21229
  • robicarlos6
    #21229
    Plusz 60 órányi tartalom a Gothic II-höz – itt a The Chronicles Of Myrtana: Archolos
  • Mr_no_NaMe
    #21228
    Boldog karácsonyt!

    Lehet játszani :)

    https://www.moddb.com/mods/the-chronicles-of-myrtana

    https://store.steampowered.com/app/1467450/The_Chronicles_Of_Myrtana_Archolos/

    https://kronikimyrtany.pl/en
  • Mr_no_NaMe
    #21227
    Igen.. csak az a baj, hogy ez a fanbázis egy pici német és nagyon sok lengyel és oroszból áll akik nem szeretnek angolra fordítani :(

    A Gothic II -őt amúgy alap már, hogy csak a The Returninggal játszanám újra. Hihetetlen, hogy konkrétan verziót lehetne léptetni a játékon ezzel a fan addonnal.
  • shaddam
    #21226
    Mindig meglep micsoda fanbázisa van még mindig
  • Zóanagyvarázsló
    #21225
  • grebber
    #21224
    De jó volna ha valamelyik cég licenszelné az UE4-et és jönne végre valami totálüber Gothic vagy Risen jóság
    G1 Remake nagyon kotta lenne.
  • molnibalage83
    #21223
    G2 Returning = G2 NOTR + Fan Addon-t akartál írni?

    Most Wasteland 2-őt tolom, de ha végeztem, akkor a Enderal helyett próbaképpen ezt teszem fel, hogy akkor lássam mi a stejsz.
    A NotR összességében tetszett, de túl nyögvenyelőssé tette a játékot. Aki alap G2-őt tolta, annak ment, egy újonc sikítva dobná a sarokba, olyan nehéz.
  • Mr_no_NaMe
    #21222
    Igazából én kezdem elveszteni a fonalat. Nem tudom miről beszélgetünk, vagy merre halad ez a beszélgetés.

    G2 - NOTR: fasza alapjáték a maga sajátos hibáival, de így szeretjük

    G2 Returning: G2 NOTR + Fan Addon = kiegészített játék mint anno a Diablo 2 Expansion Set. Rengeteg bugjavítás, új területek, +150-200 óra gameplay idő.

    Igen a játék nehéz, de ha méterről-méterről haladva, egyesével ölöd a szörnyeket akkor semmi bajod nem lehet ebben a verzióban sem.

    Ha mindenáron csalni akarsz a játékban, akkor kezdjél új játékot és marvinban dobd át magad a hatodik fejezetre és viszont látásra. Pont a játék csodálatosan felépített rendszerét köpöd szembe ezzel, amit soha nem fogsz élvezni a csalás miatt.
  • molnibalage83
    #21221
    Ez az újrajátszós mentés a mániád. Képtelen vagy elfogadni azt, hogy nem minden játék olyan, ahol ezt me lehet tenni. Szó se róla az alapg G2 esetén is a céhválasztás után a játék alsó hangon 80%-a hátravol, de ha korán csináltad, akkor majdnem 90%, mert a Paladinokhoz rohadt könnyű volt csatlakozni.

    A G3 esetén még a humanos questek ellenére is lehetett az, hogy orkos nagy részét is letoltad, de ott is azért biztos csak akkor lehetettél, ha 0-ról kezdted újra. A semleges és human befejezés között volt az utolsó questnél a difi, hogy mit csináltál a megszerzett tárgyakkal.
  • W B
    #21220
    A víz köréhez csak céhhez való csatlakozás után lehet csatlakozni. Tehát újrajátszó mentés terén nem játszik ama páncél. És jó neked, ha te még soha nem akadtál el a semmiben a játékban.
    Annyit helyesbítek, hogy rá teheted a mancsod a víz körének páncéljára még a céh választás előtt, de az már játék hiba kijátszása. Ahhoz hogy felvegyenek, ahhoz Vatras azt akarja, hogy beszélj Lord Hagennel. Ahhoz viszont frakcióhoz kell csatlakozni, hogy bejuss hozzá. Frakció nélkül is be lehet jutni, ha a bal oldali őrt bal oldalról teljesen az épülethez simulva közelíted meg és mászol így be a háta mögött az ajtón. Tudom, így szereztem meg a hatodik vérkelyhet, hogy eme küld is le legyen tudva az újrajátszóban, de Hagennel nem beszéltem.
    Ha már vérkehely. A láthatatlan tereptárgyak eme küldi kapcsán fixen előjönnek. A felső negyed házainak emeletei tele vannak láthatatlan akadályokkal. Élvezet így éjjel lopakodni...
  • Mr_no_NaMe
    #21219
    Ne haragudj de a fele problémáddal nem értek egyet, mivel soha nem tapasztaltam őket. A NOTR-ban is lazán el lehet vinni lvl 10-11ig kasztválasztás nélkül, a Ring of the Water páncéllal és a wolftooth karddal, asszem az a legerősebb pontelosztás nélkül.

    A Returningban már Greg sem kúrja szét Dexter táborát, és a wargok elől sem tudsz elmenekülni. A cikázó futkározás még működik a NOTR-ban, de a Returningban már nem :D Amúgy azt mondom, hogy még így sem annyira nehéz a Returning. Bár tény, hogy ismerni kell a játékot picit hozzá. Szintkorlátról nem tudok, de eléggé ki van tolva a gameplay
    Utoljára szerkesztette: Mr_no_NaMe, 2018.05.22. 09:33:04
  • W B
    #21218
    Marvinban át lehet írni a statokat? Nem is tudtam.
    Amúgy meg nem fogom hagyni, mert kedvenc játék, de sok tekintetben el ment fölötte az idő. Hogy is fogalmazzam meg... Gothic1 jobban ki volt balanszolva. Ott csak azért vertem szét a gépet, mert a játék nem volt hajlandó azt tenni amit mondtam. Szal, akkor most védekezünk... MONDOM VÉDEKEZÜNK. BAZDMEG HOGY CSAK OTT ÁLLSZ, MIKOR JÓL CSINÁLOK MINDENT - Szal ez. Ugyan ez igaz a második részre is. Mi is volt ma? Ja igen. Wargok elől menekültem volna magaslatra, hogy onnan lenyilazzam őket. A büdös semmiben elakadt a karakter. Másodjára sikerült és próbáltam kideríteni mi volt... elvben nincs láthatatlan terep tárgy.
    Nekem nagy rákfeném az újrajátszó mentés. G1-ben és sima G2-ben ez tökéletesen megoldható. De a G2 addonban nem lehet rendesen megcsinálni. (Illetve majdnem meg lehet. Ehhez kell használni az OP vásárolható varázstekercseket) Össze-vissza van mindenféle erősségű ellenfél. Plusz drága Lares sem hajlandó rendesen működni. Arról nem is beszélve, hogy játék elején nagyon kell az XP és pont az addonal betett plusz dolgoknál van az hogy sok XP-t bukunk. Pl. Dexter kinyírása esetén oda teleportálódik Greg és lecsapja az egész tábort így 1000-2000 XP kuka.
    G3 esetén nincs értelme újrajátszó mentést készíteni. Risen 1-2 esetén lehet, Első Risen esetén ez olyan tökéletesen működik mint a G1-és sima G2 esetén. Sőt Esteban táborában az arénában mindenki le lehet verni első két szinten, csak ügyeskedni kell, nem kell semmiféle csalás. A második rész eseten újrajátszó úgy a játék 20-30%-a van letudva és eleve csak 2 frakció van választhatóként. Risen 3 esetén... eh, egyszer vittem ki, de úgy a játék 60%-a benne lenne az újrajátszóban.
    Amúgy a Gothic2 esetén eme kritikus sebzési rendszer ami nagyon nagy baromság. % alapján van esély kritikus sebzésre. Tehát leverem majdnem az ellenfelet, egy ütés kell bele már csak. De ő sikeresen rám köhög és egy ütéssel lever. - Igen az a baj, hogy 2018 van és az eltelt évek alatt sok játékkal játszottam ami ferebb harcrendszert ad. Holott a Gothical még a maga ősrégi idejében ismerkedtem meg.
    De ha már ferebb... Ismerősöm neki ült annó a Risen1-nek, nem volt Gothic tapasztalata azelőtt. Második fejezetben járt mikor előkerültek a gyíkemberek. Ránéztem a karakterére és közölnöm kellet vele, hogy ezt így már végig se fogja tudni vinni. Úgy elcseszte a tanulópontok elosztását. Első Risen végigjátszásommal nem volt semmi gond ilyen téren. Ferebb,, mert... könnyebb, de egy PB játék szűznek kínszenvedés, ha nem néz tutorialt.

    Off vége:
    Elvben Returningban mi a szint korlát?
  • Mr_no_NaMe
    #21217
    Szerintem ne játszd végig a játékot, mert a Returning nem különálló játék, hanem kiegészíti a NOTR-t. Amúgy nem tudom miért "szenvedsz", ha mindent szépen lassan leölsz, és tudatosan osztod a pontokat, előbb-utóbb olyan erős leszel, hogy már azért könyörögsz, hogy valaki ne 2 csapásból / spelltől halljon.

    Amúgy ha cheatelsz (mert ezzel az erővel marvin modban akár át is írhatnád a statjaidat amire akarod) akkor hagyd a gamet inkább. Ne haragudj, hogy elfogult vagyok, de a cheat tönkretesz mindent egy játékban. Ezt kár emiatt elrontani. Pont ez a legjobb része a játéknak, hogy a játék elején MINDEN megöl, de érezhetően erősödsz a történet előrehaladtával, és a játék elején lévő legyőzhetetlen félisten Elit Ork is két csapás lesz a előbb-utóbb...én pont ezért szerettem a Gothic fejlődési rendszerét. SOHA nem csaltam a játékban, és kb 10szer vittem végig.
    Utoljára szerkesztette: Mr_no_NaMe, 2018.05.20. 10:48:50
  • W B
    #21216
    Egyenlőre a sima G2+addont végig szenvedem. Örülök hogy a bugok még működnek. Kőtábla duplikáció, ha valami fogyasztása közben sebzést kapsz akkor az visszakerül, de meg kapod a hatást... bár a GoG nem szokott patchelni...
    Tényleg. Ha jól rémlik GoG változattal működik a mod. Nos én az letorrenteztem (meg van amúgy eredetiben is), de a gondom, hogy ablakban jön csak be a játék. (Két monitort használok)
  • Mr_no_NaMe
    #21215
    Inkább rakd össze a Returningot és játsszál. Annyira témánál vagyunk, hogy lehet én is mindjárt felteszem...bár elég sok dolgom van mostanában, és nem akarok leszarni mindent a játékon kívül.. :D
  • W B
    #21214
    Elkzedtem egy ilyet, mert mért ne... Több fan térképen is vannak "keleti" szigetek. Gothic szériában említik ezeket valahol? Déli szigetek fix, mert a Khorinis városi vizipipa árus is onnan származik.
  • W B
    #21213
    Nekem a nyelvvel a fő bajom, hogy diszlexia/diszgráfia miatt nyelvtanulás nekem kb. képtelenség. Angolba mégis bele vágtam, mert innen-onnan sok ragadt rám. Nyelvvizsgáig ha nem is jutok el, a számomra elérhető határt azért szeretném megostromolni. E mellet ilyen angol szöveget olvasni nem túl egészséges az fejlődgető angol tudásomnak. Ez a bajom igazából.

    Más, eme videóban vannak ogrék a harmadik részből. Sandy Stalker néven meg mini Alvó... WTF? Meg még van két másik lény ilyen kis bogár izé, drake néven tűzlehető masszív hüllőszerűség és ennek táposabb változata ahogy nézem. A homok rákok esetén ha nem is átvenni a G3 modelt, de azért módosíthatták volna jobban a G2 tárnarák harcos modelt.
    Amúgy a lovagi páncélok módosítva lettek, G2 és G3 páncél lett keresztezve.
    Logikus a játék... orkok nem támadnak mert ulumulu meg valami küldi miatt, de a házikedvenceik és a velük szövetséges gyíkemberek igen. De nem érdekli őket, hogy lekaszabolod őket... öm. Igen, ilyen logikátlanság máshol is van. Tudom.
    Jó pár videó megnézése után... szerintem lesz ennek még 3.0-ás verziója is.
  • Zóanagyvarázsló
    #21212
    Én még mostanában is azt tapasztalom, hogy többnyire jól fordít (értsd: érthetően) németről angolra, de nem mindig, és néha nagyon benézi. Ezek ráadásul rokon nyelvek, az orosz és a magyar nem (a lényeg összerakható szint persze többnyire azokkal is összehozható).

    Nyelveket értő embertől ugyanez még mindig borzalmasan gyenge lenne. Jó dolog, hogy fejlődik, de az én igényszintem egy kissé magasabb.

  • molnibalage83
    #21211
    Számomra nem világos, hogy mitől gyenge a fordítás. Gyakorlatialg minden főbb nyelvről a GT simán átrak mindent, a nagyon spéci tulajdonneveket és kitalálta fantázia mellékneveket nem tudja csak kb. Légvédelmi szakszövegtől geológiai szakszövegig kezdve fordítottam már vele mindent. (A geológiait b. 5 év is tudta.)

    Magyarul eddig szar volt, de pár napja egy oldalt valaki magyarra fordítva linkelt és már ott érdekes módon az is szinte tökéletes volt.
  • Mr_no_NaMe
    #21210
    Igen, Returning. A már nemlétező banner alatti leírásban van egy galéria, meg pár hasznos infó is :)

    W B:

    Sajnos az angol fordítás nem lesz jobb, legalábbis nem tudok arról, hogy valaki dolgozna angol fordításon. Viszont nekem is egy gyengébb középfokú angolom van, és bőven-bőven megértem, hogy mit akar tőlem a játék. Mivel a google fordítómotor viszont folyamatosan fejlődik, így a pseudo angolfordítás is :)

    Ha pedig elakadsz, akkor felmész az orosz fórumra, ahol az összes küldiről van magyarítás. Az orosz szöveget meg lefordítod magyarra google chromeban és viszlát.
    Utoljára szerkesztette: Mr_no_NaMe, 2018.05.19. 07:27:59
  • W B
    #21209
    Köszönök minden választ. Idő közben néztem még több videót.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    E szerint az eredeti G2 befejezés után vissza hajózunk Khoronisre, csak előbb még egy trópusi szigetnél megállunk. Pyrokar a hajóra teleportál és sürgetett minket, mert a várost elfoglalták az orkok. Frakciókat össze kell fogni és Onar birtokánál lesz egy csata az orkokkal. Tényleg csata. Videó alapján én úgy 50 fősre saccolom az emberi sereget (lovagok, zsoldosok, az ex mocsári táborosok stb.) Ork sereg ennél nagyobb. Ennek megnyerése után még van pár küldi, pl. város felszabadítás. Ez után kell elhajózni a királyhoz egy levéllel. - Gondolom a G3 sztori móddal kompatibilis lesz, tehát ott eleve lesz egy ilyen leveles küldi. Kretének lennének, ha a nem lépnék meg eme hangolást. Plusz Lord Hagen túlélte, hogy a bánya völgyi várat lerohanták az orkok. Ergó itt lehet kapcsolat a Gothic4-el, hiszen senki sem értette, hogy ő mért él még mindig. Illetve G4-ből ahogy néztem pár páncélt átvettek.

    Jelenleg amiket láttam a moddal kapcsolatban az alapján történetileg kompatibilis a G3 és G4-el továbbra is. Így viszont a Risenekkel is lehet még kompatibilis, amennyire az alap Gothic széria az. Az Elex az még kérdéses.

    Sajna angol tudásom még nem túl jó, így nem rugaszkodok neki. Főleg, hogy tele van nyelvhelyességi hibákkal. Remélem fognak azért épkézláb angol fordítást eszkábálni hozzá. És ahogy az előttem szóló, én is kérnék pár képecskét a játékból. Amit régebben linkeltél galériát azt végig néztem már.
  • molnibalage83
    #21208
    Raksz fel pár screemshotot? A Returning 2.0-ról megy a diskurzus?
  • Mr_no_NaMe
    #21207
    Lehet mountod bizony :)

    Amúgy ha kipróbálod a játékot akkor tényleg úgy csináld, hogy tedd fel a létező összes textúra javító cuccot, mert nagyon szép játékot lehet belőlük összerakni. Az alábbi linkjeiden bűn ronda a játék, nem is értem hogy sikerült ez (mármint a faszbuk linkeken lévő képek)
  • Mr_no_NaMe
    #21206
    Szép sorban:

    - Mik az új állatok/lények/szörnyek? Videókban láttam pl. nyulat, valami irtó brutálnak tűnő, talán kalózcsontvázat. (Ez lehet ilyen rare vagy legendary szörnyike)

    Vannak teljesen új mobok, új textúrákkal. Modderek csináltak egy textúrát és van új szörny. Az első ami eszembe jutott az egy skorpió szerű valami, ami nagyon durva varázslattal megy neked. Amúgy nem gagyik

    - Videókban láttam páncélt a Witcher 2-ből. Pite és tegez modelje a Skyrimből van. Mennyire jellemző, hogy más játékokból vettek át dolgokat?

    Gondolom innen onnan összeollózták + saját kűtfő

    - G2 NotR brutális nehézségét ki balanszolták?

    Itt most lehet utálni fogsz, de véleményem szerint a Notr elég könnyedecske volt. Ebben a modban a legelején 3-4-5 nehézségi fokozat közül lehet választani, de már a "normal" nehézségi fok is kétszer nehezebb a NOTR-nál, mivel bejött a stamina bar is (alapból tudsz sprintelni amíg van staminád)

    - Ha játék elején választható nehézség alapján pakolja le a játék az ellenfeleket, akkor nehézségi foktól függő az XP bevétel, ergó szint lépés így karakter fejlesztése. Vagy ez is balanszolva van? Tehát az ellenfelek normális keretek közt újra termelődnek. Illetve mondjuk a húspoloska és a nyúl ad 10XP-t, de 10-es szint fölött már nem. Sima farkas meg mondjuk 20-as szint fölött nem ad XP-t. - Tehát van ilyen kibalanszolás?

    Nem vagyok egészen biztos ebben, de véleményem szerint a sebzésekkel maceráltak kicsit, illetve újra osztották szintenként a mobokat. Valahol pl találkozhatsz orkokkal ahol eddig nem voltak, vagy farkas helyett mondjuk wargok vannak. De rengeteg video van ahol legendary nehézségi szinten viszik a játékot és abszolut teljesíthető. Én normalon mentem és semmi bajom nem volt vele. Az elején nagyon lassan, nyugodtan kell haladni, de ha átlépsz a holtponton, utána annál brutálisabb leszel.

    -Minden szakma kitanulható? Ki tanuláshoz ugyan azok a tanulópontok kellenek továbbra is, mint a harci képességekhez?

    Itt már nem csak tanulópontok kellenek, hanem intelligencia pont is pl alkímiához (csak ezt próbáltam ki). Intelligenciát könyvek elolvasása után szerzel. A probléma ott kezdődik mikor 70-80 intelligencia kell bizonyos botokhoz, varázsló köpenyekhez, és a könyvek ára olyan 3000-4000 arany a piacon :D persze a publikus álványokért is kapsz int pontot, de abból nincs valami sok. Mindenesetre én nekromantát próbáltam, rengeteget kellett az orosz fórumon a küldetéses végigjátszásos topikot olvasnom, hogy most akkor még is hová kell menni, de így is élveztem. Az tényleg nehéz.

    - Manna regeneráció mágusnak mikor tanulható? Rögtön első fejezetben?

    Nem akarok hülyeséget mondani, erre nem emlékszem. Az viszont biztos, hogy a harmadik fejezetben már bőven megvolt ez a skillem.

    - Bővített alkímia mit jelent? Meg maradt a 2/5 öt erőt véglegesen növelő poti, de mondjuk van buffos poti is? Ami mondjuk 1 percre 20-al növeli az erőt?

    Haver, itt a potikon túl lehet kotyvasztani witcher szerű potikat is, mutagéneket stb. Ezen kívül még van a szakácskodás is, ott is hatmillió dolgot lehet főzni. Eléggé felhúztam az alkímiát anno, de még így se értem el a legkomolyabb potikig, mindenesetre nagyon durva dolgokat lehet főzni.

    - Különböző ételek készítésének van valami haszna? Mint mondjuk a Risen 1-ben, ahol lehetett statokat véglegesen növelő ételeket is készíteni. Vagy olyan ételeket amik versenyre kelhettek a potikkal is.

    Szerintem lehet itt is, de sajnos nem emlékszem, Risen 1-el nem játszottam (szerintem a Gothicokhoz képest rendkívül unalmas és egyszerű)

    - Ha már Risen 1. Jó pár szakma úgy működik mint ott? Pl. elvben lehet a modban varázs tekercseket írni, nem? (vagy ez a G3-hoz készülő?) Az ékszerészet is hasonló képpen működik gondolom.

    Van démonológia szakma és tekercsírás is, de nem nagyon folytam bele.

    - Az új helyszín micsoda? A régi helyszíneket kibővítették ahogy néztem. Valamelyik videóban láttam egy tengerpartot, a növényzet Khorinis környéki volt. Ez a tengerpart is ilyen kibővítés, vagy teljesen új terület? Egy videóban láttam sivatag közepén egy piramist, ez lenne az új helyszín?

    Szerintem vagy 4-5 új helyszín van, ebből a legnagyobb egy hatalmas sivatag piramisokkal, rengeteg szörnnyel, őrtornyokkal, romokkal. Nagyon durva hely. Hab a tortán, hogy ha hideg vagy meleg helyen vagy (pl Bányavölgy - zsoldos tábor vagy az új helyszín a sivatag), és ha nincs ellenállásod, akkor folyamatosan csökken a staminád mert vagy szétfagysz, vagy kiszáradsz.

    - Pajzsok hogy működnek? Lehet-e blokkolni pl. állatok támadását? (G1-ben lehetett, G2-ben nem, G3-ban csak néhányét lehetett ha jól rémlik, R1-ben kb. mindét.) Sikeres blokkolás gondolom staminát fogyaszt.

    A pajzsharcot csak a lovagoknál oktatják, de az alap harcot megtanulhatod bárkitől. Szerintem ez az egyik legerősebb közelharci forma, bár az ork fegyvereket és a kettős kardozást ki se próbáltam. Tudsz blokkolni mindent.

    - Ha már erőnlét/stamina. Ezt kapjuk szintlépésenként mint az életerőt, vagy tanulni kell (vagy inni/enni) mint a mannát?

    Asszem életerőt talán kapsz, de a többit tanulni kell. Mindent tanulni kell súlyos pontokért, de mivel rengeteg új terület van ezért a levadászható XP is sokkal több.

    - Nekromanta alatt még mindig értjük a Warlockot is, ugye? Mert ugye Xardas nekromanta, de ugyan úgy jeleskedik démonológiában.

    Nekromantaként Xardas tanítványa leszel, és csak te tanulhatsz csontváz és démonidézést, és a legerősebb sötét támadó mágiákat. Démonológiát a démonológia asztalnál tudsz csinálni, a skillt pedig xardas tanítja, viszont nem tudom hogy működik mert hiába beleraktam vagy 90-100 órát, odáig nem jutottam el :D A secta nomenre c. skillre viszont emlékszem, ez kb 60 pontba kerül és 50.000 aranyba. Ha elfogy a manád, akkor életerőből is tudsz varázsolni. Ez nekromanta spec, gondolom a tűz - víz - szektás mágusoknak is van valami kaszt. spec skilljük jó drágáért.

    - Teleportálás rendszerét láttam videóban. Teleportálásnál szövegablak felugrik és akkor kell kiválasztani, hogy hova akarunk teleportálni. Plusz Xardashoz, már a legelején lesz teleportunk. De pl. Khorinisből át lehet teleportál a bánya völgyi várba?

    Ez is át lett variálva. Xardas a legelején odaadja neked a teleport rúnát, de teleportálni csak azokhoz az obeliszkekhez tudsz, amiket aktiváltál egy bizonyos kődarabbal. A kődarabok szana szét vannak szórva a területeken, fölveszed, belerakod az obeliszkbe, és onnantól pusztán manából bármikor odateleportálhatsz. Értelemszerűen célszerű a főbb gócpontokat aktiválni először, ha pedig van már 3-4-5 helyszíned, akkor a taverna mögötti - ásatásnál lévő és Khorinis melletti fix teleportokkal együtt alig kell majd rohangálni.

    - Ez a romantikus szál most minek? Vagy ad is értelmet a játékhoz? Teszem fel, hogy az a nő volt az aki a G1 intójában látható, aki után belöktek minket a kupolába? Mert láttam egy kis videót ahol gondolom ama nő szerepel, a bíró és két őre (ama őrpáncélban ami G1-ben szerepel és az intróban is látható) Meg mikor a G1-ben azt hiszem Ravennél lehet ama nő után kérdezni. Tehát ez így van mondjuk összekapcsolva? Vagy csak egy random nő, ozt jó?

    Erről nem tudok sokat. Találkoztam ezzel a nővel, van egy cutscene, de szerintem ez egy hosszú mellékküldetés amit vagy megcsinálsz, vagy nem. Én speciel leszartam, mert engem sem érdekelt.

    - G1-el teljesen kánon. G3 és G4-el? (Tudom sokan utáljátok a G4-et... játék mechanika terén nem Gothic, De nekem hangulatban hozza azt. Sőt két helyszínt is hoz amit hiányoltam az addigi részekből.) Van valami erőd a modban, ahol a vörös myrtanai zászlók lógnak a Gothic3-ból. Plusz tűz/víz mágus palástokat is átvették a G3-ból. Tehát úgy bővíti a játékot, hogy alapvetően megmarad a kompatibilisség a harmadik résszel?

    A lovagok kaptak egy erődöt Dexter tábora mögött a hegyen, kaptak új páncélokat, de ezek nem a Gothic 3-ból vannak. Amit a G3-ból átvettek azok a haladó nekromanta - tűzmágus - vízmágus köpenyek. Nekem nem tetszenek, de ízlések és pofonok. Más egyezést nem vettem észre.

    - Ha Elex-re nincs is utalás (khm... elex-mágikus érc), de a Risenekre van? Gothic1-et újra játszva jöttem rá, hogy az első részben van kristály mágia. (gólem szívek úgy használhatóak) - Neten több helyen is már bele futottam, hogy a Gothic-Risen egy kánon, sanszosan az Elex is az. Pl. Risen 3-ban több lény is vissza köszön a Gothicból (dögevő, sárkány rabló, ragadozó... de ez utóbbi inkább egy raptorkutya) Ezen felül a Risen lényege, hogy az Isteneket elűzték és elszabadul a "fosvihar". Risen fő ellenfele meg kb. kiköpötten olyan, mint egy G4-es démon. A G4-nek meg az a lényege, hogy istenek nélkül kezd elszabadulni a fosvihar éppenséggel. Az elex - mágikus érc - kék mágikus kristály a risenből pedig nagyon egy kaptafa. Főleg, hogy R3-ban van ilyen mágikus kristály titán, amit érc titánnak neveznek, nem kristály titánnak.

    Elex és a Gothic 4 még hírben sem volt amikor ezt a modot elkezdték csinálni. Egyezések biztos, hogy nincsenek. A Returningot konkrétan kikadhatnák egy teljesjogú addonként is, mert annyira jól beleépül a Gothic 2 NOTR-ba, hogy az valami hihetetlen.

    - ALVÓ. Az Alvó megint mit keres a világunkban? Valakik visszaidézték, vagy ez egy másik démon, ami csak ugyan az a "faj", mint az Alvó?

    Kicsit át van rendezve a bányavölgy is :) Az alvó templománál az orkok mozgolódnak, Xardas pedig aggódik is emiatt. Már az elején kapsz egy küldit, hogy kiderítsd mi folyik ott ;)

    - Ugye van tárnarák királynő?

    Sajnos van

    - Egyik videóban láttam egy faliújságot a khorinisi laktanya udvarán. Mint a Witcherben ez is amolyan küldetés adó hely? Esetleg X játék béli naponta új küldetések kerülnek ide? (Így kiküszöbölhető a párbeszéd és a szinkron, max a küldi leadásnál kell. Egy ügyes skripttel lehet randomizálni a küldiket.)

    Ezek olyan formában küldetés táblák, hogy információt kapsz arról, hogy kit köröznek, miért, és mennyi a reward. Ezekbe a banditákba valószínűleg amúgy is belefutsz idővel, de ha nem tudod mit kezdjél a halálukkal, akkor ugye reward sincsen.

    - Gondolom puskaporos fegyverek még mindig nincsenek, sem kanócos bombák. Talán robbanó nyílvessző/számszeríjvessző esetleg?

    Fénykard és M4A1 géppuska sincsen. Robbanó / tüzes / mágikus nyílvessző van.




  • W B
    #21205
    Most komoly? Ló nincs, de árnyékfutón lehet lovagolni? WTF Vagy csak mod a modban?
    Jól elbeszélgetek magamban.
  • W B
    #21204
    Ha ez az eredeti facebook oldaluk akkor...

    Egyre komplikáltabb számomra, hogy most mi is ez a mod.
  • W B
    #21203
    Még pár kérdés megfogalmazódott bennem:
    - Pajzsok hogy működnek? Lehet-e blokkolni pl. állatok támadását? (G1-ben lehetett, G2-ben nem, G3-ban csak néhányét lehetett ha jól rémlik, R1-ben kb. mindét.) Sikeres blokkolás gondolom staminát fogyaszt.
    - Ha már erőnlét/stamina. Ezt kapjuk szintlépésenként mint az életerőt, vagy tanulni kell (vagy inni/enni) mint a mannát?
    - Nekromanta alatt még mindig értjük a Warlockot is, ugye? Mert ugye Xardas nekromanta, de ugyan úgy jeleskedik démonológiában.
    - Teleportálás rendszerét láttam videóban. Teleportálásnál szövegablak felugrik és akkor kell kiválasztani, hogy hova akarunk teleportálni. Plusz Xardashoz, már a legelején lesz teleportunk. De pl. Khorinisből át lehet teleportál a bánya völgyi várba?
    - Ez a romantikus szál most minek? Vagy ad is értelmet a játékhoz? Teszem fel, hogy az a nő volt az aki a G1 intójában látható, aki után belöktek minket a kupolába? Mert láttam egy kis videót ahol gondolom ama nő szerepel, a bíró és két őre (ama őrpáncélban ami G1-ben szerepel és az intróban is látható) Meg mikor a G1-ben azt hiszem Ravennél lehet ama nő után kérdezni. Tehát ez így van mondjuk összekapcsolva? Vagy csak egy random nő, ozt jó?
    - G1-el teljesen kánon. G3 és G4-el? (Tudom sokan utáljátok a G4-et... játék mechanika terén nem Gothic, De nekem hangulatban hozza azt. Sőt két helyszínt is hoz amit hiányoltam az addigi részekből.) Van valami erőd a modban, ahol a vörös myrtanai zászlók lógnak a Gothic3-ból. Plusz tűz/víz mágus palástokat is átvették a G3-ból. Tehát úgy bővíti a játékot, hogy alapvetően megmarad a kompatibilisség a harmadik résszel?
    - Ha Elex-re nincs is utalás (khm... elex-mágikus érc), de a Risenekre van? Gothic1-et újra játszva jöttem rá, hogy az első részben van kristály mágia. (gólem szívek úgy használhatóak) - Neten több helyen is már bele futottam, hogy a Gothic-Risen egy kánon, sanszosan az Elex is az. Pl. Risen 3-ban több lény is vissza köszön a Gothicból (dögevő, sárkány rabló, ragadozó... de ez utóbbi inkább egy raptorkutya) Ezen felül a Risen lényege, hogy az Isteneket elűzték és elszabadul a "fosvihar". Risen fő ellenfele meg kb. kiköpötten olyan, mint egy G4-es démon. A G4-nek meg az a lényege, hogy istenek nélkül kezd elszabadulni a fosvihar éppenséggel. Az elex - mágikus érc - kék mágikus kristály a risenből pedig nagyon egy kaptafa. Főleg, hogy R3-ban van ilyen mágikus kristály titán, amit érc titánnak neveznek, nem kristály titánnak.
    - ALVÓ. Az Alvó megint mit keres a világunkban? Valakik visszaidézték, vagy ez egy másik démon, ami csak ugyan az a "faj", mint az Alvó?
    - Ugye van tárnarák királynő?
    - És akkor linkelek egy képet... Imvól. Tehát ja... elvben lehet, hogy a Gothic 1-ben lévő csápok "ugyan azok", mint a Risen 3-ban lévők. Csak két külön ősi lényhez tartoznak. R3-ban ba... nagy pókokat produkál Margoloth, G1 társa meg lehet a tárnarákok "ősanya". És mivel a G1-ben kipucoltuk a bányát, így lehet ott is elkezdtek volna bányászni ahol eme tojó csövek vannak és ez már nem tettszett a lények és ő intézte el, hogy beomoljon az egész. (Elvben elárasztotta a víz.)
    - Egyik videóban láttam egy faliújságot a khorinisi laktanya udvarán. Mint a Witcherben ez is amolyan küldetés adó hely? Esetleg X játék béli naponta új küldetések kerülnek ide? (Így kiküszöbölhető a párbeszéd és a szinkron, max a küldi leadásnál kell. Egy ügyes skripttel lehet randomizálni a küldiket.)
    - Gondolom puskaporos fegyverek még mindig nincsenek, sem kanócos bombák. Talán robbanó nyílvessző/számszeríjvessző esetleg?
  • W B
    #21202
    Oké, tévedtem. Gothic.ini-ben be lehet állítani gyors gombos potizást.
  • W B
    #21201
    Óké... és a Returningban van végre ló és lovaglás?! - Trolling time!
    Üdv jó pár év elteltével mindenkinek, jó látni, hogy vannak itt még régi arcok. Már akikre emlékszem is úgy ahogy.
    Tegnap vittem ki a G1-et. Játék közben gondolkodtam, hogy a második részhez milyen jó lenne egy "remake". Elkezdtem keresgélni neten és megtaláltam eme modot. Több év után pedig felnéztem SG-re és vissza olvastam a posztokat eme moddal kapcsolatban. Jó látni, hogy itt is téma volt. Jó pár új infót szereztem a moddal kapcsolatban.
    Az orosz vagy angol/orosz szinkron mellékes is lenne, de a tört angol felirat elbizonytalanít. Angolom továbbra se túl jó, google fordítós szöveg olvasása és fordítása pedig elmérgezné eléggé valószínűleg.

    Amúgy lenne pár kérdésem, amikre nem kaptam választ a posztok visszaolvasása közben:
    - Mik az új állatok/lények/szörnyek? Videókban láttam pl. nyulat, valami irtó brutálnak tűnő, talán kalózcsontvázat. (Ez lehet ilyen rare vagy legendary szörnyike)
    - Videókban láttam páncélt a Witcher 2-ből. Pite és tegez modelje a Skyrimből van. Mennyire jellemző, hogy más játékokból vettek át dolgokat?
    - G2 NotR brutális nehézségét ki balanszolták?
    - Ha játék elején választható nehézség alapján pakolja le a játék az ellenfeleket, akkor nehézségi foktól függő az XP bevétel, ergó szint lépés így karakter fejlesztése. Vagy ez is balanszolva van? Tehát az ellenfelek normális keretek közt újra termelődnek. Illetve mondjuk a húspoloska és a nyúl ad 10XP-t, de 10-es szint fölött már nem. Sima farkas meg mondjuk 20-as szint fölött nem ad XP-t. - Tehát van ilyen kibalanszolás?
    - Minden szakma kitanulható? Ki tanuláshoz ugyan azok a tanulópontok kellenek továbbra is, mint a harci képességekhez?
    - Manna regeneráció mágusnak mikor tanulható? Rögtön első fejezetben?
    - Videók alapján gyorsgombra továbbra se lehet rakni potikat.
    - Bővített alkímia mit jelent? Meg maradt a 2/5 öt erőt véglegesen növelő poti, de mondjuk van buffos poti is? Ami mondjuk 1 percre 20-al növeli az erőt?
    - Különböző ételek készítésének van valami haszna? Mint mondjuk a Risen 1-ben, ahol lehetett statokat véglegesen növelő ételeket is készíteni. Vagy olyan ételeket amik versenyre kelhettek a potikkal is.
    - Ha már Risen 1. Jó pár szakma úgy működik mint ott? Pl. elvben lehet a modban varázs tekercseket írni, nem? (vagy ez a G3-hoz készülő?) Az ékszerészet is hasonló képpen működik gondolom.
    - Az új helyszín micsoda? A régi helyszíneket kibővítették ahogy néztem. Valamelyik videóban láttam egy tengerpartot, a növényzet Khorinis környéki volt. Ez a tengerpart is ilyen kibővítés, vagy teljesen új terület? Egy videóban láttam sivatag közepén egy piramist, ez lenne az új helyszín?

    Így hirtelen ennyi. Kérdésem lenne. Nagyon, nagyon felkeltette az érdeklődésemet a mod.
  • molnibalage83
    #21200
    Hát, akkor egyelőre én ezt skippelem.
  • WagnerUr
    #21199
    Én is kipróbáltam a Returninget, még csak 2-3 órám van benne. Egyelőre annyi problémám van, hogy hiába állítom a gammát/brightnesst, nem változik semmi. Tehát a maxon vannak a csúszkák, az .iniben is maxon van az érték, de éjjel olyan sötét hogy nem lehet semmit látni. Nappal nagyjából normál.

    A google translates orosz-angol fordítások pedig súrolják az érthetőség alsó határát.
  • Zóanagyvarázsló
    #21198
    Töéletesen talán, de nem tökéletesen Van tapasztalatom a GT-vel, és a megértéshez valóban jó, de azért nem az az ideális, sőt néha rokon nyelvekről is képes ellenkező jelentéssel lefordítani egy-egy mondatot (nem finn-magyar fordításra gondolok :)

    Vegyük ehhez hozzá, hogy német vagy francia anyanyelvű játékok hivatalos angol fordításai is tudnak furák lenni, hogy magyarokról ne is beszéljünk, ezért próbálom a nyelvileg legmagasabb minőséget keresni. Nem mondom, hogy ezért kihagyom a modot, de az elvárásaimat szöveg színvonalával ennek megfelelően lövöm be. És persze csiszolgatom az oroszomat

    Bocs a nyelvtannáci labda leütéséért, a hasonló elütések nálam is mindennaposak.
  • grebber
    #21197
    Kár hogy ez már nem magyar :(
  • Mr_no_NaMe
    #21196
    fú gyerekek lehet én is felteszem megint...indítanék egy jó csontvázidézős nekromantát :D

    amúgy molnibalage83 #21183-as kommentjében a telepítő videó is jó! A fórummal, a leírással és a videóval nem lehet gond a telepítéssel.

    macerás, de megéri!
  • Mr_no_NaMe
    #21195
    így van, a lényeget simán meg lehet érteni belőle, de a nyelvtana elég rossz lesz
  • Mr_no_NaMe
    #21194
    Az egésznek az alapnyelve orosz, és google fordítómotorral van belőle német és angol. Nem valami minőségiek a fordítások, de én beleraktam vagy 30-40 órát és mindent hibátlanul szépen megértettem. Persze nem a legjobb a tanuláshoz, de aki ért egy alap-középfokon angolul annak nem lesz baja.
  • molnibalage83
    #21193
    A GT gyakorlatilag töéletesen fordít oroszról angolra egyszerű szöveget, a tulajdonnevekkel nem tud kb. mit kezdeni, ha nem ismeri fel őket. Fordítottam már vele geodéziai szöveget (a szerb volt, de olyan közeli az oroszhoz, hogy ment az is) és kőkemény haditechnikát.
  • Zóanagyvarázsló
    #21192
    A nyelvekkel hogy áll a játék? Az orosz az eredeti, az angol pedig még mindig Google Translate munkásságának az eredménye, ugye? Más nyelven (pl. német, ha már Gothic) van normális fordítás?
  • Mr_no_NaMe
    #21191
    Nah, kicsit belemélyedtem ismét, berakom a legfrissebb linkeket, hogy ne kelljen kajtatnotok utána:

    1. A mod német topicja [torrent letöltési link]

    2. Hotfixek (patchek)
    Hotfixek 2. (torrent)

    3. Textúra mod orosz topicja [letöltési link]

    4. ANGOL FORDÍTÁSI FILEOK 1. (kicsomagolás Data mappába) , 2. (kicsomagolás a system mappába)


    Felteszitek a G2 gogos változatát, telepítitek a returningot az összes szükséges vcredistjével, bemásoljátok a hotfixet, bemásoljátok az angol nyelvű fileokat, felteszitek a textúra packot és kész :)

    Google chromeval érdemes böngészni az orosz fúrumot is, egész érthetően lefordítja angolra.

    The Returning orosz fórum
  • molnibalage83
    #21190
    Egyszer talán lesz időm rá, akkor tuti, hogy jó nehéz szinten tolom, survivor módban. A Skyrimhez, ha tudtam volna, hogy lesz olyan mod, akkor nem toltam volna ki 2-3 évig. Annyira nem volt jó, hogy kétszer toljam ki.