Hunter

Híd a megújuló energiákhoz

Ha a mindennapi életünkhöz szükséges összes energiát megújuló forrásokból szeretnénk kinyerni, akkor a műszaki megoldásokon és innovációkon felül nagy fokú kreativitásra is szükségünk lesz a számtalan napelem és szélturbina elhelyezéséhez.

Egy olasz tervezőcsapat új konstrukciója, a "Nap-Szél" híd kiváló példa erre a találékonyságra, a hatalmas völgyhíd szerkezet ugyanis nem kevesebb, mint 115.000 háztartást tudna ellátni kizárólag megújuló energiaforrásokból.


A Gizmagban és a Dicovery-n is közzétett elképzelés Francesco Colarossi, Giovanna Saracino és Luisa Saracino közös agyszüleménye. Koncepciójuk az Olaszországban kiírt „Solar Park Works - Solar Highway” újrahasznosítási pályázat egyik pályaműve, melyben a nevezőknek egy Bagnera és Scialla városok között átnyúló autópálya-viaduktot kellett modernizálniuk. A magasban átívelő híd több száz méterrel a föld fölött magasodik, ami nem éppen az a közeg, ahol a hatalmas szélturbinákat el szokták helyezni, pedig a pontosan a nagy magasságokban átívelő hidak azok, amik leginkább ki vannak téve az elemeknek. A magasság és az itt uralkodó szelek együttese ideális a szélenergia termeléséhez.

A tervezők 26 szélturbinát integrálnának a híd tartószerkezetébe, ez azonban csak az egyik fele a megújuló energiaforrásokat kiaknázó megoldásoknak. Valószínűleg többeknek szöget ütött a fejébe, hogy hol találjuk meg a koncepció elnevezésében szereplő napenergiát? A tervezők, az útburkolatot sem hagyják érintetlenül, a hagyományos szürke aszfaltot napelemek sűrű hálózata váltja fel, amiket egy erős, ugyanakkor átlátszó borítás véd majd meg a forgalom által támasztott viszontagságokkal szemben.


A két rendszer együtt évente 36 millió kWh energiát termel, és egyáltalán nem zavarja a forgalmat, illetve a forgalom sem zavarja az energiatermelést. Az olasz tervezet második díjat nyert a pályázaton.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Elk Hunt #180
    "Az utak kisajátítási határa általában az árok túlpartjáig tart." -hát igen,annyival egészíteném ki kolléga a többieknek, hogy van még 1-2 m amit külterületen beszántanak a parasztok, mert ugye az a 500 m2 hozza meg a mesés nyereséget, ami egyébként nem is az övék :)
    A helyzet az, hogy az utak egy jelentős részének a területe nincs rendezve, és bár most is hozzátartozik a közúti üzemhez (pl árok) az mégis magánterületen van. Egészen addig nincs baj, míg felújítás nincs, vagy meg nem bírságolnak valakit pl a parlagfű végett...

  • Hugh Hefner #179
    már bocs, de kell a faszt kell... megkapod amúgy, az új kormány épít oda vmi förmedvényt, mert nem nagyon jött be Budapest déli területe, de igazábl kinek kell? csepelre akarsz menni ott az m0-ás. ha nem csepelre, akkor meg a lágymányositól délre. nem hidat kell emelni, hanem a forgalmat csökkenteni a soroksárin pl.

    egyébként igaz, amit írtak sokan, hogy ez egy hülyeség, de legalább akkora baromság azzal érvelni, hogy a megépítéséhez mennyi felesleges erőforrást használunk el. ha ez egy működőképes konstrukció lenne, akkor ki a halál pékfaszát érdekli hogy mennyi erőforrást használunk el, nagyobb a megtérülési ideje, ennyi.
  • SchumiBacsi #178
    Mint ahogy sokan írták/írhatták már, ez a híd így egyben kiborulna amikor kapna egy szelet. Más kérdés ha eleve úgy terveznek meg egy hidat hogy az szélerőmű lesz. Nagyjából így



    Lehet hogy nem kell bele ennyi rács, de terpesztenie biztosan kell. Aztán véleményem szerint sokkal jobb megoldás lenne a magyarféle szélerőmű, amelynek azon túl hogy tökmind1 merről fúj a szél és pár% szórással ugyanúgy termelne, a nehéz generátorok, nem a hídban, hanem a földön lennének.
  • dronkZero #177
    Szerintem te vagy az egyetlen, akinek hiányzik...
  • Sir Ny #176
    kara kán meghalt? rip neki :(
  • dronkZero #175
    "nem kotozkodni akarok."
    Pedig nagyon úgy néz ki.

    "aki azt mondja, hogy egy ilyen szerkezet kiegeszito reszei, melyek alatt a turbinakat tartoszerkezetet ertem, kizarolag betonbol keszitheto el, azzal nem ertek egyet."
    Egy: a képen lévő baromságról beszéltünk. Az _egyértelműen_ vasbeton.
    Kettő: praktikusan kétféle építőanyagunk van: vasbeton, vagy acél. Ezekből lehet hidat, vagy úgy nagy átlagban bármi nagyot építeni. Ekkora falat acélból nem célszerű. Kő, tégla, fa, üveg, és szintetikus anyagok ilyesmire nem alkalmasak.
    Akár egyetértesz ezzel, akár nem, ez van.

    "azzal sem ertek egyet, hogy minden kanyarban ott van az a "bizonyos" fa. "
    Az utak kisajátítási határa általában az árok túlpartjáig tart. Azon túl egész egyszerűen nem vághatod ki a fákat. Azért, mert másé.
    Másik lényeges téma, hogy a zseni barátunk autópályákról, gyorsforgalmi utakról és autóutakról beszélt, amik majdnem teljes hosszukon töltésen vagy bevágásban haladnak.
    Töltés az, amikor az út magasabban van, mint a terep, bevágás meg amikor alacsonyabban. Egyik esetben sem ér semmit a bokor, mert töltésről az autó lezuhan (ha nem fogja meg a korlát), bevágás esetében meg beleáll az árokba.
    Egyéb esetben meg úgy néz ki a dolog, hogy út, padka, árok, és csak az árkon túl tehetnél bokrot. De itt meg megint bejön az, hogy az árkon túl már nem a tiéd a terület, azt ki kell sajátítani. Pénzért. Általában jóval a piaci ár fölött.
    Nem megoldható.
    Az már csak hab a tortán, hogy még túl sokat sem ér. Ha teherautó csúszik ki, akkor az egyetlen pillanat alatt takarítja le az egész bokorsávot.

    "ha valamit nem tudok biztosan, akkor nem beszelek, vagy annyit mondok: nem tudom. "
    Ez a fentiek fényében sajnos nem igaz.

    "amit pedig az olaszokrol irtam, azert gondolom igy, mert bebizonyitottak. "
    Mit bizonyítottak be?

    "ugy kepzelnem el, hogy sertegetes, es a sajat tudas fitogtatasa nelkul akar egy emberi eszmecsere is kialakulhatna, ahol nincs szukseg olyan szavak, vagy mondatszerkezetek hasznalatara, amik itt leirodnak."
    Tudod ez olyan dolog, hogy van egy szakmám, amihez értek. Ha idejön egy útszéli suttyó és nagy arccal elkezdi megmagyarázni nulla tudással, hogy hogyan csináljam a munkámat, akkor azt nem fogom jó néven venni. Én sem szólok bele, hogy hogyan csomagolja a sajtburgert...

    "hogy mennyire nincs fogalma pl. a magyar helyesiras szabalyairol."
    Na ezt ne mondtad volna... Van pofád helyesírást számon kérni, mikor úgy néz ki minden egyes hozzászólásod, mint egy tál takony? Emellett mégis a szakértelem és a helyesírás hogy a pék faszába függ össze? Remélem élőben is ezt csinálod, a villanyszerelővel Adyt szavaltatsz...

    "ha valaki esetleg teved, nem kell feltetlenul alpari modon a helyere tenni."
    Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.

    "majd rajovunk, hogy egyutt konnyebb, mint egymas ellen."
    Ez ott kezdődne, hogy nem szólsz bele abba, amihez nem értesz, hanem elfogadod a szakemberek véleményét.
  • teddybear #174
    Na, akkor kezdjük az elején.

    A jelen hídszerkezet, nem bírná el az abból a szélnyomásból adódó plusz terhelést, amit a képeken látható falazatra ható szél produkálna, illetve a szélturbinákon ébredne. Mégpedig azért, mert nem arra terhelésre méretezték. Ennek belátásához csak némi józan észre lenne szükség.

    A bokrokkal kapcsolatban megegyezik a véleményünk, és több, a tűzoltóságon dolgozó ismerősömnek is ez a véleménye. Ami a balesetet illeti, csak akkor nem vagy hibás, ha nem te vezettél, más ment beléd, vagy műszaki hibád volt. Ha te vezettél, és mégsem tudtál az úton maradni akkor te vagy a hunyó! Akárhogy magyarázod!

    A nyelvtannáciskodáshoz csak annyit, bagoly mondja! Sem ékezetet, sem mondattagozás nem használsz.

    Kara kánról meg annyit, hogy teli van vele a babos alsógatyám! Össze-vissza trollkodik, megsérti a helyi fórumszabályokat, hazudozik, és még ő van megsértődve ha kijavítják a hülyeségeit. Jobb nélküle. És ahogy elnézem, egyre többen vagyunk itt így.
  • hangulati #173
    nem kotozkodni akarok. es elolvastam minden hozzaszolast. aki azt mondja, hogy egy ilyen szerkezet kiegeszito reszei, melyek alatt a turbinakat tartoszerkezetet ertem, kizarolag betonbol keszitheto el, azzal nem ertek egyet. azzal sem ertek egyet, hogy minden kanyarban ott van az a "bizonyos" fa. vonatkoztassunk el attol, hogy sajat-, vagy nem sajathibas az a baleset. es a bokrok valoban hatalmas vedelmet nyujtanak. tobbszoros halott lennek mar a bokrok nelkul, es egyszer sem voltam hibas. tapasztalatbol beszelek, ugy szoktam. ha valamit nem tudok biztosan, akkor nem beszelek, vagy annyit mondok: nem tudom. amit pedig az olaszokrol irtam, azert gondolom igy, mert bebizonyitottak. nem hinnem, hogy nekunk barmifele alapunk lenne pont oket kritizalni, amikor tanulhatnank is. sokat-sokat. tolunk is tanulhatna sok nemzet, tobbek kozott az olaszok is. kar itt barkit is pocskondiazni. ugy kepzelnem el, hogy sertegetes, es a sajat tudas fitogtatasa nelkul akar egy emberi eszmecsere is kialakulhatna, ahol nincs szukseg olyan szavak, vagy mondatszerkezetek hasznalatara, amik itt leirodnak. aztan a nagy zseni mernok, vagy csillagasz, doktor akarmi a kovetkezo pillanatban elarulja, hogy mennyire nincs fogalma pl. a magyar helyesiras szabalyairol. a tortenet nem is errol szol, hanem arrol, hogy mit es miert szeretne megosztani valaki a forumozokkal. ha valaki esetleg teved, nem kell feltetlenul alpari modon a helyere tenni. itt pedig ez tortenik. mindegy. majd rajovunk, hogy egyutt konnyebb, mint egymas ellen.
  • dronkZero #172
    Biztos nem érti a rézsű, töltés, bevágás szavakat... Nem ő lenne itt az első.
  • uwu 80 #171
    Biztos hogy minden hozzászólást elolvastál?