Ötvös Tibor

Bemutatkozott a PS4

A Microsoft tegnap este bemutatta, mit is kínál a következő generációs konzoljára és helyi idő szerint hajnali 3 órakor a Sony is megtartotta saját prezentációját. A játékok mellett végre megláthattuk, hogyan fest majd a PS4.

A Sony a Vita méltatásával kezdte a showt, melyből az egyetlen említésre méltó pont a The Walking Dead portja. A 400 Days öt új karakterrel jön és a megszokott kalandozós játékmenettel bír majd. Év végéig pedig 120 cím jelenik meg (köztük a Batman: Arkham Origins és a God of War 1-2 portja).

Majd gyorsan átfutottak a PS3 várható kínálatain, ami érthető, hiszen a bemutatásra került The Last of Us, Puppeteer, Rain, Beyond: Two Souls és a Gran Turismo 6 már szerepeltek korábban és szinte mindent tudhatunk róluk. Így inkább nézzük a PS4-es kínálatot és az érdekesebb címeket.


Ezután végre megcsodálhattuk PS4-et is. A gép elég furcsán néz ki, a rossz indulatú kommentek szerint olyan, mintha félig elfűrészeltek volna egy téglalapot. A külső valóban érdekes, de igazából a belső számít majd igazán. De lássuk végre a kínálatot. Az első cím rögtön egy újdonság.

A Sony Santa Monica és a Ready At Dawn közös alkotása, a The Order: 1886 PS4 exkluzív lesz és 1886-ban, Londonban játszódik. Bár egy alternatív történelmet ábrázol, hősünk mégis valós szereplőkkel is találkozik majd. Lovagunk egy ősi vallás képviselője és a sztori 40 évvel az Ipari Forradalom után veszi majd kezdetét. Egyenlőre ennyi, részletekkel később szolgálnak.


Ezután jött a Knack, inFamous: Second Son és Killzone: Shadowfall, melyekkel már találkoztunk korábban. Ezzel együtt az is kiderült, hogy a Killzone, az inFamous és a DriveClub nyitó címek lesznek, utóbbi pedig a PS Plus előfizetőknek ingyenesen lesz beszerezhető.

És ha már Plus, érdemes megemlíteni, hogy a Sony eddig ingyen elérhető multis lehetősége a PS4 megjelenésével megszűnik. Aki ugyanis bármely játékkal multiban szeretne játszani, annak Plus tagságot kell vásárolnia. Szóval az egész olyan lesz, mint most a Live Gold változata. Jó hír viszont, hogy a PS4 nem igényel állandó netes kapcsolatot (napi egyet sem) és offline is játszhatunk bármely programmal.


De vissza a játékokhoz. A Quantic Dreams a Sony egyik legjelentősebb fejlesztője és az E3-ra sem jöttek üres kézzel. A The Dark Sorcerer azonban nem valamely játékuk lesz, pusztán egy erődemonstráció, mellyel a gép képességeit szerették volna bemutatni. Látványos, szívesen látnánk viszont teljes értékű alkotásként is.

A függetlenek is tiszteletüket tették az expón. Sorrendben: Transistor, Mercenary Kings, Octodad: The Dadliest Catch, Oddworld: New & Tasty, Galaxy, Outlast, Secret Ponchos. Mind impozáns és jó látni, hogy a független piacot mennyire támogatja mindkettő konzolgyártó cég.


A Square Enix természetesen egy Final Fantasy játékok hozott. A korábban Final Fantasy Versus 13 nevet viselő program most már Final Fantasy XV címmel lesz elérhető. A bemutató alapján ez végre egy vérbeli Final Fantasy játék lesz sok drámával, dialógussal és persze akcióval.

"Ó, mondd te kit választanál?"
  • PS4
  • Xbox One
  • Marad a PC
A kiadó egy igazi meglepetéssel is szolgált, mikor a semmiből előtűnt a Kingdom Hearts 3. A népszerű és sikeres RPG legújabb része PS4-exkluzív lesz (pár perce azonban kiderült, hogy Xbox One-ra is jön). Végül pedig a Final Fantasy 14: A Realm Reborn is jön PS4-re. Az Assassin’s Creed 4: Black Flag exkluzív karaktert kap Aveline személyében, aki az Assassin’s Creed 3: Liberation főszereplője volt.


A Ubisoft itt is megmutatta látványos Watch Dogs esős jelenetét, amitől még mindig borsódzik a hátunk. A játék látványos és tartalmas lesz és talán megfelelő konkurenciát jelent majd a GTA V-nek is. Az NBA 2K14 is nagyon látványos lesz, ahogy a The Elder Scrolls Online is jónak tűnik. Utóbbi ráadásul elsőre PS4 exkluzív lesz - legalábbis a tesztelési fázisban.

Végül a híreinkben már bemutatott Mad Max trailer jelent meg, melyet az első Destiny gameplay rész követett. A PS4 megkapta az árcímkéjét is. 399 euróba, vagyis kb. 116 ezer forintba kerül majd (ami nálunk valószínű 150-160 között mozog majd). Szóval immáron játékok képében is láthatjuk, mit kínál a következő generáció, mely idén év végén be is köszönt majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #46
    "Nah és ahhoz mit szóltók, hogy most, hogy jönnek az első E3 beszámolók már jönnek a fanyalgások a szupepóva Ps4-ről is? Jelesül a kint tartózkodók szerint a Forza5 grafikája büntet, mellette a driveclub homályos, popupol. Killzone szintén popupol. Nah most akkor mivan?"

    Hát az van, ami végül is kiderült, hogy a az M$ egy high end PC-n futtatta a játékait. Ha nem fut rendesen, akkor erősebb grafkari kerül bele, és a PC-n mára sokkal több fejlesztői lehetőség van egy jó kód összedobására, nem kell ismerni a hw-t.
    A Sony félkész gámék viszont tényleg a fejlesztői PS4-eken futottak, kevésbé optimalizálatlanul. Ez aztán abszlút nem mond el semmit a hw-ek tényleges teljesítményéről.

    Pláne, hogy egy rossz kóddal akármilyen hw-t meg lehet fektetni, szaggatni fog a játék. Lásd pl a PC-k videokártya drivereinek frissítései esetén akár 100%-os fps növekedést is lehetett már látni.

    E3 - XBone helyett high end PC
  • sanyicks #45
    mert ez túl bonyolult a 10 éves pistikéknek. Egyébként van olyan játék ami mindent modellez, csak nem konzolra : LFS :)

    Bár a TDU1-ben is egész jó volt a meghajtás, én full manuális váltóval nyomtam, és lehetett érezni hogy mikor kéne egy fokozatot visszaváltani. Na megy billentyűzettel(mert csak teljes gázt tud) pl az említett köenigsegg-el csak úgy lehetett az esztelen kaparást megelőzni, ha még alacsony fordulatszámon felváltottam a kisebb sebességeknél.

    Na meg konzol kontrollerrel az a probléma, hogy nem lehet precíz irányításra használni és lassú is (billentyűzet sem precíz de legalább a legyorsabb reakciót teszi lehetővé), és a kormány támogatás meg nem sűrűn van.
    Le kéne szokniuk a konzolgyártóknak a kontrollerhez való ragaszkodásról, elvégre az új konzolokon már jópár usb port is lesz...
    Emiatt a kontroller only baromság miatt nincs igazi autó vagy repülőszimulátor konzolon, normális fps és stratégia pedig az egér nem támogatás miatt nincs.
  • narumon #44
    Najó de engem a végeredmény érdekel - kurvára nem érdekel, hogy melyiket mennyiről és meddig fejlesztették. A szarral akkor sem játszok ha aranyosan nulláról kellett írni.
    A másik fele meg szimplán igény kérdése - én meg Final Fantasy-t és az összes többi Origami-Hentai-Manga-JRPG bármilyen J játékot szarom le, mert fikarcnyit sem mozgat - de erről kár vitázni mert olyan mintha elkezdenénk arról beszélni, hogy márpedig a zöld szebb szín mint a barna. (Nem! A kék! - hutty elrepült... :D)
  • NEXUS6 #43
    Azt nem értem, hogy a mai napig nem találtam olyan gámét, ami valóban vissza adná az autóvezetés élményét.

    Lehet, hogy a dobozt tökéletesen lemodellezik, de kb úgy viselkednek, mint a távirányítós villanyautók.
    Pl a valóságban nagyon kevés kocsi rendelkezik tök egyenes nyomaték/teljesítmény görbével, amit ráadásul a váltó is rendesen bekavar. Az olyat hogy pl 2500-nál meglódul a kocsi mintha seggbe rúgnák, és ezt a vezetésnél figyelembe kell venni szinte sehol nem látom. A legtovább a GT sorozat ért, de ott is vannak elég érdekes dolgok.
    Persze amilyen versenykocsik vannak ezekben a játékokban, pl 600 lóerős Kőnigsegg, meg hasonlók ott egyesben kihúz 140-ig.

    Kíváncsi vagyok a GT6-ra, ami jól nem nextgen játék ugye.
  • sanyicks #42
    a drájvklubot 0-ról csinálják, a forzába meg beraknak 2 új textúrát és újra kiadják ahogy szokták. Úgyhogy ezért a különbség :)
    Különösebben nem érdekel az x+40-edig arcade autós uncsijáték mennyivel jobb a másik arcade autós uncsijátéknál.
  • ppista #41
    Én meg messzire kerülök minden autós játékot, úgyhogy nincs igazán rálátásom a témára. :)
    Ezt már eljátszotta egy párszor a Sony. Emlékszem amikor a Motorstorm-ot prezentálta valamelyik E3-on, hogy így fog kinézni. No, hát nem pont úgy festett a végleges.
  • NEXUS6 #40
    Amúgy a DriveClub nekem sem teccett a videók alapján, köszönő viszonyban sincs azzal amit a trélerben ígértek. Kb egy NFS-ShiftII szintű játék.
  • ppista #39
    Lehet hogy "erősebb" a PS4, de ahhoz kell fejlesztő is aki kihozza belőle. Ismét, lásd PS3 exkluzívok.
    Multi játékoknál meg egál lesz a látvány, mert egyik külsős sem fog szarakodni a rejtett tartalékok kiaknázásával.
  • NEXUS6 #38
    Ez így van. De egy gyengébb gépen, és vegyük figyelembe, hogy -50% nem jelent lényegesen gyengébbet, is el lehet ua fps-t érni, ha megfordítjuk a logikát: lebutítjuk, vagy optimalizáljuk a grafikát/a kódot.

    Ua szitu, mint anno PS3-X360 esetében (tecnikailag és a marketingben is), csak most a M$ áll a bot rosszabbik végén.

    A Ps3-nak jó pár évébe tellett ebből a gödörből kimásznia, nagyjából a ciklus végére sikerült is úgy, hogy Kutaragi szant már 1 évvel az indítás után kibaxták.
    Valszeg ezt az 1 évet a M$-nál is megvárják mielőtt Mattrick-et lapátra teszik.
  • narumon #37
    Tök igaz amit írsz. A valóságban mégis mindkét gépre 60fps-el ígérik ugyanazt a játékot, és ha valamit 30-ra mondanak akkor azt mindkettőre mondják. Egyelőre ezek a tények. Azok meg makacs dolgok.