Berta Sándor
A játékpiacot is meghódítják a tábla PC-k
A Deloitte legfrissebb tanulmányában megállapította, hogy az okostelefonok mellett a táblagépek is egyre inkább a konzolok konkurenseivé válnak.
A felhasználók jelentős része már egynél több mobil készülékkel rendelkezik, melyeket egyre erősebb hardverrel látnak el a gyártók. Ezek a termékek könnyen kezelhetők és számos feladat elvégzésére alkalmasak, így a mobil játékpiac is folyamatosan növekszik és mind a férfiak, mind a nők körében egyre népszerűbbek a mobil játékok. Klaus Böhm, a Deloitte médiaigazgatója elmondta, hogy Németországban különösen jelentős, 33 százalékos növekedést ért el a mobil játékpiac.
A játékfejlesztők az elmúlt hónapokban rájöttek arra, hogy érdemes kifejezetten olyan programokat alkotni, amelyek az okostelefonokon vagy a tábla PC-ken futtathatók. Miután a mobil szélessáv is terjed, így a feltételek adottak akár az online játékokhoz is. A táblák és az okostelefonok kényelmes hozzáférést nyújtanak az alkalmazásokhoz, érintőképernyőkkel vannak ellátva, ezért egyszerűen kezelhetők. A Deloitte által megkérdezett felhasználók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az okostelefonokra vagy a táblagépekre letölthető alkalmazások negatívan hatottak ki a konzolhasználatukra, 23 százalékuk pedig az okostelefonja vagy a tábla PC-je miatt már nem is használja a játékkonzolját.
A mobil játékok különösen az Egyesült Államokban népszerűek, a megkérdezettek 43 százaléka játszik a mobil készülékén. Ugyanez az arány Franciaországban 38, míg Németországban 32 százalék. A férfiak esetében ez az arány 31, míg a nőknél 32 százalék. A mobil programok a 14 és 28 év közötti korosztály tagjai körében a legnépszerűbbek, 58 százalékuk játszik az okostelefonján vagy a tábláján. Ugyanakkor az is figyelemre méltó, hogy a 46 és 64 év közöttieknél ez az arány 2011-hez képest 50 százalékkal nőtt. A készüléktulajdonosok hajlandók fizetni is a mobil játékokért. Különösen igaz az e a tábla PC-k tulajdonosaira, s közülük is az Apple-készülékkel rendelkezőkre.
Klaus Böhm szerint a mobil készülékek elterjedésével egyre jobban előtérbe kerülnek a multiplatform-stratégiák, mert optimálisan csak így lehet kiaknázni a jelenségben rejlő lehetőségeket.
A felhasználók jelentős része már egynél több mobil készülékkel rendelkezik, melyeket egyre erősebb hardverrel látnak el a gyártók. Ezek a termékek könnyen kezelhetők és számos feladat elvégzésére alkalmasak, így a mobil játékpiac is folyamatosan növekszik és mind a férfiak, mind a nők körében egyre népszerűbbek a mobil játékok. Klaus Böhm, a Deloitte médiaigazgatója elmondta, hogy Németországban különösen jelentős, 33 százalékos növekedést ért el a mobil játékpiac.
A játékfejlesztők az elmúlt hónapokban rájöttek arra, hogy érdemes kifejezetten olyan programokat alkotni, amelyek az okostelefonokon vagy a tábla PC-ken futtathatók. Miután a mobil szélessáv is terjed, így a feltételek adottak akár az online játékokhoz is. A táblák és az okostelefonok kényelmes hozzáférést nyújtanak az alkalmazásokhoz, érintőképernyőkkel vannak ellátva, ezért egyszerűen kezelhetők. A Deloitte által megkérdezett felhasználók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az okostelefonokra vagy a táblagépekre letölthető alkalmazások negatívan hatottak ki a konzolhasználatukra, 23 százalékuk pedig az okostelefonja vagy a tábla PC-je miatt már nem is használja a játékkonzolját.
A mobil játékok különösen az Egyesült Államokban népszerűek, a megkérdezettek 43 százaléka játszik a mobil készülékén. Ugyanez az arány Franciaországban 38, míg Németországban 32 százalék. A férfiak esetében ez az arány 31, míg a nőknél 32 százalék. A mobil programok a 14 és 28 év közötti korosztály tagjai körében a legnépszerűbbek, 58 százalékuk játszik az okostelefonján vagy a tábláján. Ugyanakkor az is figyelemre méltó, hogy a 46 és 64 év közöttieknél ez az arány 2011-hez képest 50 százalékkal nőtt. A készüléktulajdonosok hajlandók fizetni is a mobil játékokért. Különösen igaz az e a tábla PC-k tulajdonosaira, s közülük is az Apple-készülékkel rendelkezőkre.
Klaus Böhm szerint a mobil készülékek elterjedésével egyre jobban előtérbe kerülnek a multiplatform-stratégiák, mert optimálisan csak így lehet kiaknázni a jelenségben rejlő lehetőségeket.