SG.hu

Ancestors Legacy

Kiadó: 1C Company
Fejlesztő: Destructive Creations
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-750 2,6 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 955 processzor, Nvidia GeForce GTX 460 vagy ATI Radeon HD 5850 grafikus kártya, 4 GB RAM, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-3570 3,4 GHz-es vagy AMD FX-8350 processzor, Nvidia GeForce GTX 670 vagy ATI Radeon R9 285 grafikus kártya, 8 GB RAM, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Age of Empires-sorozat
Kategória: stratégia

Idejét sem tudjuk már, hogy mióta várunk egy minőségi középkori stratégiára, mely a csipetnyi újdonság mellett maximális hűséget fogadott a klasszikusoknak, de a várakozás most véget ért, hiszen megérkezett az Ancestors Legacy. Játéktesztünkből pedig rögtön kiderítheted, hogy miként sikerült!

A lengyel Destructive Creations nevét néhány évvel ezelőtt az egész játékvilág azonnal megjegyezte, amikor Hatred című alkotásukkal elkészítették minden idők talán legbrutálisabb művét, mely alaposan megbotránkoztatta a jóérzésű emberek többségét. Sokan rögtön le is írták a csapatot, akik második próbálkozásukkal, a statikus lövöldék élményét kínáló IS Defense-szel sem jutottak előbbre a ranglétrán, azonban nem adták fel, és amikor bejelentették az Ancestors Legacyt, mindenki rögtön tudta, hogy a tékozló fiú végre hazatalált.

A csapat ugyanis egy olyan középkori stratégiát körvonalazott a rajongók előtt, mely nemcsak jól nézett ki, hanem mindemellett a játékmenet terén is maximális tiszteletét fejezte ki a klasszikusokkal szemben, így nem csoda, hogy a műfaj kedvelői igencsak várták már a megjelenést. Összességében pedig nem is okoztak csalódást a lengyelek, de túlontúl előreszaladtunk, az ítélethirdetés előtt inkább nézzük meg, hogy milyen élmények és tartalom várt ránk a játékban!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az Ancestors Legacy a sötét középkor sűrűjébe repít vissza minket, azon belül is Európa néhány jelentős eseményét a középpontba állítva. Összesen négy kampányt élhetünk át, így csatlakozhatunk a britek földjeire pályázó vikingekhez, a barbárok ellen védekező angolszászokhoz, de egy kicsit délkeletebbre tévedve átvehetjük az irányítást a vad portyázók elleni harcot folytató germánok, valamint a törzseik egyesítésével próbálkozó szlávok felett is. A játékban megismerhető események nagyjából a 8. és a 13. század közé helyezhetők a történelemben, és bár ügyesen kidolgozták, illetve összefűzték őket a fejlesztők, azonban összességében mégis átestek a ló túlsó oldalára.

Papíron ugyanis nagyon jól hangzik az, hogy négy kampány is van, azonban ez a négy fejezet egyenként csak pár küldetést tartalmaz, a szavatosság tekintetében tehát nem lehetünk túl elégedettek. Sokkal jobb lett volna, ha csak egy vagy két nép oldalán vethetjük bele magunkat a küzdelmekbe, de kapunk egy olyan sztorit, aminek van eleje, közepe és megfelelő lezárása, mert ebben a formában sajnos mindegyik csak egy kiragadott küldetéshalmaz lett. Persze mindez egészen addig nem okoz bosszúságot, amíg benne vagyunk a dolgok sűrűjében, hiszen maga a játékmenet ugyanúgy képes megfertőzni bárkit, mint annak idején bármelyik Age of Empires, azonban miután nagyjából 2 óra alatt elérünk a viking kampány végére – ezután oldódik fel a többi –, már nem olyan őszinte a mosolyunk, mint korábban.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Hangsúlyozandó azonban, hogy dacára a gyenge történeti és koncepcionális háttérnek, az Ancestors Legacy a játékélmény szempontjából egyenesen imádni való. Teljesen mindegy, hogy melyik kampányról is beszélünk, ez a kijelentés megállja a helyét, habár érdemes kiemelni, hogy a szlávok történetszálában megjelenő csodálatos helyszínek a közép-európai sajátosságok miatt külön is megdobogtathatják majd a magyar játékosok szívét. Hogy konkrétan is beszéljünk a játékmenetről, a lengyelek alkotása egy olyan valós idejű stratégia lett, melyben a taktikus küzdelmek mellett gyakran fontos szerepet kap a bázisépítés is, noha utóbbit messze nem a megszokott formában tálalják.

Nincs például településmenedzsment, és a nyersanyagok tekintetében is meg kell elégednünk az étellel, a fával és a kővel, de mivel ennek a funkciónak nem lesz ideje különösebben kiteljesednie egyetlen oldalon sem, nem is igazán érezzük majd hiányát a dolognak. Kis túlzással éppen elég lesz, hogy embereket küldhetünk a városközpontok közelében kijelölt földekre, bányákba és fűrészmalmokba dolgozni, melyek mellett felhúzhatjuk a megfelelő barakkokat annak érdekében, hogy egységeket gyártsunk, a hangsúly ugyanis az összecsapásokon lesz majd. Persze a nyersanyagok bányászatára azért érdemes nagy figyelmet fordítani – bár nem befolyásolhatjuk, maximum annyiban, hogy megvédjük a dolgozóinkat –, hiszen segítségükkel indíthatjuk el a legkülönfélébb fejlesztéseket, ezáltal több képességet oldhatunk fel katonáinknak, illetve újabb egységeket állíthatunk hadrendbe. Sőt mi több, ha nincs kő, avagy tételezzük fel, hogy vasércet tartalmazó szikla, akkor nincs páncél sem az egységeknek, az ételhiány pedig a morál csökkenését idézi elő az emberek között.

Bármelyik nép oldalán is vonuljunk hadba, mindegyiküknek meglesznek a sajátos egységeik, de frakciónként alig egy-egy olyan exkluzív típust tudnánk csak megnevezni – például a vikingeknél ilyen a berzerker –, amihez hasonlót nem találunk a másik oldalon. Alapvetően a közelharci egységek lesznek a legfontosabbak, de irányíthatunk majd mellettük íjászokat, lovasokat, és ezek különféle kombinációit vagy továbbgondolásait, a lényeg az, hogy úgy alkossuk meg seregünket, hogy a csatamezőn elméletben tudjuk őket kombinálni. Hogy miért csak elméletben? Leginkább azért, mert bár az Ancestors Legacy egy taktikai stratégiaként lett beharangozva, azonban sajnálatos módon a nagyobb seregek irányításakor ez egyáltalán nem lesz jellemző rá.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Olyannyira nem, hogy támadás után gyakorlatilag követhetetlenné és irányíthatatlanná válik a küzdelem, egységeinket nem tudjuk megfelelően áthelyezni, visszavonni, ezáltal hiába parancsolunk rá valamelyik közelharci alakulatra, hogy a jobb szárny helyett inkább a balt támadja, ha nekiláttak a kardcsatának, nehezen tudjuk elmozdítani őket onnan még akkor is, ha a saját íjászaink tizedelni kezdik őket. Szerencsére csak ritkán kell nagyobb létszámú seregeket irányítanunk, a legtöbbször elegendő lesz egyszerre két-három egységgel felkerekednünk, hogy képességeiket vagy a pályák sajátosságait kihasználva üssünk rajta az ellenfeleken.

Ilyen esetben a játék teljesen kezelhető marad, könnyedén tudjuk osztogatni a parancsokat, foglalkozni az egységek fejlesztésével – mi határozhatjuk meg, hogy például védekező- vagy éppen támadóképességüket erősítjük –, netán azzal, hogy csapdát ásunk az útra az ellenséges katonáknak, akiket ilyen aljas kis trükkökkel rendkívül könnyedén tudunk majd likvidálni. Az Ancestors Legacy ezen a téren rengeteg lehetőséget ad a kezünkbe, ezáltal a csapdák mellett például katonáink különféle képességeit is érdemes használni, hiszen itt tényleg hatékony lesz egy sün alakzat, vagy a szorultabb helyzetekben a visszavonulás.

Külön kiemelendő még, hogy itt is lesznek majd különféle hősök a pályákon, akik alaposan megsegíthetik a küzdelmeket, de nagyon szuper opció lett a gyógyítás lehetősége – bevetések után csak elterül a sereg, és mindenki meggyógyul –, sőt nagyjából ugyanilyen egyszerű lesz a csatában elesett emberek visszatöltése is a csapatokba, elegendő ehhez mindössze egy városközpont közelébe terelni embereinket. Utóbbi azért különösen lényeges, mert egységeink szinteket lépegetnek, és értelemszerűen minél tapasztaltabbak, annál könnyebben boldogulunk majd velük a háborúban.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Ezt a sok taktikai elemet és lehetőséget felvonultató játékmenetet pedig ráadásként meglepően csinos körítéssel élvezhetjük. A pályák kidolgozottsága és változatossága egészen briliánsra sikeredett, és bár az egységek között sok a klón, mégis érdemes közel vinni hozzájuk a kamerát, mert egészen látványos mutatványokra képesek az összetűzések hevében. Összességében igencsak jó munkát végeztek a lengyelek, a végeredmény simán odatehető a leglátványosabb stratégiák közé, ami mellett ráadásul a játék optimalizálásával sincs különösebb probléma.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelület megfelelően letisztultnak, mondhatni szokványosnak nevezhető, az irányíthatóság azonban elég sok sebből vérzik abban az esetben, ha egyszerre több sereget próbálunk meg terelgetni a csatamezőn. Érezhetően nem erre kalibrálták a játékot a fejlesztők, ami nagy hiba, mert nincs köztes állapot az Ancestors Legacyban, tehát vagy pár fővel csapunk neki a küldetéseknek, vagy a „sok lúd disznót győz” elvet követve a túlerőre alapozunk, de ebben az esetben minden taktikai lehetőséget elfelejthetünk.

Játszhatóság: Bár a négy kampány igencsak rövidre sikeredett – és ez komoly probléma –, mellette azért akad még némi elfoglaltság a játékban. Ott van például a skirmish lehetősége, ahol szabadon gyakorlatozhatunk a tágas csatatereken, de nem hiányozhat belőle a multiplayer sem, hogy másokkal is összemérhessük benne a tudásunkat.

Intelligencia, nehézség: Az ellenfelek mesterséges intelligenciája az esetek többségében meglepően agresszív lett, de sok esetben nevetséges pillanatokkal szolgált. Konkrét példa, hogy egy nagyobb erőd megtámadása után már minden le lett rombolva, mikor felbukkant a település második bejáratánál egy nyugodtan állomásozó ellenséges alakulat, akiknek mintha elfelejtettek volna szólni, hogy körülöttük lángol minden, illetve mindenki meghalt. A nehézség is többnyire ezekből az apró bakikból fakad, de sokszor előfordul, hogy például azért bukunk el valamit, mert nincs határozott betanító mód, ami megmutatná, mire használhatók az egyes opciók.

Hangok, zene: Bár lehettek volna kicsit folkosabb dallamok is az egyes kampányok alatt, ellenben a hanghatások, így például a csatazajok, valamint a szinkronok meglepően jól sikerültek a játékban. Kár, hogy a sztori túl felületes lett az alaposabb történetmeséléshez!

Összegzés: Noha a kapott pontoknál sokkal jobban lehet szeretni, az Ancestors Legacy azonban ezt leszámítva is egy ígéretes sorozat tipikus első epizódja lett, amiben rengeteg potenciált látunk. Hatalmas butaság lenne a készítők részéről, ha nem építenének tovább ezekre az alapokra, lévén az elképzelés nagyszerű, és bár a kivitelezéssel akadnak kisebb-nagyobb problémák, ha viszont szeretjük a stílust, kétségtelenül maradandó élményekkel gyarapodhatunk általa.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!