Ötvös Tibor

The Book of Unwritten Tales kritika

A játékvilág fejlődésével bizonyos stílusok szinte teljesen kihaltak. Míg az akciójátékok rajongói igazi dömpinggel számolhatnak, addig a kalandjátékok és a logikai alkotások kedvelői számára alig csurran-cseppen valami.

Szerencsére akadnak még fejlesztők, akik látnak fantáziát a fent említett két stílusban és számos klasszikus is visszatért már új köntösben. A napokban jelent meg egy, igazi klasszikus elemekkel operáló alkotás, mely a The Book of Unwritten Tales címet viseli és remek szórakozást nyújthat a kiéhezett rajongóknak.

A történetben számos szereplőt irányíthatunk majd, kiknek élete egy öregedő archeológus által megtalált tárgy miatt örökre összefonódik. A lelet nem mellékesen egy kitörni készülő háborút is megelőzhet, így fontos, hogy megtaláljuk a tárgyat és biztos helyre helyezzük azt.



A sztori elején egy tünde és egy nyughatatlan gnóm irányítását kapjuk meg, de később további tréfás karakterekkel bővül a lista. Egyszerre azonban csak egy alakot irányíthatunk, de bizonyos részeknél tetszőlegesen válthatunk a csapat tagjai között. Kalandjaink során kiemelt szerepet kapnak a dialógusok, melyek közül a Mass Effectben látott módszerrel választhatunk.

Fontos, hogy a kapott válaszok illetve a megfelelő időben és helyen feltett kérdések komolyan befolyásolják a történet kimenetelét. Szerencsére a Discworld sorozathoz hasonlóan a The Book of Unwritten Talesből sem hiányzik a humor, mely alkalmanként kiverheti pár játékosnál a biztosítékot, de még így is bőven elviselhető. Ráadásul a szituációk és a beszólások is néha nagyon ütnek, szóval egy kis altesti humor megbocsátható.



A játék szépen sikerült. A 3D-s hátterek előtt jól mutatnak a 2D-s alakok. A rajzfilmes megvalósítás és az animációk is nagyon simák és kellemes élményt nyújt a szemnek végig a közel 12-14 órás kaland. Sajnos a kalandjátékok alapja a megfelelő kihívások állítása a játékos elé.

Ez az első pont, ahol a játék a szememben kicsit megbukott. A The Book of Unwritten Tales ugyanis biztosra megy, így nem lesznek olyan helyzetek, amikor órákra elakadunk: egyszerűen mindent összepárosítunk mindennel és az egyik ilyen párból kijön a megoldás. Ráadásul az éppen használható tárgy az Inventorynkban csillog, szóval kihívás nem sok akad.

Az utolsó bekezdésben felsorolt hibák ellenére a The Book of Unwritten Tales kellemes kikapcsolódás, de soha nem lesz olyan klasszikus, mint a LucasArts korai termékei (Monkey Island széria, Loom, The Dig és társai) vagy a Broken Sword. Ennek ellenére ajánlom kipróbálásra, ha pedig valaki elakadt, a fórumban nyugodtan kérdezzen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • xido #5
    Bizonyos kihalós stíluson belül egyet nagyon sajnálok,pedig azt lehetne ilyen szépen rajzolni és kalandossá tenni..csak pár címet mondok,amikre gondolok:
    Commandos,Robin Hood:Legendof Sherwood,Chicago 1930..
    Nessboth kollegával teljesen egyetértek..olyanná csépelték a leragadt interakciót,mint a ered meg a képen féle kis játékoknál,amikből már az 5.is unalmas volt,nem hogy a 70.
  • narumon #4
    A szomorú, hogy a bigfish gamesek közül több jó darabbal is elszórakoztam idén, míg ez a nagy kiadók játékairól nem mondható el. Egyelőre a 2011-es játékfelhozatal abszolút katasztrófa. Nem is tudom volt-e már ilyen gyönge év :(
  • jtrencsenyi #3
    "A The Book of Unwritten Tales ugyanis biztosra megy, így nem lesznek olyan helyzetek, amikor órákra elakadunk"

    Alapvetően mostanában ez a divat. A kalandjátékok egy jó része casual game lett. Nem véletlen, hogy jópár pl. a Bigfishen vagy a Palyfirstön lett kiadva.
  • gombabácsi #2
    a bethesda kalandokkal az a baj hogy a barátok közt szinonalán van bennük a sztori meg a kaland

    még a morrowind volt valamennyire jó, ott legalább a helyszínek érdekesek voltak
  • nessboth #1
    Nem csodálom, hogy pusztulófélben van. 20 éve kezdtem a monkey-val, eredetiben van meg a fate of atlantis (lemezen), kismillió kalandjátékot vittem végig és egyre jobban azt vettem észre, hogy képtelen kilépni a pick up és a use közül. Annyi lehetőség van ezekben a játékokban, de senki nem élt vele. Számomra a Bethesda csinál igazi kalandokat, ahol igazi virtuális kalandokban lehet részed...