MTI

Hatalmas piac az online játékok virtuális tárgyai

Meghökkentő cikket közölt honlapján a kínai "aranyfarmerek" életéről a The Guardian című angol napilap. E távol-keleti "munkások" nem valóságos bányákból szerzik meg az aranyat, hanem a World of Wacraft című online szerepjáték virtuális világában és ezt a játékbeli fizetőeszközt adják el - valódi pénzért. Az így szerzett éves összbevétel - forintra átszámolva -245 milliárdra rúg.

Csakúgy, mint a valós világban, a World of Warcraft című közösségi szerepjáték virtuális univerzumában is különböző javakra van szükségünk az érvényesüléshez. Értékes tárgyakat, fegyvereket, páncélokat kell megszerezünk, ez azonban aranyba kerül. Tehát a játék legfőbb mozgatórugója itt is a pénz - csak itt játékaranyban mérik. Az alapvető probléma az, hogy az aranyszerzéshez gyakran órákon keresztül kell "farmolnunk", ami azt jelenti, hogy egyszerű, unalmas szörnyeket kell ölnünk, növényeket, érceket összeszednünk és pénzért eladnunk a játékbeli aukciós házban, illetve léteznek még "napi küldetések" is, amelyek nagyjából ugyanezt jelentik, csak ebben az esetben egy játékbeli karakter kérésére tesszük ugyanezt.


Akik erre a tevékenységre nem hajlandók, azok gyakran másoknak fizetnek - valós pénzben - hogy helyettük ezt megtegyék. Erre épül az úgynevezett "kínai farmerek" tevékenysége, aki napi robotként belépnek a játékba és nem tesznek mást, mint egymás után öldöklik a virtuális szörnyeket, a megszerzett aranyat pedig komplex internetes rendszereken keresztül adják el a vevőknek. A kínai farmerek számára tehát ez munka ugyanolyan, mintha a gyárban robotolnának, csak éppen nem a gyártószalagok mellett állnak, hanem egy virtuális világban "játszanak" - aranyat, értékes tárgyakat, nyersanyagokat gyűjtve. A Guardian kiküldött tudósítója e munkások életét, munkakörülményeit kutatta. Sokan nyomorult körülmények között, szinte fizetett rabszolgaként dolgoznak, mások viszont örülnek, hogy egyáltalán van munkájuk.

A "lusta" World of Warcraft és más MMORPG-k (a közösségi online szerepjátékokat hívják így szaknyelven) játékosok által fizetett pénz a Guardian szerint 700 millió fontot hoz egy évben, amely átszámítva körülbelül 245 milliárd forint! Nagyjából 400 ezer ázsiait foglalkoztatnak ezzel a munkával a cégek.

Elképesztő paradoxon, hogy miközben javában tombol a gazdasági válság és a valódi iparágak alig tudnak fent maradni, s maga a játékipar is nagy gondban van, a virtuális javak piaca még mindig ennyire jövedelmező. A Guardian szerint nem is aggódnak a kínaiak, hiszen nemrég 10 millióról 11,7 millióra nőtt a World of Warcraft előfizetők aránya, s mivel a Blizzard (a játék fejlesztője) semmilyen módon nem volt képes megállítani a kínai farmerek tevékenységét, ezért továbbra is virágzó üzletágról van szó.

Kínai farmerek, avagy hogyan keressünk pénzt internetes játékkal?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Archenemy #22
    Neked meg mi a fasz bajod van? Olyanról még nem hallottál, hogy valaki azt is leírja, ha egyetért?
  • Komolytalan #21
    Te attól érzed magad faszagyereknek, hogy 3 állításból 2-re teljesen, egyre meg félig?
  • do2 #20
    ezt kéne csinálni a magyar politikusoknak is, egész évben farmolni és termelni a miliárdokat:) nem imf hitel meg ilyenek FARMOLNI!
  • dez #19
    "a Guardian szerint 700 millió fontot hoz egy évben, amely átszámítva körülbelül 245 milliárd forint! Nagyjából 400 ezer ázsiait foglalkoztatnak ezzel a munkával a cégek."

    Ha valaki lusta lett volna kiszámolni, ez átlag 1678 forint/nap/fő...
  • cateran #18
    1. de igen...más kérdés,hogy a mai casual friendly wowban nem éri meg fizetni 1-1 raidért,mert paugokkal leszalad az ember...
    2. igy van
    3. igy van
  • Shaenis #17
    Qetuol, meg lehetne tiltani az aranyvásárlást, ha akarnák. Guild Warsban az EULA szerint tilos, és figyelik is, éppen tegnap bannoltak megint pár ezer accountot emiatt. Az alapján figyelik, hogy szűrik a gyanús tranzakciókat, pl ha egy karakter feltűnően nagy összeget ad egy másiknak ellentételezés nélkül. Bővebb info: http://www.guildwars.com/support/rmt/rmt-en.php
  • Nos #16
    Te, mert még akkor is a gép előtt ülsz, amikor valami normális dolgot csinálhatnál.
  • Komolytalan #15
    Ha bemész moziba, megnézel egy filmet, attól még az a film nem lesz a tiéd. Amit kapsz 2-3eFt-ért érte az 2 óra kikapcsolódás, meg 1 csomag kukorica+1 vödör lónyál. WoWban meg 13 euróért akármilyen causal vagy kapsz havi szinten legalább 20 óra kikapcsolódást, ahol a műsort te alakítod (nincs kockázata annak, hogy sz.r a film) Na ki is koppan?
  • Komolytalan #14
    Téves információk a cikkben:
    1. Nem lehet mindent megvenni, sőt az igazán jó cuccokat nem lehet goldért megvenni a játékban.
    2. Karaktert lehet venni, de karaktereket nem a kínai farmerek adnak el, hanem a kockák, akiknek egy fullos karakter pár hét alatt megvan, és ha kap érte pár 100eFt-t, akkor máris megvan a pénze.
    3. Ma már nem mobok ölésével farmolnak a kínaiak, hanem Aukciós házban. Rájöttek hogy ha az ember eltölt napi 1 órát AHban, akkor lesz aranya szarásig, ha meg eltölt 24 órát, akkor úgy irányítja a szerver piacát, mint a Soros a forint meg az OTP összeomlását, aztán szakítja ő is a "milliárdokat". Mivel ők váltásban tolják, ezért simán meg tudják ezt csinálni, hétköznapi játékosok meg nem.
  • jozing #13
    miért lenne hülyeség a bankkártya. persze noname kínai lapokon nem szabad megadni, de amazon.com, ebay és steam hülye lesz piti bankártya lopásokkal foglalkozni. amazon.com lopdosna 2 hónapon belül csukhatná be a boltot perek és rossz hírnév miatt. hosszú távon jobban jár ha becsületes.

    a farmerekről... őket nem sajnálom. de akik megveszik azoknak eszük nincs. már eleve a wowban a havidíjas rendszer is baromság. aki havonta kiad GC-ért pénzt plusz az aranyért, az már tényleg beteges... és mikor rájön hogy kaidott több tízezret havonta, de sehol nincs, akkro fog egyet koppanni.

    egy igazi játékot venni (pl orange box) nem rossz. sőt... de ez a wow... pfffff. lassan már csak divatmajmolás lesz az egész.