SG.hu

Dynasty Warriors 9

Kiadó: Koei Tecmo
Fejlesztő: Omega Force
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-2400 3,1 GHz-es vagy AMD FX-6350 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon R7 370 grafikus kártya, 6 GB RAM, 50 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i7-3770 4-Core 3,4 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1400 processzor, Nvidia GeForce GTX 1060 vagy ATI Radeon RX 570 grafikus kártya, 8 GB RAM, 50 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Dynasty Warriors-sorozat, Samurai Warriors-sorozat
Kategória: hack and slash

Számtalan merész újítással tért vissza a rajongókhoz a legendás Dynasty Warriors-sorozat, azonban az újdonságok többsége inkább csak ártott, mint használt az új résznek. Játéktesztünkből megtudhatod, hogy miért!

A japán videojátékokat – talán az animék térhódításának köszönhetően – bár az utóbbi években egyre jobban elfogadják a rajongók, de a távoli keletről érkező alkotások zöméről még mindig kijelenthető, hogy olyan távol állnak a nyugati ízlésvilágtól, amekkorák a tényleges regionális eltérések is ebben az esetben. Ennek az oka leginkább a kulturális különbségekben keresendő, hiszen hiába tekinthető Japán a videojátékok őshazájának, az onnan érkező alkotások jelentős részét az európai vagy az amerikai rajongók még mindig képtelenek befogadni. Ez persze csak azokra a sorozatokra érvényes állítás, melyek meg sem próbáltak igazodni a nyugati ízlésvilághoz az évek folyamán, hiszen például a Resident Evil vagy éppen a Monster Hunter aktuális epizódja ma már felénk is jól eladható, sőt még a kulturálisan érzékenyebb játékosok számára is befogadható lett.

Azonban még így is bőven akadnak játékok, melyek bár eljutnak a mi régiónkba, elsődlegesen azonban a japán közeget célozzák meg. Ide sorolhatjuk többek között a Dynasty Warriors-sorozatot is, mely éveken át meg sem próbálta elfogadtatni magát mifelénk, azonban aktuális részével olyan változásokat hozott magával, amelyek határozottan megindították ezen az úton a franchise-t. Persze a végeredmény még mindig olyan eltúlzott és elnagyolt, éhgyomorra emészthetetlen, mint a legtöbb japán mű, ellenben a keleti kultúrák irányában nyitottabbaknak ezt leszámítva is érdemes próbálkozni vele.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A Dynasty Warriors 9 esetében ezt azért különösen fontos kiemelni, mert bár japán fejlesztők munkáját dicséri, azonban a korábbi epizódokhoz hasonlóan a kínai történelemből merítettek ihletett hozzá. Hogy egészen pontosak legyünk, a játék a három királyság korába repít vissza minket, mely időszámításunk után 220 és 280 között tartott Kínában, ahol a Han-dinasztia bukását követően a nagy birodalom három részre, három királyságra szakadt szét.

A játékban ezt a különleges történelmi korszakot ismerhetjük meg több mint 80 karakter oldaláról, akik valóban létezett személyek, leginkább hadvezérek és tisztek voltak a kérdéses háborúban, az Omega Force fejlesztői pedig bődületes részletességgel és egyediséggel dolgozták ki őket, sőt mi több, mindegyikük saját képességekkel, illetve tulajdonságokkal rendelkezik, ami a nagy küzdelmek során elengedhetetlen lesz. Merthogy a Dynasty Warriors 9-ben a három királyság legnagyobb ütközeteibe nyerhetünk betekintést, miközben csak és kizárólag rajtunk múlik majd, hogy melyik karakter vagy dinasztia oldaláról csatlakozunk a kaszabolásokhoz.

Bár sokan úgy tudják, de legalábbis vélik, hogy a sorozat tökéletesen alkalmas a kínai történelem megismerésére, azonban mielőtt bárki beleélné magát, ezt a lufit még idejekorán ki kell, hogy pukkasszuk. Bár a történelmi háttér adott, néhány esemény és évszám valóban ott van a sztoriban, a nevek és a helyszínek is tanulhatók belőle, de alapvetően a Dynasty Warriors 9 egyáltalán nem alkalmas az interaktív történelemoktatásra. A kedvünket meghozhatja hozzá, hiszen nem hétköznapi dolgok történtek akkoriban Kínában, ellenben a sztori a fikció mellett olyan klisékből építkezik, méghozzá olyan idétlen párbeszédek társaságában – ez is tipikusan japán jellegzetesség –, hogy ez alapján biztosan nem sikerülhet majd egy történelem érettségi, ha éppen a kínai történelmet húzzuk. (Még szerencse, hogy ilyen nincs a magyar történelem érettségi tételei között!)

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Aki nem most találkozik először a Dynasty Warriors nevével, az bizonyára nagyon jól tudja, hogy a játék a japán hack and slash műfaj egyik nagyágyújának tekinthető, hiszen betöltésével az ismert hadvezérek egyfajta istenségként jelennek meg a pályán, akik fél kézzel is képesek lesznek elbánni akár több száz emberrel a csatamezőn. Válasszuk bármelyiküket, a látványos ütközetek most is garantáltak, ellenben még mindig mosolyt csalhat a szánkra, hogy egyetlen kardsuhintással egyszerre 15-20 katonát tudunk leverni.

Látványosnak látványos (lenne egy normális grafikus motorral), de nagyjából annyira valóságos, mint választott hősünk speciális képességei, hiszen aki nem tudná, az Omega Force rendre szerepjátékos elemeket is csempész játékaiba, így aktuális karakterünket nemcsak fejleszthetjük, hanem új felszerelésekkel, páncélokkal, fegyverekkel vértezhetjük fel. Sőt, társíthatunk hozzá varázsalapú képességeket, de még egy craftrendszer is helyet kapott benne annak érdekében, hogy érdemes legyen növények vagy kőzetek után bóklászni a pályákon.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Itt érdemes kiemelni a Dynasty Warriors 9 egyik nagy újdonságát, mely a nyitott világ bevezetése lett. Óriási hiba volt, hiszen tönkretettek vele a készítők szinte mindent, amit eddig szerettünk a játékban, különös tekintettel a pörgős élményekre, ami mostanáig jellemző volt a sorozatra. Bár a mozgalmas és elképesztően intenzív harcok megmaradtak, azonban a hatalmas világnak hála gyakran percekig kell futnunk vagy lovagolnunk egyik helyszínről a másikra, és bár van egy kissé elnagyolt gyorsutazási rendszer, ha viszont ezt választjuk, akkor lemaradunk a mellékes teendőkről, sőt a szerepjátékos elemek legjavát is elfelejthetjük, hiszen nem tudunk például semmit sem összegyűjteni a craftoláshoz.

További negatívum, hogy a világ hiába óriási, teljesen szürke és unalmas, szó szerint kihalt, mintha valamiféle apokalipszis söpört volna végig a városokon, ahol azért akad pár NPC, de ők is csak állnak és néznek, mintha ez lenne az egyetlen dolguk. Az élettelenség miatt az embernek nincs is kedve bóklászni a középkori Kínában, hiszen hiába mennénk felfedezni, az egyik faluban pont ugyanaz vár ránk, mint a másikban – még az arcok is ugyanazok lesznek, ami azért öniróniaként is felfogható –, már ha az óriási területen találunk egyáltalán településeket.

Persze a sort még nyugodtan folytathatnánk, hiszen például a játékban használhatatlan lett a minitérkép, a beépített útmutató pedig folyamatosan félrevezet minket, direkt kerülőútra küld, így az 5 perces lovaglásokból – néha tényleg nem ritka – simán 6-7 perces kitérőkre vezet minket. A Dynasty Warriors 9 tehát hiába lett egy nagyon jó hack and slash akciójáték – ha csak a küzdelmeket nézzük –, a körítés annyira elrontja az egészet, hogy mi pár perc után már inkább menekültünk volna tőle.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Mindez pedig hatványozottan igaz abban az esetben, ha a grafikát nézzük, ami egyenesen szánalmas lett. Bár 2018-at írunk, nagyjából a 2008-as MMO-k néztek ki hasonlóan, mint a Dynasty Warriors 9, de ha szebbek nem is voltak, nyitott világukat garantáltan jobban betöltötték az alkotók, hiszen itt az ezredik klóntábor, klónerdő és klóntelepülés után már az élmény lesz, ha belefutunk egy folyóba vagy egy nagyobb erődbe.

Még nagyobb probléma, hogy míg például központi karakterünk mind a megjelenés, mind az animáció terén elképesztően kidolgozott, sőt a főbb ellenfelek egy részére is igaz mindez, addig a megjelenő katonák teljesen ugyanúgy néznek ki, miközben az alacsony felbontású textúrák szó szerint kiszúrják a szemünket. A vicc az egészben azonban mégis az, hogy ezt még optimalizálni sem tudták a fejlesztők, PC-n – és legjobb tudomásunk szerint konzolon sem –, rendszeresek az akadozások, a nagyobb küzdelmek során pedig nem ritkán játszhatatlanná vált az egész. Ha hozzávesszük, hogy mindemellett még a felbontást sem lehet normálisan beállítani, a 2 csillagos értékelést is majdnem túlzásnak érezzük.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A keményvonalas konzolos múlt miatt nem túl meglepő, de azért kiemeljük, hogy a Dynasty Warrior 9 semmilyen formában nem támogatja az egeret és a billentyűzetet. Bár az egérmozgásra reagál a játék, illetve természetesen a megfelelő billentyűkre is, de ha nincs otthon egy kontrollerünk, akkor szinte biztos, hogy már a betanító küldetéseken sem jutunk tovább. A fejlesztők konkrétan arra nem vették a fáradtságot, hogy a kontroller gombjai helyett a megfelelő billentyű helyét tegyék a kezelőfelületre, vagyis hosszú percek garantáltan azzal mennek majd el, hogy kitaláljuk, melyik gomb és gombkombináció pontosan mit csinál. Nyilván egy kontrollerrel ez a probléma megszüntethető, de készüljünk fel, mert ezen a téren elég finnyás a játék.

Játszhatóság: Nyilván a tartalom terén van a legkisebb gond a Dynasty Warriors 9 háza táján, hiszen hatalmas nyitott világ, tonnányi küldetés és megszámlálhatatlanul sok játékelem vár benne ránk a fejlődéstől kezdve a craftrendszerig bezárólag. Ami viszont probléma, hogy a többjátékos lehetőséget teljesen kihagyták belőle a fejlesztők, illetve hogy a nyitott világot nem tudták megfelelő mennyiségű tartalommal felruházni, így felfedezése igazán kellemetlennek nevezhető.

Intelligencia, nehézség: Az ellenfelek mesterséges intelligenciája egyenlő a nullával. Mintha nem is lenne, ezáltal jellemző, hogy hiába vetjük be magunkat egy nagy sereg katona közé, a legtöbben csak állnak, kis túlzással csak díszletek a nagy egészben, és támadást legfeljebb a szemben álló hadvezérek intéznek felénk. Emiatt biztosan nem meglepő, hogy a nehézség tekintetében is felejthető az egész, egyedül a főbb ellenfelek legyűrése okozhat fejtörést, kivéve abban az esetben, ha nem találtuk meg a billentyűzeten a speciális támadásokat, mert akkor esélyünk sem lesz a csatákban.

Hangok, zene: Bár a zenék egészen kellemesre sikerültek, a szinkronokról és a többi effektről ezt már nem igazán lehetne elmondani. Utóbbiak például meglepően hiányosak – még tovább erősítve bennünk azt, hogy milyen üres térben kalandozunk –, az angol szinkronok pedig néhány esetben olyan hatást keltenek, mint a VHS-korszak hangalámondásos filmjei. Bár van japán szinkron is, ha csak nem vagyunk megszállottjai az ottani kultúrának, akkor ezt sem igazán értékeljük majd.

Összegzés: Lehet, hogy Japánban ez a szint, hogy ez nyugaton unikumnak számít, hogy ezt a stílust még senki sem ötvözte ezzel a történelmi háttérrel, de hiába a sok pozitívum, az intenzív, látványos és valóban élvezetes küzdelmek, összességében olyan sok negatívummal rendelkezik PC-n a Dynasty Warriors 9, hogy jóindulattal is csak középszerűnek neveznénk. Nyilván a témára fogékonyabbak számára ez a megtestesült gyönyör, de objektívan szemlélve ez egy rendkívül gyenge teljesítmény – pláne Japánból! Félő azonban, hogy ez sem tántorítja el a készítőket attól, hogy egy újabb részt készítsenek a rajongóknak, mely csak jobb lehet ennél!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!