Gyurkity Péter
Jön az Intel saját streamingplatformja
A pontos kialakítással és a fókusszal kapcsolatban több eltérő változat merül fel.
Alig néhány nappal ezelőtt számoltunk be az Intel grafikus kártyáinak várható megjelenéséről, amelyre a jelek szerint még az első negyedévben, vagyis márciusban kerítenek majd sort. Eközben azonban saját streamingplatformjukról is lerántották a leplet, amelynek pontos részleteit ugyan nem ismerjük, ám ezzel mindenképpen erős szereplő jelenik meg az új területen.
A cég hivatalos közleményében arról olvashatunk, hogy a Project Endgame névre hallgat a házon belüli kezdeményezés, amelynek eredményeként még valamikor az idei évben próbálhatjuk majd ki a platformot. Azt sajnos egyelőre nem árulták el, hogy ezt pontosan hogy kell elképzelni, mint ahogy azt sem tudjuk, hogy milyen hardveres komponenseket alkalmaznának, viszont nyilvánvaló módon a saját grafikus kártyákat vetnék be erre a célra, azok közül pedig az adatközpontokba szánt Xe-típusok, talán az Arctic Sound-M biztosítaná a hardveres alapokat, hiszen ezek nyújtanának megfelelő teljesítményt a szerveres környezetben.
Ahogy említettük, egyelőre nem világos, hogy pontosan mi lenne a fókuszban az új szolgáltatás esetében, ezzel kapcsolatban azonban három eltérő változat merül fel. Az első szerint a GeForce Now alapjait másolnák le, vagyis a komplett játékokat streamelhetnénk gyakorlatilag bármilyen, a platformot támogató eszközre, a másodikban már a Google Stadia kereteire emlékeztető módon tennének elérhetővé kifejezetten erre kihegyezett, vagyis külön megvásárolandó játékokat, míg a harmadik verzió már a munkaállomásokat helyezi előtérbe, a teljes Windows-élményt párosítva a kellően erős grafikus kártyákkal, amelyre építve a későbbiekben lehetne bevonni a játékok kellően gyors és kényelmes futtatását.
Az Intel várhatóan az elkövetkező hónapokban árul majd el további részleteket a szolgáltatásról, amely az idei év vége előtt válna elérhetővé a szélesebb közönség számára.
Alig néhány nappal ezelőtt számoltunk be az Intel grafikus kártyáinak várható megjelenéséről, amelyre a jelek szerint még az első negyedévben, vagyis márciusban kerítenek majd sort. Eközben azonban saját streamingplatformjukról is lerántották a leplet, amelynek pontos részleteit ugyan nem ismerjük, ám ezzel mindenképpen erős szereplő jelenik meg az új területen.
A cég hivatalos közleményében arról olvashatunk, hogy a Project Endgame névre hallgat a házon belüli kezdeményezés, amelynek eredményeként még valamikor az idei évben próbálhatjuk majd ki a platformot. Azt sajnos egyelőre nem árulták el, hogy ezt pontosan hogy kell elképzelni, mint ahogy azt sem tudjuk, hogy milyen hardveres komponenseket alkalmaznának, viszont nyilvánvaló módon a saját grafikus kártyákat vetnék be erre a célra, azok közül pedig az adatközpontokba szánt Xe-típusok, talán az Arctic Sound-M biztosítaná a hardveres alapokat, hiszen ezek nyújtanának megfelelő teljesítményt a szerveres környezetben.
Ahogy említettük, egyelőre nem világos, hogy pontosan mi lenne a fókuszban az új szolgáltatás esetében, ezzel kapcsolatban azonban három eltérő változat merül fel. Az első szerint a GeForce Now alapjait másolnák le, vagyis a komplett játékokat streamelhetnénk gyakorlatilag bármilyen, a platformot támogató eszközre, a másodikban már a Google Stadia kereteire emlékeztető módon tennének elérhetővé kifejezetten erre kihegyezett, vagyis külön megvásárolandó játékokat, míg a harmadik verzió már a munkaállomásokat helyezi előtérbe, a teljes Windows-élményt párosítva a kellően erős grafikus kártyákkal, amelyre építve a későbbiekben lehetne bevonni a játékok kellően gyors és kényelmes futtatását.
Az Intel várhatóan az elkövetkező hónapokban árul majd el további részleteket a szolgáltatásról, amely az idei év vége előtt válna elérhetővé a szélesebb közönség számára.