29454







N
AZ ÉRETTSÉGI TÉTELEKET NE ITT KERESD, MERT ITT NINCSENEK.

NEM IS VOLTAK, NEM IS LESZNEK.

N


  • nearo
    #29454
    A 2014. május-júniusi érettségi vizsgák nyilvánosságra hozott anyagai
  • akyyy
    #29453
    ha én 2006-ba érettségiztem, és most szeretnék letenni egy emelt szintü infót, akkor mi van? annyit találtam hogy február 15-ig kéne jelentkezni, meg hogy 25ezer ft egy emelt.

    ez még okés. de honnan tudjam hogy milyen szoftverekt használnak, meg hogy melyik programozást kéne tudni???
  • egera24
    #29452
    Ha valakinek segítségre van szüksége a tanulással kapcsolatban: http://a-tudas-gyumolcse.webnode.hu
  • matyi0323
    #29451
    reklám, ban.

    amúgy tele van ezzel a szeméttel az fb órák óta, nagyon idegesítő
  • akyyy
    #29450
    de itt nincs semmi alkalmazás.
  • uniplus
    #29449
    Sziasztok!

    Az idén felvételizőknek szeretnénk nyújtani egy kis segítséget.
    Mihelyt kiderült, hova vettek fel egyetemre, rögtön megtalálhatjátok csoporttársaitokat az Uni-Plus facebook-alkalmazásában, a Csoporttárskeresőben.
    Később személyes találkozókkal és szakmai programokkal is készülünk, érdemes megnézni :)
    http://uni-plus.hu/csoporttars/
  • Gaba94
    #29448
    Szerencsére ilyenről szó sincs, mármint, hogy valamelyikükkel is rosszban lennék. Sőt, inkább az a "baj", hogy jól ismernek, és valószínűleg elvárják, hogy szép felelettel álljak elő. Pl. a töri tanárom már az írásbeli előtt is elmondta, hogy tőlem ötöst vár, tehát már ezzel is egyfajta nyomást gyakorolt rám. Persze javarészt 5-ös dolgozatokat írtam nála, így nem csoda, de azért mégiscsak más az, ha valaki még konkrétan meg is mondja neked, hogy elvárja a jeles érettségit. Végül is 4-es lett, 68%. Nyilván lehetett volna jobb is, de miután megírtam, úgy voltam vele, hogy a 60% legyen meg, tehát ha így nézzük, akkor a várakozáson felül teljesítettem. Mivel nekem a töri illetve az angol (71%) számít bele a felvételibe, így ezeket lenne jó felhúzni legalább 75-75%-ra, hogy a 300 pont meglegyen a felvételin. Az ötöst nem igazán tűzöm ki célként, azért ahhoz 90%-ot teljesítenem kéne szóbelin. Bár, ha szerencsém lesz (főleg törinél), akkor talán összejöhet.

    Egyébként a #29443-ban feltett kérdésem még állna, ha valaki tudna ezzel kapcsolatban mondani valamit (a lehetséges ponthatár alakulásáról), akkor azt nagyon szépen megköszönném.
  • nearo
    #29447
    Ja és akkor még azt is hozzáteszem, hogy tavalyi érettségi előtt már jártam 5 félévet bme-re, szóval a 460 pont nálam inkább a minimum szint volt... őszintén szólva én 480-at vártam magamtól, de az már az írásbelikkel elúszott. Szóbelivel még rontottam is matekon... fizikán mondjuk javítottam.
  • nearo
    #29446
    460 nem annyira lehetetlen, nekem annyi lett jó mondjuk nekem matek emelt és fizika emeltből... 89 és 91%. Meg igazából nekem nem is lett volna szükségem ennyi pontra, plusz nekem csak erre a két tárgyra kellett koncentrálnom úgy, hogy közben még suliba se jártam. Szóval talán az én helyzetem könnyebb volt tavaly, mint az átlag középiskolásé.

    Btw ha már szóbeli... van benne valami, hogy amikor kihúzod a tételt, valahogy megnyugszol. Bár ez fizikán nálam jobban működött, mateknál még a felelet végén is remegtem :D és az a vicc, hogy érzésre a matek szóbelim éreztem jobbnak, arányaiban a fizika mégis sokkal jobb lett. Fizikán valahogy lazább volt a hangulat talán... nemtom. Sokat számít, hogy milyen a vizsgabizottság, legalábbis emelten. Középszinten ugye a saját tanáraid vizsgáztatnak, az annyira nem para, max akkor, ha kifejezetten rosszban vagy valamelyikükkel.
  • Gaba94
    #29445
    fuuhbaszki :D
    sok sikert hozzá ;)
    töri és magyar faktos voltam, és a társaság nagy részét közgés csajok alkották. na közöttük tényleg ráébredtem arra, hogy milyen hülye is vagyok :D de mikor ilyeneket olvasok, hogy 2 emelt, és legalább 80%-ot vársz magadtól, meg 420 pont.. hát tovább erősödik bennem az érzés :D

    pedig sosem voltam rossz tanuló: általános bizonyítványaimban néha becsúszott 1-2 4-es, de a többi 5-ös. középsulit nem indítottam túl jól, de 2.-tól belerázódtam és az átlagom mindig 4,0 vagy a fölött volt 1-2 tizeddel. és az a vicc, hogy ezt minimális tanulással értem el, sose voltam olyan, aki órákig ül a füzet és a tankönyv fölött, mind igyekeztem gyorsan lerendezni. mondjuk meg is lett az eredménye, mert így érettségire elég sok mindent elfelejtettem. szóval egyre inkább tudom értékelni azokat, akik hozzád hasonló eredményeket tudnak felmutatni.
    sokáig egyébként azt sem tudtam, hogy hova jelentkezzek, a kommunikációs szak volt a célom, de oda mindenhol kérték az emeltet. én még a középtől is féltem, szóval ezt a lehetőséget gyorsan ki kellett zárnom. angol emelten gondolkodtam, mert az angolt tényleg szeretem, és a magam szintjén tudom is, de így utólag már nem bánom, hogy nem vállaltam be. miután megírtam a közepet, már a 4-esben sem voltam biztos, aztán mikor néztem az eredményt, meglepődtem a 71%-on.. pl az angol tételeket még elő se vettem, majd hétvégén átfutom, csakhogy mégis magyarul tudjam, hogy majd 1-1 téma esetében miről kell vakerálnom.
    szóval lett ez a Debreceni Egyetem, ez is költséges formában, mivel az a 460 pont egyszerűen irreális. ha nem jönne össze, akkor tuti megtörnék valamilyen szinten, mert dolgozni még nem szeretnék, a középsulimba pedig még akkor sem mennék vissza ötöd, hatod évre technikusira, ha fizetnének.
  • Broafka
    #29444
    tudom mire gondolsz, nekem viszont 2 emelt szintűből legalább 80-80%-ot kell teljesítenem, de most nagyon szar vizsgabizottságot kaptam ki bioszból, pedig írásbelim az 77% lett, de ráadásul még szar tételt is húztam, így kb csak 70%-om lett :( (nekem 420 pont kéne)
  • Gaba94
    #29443
    magyar, angol, töri, fizika

    köszi! mondjuk eddig általában jól sültek el azok a dolgok, amik előtt paráztam, fordítva viszont már korántsincs így.
    nem attól parázok, hogy nem lesz meg a 2-es. a továbbtanulás érdekében minél jobban kéne vizsgáznom, főleg a törit és az angolt szeretném felfelé húzni (azok számítanak).
    az írásbeli viszonylag jól sikerült a várkozásokhoz képest, és tesóm is azt mondta, hogy a szóbelin már a tanárok is azon vannak, hogy ne nagyon rontsunk az ottani eredményeken.
    de ez az érettségi előtti para teljesen normális, sztem ritka az olyan, aki nem fél tőle. csak tényleg jó lenne már túllenni rajta. az utóbbi 2 hétben azért tanultam is rendesen, és már eléggé az agyamra megy, jó lenne kikapcsolni végre.

    olyan kérdésem lenne, hogy a Debreceni Egyetem nemzetközi gazdálkodás szakára jelentkeztem (költséges), és kb mire lehet számítani a ponthatár meghúzásakor? tavaly ugyanide, ugyanilyen formában (költséges) 281-en jelentkeztek, ebből 15-en első helyen jelölték meg, a ponthatár pedig 252 pont volt. idén 204 jelentkező van, ebből 26 első helyen. ha a jelentkezők számát vesszük alapul, akkor elvileg nem nagyon kéne emelkednie, ugye?
    ha az államival egybe nézzük, akkor összesen 383 jelentkező van (91 első hely) és 120 főt vesznek fel a szakra. tavaly 707 fő jelenkezett (181 első helyen) és összesen 99 főt vettek fel ezek közül.

    nagyon tudnék örülni, ha nem emelnék, mert most perpill 284 ponton állok, ha szóbelin szerencsém lesz, akkor talán 300-ig fel tudom húzni. esetleg, ha a nyelvvizsga még beütne, az +28 pontot jelentene, de erre inkább nem alapozok.
  • Broafka
    #29442
    miből? én ma szóbeliztem bioszból. Ne aggódj, miután kihúzod a tételt megnyugszol, mert vagy tudod és azért, vagy nem tudod, és akkor olyan mind1, és azért, mindenesetre valahol mindkettő segít, hogy lenyugodj és jobban felelj
  • Gaba94
    #29441
    Jövőhéten szóbeli érettségi, és egyre jobban parázok :\ Túllehetnénk már rajta...
  • Broafka
    #29440
    ez lehet igaz is, de nem vagyunk egyformák, valakinek pl kell egy kis segítség, hogy elinduljon, mások már futnak mielőtt járnának. Másoknak meg mindig meg kell fogni néha a kezüket. Szerintem nem kell elítélni a másikat. És a kor előrehaladtával jóval nehezebb már tanulni is.
    Nálam pl az volt a rossz, hogy nagyon nehezen megy a számolás, de ha lenne egy jó külön tanárom (a mostani nem a legjobb ebből a szempontból), aki "megtanít" számolni, akkor most könnyebben ment volna az emelt kémia. Az elméleti hiányosságok már az én hibám, hogy volt oylan amit nem tanultam meg, jobban mondva átnéztem én, de annyi anyag mellett nem mindig jut eszébe az embernek az adott kérdésre a válasz
  • nearo
    #29439
    Persze, mert én abból indulok ki amúgy, hogy minden csak akarás kérdése, és mindenki előszeretettel keresi a kifogásokat.
    De tényleg felesleges ezt folytatni.
  • Broafka
    #29438
    igen, de te még azután is kötözködtél, hogy már rég kiderült, hogy 40 éves ;)
  • nearo
    #29437
    Nem tudhatod, legfeljebb sejtheted, vagy gondolhatod. Ugyanúgy ahogy én se tudhattam az elején, hogy nem egy 18 évesről van szó. Jól mellé is lőttem. Szálljunk már le a témáról...
  • Blekk Síp
    #29436
    Gondolom neki gyerekei is vannak akiket eltart és még ezer olyan problémája ami miatt te is vissza fogod sírni az egyetemista éveidet.
  • j0nNyKa
    #29435
    te nem kisegítesz, értetlenkedsz, ezért nem nagyon foglalkoztam a válaszadással
    hálisten broafka tolt jópár hasznos infót (ezúton is köszi), úgyhogy részemről rendben a dolog, szerintem megoldjuk innen
  • Broafka
    #29434
    igen, te egyetemista vagy, ő meg 40 éves (gondolom te kb olyan 22 körül lehetsz). Szerinted melyikőtöknek befogadóbb az agya? :)
  • nearo
    #29433
    Egyetemista vagyok, tudom mire elég egy hónap... ennél még többre is :)
    Na mindegy, ezek szerint nem én leszek az, aki kisegít benneteket.
    Mindenesetre most már kíváncsi lettem, érdekelne, hogy mi is pontosan a helyzet. Persze megértem ha j0nNyKa nem akar beavatni, semmi gond.
  • Broafka
    #29432
    egy 40 éves nőnek baromira nem fog kelleni az a bizonyos tudás, hidd el nekem, valszeg munka miatt kell neki, és valszeg csak azért mert a munkáltató kéri tőle, de ettől függetlenül olyan dolgot kell neki csinálnia, hogy írjon be valamit a wordbe és nyomtassa ki, ahhoz meg nem kell olyan fene nagy tudás. és 1 hónap az nem sok, szóval én meg tudom érteni, ha célzott felkészülést szeretne a hölgy
  • nearo
    #29431
    Továbbra sem értem, hogy a témakörökből miért nem lehet felkészülni... egy átfogóbb felkészülés után nem nagyon érheti meglepetés szóbelin. Nyilván kicsit többet kell tanulni, mintha konkrét tételsorotok lenne, de legalább a megszerzett tudás is nagyobb lesz, az pedig sosem hátrány.
  • j0nNyKa
    #29430
    nah, neked köszönöm
    ez a tavalyi tételsor dolog jó ötlet, megpróbálok rámenni
    namost a diákom egy 40 éves hölgy, aki természettudományos diplomát akar, ezért tolja, így nyilván nem jár középsuliba, nincs tanára, lehet nem lesz egyszerű
    amikor bement utánakérdezni a tételsornak az intézménybe, ahol írni fogja, igazából csak valami irodaszerűig jutott, konkrét infó tanárig nem
    esetleg van itt olyan, aki érettségizett tavaly középszinten, és megosztaná a tételsort? vagy nagyon eltérnek ezek iskolánként?
  • Broafka
    #29429
    középszinten, habár nem szokták kiadni a tételsorokat, ajánlom, hogy kérdezze meg a tanárát, hogy megkaphatja e "gyakorlásképpen" a tavalyi tételsorokat (általában ugyanazok a tételsorok). Emelt szinten viszont nincsenek meg, ott meglepetés csomag van... sajnos
  • nearo
    #29428
    Ímhol a témakörök.
    Kicsit beleolvastam, jóformán minden mondat tekinthető egy-egy tételcímnek. Vagy mankónak, hogy mit kell tudni az adott témakörhöz.
  • nearo
    #29427
    Édesistenem, ha teljesen tök az infóhoz, akkor mi a francnak megy infóból érettségizni? -.-

    Mindenesetre... bár én nem infóból érettségiztem, de abban szinte teljesen biztos vagyok, hogy a témaköröket ugyanúgy ki lehet dolgozni, mint a konkrét tételeket. Kicsit tágabb az egész, de ugyanúgy össze lehet szedni kulcsszavakat, konkrét példákat, meg mindenfélét, amiből aztán lehet tanulni. Kérd el tőle a témaköröket, aztán majd meglátjátok.
  • j0nNyKa
    #29426
    Sziasztok!

    Infó érettségire készítek egy diákot, és felmerült egy furcsaság. Kezdenénk készülni a szóbelire, mondtam neki hogy szerezzen egy tételsort, és akkor kidolgozzuk őket. Azt mondta, hogy nem kapnak tételsort, csak ilyen.. témaköröket, aztán keziccsókolom.

    Namost ez tényleg így van? Ha igen, ti hogy készültök / készültetek az infó szóbelire? Szegény teljesen tök az infóhoz, nem nagyon látok más megoldást, minthogy konkrét tételeket dolgozunk ki, és magoljuk be / tanuljuk meg.

    Köszi
  • arszak
    #29425
    Ezen a napon is túl vagyunk:D Bár nekem a matek a gyengém...:P
    Ha elmennétek - a barátokkal egyet gokartozni, akkor játsszatok a Diákok csatája kvízjátékkal, mert a nyertes csapat 50ezerért gokartozhat... https://www.facebook.com/Ismerkedj/app_562692197098007
  • Gaba94
    #29424
    Túl a magyaron :D
    A szövegértés szerintem egyszerű volt, csak az az 1 óra volt kevés.
    A második részben a műelemzést választottam, igazából mindegyik szar volt. A gondolatok is nehezen jöttek, gyakorlatilag Flóra személyiségét és az árvával való kapcsolatát jártam körbe az egész fogalmazásban. Valahogy összekapartam azt a 3 oldalt, innentől a tanáron múlik, hogy hogyan értékeli.

    Javítókulcsot biztosan nem nézek, sosem voltam az, aki előre tudni akarta, hogy hogy sikerült a dolgozata. A 4-esben reménykedek, és az szerintem meg is lesz, olyan 60-70%-ra saccolom. Esetleg, egy nagyon jó szóbelivel felhúzhatom 5-ösre, de még nem mennék ennyire bele.

    Délig lehetett írni, én voltam az utolsó, aki elhagyta azt az emeletet (de lehet összességében is :D), 11:51-kor léptem le.

    Holnap matektól félek, iszonyat hülye vagyok belőle, ott tényleg a 25% a cél.
  • lord nihilus
    #29423
    xD
  • commissioner
    #29422
    Vizsga

    TÖRTÉNELEM:
    Jellemezze a pápaság történetét a kezdetektől napjainkig, koncentráljon különösen, de nem kizárólagosan a szociális, politikai, gazdasági, vallási és filozófiai hatásán Európára, Ázsiára és Afrikára. Legyen tömör, velős, egyedi.

    ORVOSTUDOMÁNY:
    Az asztalon talál egy borotvapengét, egy csomag gézt és egy üveg skót whiskyt. Vegye ki az egyik veséjét majd cserélje ki a másikkal. Ne varrja össze, amíg a munkáját ki nem értékelik. 15 perce van.

    RETORIKA:
    2,500 lázadó, őrült benszülött viharzik a teremben. Nyugtassa meg őket. Bármely ősi nyelvet használhat, kivéve a latint és a görögöt.

    BIOLÓGIA:
    Hozzon létre szilícium alapú életet. Becsülje meg az eltéréseket az elkövetkező emberi kultúrákban, ha ez az életforma 500 millió évvel ezelőtt kifejlődhetett volna. Állításait tényadatokkal bizonyítsa is.

    ZENE:
    Írjon zongorakonchertót. Hangszerelje és adja elő furulyán és dobon. Segítségképpen a széke alatt talál egy zongorát.

    PSZICHOLÓGIA:
    Munkásságukról szerzett tudása alapján értékelje az érzelmi stabilitást, az alkalmazkodóképesség fokát és az elfojtott frusztrációkat a következő személyeknél: Nagy Sándor, II. Ramszesz, Hammurabi. Az alanyoktól vett idézetekkel támassza alá értékelését, a megfelelő hivatkozásokkal. A fordítás nem kötelező.

    SZEXUÁLPSZICHOLÓGIA:
    Mutassa be a nemi eltévelyedéseket és az enyhébb betegségek tüneteit. Szégyellje magát.

    KATONAI SZAKÉRTELEM:
    Egy nagy kaliberű lőfegyver darabjait találja az asztalán. Mellettük fekszik egy nyomtatott használati utasítás bantu nyelven. Tíz perc múlva egy éhes bengáli tigris csatlakozik Önhöz. Tegye meg az Ön által szükségesnek ítélt lépéseket. Legyen kész utólag felülvizsgálni döntéseit.

    ESZTÉTIKA:
    Érveljen a tudományág fontossága mellett.

    ATOMFIZIKA:
    Létesítsen láncreakciót vagy atommáglyát, tetszés szerint. Vázolja egy fissziós erőmű tervét.

    KÉMIA:
    Szubtrópusi körülmények között állítson elő szupravezetűt. Állítson elő kénessavat. Vágja ketté majd illessze össze újra. Mit lát?

    MATEMATIKA:
    Alkosson hiperkomlex számokból konkáv halmazt, amely a recipriverexkluzív (önmagán kívül bármely más számmal egyenlő) számok halmazának részhalmaza. Ábrázolja 4 vagy 5 dimenziós koordináta-rendszerben. Kösse össze a pontokat úgy, hogy a kialakuló geometriai alakzat a szögfelezőivel együtt Tapsi Hapsi képét adja ki.

    FÖLDRAJZ:
    A kőolaj és a kőszén keletkezésének folyamata, mérföldkövei - összehasonlítás. Mutasson példákat (saját gyűjtés), játssza le a folyamatokat. Kőzet- és anyagfelismerés: U236, ózon, deutérium, kurcsatóvium, neodézium. Mutassa be, elemezze.

    PARAPSZICHOLÓGIA:
    Ragassza a következő tárgyakat a testére: pogácsa, bélyeg, mőködő hősugárzó, tojáshéj. Egyéb feladatok: távolbalátás, távgyógyítás, elrejtett tárgyak megtalálása, mozgatása, levitáció, asztrálutazás. Teleportálja magát a Jupiterre, az ott készült polaroidképekkel igazolja magát.

    PEDAGÓGIA:
    Oktassa ki vizsgáztatóit.

    ALKALMAZOTT MÉRNÖKI TUDOMÁNYOK:
    Kössön sorba 1 izzót. (Pluszpontért ugyanezen izzót párhuzamosan is kötheti)

    ISMERETELMÉLET:
    Foglaljon állást az igazság mellett vagy ellen. Bizonyítsa állásfoglalását.

    FIZIKA:
    Magyarázza az anyag természetét. Hozzon létre egy zongorányi antianyagot, egyesítse az anyaggal (zongora). Írja le a látottakat.

    FILOZÓFIA:
    Vázolja az emberi gondolkodás fejlődését. Mérje fel ennek jelentőségét. Hasonlítsa össze valamely más gondolkodás fejlődésével. Térjen ki a lét tarthatatlanságát igazoló elméletekre. Adjon kézzelfogható megoldást (ne kövessen el öngyilkosságot a vizsga végéig).

    JOG:
    Írja meg Hitler védőbeszédét. A védelmet építse a Berlin-Sztálingrád útvonalon elkövetett közlekedési kihágásra, kérje a helyszíni bírság utólagos kiszabását.

    CSILLAGÁSZAT:
    Bizonyítsa be az Ön által ismert elméletek segítségével hogy a pulzáló világegyetem konvex. Válaszát 4 dimenziós rajzokkal illusztrálja. Modellezze egy kvazár működését a fiókban található protonok és fotonok segítségével. Egyéb segédeszközök (quarkok, logarléc, építőkocka, stb.) nem használhatók.

    VALÓSZÍNŰSÉGSZÁMÍTÁS:
    Abakusz segítségével határozza meg min. 99.24167%-os konfidenciaszint mellett a jövő heti lottószámokat.

    IRODALOM-VILÁGIRODALOM:
    Elemezzen egy szabadonválasztott X-XI. századi amerikai verset.

    IRODALOM-MAGYAR:
    Ady optimista világfilozófiája. Kép, forma és jellem szintézise a kortárs alföldi irodalom kifejezésvilágában.

    KÉPZŐMŰVÉSZET:
    Hozza létre a Parlement épületének 1:1 arányú modelljét a fiókban található 3 csomag gyurma segítségével. Ügyeljen az épület belső részeinek kidolgozottságára.

    KÖZGAZDASÁGTAN:
    Készítsen realisztikus tervet a következő problémák globális megoldására: elszegényedés, túlnépesedés, adósságprobléma, fenntartható növekedés, munkanélküliség, infláció. Válaszában szintetizálja a neoklasszikus, keynesi, monetarista elméleteket. Mutassa meg a szintetizált elmélet hiányosságait.

    SZÁMÍTÁSTECHNIKA:
    Írjon BASIC nyelven egy grafikus alapú multitask operációs rendszert, amely kivédi a Windows 98 potenciális hibáit.

    NYELVTUDOMÁNYOK:
    Az összehasonlító nyelvészet eredményeinek felhasználásával mutasson ki fonetikai hasonlatosságokat az óegyiptomi és szanszkrit nyelv köznapi beszélt változataiban.

    SZOCIOLÓGIA:
    Becsülje meg a szociológiai problémákat, amik a világ végén felmerülhetnek. Tervezzen kísérletet elmélete igazolására.

    FILMMUVÉSZET:
    Írjon forgatókönyvet az Anjou-ház életéről majd forgasson ebbol rajz- vagy rövidfilmet (max. 351 kocka).
  • karajjj
    #29421
    sok szerencsét pupákok!
  • David2
    #29420
    nem kell félni az érettségitől, úgyis mindenki munkanélküli lesz
  • nearo
    #29419
    Na mi van veletek pupákok? :)
    Jövő héten érettségi, nem? Ilyenkor már tobzódni szoktak itt az emberek, ha emlékezetem nem csal... vagy csak elterjedt az ige, hogy nem kell félni az érettségitől? Az nem jó, egy egészséges fosás azért nem árt.
  • mkikgvi
    #29418
    Sziasztok! Középiskolások érettségi utáni terveivel kapcsolatos kutatásunkhoz szeretnénk kérni a segítségeteket. Töltsétek ki a http://ola.gvi.hu/gimi/ linken rövid, anonim kérdőívünket, így Ti is hozzájárulhattok ahhoz, hogy többet megtudjunk a jelenlegi helyzetről, a gimnazisták érettségi utáni terveiről. Ha érdekelnek a kutatási eredmények, e-mailen elküldjük Neked. Köszönjük! MKIK GVI (www.gvi.hu)
  • SASboy
    #29417
    kérdezd meg a tanulmányi osztályon
  • Blekk Síp
    #29416
    Alapvetően igazad van és más fórumon is feltettem a kérdést, de már régebb óta olvasom ezt a topicot és elég sok egyetemista írkált ide. De ezek szerint repül az idő, régebben volt már ez.
  • Broafka
    #29415
    nyugi, mindenki magasról leszarja, hogy miért nem sikerülnek a dolgok... Én inkább azt nem értem, hogy ezt miért ide írod? ez ey érettségi topik, akik ide járnak 85-90%-uk még nem volt egyetemen, így azt se tudják pontosan mi a pálya. Ráadásul már vagy 2-3 éve nem is nézi ezt a topikot nagyon senki, én a helyedben máshol próbálkoznék ha gyors választ akarok (mondjuk a felvi.hu-n?).
    Egyébként nem tudom, szerintem elölről kell kezdened, de azokból a tárgyakból amiket sikeresen letettél, azokat szerintem be lehet számítani, és akkor azokra nem kell bejárni.
    De én a helyedben jól meggondolnám hogy újra jelentkezzek, mert ha megint nem fog sikerülni akkor most jobban megszívod (diákszerződés) ami nem csak a röghözkötést tartalmazza, hanem ha államilag finanszírozott helyre mész és sikertelenül hagyod ott az egyetemet akkor amitrád költött állambácsi azt neked vissza kell fizetned (habár ennek azért érdemesebb utána kérdezni, mert lehet hogy ez nincs benne, de anno volt róla szó). Továbbá ha államilag finanszírozott helyen voltál és azóta eltelt 3 (aktív) év. Akkor maradt még 2 aktív éved, utána meg fizetned kell!