gundark 1 1
    #52846
    Csak említve az Il2? A mai napig a folytatásai a legjobb első és második VH-s szimek. És várjuk a Pacific területet :D
  • Boconadi
    #52846
    Na es mi lett a config vegül?
  • militavia
    #52845
    Összességében szerintem 20 rész felett lesz a sorozat. Ennek egyik oka, hogy egyes bemutatók olyan hosszúak, hogy max. kettő férne el egy részben, de akkor már az is túl hosszú lenne. A következő 5 rész kb. már elő van készítve, de utána még 3 szimmel és repülni kéne, azokról is lesz 3 rész. Elvileg. Utána már a 2001 utáni dolgok következnek, LOMAC + FC, Falcon 4.0 közösségi fejlesztése, DCS. Rise of Fligth (azt nem ér írtam, de bekerül) és szőrmentén említve a Il-2, CoD és a WT + World of Warplanes és egy részben egy bukott dolgok is.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.10.08. 13:48:06
  • militavia
    #52844
    Hát, az még NAGYON odébb van. Még a LOMAC-is lesz vagy 8 rész.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.10.08. 00:03:15
  • Gundark 1 1
    #52843
    Balázs, a DCS-ről mikor lesz cikk? Az eredeti már történelem :)
  • militavia
    #52842
    Nah, hát 8 év után új PC, csak a VGA maradt 1660S.
    A hatás brutális. A multinational war-ban 180-220 FPS van úgy, hogy ha nincs hdr és jet heat blur 1440p-ben.
    Úgy, hogy korábban lentebb butítva is 60-70 FPS felett nem volt. Remélem ez elég tartalék lesz az új motorra is...