Ötvös Tibor
Mad Max előzetes
Az Avalanche Studios a Just Cause sorozattal már beírta magát a játéktörténelem nagykönyvébe, ám a második epizód után a csapat úgy döntött, hogy valami új kihívást keres. Ez lett a Mad Max.
A kultikus filmsorozat negyedik része már gőzerővel készül és eme alkalomból kapta a csapat a felkérést, hogy készítsék el a játékot. Az E3-on be is mutatkozott az alkotás, mely a kezdő trailer alapján pontosan olyan brutális és erőszakos lesz, mint a film. Vagyis, ha minden jól megy, akkor újabb jól sikerült adaptációt kapunk.
És eddig úgy tűnik, hogy az Avalanche jó irányba halad. Bár sokan mondhatják, hogy mindössze a Just Cause játékmenetét ültették át a Mad Max világba, ám ennél azért jóval többször van szó.
Elsőnek ott van mindjárt Max járgánya, az alaposan felturbózott 1974 Ford Falcon XB, mely a programban nem szerepel. Helyette egy Magnum Opus áll majd a rendelkezésünkre, melyet folyamatosan fejlesztgetni, javítgatni, bővíteni kell. A Mad Max egy teljesen nyitott világgal rendelkezik, melyet teljes egészében bejárhatunk. Ahogy a Just Cause esetében, úgy itt is menet közben találkozhatunk különböző NPC-kel, akik a segítségünket kérik, bár nem lesznek túl sokan, lévén ebben a poszt-apokaliptikus világban az a szó, hogy Segítség nem nagyon létezik.
A demóban bemutatott pályán egy nem éppen barátságos csapat barikádokkal körbevett táborába kellett bejutnunk. Mivel autónk még nem volt elég erős, így a külső fal áttörése lehetetlen feladat (ezt a távcsövünk jelzi nekünk, pirosan villog az adott rész), így a megkerüléses módszert alkalmazva keretünk egy gyengébb pontot és ott betörhettünk.
Itt jó segítséget jelentett lefűrészelt csövű shotgununk, mely hatásos fegyver az ellenfelek ellen. De több módszerrel is bejuthatunk. A fejlesztők bemutatóján például ezt a pályát egy mesterlövészpuskával tudták le, kellő távolságból leszedve mindenkit. Ez azonban nem mindig működik, mert hamar kiszúrnak minket és akkor ránktámad az egész banda.
A Mad Maxben azonban a legtöbbször az autókban ülve harcolunk (lásd Interstate '76). Itt kapunk különböző, időlegesen kihasználható képességeket is (például lelassul az idő, hogy becélozhassuk a mellettünk haladó autót fegyverünkkel), de többnyire a Magnum Opus fegyvereire támaszkodhatunk csak.
Gyalogosan brutális közelharcokra számíthatunk, hiszen a lőszer és üzemanyag igazi kincs, így legtöbbször késekkel, téglákkal illetve a puszta kezünkkel csapunk szét a bandatagok között. Lopakodni is tudunk majd, mely szintén nagyon hasznos képesség lesz. És persze megjelenik a Just Cause sorozatból ismert kampós fegyverünk is, mellyel magasabb helyekre juthatunk fel, illetve egy autóra kilőve átlendülhetünk rá, vagy még jobb, ha egy fához rögzítve a sodrony másik végét végignézzük, ahogy felborul a járgány.
A Mad Max nagyon impozánsan fest, bár az animációkkal még akadnak gondok. De még van ideje a fejlesztőnek finomítani ezen. A világ egyébként káprázatosan lepusztult, abszolút hangulatos és minden rajongó élvezettel fogja felfedezni az egészet.
A kultikus filmsorozat negyedik része már gőzerővel készül és eme alkalomból kapta a csapat a felkérést, hogy készítsék el a játékot. Az E3-on be is mutatkozott az alkotás, mely a kezdő trailer alapján pontosan olyan brutális és erőszakos lesz, mint a film. Vagyis, ha minden jól megy, akkor újabb jól sikerült adaptációt kapunk.
És eddig úgy tűnik, hogy az Avalanche jó irányba halad. Bár sokan mondhatják, hogy mindössze a Just Cause játékmenetét ültették át a Mad Max világba, ám ennél azért jóval többször van szó.
Elsőnek ott van mindjárt Max járgánya, az alaposan felturbózott 1974 Ford Falcon XB, mely a programban nem szerepel. Helyette egy Magnum Opus áll majd a rendelkezésünkre, melyet folyamatosan fejlesztgetni, javítgatni, bővíteni kell. A Mad Max egy teljesen nyitott világgal rendelkezik, melyet teljes egészében bejárhatunk. Ahogy a Just Cause esetében, úgy itt is menet közben találkozhatunk különböző NPC-kel, akik a segítségünket kérik, bár nem lesznek túl sokan, lévén ebben a poszt-apokaliptikus világban az a szó, hogy Segítség nem nagyon létezik.
A demóban bemutatott pályán egy nem éppen barátságos csapat barikádokkal körbevett táborába kellett bejutnunk. Mivel autónk még nem volt elég erős, így a külső fal áttörése lehetetlen feladat (ezt a távcsövünk jelzi nekünk, pirosan villog az adott rész), így a megkerüléses módszert alkalmazva keretünk egy gyengébb pontot és ott betörhettünk.
Itt jó segítséget jelentett lefűrészelt csövű shotgununk, mely hatásos fegyver az ellenfelek ellen. De több módszerrel is bejuthatunk. A fejlesztők bemutatóján például ezt a pályát egy mesterlövészpuskával tudták le, kellő távolságból leszedve mindenkit. Ez azonban nem mindig működik, mert hamar kiszúrnak minket és akkor ránktámad az egész banda.
A Mad Maxben azonban a legtöbbször az autókban ülve harcolunk (lásd Interstate '76). Itt kapunk különböző, időlegesen kihasználható képességeket is (például lelassul az idő, hogy becélozhassuk a mellettünk haladó autót fegyverünkkel), de többnyire a Magnum Opus fegyvereire támaszkodhatunk csak.
Gyalogosan brutális közelharcokra számíthatunk, hiszen a lőszer és üzemanyag igazi kincs, így legtöbbször késekkel, téglákkal illetve a puszta kezünkkel csapunk szét a bandatagok között. Lopakodni is tudunk majd, mely szintén nagyon hasznos képesség lesz. És persze megjelenik a Just Cause sorozatból ismert kampós fegyverünk is, mellyel magasabb helyekre juthatunk fel, illetve egy autóra kilőve átlendülhetünk rá, vagy még jobb, ha egy fához rögzítve a sodrony másik végét végignézzük, ahogy felborul a járgány.
A Mad Max nagyon impozánsan fest, bár az animációkkal még akadnak gondok. De még van ideje a fejlesztőnek finomítani ezen. A világ egyébként káprázatosan lepusztult, abszolút hangulatos és minden rajongó élvezettel fogja felfedezni az egészet.