Gyurkity Péter

Nagyot esett a játékpiac

A fontosabb szereplők mind visszaesést látnak az eladások terén, de a teljes szegmens is rontott.

A pandémia kezdete óta kiemelkedő növekedést láthattunk a videójátékok területén, ezt egyre-másra követték az újabb rekordokról és a komoly készlethiányról szóló hírek. Nemrég arról írtunk, hogy hiány volt az Xbox-vezérlőkből, most azonban jelentős visszaesésről szól egy friss jelentés, amelyet a nagy gyártók pénzügyi jelentései is alátámasztanak.

Az NPD Group tette közzé a napokban a második naptári negyedévre vonatkozó részletes jelentését, amelyben az amerikai játékpiacot, pontosabban a videójátékok ottani szegmensét veszik közelebbről szemügyre. Ebben arról olvashatunk, hogy a helyi vásárlók által elköltött összeg jelentős mértékben, 13 százalékkal esett vissza, ugyanis a teljes időszak alatt 1,78 milliárd dollárral kevesebbet költöttek ezen termékekre, ami jórészt a pandémia lecsengésével, a korlátozások fokozatos kivezetésével, vagyis a normális életvitelhez való visszatéréssel magyarázható. A teljes összeg ezzel 10,97 milliárd dollárnál tetőzött, a területen belül egyedül az előfizetések mutattak szerény növekedést, miközben a hardver és a kiegészítők kategóriája sorrendben 1, illetve 11 százalékkal esett vissza.

A fenti jelentést a jól ismert cégek saját közleményei is alátámasztani látszanak. A Microsoft például szintén 11 százalékos csökkenésről számolt be, legalábbis saját hardveres eladásai kapcsán, a Sony pedig 26 százalékkal kevesebb bevételre tett szert a szoftver területén – miközben még mindig nem győznek elegendő PS5-konzolt leszállítani. Még a Nintendo is csökkenést látott eladásainál, dacára a Switch töretlen népszerűségének. Ez persze nem feltétlenül jelent abszolút rossz hírt a felhasználóknak, hiszen a mérsékelt visszaeséssel enyhülhet a készlethiány, vagyis a sokak által vágyott megoldásokat egyszerűbb lesz majd beszerezni.

A fentiek láttán nem véletlen, hogy a nagy vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek az előfizetéses megoldásokra, ezekből a visszaesés idején is komoly összegek folyhatnak be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #4
    A pandémiának ehhez semmi köze. Nézzük csak meg, hogy mennyit játsznak az emberek. A steamen minden nap rekordközeli ember tolja, tehát van kedve játszani sokaknak. De a kérdés az, hogy mivel? A jó játékokkal. És mivel a játékipar, pont úgy, mint a szórakoztatóipar többi szegmense, a filmesek, képregényesek leginkább szart pumpálnak ki magukból, az emberek nem költenek új cuccokra.

    Egyébként a steam eladások ugyan 38%-kal visszaestek 2021 júliusához képest, tavaly 5 hetes volt a hónap, idén 4 hetes.
  • Sir Cryalot #3
    Félrement az egész már elég rég. Majd hamuból születik újjá.
  • zola2000 #2
    Egyrészt az, másrészt ott is megérzik az emberek a gazdasági visszaesést.
  • Sir Cryalot #1
    " ami jórészt a pandémia lecsengésével, a korlátozások fokozatos kivezetésével, vagyis a normális életvitelhez való visszatéréssel magyarázható."

    "jórészt"

    eltettük humorosba xD